abonnement Unibet Coolblue
pi_174284414
Ik stem voor en ik begrijp Lubach niet. Had niet verwacht dat ie zo naïef zou zijn. Liever wat gegevens van onschuldige mensen dan onschuldige mensen dood.
pi_174285090
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
Ik stem voor en ik begrijp Lubach niet. Had niet verwacht dat ie zo naïef zou zijn. Liever wat gegevens van onschuldige mensen dan onschuldige mensen dood.
Mjah, dat vind ik gewoon niet, ik vind privacy niet per se minder belangrijk dan mensenlevens. En zonder zekerheid dat je gegevens veilig zijn ook. De overheid staat niet bekend om zijn waterdichte beveiliging. Sterker nog, ik ken via mijn werk al makkelijk vier , vijf bedrijven met veul betere beveiliging van persoonsgegevens.
-nee-
pi_174285136
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:48 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Mjah, dat vind ik gewoon niet, ik vind privacy niet per se minder belangrijk dan mensenlevens. En zonder zekerheid dat je gegevens veilig zijn ook. De overheid staat niet bekend om zijn waterdichte beveiliging. Sterker nog, ik ken via mijn werk al makkelijk vier , vijf bedrijven met veul betere beveiliging van persoonsgegevens.
Ik geef liever wat gegevens van mezelf als dat helpt om andere mensen in leven te houden.
pi_174285402
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik geef liever wat gegevens van mezelf als dat helpt om andere mensen in leven te houden.
Je goed recht ook.
Ik wil het persoonlijk ook wel doen, maar dan mag de overheid het wel eerst komen vragen.
-nee-
pi_174285405
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
Ik stem voor en ik begrijp Lubach niet. Had niet verwacht dat ie zo naïef zou zijn. Liever wat gegevens van onschuldige mensen dan onschuldige mensen dood.
Dan ga je ervan uit dat minder privacy automatisch zal leiden tot meer veiligheid. Dat verband is nooit aangetoond, criminelen/terroristen weten dit soort maatregelen vrij gemakkelijk te omzeilen.

Daarnaast creëert minder privacy een hoop onveiligheid. Gevoelige persoonlijke gegevens zoals het elektronisch patiëntendossier, politieke denkbeelden, seksuele voorkeur, foto's etc. bij een overheid die deze gegevens slecht beveiligd voor kwaadwillenden. Nee dankjewel. Daarnaast weet je niet of deze overheid over een paar jaar nog wel je vriend is. Denk aan landen als Chili, Rusland, Turkije, Duitsland waar in korte tijd een enge politieke omwenteling plaatsvond.
Incelfrikandel
pi_174285584
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik geef liever wat gegevens van mezelf als dat helpt om andere mensen in leven te houden.
Vals dilemma. Het staat helemaal niet vast dat jouw gegevens andere mensen in leven houden. Sterker nog, met een aantal regime changes kan het zomaar zijn dat je je eigen vonnis hebt getekend met jouw gegevens.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174285589
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat minder privacy automatisch zal leiden tot meer veiligheid. Dat verband is nooit aangetoond, criminelen/terroristen weten dit soort maatregelen vrij gemakkelijk te omzeilen.

Daarnaast creëert minder privacy een hoop onveiligheid. Gevoelige persoonlijke gegevens zoals het elektronisch patiëntendossier, politieke denkbeelden, seksuele voorkeur, foto's etc. bij een overheid die deze gegevens slecht beveiligd voor kwaadwillenden. Nee dankjewel. Daarnaast weet je niet of deze overheid over een paar jaar nog wel je vriend is. Denk aan landen als Chili, Rusland, Turkije, Duitsland waar in korte tijd een enge politieke omwenteling plaatsvond.
Inderdaad. Gevoelige info zou zo maar bij hackers terecht kunnen komen waarmee ze mensen gaan chanteren. Vandaag de dag hebben we een democratie. Maar dat wil niet zeggen dat we altijd een democratie zullen zijn. In Nederland was 72 jaar geleden nog een dictator aan de macht. Als er een kwaadwillende dictatuur aan de macht komt, dan heeft hij alle informatie van andersdenkenden op een presenteerblaadje.
pi_174285596
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat minder privacy automatisch zal leiden tot meer veiligheid. Dat verband is nooit aangetoond, criminelen/terroristen weten dit soort maatregelen vrij gemakkelijk te omzeilen.

Daarnaast creëert minder privacy een hoop onveiligheid. Gevoelige persoonlijke gegevens zoals het elektronisch patiëntendossier, politieke denkbeelden, seksuele voorkeur, foto's etc. bij een overheid die deze gegevens slecht beveiligd voor kwaadwillenden. Nee dankjewel. Daarnaast weet je niet of deze overheid over een paar jaar nog wel je vriend is. Denk aan landen als Chili, Rusland, Turkije, Duitsland waar in korte tijd een enge politieke omwenteling plaatsvond.
Dit dus.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174285604
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
Ik stem voor en ik begrijp Lubach niet. Had niet verwacht dat ie zo naïef zou zijn. Liever wat gegevens van onschuldige mensen dan onschuldige mensen dood.
Goede reden om tegen de wet te stemmen.
pi_174285664
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik geef liever wat gegevens van mezelf als dat helpt om andere mensen in leven te houden.
Maar je weet niet of deze wet levens gaat redden.

Misschien gaat al die dataverzameling in de toekomst juist wel levens kosten.

Zoals al eerder gezegd weet je nooit waar al die data voor gebruikt gaat worden, welke informatie ooit belastend zou kunnen worden, en wat voor gek er ooit in de toekomst aan de macht komt of wie er ooit misbruik van gaat maken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174287100
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vals dilemma. Het staat helemaal niet vast dat jouw gegevens andere mensen in leven houden. Sterker nog, met een aantal regime changes kan het zomaar zijn dat je je eigen vonnis hebt getekend met jouw gegevens.
Zo'n regime gaat jou heus niet vragen of het je gegevens mag hebben.
pi_174287235
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zo'n regime gaat jou heus niet vragen of het je gegevens mag hebben.
Nee, want die hebben ze dan al.

Hoe makkelijk wil je het ze maken?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 21:06:06 #113
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174287426
We hebben weinig geleerd van alle datalekken blijkbaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174287468
Ik wil liever niet wachten tot het ambtelijk bestuur van Nederland door en door corrupt is doordat wij zo om de privacy geven. En dat nog meer meisjes met de noorderzon verdwijnen omdat we telefoons niet mogen uitpeilen vanwege de privacy. En dat veel misdadigers hun gang kunnen blijven gaan vanwege de privacy.
We hebben nu eenmaal internet bedacht, waardoor kwaadwillenden eindeloos met elkaar kunnen communiceren, en dan doen we daar niets tegen vanwege de privacy.
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:07:30 #115
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174287493
Eindelijk een referendum die ergens over gaat en die een duidelijke uitslag krijgt _O_
:')
pi_174287528
Er moeten blijkbaar nog veel ernstiger dingen gebeuren voordat Nederland eindelijk eens ophoudt met dat gezeur over de privacy.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 21:08:52 #117
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174287550
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:08 schreef Loekie1 het volgende:
Er moeten blijkbaar nog veel ernstiger dingen gebeuren voordat Nederland eindelijk eens ophoudt met dat gezeur over de privacy.
Dat jij bijvoorbeeld je baan kwijt raakt of 2x zoveel mag betalen bij de zorgverzekeraar?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174287561
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:06 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wil liever niet wachten tot het ambtelijk bestuur van Nederland door en door corrupt is doordat wij zo om de privacy geven. En dat nog meer meisjes met de noorderzon verdwijnen omdat we telefoons niet mogen uitpeilen vanwege de privacy. En dat veel misdadigers hun gang kunnen blijven gaan vanwege de privacy.
We hebben nu eenmaal internet bedacht, waardoor kwaadwillenden eindeloos met elkaar kunnen communiceren, en dan doen we daar niets tegen vanwege de privacy.
:')
Nooit gehoord van het darknet en pgp telefoons ?

Criminelen communiceren niet via het internet en normaal telefoon verkeer.
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:19:32 #119
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_174287950
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
Ik stem voor en ik begrijp Lubach niet. Had niet verwacht dat ie zo naïef zou zijn. Liever wat gegevens van onschuldige mensen dan onschuldige mensen dood.
Dapper dat je alles wie je bent in de handen geeft van toekomstige overheden en dat jij weet hoe het politieke landschap er morgen uit ziet. Misschien moet je eens met een gülen aanhanger gaan praten.

De sleepwet zorgt ervoor dat de overheid alle elektronische apparatuur zonder tussenkomst van een rechter mag hacken (ook medische apparatuur, of systemen weer patiëntendossiers op staan) deze data mag 3 jaar bewaard worden en gedeeld worden met buitenlandse inlichtingen. Daarnaast zijn er geen beperkingen voor profiling én het opbouwen van een geheime DNA databank.

Als je het doortrekt naar de analoge wereld is het eigenlijk gelijk aan een overheid die altijd een huiszoeking mag doen zonder toestemming.

Deze wet is zeker met de technische mogelijkheden van morgen (data-analytics, bigdata) en de huidige stabiliteit in de wereld behoorlijk zorgwekkend.

Mensen die zeggen dat ze niets te verbergen hebben weten niet wat ze zeggen :|W
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:20:25 #120
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_174287980
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:08 schreef Loekie1 het volgende:
Er moeten blijkbaar nog veel ernstiger dingen gebeuren voordat Nederland eindelijk eens ophoudt met dat gezeur over de privacy.
Emigreer lekker naar Noord Korea :W
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:22:20 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174288040
Ik heb tóch maar even getekend, Selang. En mijn vrouw ook. Als het nog maar zo weinig handtekeningen scheelt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174288368
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:22 schreef LXIV het volgende:
Ik heb tóch maar even getekend, Selang. En mijn vrouw ook. Als het nog maar zo weinig handtekeningen scheelt!
Wij ook.
Vind het belangrijk dat mensen hier over na denken. :)
Make my day!
pi_174288473
Tegen natuurlijk. Wil wel eens zien wat er gaat gebeuren als het kabinet voor de tweede keer een referendum-uitslag negeert.
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:36:13 #124
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_174288591
Je moet er toch niet aan denken dat je in Nederland ooit iemand als Wilders aan de macht komt met dergelijke regelgeving :{.

Ministerie VS wil weten wie anti-Trump-pagina op Facebook 'like' gaven
https://www.nu.nl/interne(...)book-like-gaven.html

De wereld van vandaag kan niet meer op die van morgen lijken, als burger maak je jezelf enorm kwetsbaar door in te stemmen met dit soort STASI regelgeving.
pi_174288652
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:33 schreef Infection het volgende:
Tegen natuurlijk. Wil wel eens zien wat er gaat gebeuren als het kabinet voor de tweede keer een referendum-uitslag negeert.
Zo ver is het natuurlijk nog lang niet.
Eerst de handtekeningen. Dan het referendum. De opkomst wordt dan belangrijk. Media coverage.
En dan de uitslag nog.

Persoonlijk vind ik de bewustwording van de mensen al heel belangrijk.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')