abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174285721
Hey beste mensen,

Ik meende iets te begrijpen maar waarschijnlijk niet dus vandaar mijn vraag met wat uitleg erbij.
Ik gebruik expressvpn, kan gewoon alles doen zo dacht ik. Dus ook bijvoorbeeld naar thepiratebay.org gaan zonder iets te downloaden.
Ging eerst via een plaats in Nederland om het zo snel mogelijk te laten gaan.
Nu ging ik naar thepiratebay.org vandaag en zag ik een melding van Ziggo dat ze niet kunnen toelaten dat ik daar heenga vanwege een rechterlijk iets.
Oke, misschien was er iets met mijn VPN, pc opnieuw opgestart.
Nu hetzelfde.
Ik maak een directe verbinding met Parijs maar ik kan de website niet bezoeken terwijl het idee is lijkt me toch dat je elke website waar dan ook kan bezoeken juist?

Iemand die me even de verklaring kan geven en waarvan ik ga zeggen 'ow ja kut'?
Fylax is op televisie geweest
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:14:25 #2
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_174285748
Met een vpn zou je tpb moeten kunnen bezoeken. Je doet iets fout, geen idee wat, want je geeft weinig info
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_174285776
quote:
11s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:14 schreef Faux. het volgende:
Met een vpn zou je tpb moeten kunnen bezoeken. Je doet iets fout, geen idee wat, want je geeft weinig info
Fylax is op televisie geweest
pi_174285793
Maakt je VPN misschien gebruik van de DNS server van Ziggo?
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:18:23 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_174285837
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:16 schreef hielkej het volgende:
Maakt je VPN misschien gebruik van de DNS server van Ziggo?
DUidelijk een DNS ding. Kan je apart instellen.

Zo heeft een VPN natuurlijk weinig zin

'DNS leak protection' is waar je naar op zoek bent
pi_174285866
quote:
19s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

DUidelijk een DNS ding. Kan je apart instellen.

Zo heeft een VPN natuurlijk weinig zin
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:16 schreef hielkej het volgende:
Maakt je VPN misschien gebruik van de DNS server van Ziggo?
Oke wat moet ik doen dan? Ik heb gewoon gedaan wat ze stelden en het ging allemaal nogal gebruikersvriendelijk en vlot. Maar het komt er dus op neer dat je eigenlijk verneukt wordt ondanks alle goede reviews?
Fylax is op televisie geweest
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:21:31 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_174285908
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:19 schreef jodelahity het volgende:

[..]

[..]

Oke wat moet ik doen dan? Ik heb gewoon gedaan wat ze stelden en het ging allemaal nogal gebruikersvriendelijk en vlot. Maar het komt er dus op neer dat je eigenlijk verneukt wordt ondanks alle goede reviews?
'DNS leak protection' is waar je naar op zoek bent
pi_174285914
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:19 schreef jodelahity het volgende:

[..]

[..]

Oke wat moet ik doen dan? Ik heb gewoon gedaan wat ze stelden en het ging allemaal nogal gebruikersvriendelijk en vlot. Maar het komt er dus op neer dat je eigenlijk verneukt wordt ondanks alle goede reviews?
DNS server configuration – Windows
Dat al gedaan?
pi_174285919
quote:
19s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:21 schreef Gunner het volgende:

[..]

'DNS leak protection' is waar je naar op zoek bent

Bedoel ik weet daar niks vanaf dus help me alsjeblieft. Eerste testje wat ik tegenkwam, lijkt alsof ik geen leak heb toch?
Fylax is op televisie geweest
pi_174286187
quote:
8888 en 8844 zo ingesteld maar bij de vpn waren die opties al niet meer op die manier aanwezig zo leek het. Misschien te kort gekeken maar alles leek nogal vernieuwd.
Fylax is op televisie geweest
pi_174286226
Ik zie dat ik via chrome er wel kom, misschien is het iets met het cache ofzo. Of iets anders? Ik sta open voor suggesties. Blijf het namelijk raar vinden
Fylax is op televisie geweest
pi_174291921
Ik sluit even aan bij dit topic want ik ondervind hetzelfde probleem, maar dan met XS4ALL in combinatie met IPVanish. TPB zou bereikbaar moeten zijn via de VPN met een geschikt gekozen server maar is dat niet. En ja, ik gebruik andere DNS servers dan die van mijn provider en nee, ik heb geen DNS leak.

Niet dat ik nou zo geīnteresseerd ben in het bereiken van de geblokkeerde IP's, want TPB is toch wel te bereiken, maar het feit dat de geblokkeerde IP's niet te bereiken zijn toont aan dat er iets niet in orde is met mijn VPN configuratie, en dat zint me niet en wil ik opgelost zien.
pi_174293714
Jodelahity, werkt het wel op je mobiel als je verbonden bent met je Wi-Fi van Ziggo?
Ik heb namelijk ook ExpressVPN en bij mij is de website wel gewoon bereikbaar.
"If I die before I wake, I pray the lord will clear my browsing history"
pi_174360068
Probeer eens ctrl+f5 en flush je dns opslag eens.
pi_174367262
Haalt zo'n VPN niet je hele snelheid naar beneden?
Ik heb het ooit lang geleden eens geprobeerd maar direct maar wee mee gestopt want de snelheid was om te huilen. :'(
pi_174571376
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:41 schreef Idenue het volgende:
Haalt zo'n VPN niet je hele snelheid naar beneden?
Ik heb het ooit lang geleden eens geprobeerd maar direct maar wee mee gestopt want de snelheid was om te huilen. :'(
Ik doe al mijn torrents downloaden via mijn nas welke is ingesteld via een VPN. Het gaat wel iets trager. Maar het voelt wel een stuk veiliger.
pi_174571498
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 08:47 schreef janspj het volgende:

[..]

Ik doe al mijn torrents downloaden via mijn nas welke is ingesteld via een VPN. Het gaat wel iets trager. Maar het voelt wel een stuk veiliger.
Ik gebruik zelf nieuwsgroepen dus misschien nog niet helemaal nodig maar als het mijn snelheid niet te veel naar beneden haalt dan gebruik ik voor de zekerheid liever ook gewoon een vpn. :)
Wat is jouw gemiddelde snelheid dan als je een speedtest doet bij bijvoorbeeld https://www.nperf.com/en/ met je VPN aan?
pi_174571971
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:08 schreef Idenue het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf nieuwsgroepen dus misschien nog niet helemaal nodig maar als het mijn snelheid niet te veel naar beneden haalt dan gebruik ik voor de zekerheid liever ook gewoon een vpn. :)
Wat is jouw gemiddelde snelheid dan als je een speedtest doet bij bijvoorbeeld https://www.nperf.com/en/ met je VPN aan?
Download 39.07 mb/s upload 3.314 mb/s Via UK VPN met Nord VPN
Ik heb ook nieuwsgroepen (sunnyusenet) maar met al die takedowns is dat onwerkbaar geworden voor mij.
pi_174572701
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:57 schreef janspj het volgende:

[..]

Download 39.07 mb/s upload 3.314 mb/s Via UK VPN met Nord VPN
Ik heb ook nieuwsgroepen (sunnyusenet) maar met al die takedowns is dat onwerkbaar geworden voor mij.
Bedankt voor de info, ik denk dat ik het dan nog maar even zo laat want anders ga ik er wel een heel eind op achteruit.
Ik zit nu op 405 Mbit down en 47 Mbit up, ik vind het wel prettig dat als ik besluit dat ik een film wil kijken dat hij dan ook in 10min binnen is.

Even over de takedowns, met een paar goeie indexers heb je er bijna geen last van.
In het nieuwsgroepen topic is daar vast wel iets over te vinden. :Y
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')