abonnement Unibet Coolblue
pi_174340274
Goede dag,

Ik heb in mijn huis op de eerste verdieping een plafon van betonplaten die tegen elkaar aanliggen. Waar de platen aan elkaar aansluiten ontstaat een gleuf die ik graag wil opvullen.

Welk materiaal kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik denk dat de gleuf zo'n 2-3 cm breed is en ik denk max 2 cm diep.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:46:55 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_174340366
...

[ Bericht 84% gewijzigd door Vonkenboer op 11-10-2017 09:46:48 (Doe maar niet ) ]
Fade to Black
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 06:14:14 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174342596
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:42 schreef Lody het volgende:
Goede dag,

Ik heb in mijn huis op de eerste verdieping een plafon van betonplaten die tegen elkaar aanliggen. Waar de platen aan elkaar aansluiten ontstaat een gleuf die ik graag wil opvullen.

Welk materiaal kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik denk dat de gleuf zo'n 2-3 cm breed is en ik denk max 2 cm diep.
Denk dat je het beste een gaasje aan kunt brengen, en dan dicht moet zetten met een gips product.
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 06:30:25 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174342617
Hou er wel rekening mee dat die vloerplaten zeker niet altijd gelijk liggen; door die v vorm tussen de platen is dat op het oog vaak niet zichtbaar. Doordat je die naad dicht zet wordt het wel zichtbaar :)
pi_174342626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 06:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Hou er wel rekening mee dat die vloerplaten zeker niet altijd gelijk liggen; door die v vorm tussen de platen is dat op het oog vaak niet zichtbaar. Doordat je die naad dicht zet wordt het wel zichtbaar :)
Dat zijn details, net als die opmerking over purschuim.
Ik denk dat als je TS echt wil helpen je deze opmerking beter kan editten of verwijderen want als TS dit als een goedkope oplossing gaat proberen wordt het alsnog duur.


quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:46 schreef Achterhoker het volgende:
Purschuim.
Vraag me trouwens sowieso af waarom iemand in een serieus subforum dat soort achterlijkheid plaatst.
Is het dan echt nérgens meer serieus?
pi_174344005
Ik denk dat je het beste regelwerk met daarna gipsplaten met afgeschuinde kant onder het plafond kunt plaatsen, die kun je met gaas afwerken en dicht plamuren of stucen. Kun je er ook nog eventueel spotjes in plaatsen.
pi_174347729
Hoe is het plafond nu afgewerkt?
Meestal zit er spuitwerk op. Als je dan de kieren gaat dichtsmeren gaat dat heel erg opvallen.
Dan is het misschien nog wel mooier om de kieren gewoon zo te laten.
(of te sparen voor een stucadoor die het hele plafond glad maakt)
pi_174355323
Sorry, onderstaand betreft vloersituatie!

Ik heb sikaquick 506 gebruikt.
De situatie was dat er 2 platen gestort zijn , 1 van de woning en1 van de verzakte aanbouw.

De verhoging van de opbouw afgekapt, stofvrij gemaakt en vervolgens geëtst met zoutzuur oplossing.

Sikaquick opgemixd en erin gepropt.
Meurt als de hel door chemische binding maar zit zo vast als een huis.

Te koop bij Bouwcenter etcetera
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')