abonnement Unibet Coolblue
pi_174281125
Mathieu pakt wout nog even lekker op de meet_O_
pi_174281130
Nederland Boven!!
  Redactie Sport zondag 8 oktober 2017 @ 16:00:30 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174281136
Op naar Parijs-Tours
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174281138
Mooie zege
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:00 schreef Evertjan het volgende:
Nederland Boven!!
WIJ ZIJN DE BESTE!

Maar zonder gekheid, het was een mooie wedstrijd.
pi_174281143
Teamtrofee. :')
Jack does it in real time...
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:01:33 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174281147
Lekker hoor Wout in de tang in een tactische race.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:01:35 #107
194695 franklop
Fran knock
pi_174281148
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:01 schreef DeeBee het volgende:
Teamtrofee. :')
Die zal wel naar een Belgische ploeg gaan denk ik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_174281153
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:01 schreef franklop het volgende:

[..]

Die zal wel naar een Belgische ploeg gaan denk ik
:')
pi_174281162
Mooie cross ^O^
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:02:34 #110
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_174281166
Typisch Van Aert, goed zijn op een strook en daar dan in de slotronde beginnen met een stuurfout.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_174281185
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Typisch Van Aert, goed zijn op een strook en daar dan in de slotronde beginnen met een stuurfout.
Technisch de gelijke van Mathieu. :)
Jack does it in real time...
pi_174281186
Lars kan zomaar WK worden in Valkenburg
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:04:37 #113
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_174281200
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:03 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Technisch de gelijke van Mathieu. :)
Toch maakte Van der Poel vandaag meer foutjes dan Van Aert.
pi_174281209
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Toch maakte Van der Poel vandaag meer foutjes dan Van Aert.
Jep
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:05:00 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174281210
Nederlanders onder elkaar. Dit kadootje wordt in Valkenburg wel terugbetaald w/ w/ w/
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:05:23 #116
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_174281221
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:03 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Technisch de gelijke van Mathieu. :)
Dat heb ik nog nooit iemand horen beweren, zelfs Wuyts niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:19:53 #117
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_174281436
Op het WK gaat van der Haar echt alleen maar naar zichzelf kijken, die gaat de grootste kans uit zijn carrière op een wereldtitel echt niet weggeven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_174318060
Van Sporza:

Herygers en Wuyts: "Van Aert heeft er toch 5 procent bij gelapt"

Paul Herygers: "Ik zie de grote 2 niet stilvallen. Echt niet."
ma 09/10/2017 - 06:20

Het veldritseizoen is 4 weken oud. Onze commentatoren maken een eerste tussenbalans van zaken op. "Met 6 op 7 is Van der Poel de grote man van de beginnende herfst", vindt Michel Wuyts. "Van Aert is terug", merkt Paul Herygers op.

"Van Aert heeft Van der Poel een keer laten piepen"

Met de Grote Prijs Mario De Clercq is gisteren na de Wereldbeker en de Superprestige ook de DVV-Trofee op gang geschoten. Lars van der Haar maakte gretig gebruik van de rivaliteit tussen Mathieu van der Poel en Wout van Aert.

Michel Wuyts: "We zijn begonnen aan de dubbel bezette weekends. Dan lijkt het me logisch dat we een bredere spreidstand krijgen. Met 6 op 7 is Van der Poel de grote man van de beginnende herfst. Dat is indrukwekkend. Die dubbele bezetting gaat dat veranderen."

Paul Herygers: "Er gaan er nog meer uit hun hok komen en profiteren van de rivaliteit. Toon Aerts gaat daar nog eens de vruchten van plukken."

Wuyts: "Is Van Aert het beu om als wereldkampioen telkens iemand anders over de streep te zien rijden?"

Herygers: "Een 6-0 begint te wringen, wees daar maar zeker van, maar Van Aert is terug. Hij heeft alle achterstand weggewerkt."

Wuyts: "Hij heeft moed getankt in Ronse. De komende weken zal hij zijn kracht nog beter kwijt kunnen."

Herygers: "Bergop heeft hij Mathieu van der Poel al een keer laten piepen. Als hij nog een halve procent beter was, was de buit al binnen."
"Hij heeft er 5 procent bijgelapt"

Wuyts: "Iedereen ging ervan uit dat Van der Poel op zijn elan zou voortgaan en 7 op 7 zou boeken. Dat is dan wel even anders uitgedraaid. Dat heeft vooral te maken met de stijging in de curve van Van Aert, die op een parcours waar hij zijn vermogen kwijt kan, zijn tegenstander pijn gedaan heeft."

Herygers: "Ik denk dat Wout van Aert er 5 procent bijgelapt heeft. Deze piek had ik niet zien aankomen. Hij speelde weer mee tot diep in de finale. Daar zal iedereen content mee zijn, denk ik."

Wuyts: "Het hangt ervan af waar u van houdt. Houdt u van spektakel? Van spankracht? Van rivaliteit? Dan heeft u daar in Ronse een kabinetstuk van gezien."

Herygers: "Van der Haar wint dankzij de rivaliteit tussen Van Aert en Van der Poel. Ik wil geen afbreuk doen aan de overwining van Van der Haar, maar Van Aert en Van der Poel hadden allebei kunnen winnen in Ronse. Dat zal Van der Haar ook beamen."

Wuyts: "We hadden zoveel aandacht voor de prachtige dans tussen de twee dat we Van der Haar over het hoofd zagen. Hij koos zijn moment ideaal uit."

Herygers: "Perfect, daar moet je hem de hoogste quotering voor geven. Zijn timing kon niet beter. Het leek alsof hij de gedachten van de twee kon lezen."
"Ik zie ze niet stilvallen. Echt niet"

Wuyts: "Er is nog een onbekende factor voor mij. We zitten met een generatie renners die ook in de zomer vol voor winst gaan. Overal waar Van Aert en Van der Poel mee aan de start komen, bepalen ze de wedstrijd."

Herygers: "Als Lars van der Haar zich tot wereldkampioen kroont, zullen ze vaststellen dat ze die wedstrijden moeten schrappen. Ze hebben veel marge, maar als er eentje echt piekt, kunnen ze het zitten hebben."

Wuyts: "Wordt het weer een verhaal van kracht versus techniek?"

Herygers: "Daar ben ik zeker van. Je mag de techniek van Van Aert niet onderschatten, maar als er spekgladde bochten of gevaarlijke balken liggen, is Van der Poel in het voordeel."

Wuyts: "De conclusie: Van der Poel uiteraard op 1, maar Van Aert sluipt dichterbij. Dat gaat nog meer spektakelcrossen opleveren. En daarachter hebben we een kleine waaier van renners met een motor en afwerkersinstinct zoals Van der Haar, Sweeck en Aerts."

Herygers: "Zij zitten klaar, maar ik zie de twee niet stilvallen. Echt niet."
pi_174318061
En over het kleine deelnemersveld, ook van Sporza:

Te weinig starters? "Renners uit de 2e en 3e lijn eisen te veel startgeld"

ma 09/10/2017 - 17:38
In de eerste manche van de DVV-trofee in Ronse stonden er maar 23 eliterenners aan de start. Organisator Erwin Vervecken ziet een paar verklaringen, een daarvan is het startgeld. "Renners uit de tweede en de derde rij proberen mee te liften op het succes van de cross. Misschien moeten we dat systeem afschaffen en gewoon het prijzengeld verhogen."

"Renners gaan liever punten sprokkelen in het buitenland"

Het publiek in Ronse kon tijdens de wedstrijd bij de mannen maar voor 23 renners supporteren. Bijzonder weinig. "Wij hadden ook liever 30 renners aan de start gezien natuurlijk", vertelt Vervecken, zelf ex-veldrijder. "Maar het is niet allemaal negatief. Alle toppers waren er en daar komen de mensen toch voor naar de cross."
"
Renners die uit de top 50 van de UCI-ranking dreigen te vallen, gaan in het buitenland koersen om daar punten te sprokkelen. Voor de internationalisering van de cross is dat niet slecht."
Erwin Vervecken

"Het is ook vooral bij de mannen dat we dit zien. Bij de nieuwelingen, junioren en beloften raken we makkelijk aan het maximum aantal deelnemers."

"Er zijn verschillende redenen voor het wegblijven van renners. Een van de grootste redenen is dat renners die uit de top 50 van de UCI-ranking dreigen te vallen in het buitenland gaan koersen om daar punten te sprokkelen. Voor de internationalisering van de cross is dat niet slecht, maar voor de Belgische crossen wel natuurlijk. Vorig weekend waren David van der Poel en Vincent Baestaens bijvoorbeeld in Frankrijk."

"Daarnaast is er ook een reglement van de Belgische wielerbond dat zegt dat je een bepaald aantal punten moet hebben om aan een elitecross te mogen deelnemen. Renners die zouden willen starten, moeten daardoor in B-crossen toch regelmatig top 10 rijden."
"We zouden het systeem van de startgelden moeten afschaffen"

"Het is natuurlijk ook een kwestie van geld. Veel renners verwachten een startcontract. In die 7 of 8 jaar dat ik al onderhandel over die contracten, is het budget nog gestegen. Tegenover het tijdperk met Sven Nys toch zo'n 15 procent."
"
Ik heb er geen probleem mee dat de toppers goed verdienen. Zij brengen het publiek naar de cross. Het zijn vooral de renners uit de tweede of de derde rij die willen meeliften op het succes. Als zij niet betaald worden, dan komen ze niet."

"Het budget voor startgelden schommelt rond de 50.000 tot 60.000 euro. Zeker 80 procent, zo'n 45.000 euro, daarvan gaat naar de elite. Toen ik begon als renner was dat nog geen 10.000 euro. Dat budget kan niet meer stijgen. Het is nu al vaak scharrelen om het budget rond te krijgen want ook bijvoorbeeld de kosten voor veiligheid zijn gestegen."

"Ik heb er geen probleem mee dat de toppers goed verdienen. Zij brengen het publiek naar de cross. Het zijn vooral de renners uit de tweede of de derde rij die willen meeliften op het succes. Als zij niet betaald worden, dan komen ze niet."

"Daar zijn een paar renners bij waarvan ik vind dat ze overbetaald worden. Moeten ze eigenlijk wel betaald worden? Het is scheefgegroeid. We zouden ze niet meer kunnen betalen, maar dan moet er consensus zijn tussen alle organisatoren."

"Het zou nog beter zijn om het systeem van startgeld af te schaffen. Dat bestaat ook bijna alleen nog maar in de cross. Op de weg zie je het nog bij kermiskoersen maar daar krijgen alleen de echte toppers geld. Daar moeten we volgens mij naartoe. Alleen de absolute top startgeld geven en voor de rest het prijzengeld verhogen. Dan moeten ze rijden voor hun geld."
pi_174318869
quote:
"Bergop heeft hij Mathieu van der Poel al een keer laten piepen. Als hij nog een halve procent beter was, was de buit al binnen."
As is verbrande turf _O-
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:58:57 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174318939
Geen zeven op zeven :') einde tijdperk zeg ik je
pi_174318976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geen zeven op zeven :') einde tijdperk zeg ik je
Het staat nog steeds 6-0, alhoewel wout wellicht niet alles heeft gereden..
Hij staat nog op 0 tegen vdPoel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 09:09:04 ]
pi_174322600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

As is verbrande turf _O-
Dat was ook alleen maar nadat Mathieu een fout maakte en daardoor al na het opdraaien op een paar lengtes zat. Michel is zich duidelijk moed aan het in praten.
pi_174360170
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3079940

Dat eerste filmpje op de hooizolder _O- paar bekers maar

  woensdag 11 oktober 2017 @ 23:30:03 #125
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_174363686
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:30 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Dat was ook alleen maar nadat Mathieu een fout maakte en daardoor al na het opdraaien op een paar lengtes zat. Michel is zich duidelijk moed aan het in praten.
Allemaal dikke onzin van die Belgen die zichzelf een beetje moed inpraten. Mathieu zal ook wel geleerd hebben en zaterdag in Kruibeke een snipperdag opnemen om in de kuil van Zonhoven weer verschroeiend uit te halen om alle Belgische criticasters de mond te snoeren. Maar het is toch wel vermakelijk om Van Aert weer eens op de streep geklopt te zien worden. Liever dat dan met een minuut voorsprong aan de meet te komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')