abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:58:39 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174846506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach kom nou toch, die argumentatie kun je toepassen op bijna iedere partij in het parlement vandaag. Iedereen zit er voor zijn parochie en dat blijkt gewoon uit het regeerakkoord.

Het CDA zegt het gewoon rechtuit over het sleepwet referendum dus doe nou niet alsof links het volk negeert, als het zo uitkomt doen alle partijen dat.
Ik zeg niet voor de parochie/achterban, ik zeg voor zichzelf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 3 november 2017 @ 16:03:05 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174846580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg niet voor de parochie/achterban, ik zeg voor zichzelf
Je weet zelf ook dat die uitspraak onzin is en nergens op gebaseerd. En kom nu niet met voorbeelden van die linkse is burgemeester of commisssaris ergens geworden want die zijn bij alle partijen terug te vinden
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:07:44 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174846656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat die uitspraak onzin is en nergens op gebaseerd. En kom nu niet met voorbeelden van die linkse is burgemeester of commisssaris ergens geworden want die zijn bij alle partijen terug te vinden
Jij denkt niet dat populisten als Denk of PvdD vooral aan een lekker baantje dachten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174851859
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:38 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

En Oost-Duitsland heette Duitse Democratische Republiek.
Er is weinig volks aan de VVD.
Rutte is het daar niet mee eens
quote:
Het brede politieke midden

Volgens de premier is het de ambitie van het kabinet om voor alle Nederlanders het goede te doen. Het is een van zijn doelstellingen dat de burgers over vier jaar meer vertrouwen hebben in de politiek.

"Waar dat uit moet blijken? Bijvoorbeeld dat voldoende mensen vertrouwen blijven hebben in volkspartijen als de PvdA, CDA, D66 en VVD. Dat brede politieke midden, ik hoop dat daar veel aanhang voor blijft." De PvdA verloor bij de laatste verkiezingen 29 zetels en heeft er nu negen.

Volkspartijen zijn volgens Rutte bereid om tegen hun kiezers te zeggen dat ze niet alles kunnen en dat ze keuzes moeten maken. "En ze zijn bereid dat aan hun kiezers uit te leggen."

Als daarentegen partijen op de flanken van het politieke spectrum groter worden, is Rutte naar eigen zeggen niet geslaagd. "Dan is er op dit punt te weinig bereikt."
https://nos.nl/artikel/22(...)-goed-gaan-doen.html
De VVD levert ook een heleboel burgemeesters bijvoorbeeld in Nederland. Dat kan niet zonder een groot draagvlak te hebben
  zaterdag 4 november 2017 @ 03:36:26 #105
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174858243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat die uitspraak onzin is en nergens op gebaseerd. En kom nu niet met voorbeelden van die linkse is burgemeester of commisssaris ergens geworden want die zijn bij alle partijen terug te vinden
Denk je nou echt dat die linkse minkukels die werkelijk nergens voor geschikt zijn een dikbetaald baantje willen?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174861799
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:40 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Rutte is het daar niet mee eens
Dat zal best.
Ik vertrouw Tupperware-verkopers ook niet op hun blauwe ogen.

quote:
[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)-goed-gaan-doen.html
De VVD levert ook een heleboel burgemeesters bijvoorbeeld in Nederland. Dat kan niet zonder een groot draagvlak te hebben
Rutte verward middenpartij met volkspartij. De middenpartijen zijn juist de aansluting met het volk verloren. De vraag is dan ook hoeveel draagvlak VVD-burgemeesters werkelijk hebben. Het volk heeft geen enkele zeggenschap daarover.
pi_174870327
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:30 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Dat zal best.
Ik vertrouw Tupperware-verkopers ook niet op hun blauwe ogen.

[..]

Rutte verward middenpartij met volkspartij. De middenpartijen zijn juist de aansluting met het volk verloren. De vraag is dan ook hoeveel draagvlak VVD-burgemeesters werkelijk hebben. Het volk heeft geen enkele zeggenschap daarover.
Als de middenpartijen de aansluiting met 'het volk' hebben verloren, waarom hebben ze dan nog steeds het merendeel van de zetels?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174877118
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als de middenpartijen de aansluiting met 'het volk' hebben verloren, waarom hebben ze dan nog steeds het merendeel van de zetels?
Van 1967 (de eerste keer dat D66 meedeed) tot en met 1998 was er een stabiele zetelaantal van deze partijen van rondom de 125 zetels. Van 2002 tot en met 2012 zakte het aantal naar zo'n 100 zetels (met 2003 als uitzondering). Om vervolgens verder te zakken naar 80 zetels bij de laatste verkiezingen. Als het echt zulke volkspartijen zijn, waarom representeren ze dan slechts 53 procent van het verkieszingselectoraat terwijl dat veel meer had moeten zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')