abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 oktober 2017 @ 07:22:02 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174366090
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 07:15 schreef raptorix het volgende:
Overigens hoorde ik laatst van nieuwe manier van phishing via whatsapp en andere messengers, je krijgt een berichtje van een vriend of je even wat geld wilt overmaken omdat er sprake van noodgeval is en dat telefoon bijna leeg is. Die mallware is zo slim dat ze het zo doen dat die persoon die het verstuurt offline lijkt waardoor iemand niet kan vragen waar dat geld dan voor is, maar tjah genoeg mensen die wat geld naar een goede vriend zouden overmaken als het op een noodgeval lijkt.
Dat je tegenwoordig in de bankieren app een betaalverzoek kunt aanmaken maakt dat ook makkelijker, dan hoef je idd alleen nog maar de Whatsapp te hacken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174366112
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 07:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat je tegenwoordig in de bankieren app een betaalverzoek kunt aanmaken maakt dat ook makkelijker, dan hoef je idd alleen nog maar de Whatsapp te hacken.
Ik ben zelf in de IT en Security werkzaam, tegenwoordig richten ze zich ook veel op bedrijfsadministraties en dan op behoorlijk geavanceerde manieren. Wat je nu veel ziet is dat je eerst een heel knullig phishing mailtje ziet, en dan een paar uur later een serieus ogende mail van werkplekbeheer waar aangeraden word om een installer te runnen die de boel moet controlleren.

Een ander gevaar is dat goede hackers een bedrijfsserver overnemen die de software updates pushed, daarmee kun je blind alle workstations software pushen zonder dat je daar ook maar iets van merkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 12 oktober 2017 @ 07:32:02 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174366141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 07:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben zelf in de IT en Security werkzaam, tegenwoordig richten ze zich ook veel op bedrijfsadministraties en dan op behoorlijk geavanceerde manieren. Wat je nu veel ziet is dat je eerst een heel knullig phishing mailtje ziet, en dan een paar uur later een serieus ogende mail van werkplekbeheer waar aangeraden word om een installer te runnen die de boel moet controlleren.

Een ander gevaar is dat goede hackers een bedrijfsserver overnemen die de software updates pushed, daarmee kun je blind alle workstations software pushen zonder dat je daar ook maar iets van merkt.
Ai, nasty.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174366727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 07:25 schreef raptorix het volgende:

Ik ben zelf in de IT en Security werkzaam, tegenwoordig richten ze zich ook veel op bedrijfsadministraties en dan op behoorlijk geavanceerde manieren. Wat je nu veel ziet is dat je eerst een heel knullig phishing mailtje ziet, en dan een paar uur later een serieus ogende mail van werkplekbeheer waar aangeraden word om een installer te runnen die de boel moet controleren.

Een ander gevaar is dat goede hackers een bedrijfsserver overnemen die de software updates pushed, daarmee kun je blind alle workstations software pushen zonder dat je daar ook maar iets van merkt.
Ze worden inderdaad steeds slimmer. De cryptolockers komen tegenwoordig binnen met emailtjes die praktisch niet van de echte te onderscheiden zijn. Er zijn nog wel wat truukjes om ze snel te stoppen, maar ook die houden niet meer over.

Gaat niet lang meer duren voordat alle email met goed gesigneerde sleutels verstuurd moet worden om nog legitiem te zijn.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_174367931
Ik reageer standaard nooit op mail van welk bedrijf dan ook.

Als je echt openstaande schulden hebt, komen ze met een brief.
Dat gaat (volgens mij tenminste) nergens per mail en dan zeker niet met bitcoin betaaladressen, die mailtjes krijg ik (of nou ja op mijn moeder d'r mail die ik voor haar in de gaten hou) praktisch elke week wel.

"ICS international card service, fraude mail" achtige zooi ook iedere dag wel onderhand.

De volgende leuke zijn die zogenaamde "bonus Ether coins" mails.

En ga zo maar door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')