abonnement Unibet Coolblue
pi_174254620
Hey allemaal,

Even kort een vraag over wat dit is:






Lijkt een soort pek die tussen de pijpen word gesmeerd als afdichting maar ik weet het niet zeker. De eerste keer dat we de kachel aan deden heb ik dit niet gezien.

Ik zie verder nog geen rook lekkages.
pi_174255059
Creosoot.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_174255758
Heb het opgezocht en dat lijkt er wel een beetje op. Echter komt dit van de buiten de kachelpijp af. Het is geloof ik wel een omgebouwde kachel, het was ooit een open haard.

Zouden er nog resten aan de binnezijde van de oude schoorsteen kunnen zitten, die bij het opwarmen van de kachelpijp weer smelten en waar het vervolgens van binnenuit op de kachel druipt?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:00:16 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_174258174
Wat is de situatie boven de kachel? Een dak, of vloeren? En hoe zit dat precies in elkaar? En wat voor soort pijp?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_174258463
Creosoot en met condensaat druipt dat naar beneden en stolt bij afkoeling
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174264618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:00 schreef goed_volk het volgende:
Wat is de situatie boven de kachel? Een dak, of vloeren? En hoe zit dat precies in elkaar? En wat voor soort pijp?
Huis heeft twee verdiepingen en een fliso zolder. Kachelpijp loopt naar boven en gaat halverwegen ergens ongeveer een meter naar rechts en weer verder naar boven om uit te lopen op de pubt van het dak. Het was ooit eens een open haard. Huis van 1930.

Maar goed, dat spul kan dus aanslag zijn van vochtig verbrand of te langzaam verbrand hout, maar die aanslag zou dan toch in de pijp moeten blijven, en uit druipen in de vuurzee? Hier druipt het van bovenlangs de kachel vandaan.

Betekend dat dan dat de oude schoorsteenwand (waar de kachelpijp nu doorheen loopt) nog bevuild kan zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')