Dan hadden mensen toch gegil en geschreeuw moeten horen lijkt me.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:57 schreef EternalNow het volgende:
n nu te denken dat als er iets gebeurd is met haar, dat het begonnen is op de oude spoorlijn,
dat ze daar haar jas verloren is (mogelijk geforceerd om uit te trekken), maar dat ze toen heeft weten te vluchten naar blookerpark. Als ze haar jas is verloren moet het trouwens ook zo zijn dat ze haar tas niet meer om heeft op dat moment. De dader(s) achtervolgen haar meteen, nemen ook gelijk de tas mee (waardevolle spullen mogelijk) en pakken haar fiets ook (of ze fietste zelf nog weg), en vergeten de jas. Bij blookerpark halen ze haar in en gebeurt daar weer iets.
Dan is het logisch dat daar direct haar tas en fiets zijn verstopt. De locatie van haar jas konden ze niet meer terugvinden in het donker. In dit scenario vrees ik alleen geen goede afloop en horen we heel snel meer. Ik hoop dat het anders is gegaan op een betere? manier...
Volg je nu de volgorde van de vondst van de spullen als omgekeerde tijdlijn van een evt. misdrijf?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
behalve als ze de rugzak op de fietsendrager had
Verdomme inspecteur Columboquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat blijft mijn grote vraag hierbij ook ja. Waarom ze dat dan niet gedaan heeft.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze zal het wel op een gillen gezet hebben dan en aangezien er toch heel wat huizen in de buurt zijn....
Dan vlucht je de grote weg op , maar goed ik ben niet Anne, ik weet niet wat je doet in zo'n situatiequote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:52 schreef TheRacingElf het volgende:
De lijn tussen de jas, fiets en tas lijkt me op een vluchtroute beginnend vanaf de jas, gevlucht door dat park, toen over de Rembrandtlaan en dan de wijk uit richting de Nieuwe Doldersweg (N238). Dat lijkt me een logischere route dan andersom.
Stel dat dat zo is dan zou je denken dat als Anne idd vermoord en verborgen is, ze verder in westelijke richting van de jas zou moeten liggen.
Rugzak lijkt ze niet om te hebben op de selfie foto. Wellicht had ze die dus op haar fietsrekje voor op de fiets,quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:58 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Maar beginnend vanaf de jas.. om haar jas uit te doen (uitrukken; wat er ook gebeurd is) moet ze toch eerst écht haar rugzak afdoen lijkt me. Dus dan zou het moeten beginnen vanaf de rugzak - fiets in het water - jas uit.
Kan best. Het is natuurlijk geheel onduidelijk wat er in haar tas zat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
Echt?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Persoonlijk denk ik aan 1 dader, gefrustreerd type, en officieel geestelijk niet goed.
Inderdaad, fiets gedumpt en de tas nog even lopend onderzocht. Het alternatief was een fluorescerend gele dobber.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:55 schreef Fer het volgende:
Denk van niet. Na het delict weggereden op de fiets en de tas meegenomen. Fiets gedumpt, tas onderzocht op waardevolle zaken of en souvenir en ook gedumpt. Dat kan een dader alleen wel af, die van Savannah bijvoorbeeld ook.
Maar zo'n lichaam is best zwaar. Dus zover kan ze niet zijn, zou je denkenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:02 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd. Misschien onderschatten we toch de grootte van die stukjes groen die je op google maps ziet, en zijn de speurhonden nog niet overal geweest.
Ik denk dat je dat zo'n grote tas eerder op je snelbinders doet, is ook wat handiger fietsen lijkt me.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:04 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Rugzak lijkt ze niet om te hebben op de selfie foto. Wellicht had ze die dus op haar fietsrekje voor op de fiets,
Joh.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Persoonlijk denk ik aan 1 dader, gefrustreerd type, en officieel geestelijk niet goed.
Zolang de plaats niet is gevonden waar de worsteling heeft plaats gevonden blijft het speculeren..quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar zo'n lichaam is best zwaar. Dus zover kan ze niet zijn, zou je denken
twitter:VSchildkamp twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:04:24De hond is klaar, niet de indruk dat ze veel meer gevonden hebben #AnneFaber https://t.co/Bl67RUBc6f reageer retweet
Snap ik ook niet. Er werd dus toch op een andere manier gezocht dan we denken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:04 schreef Robin_fok het volgende:
De plek waar de tas is gevonden was eerder op de middag toch al uitgebreid onderzocht, middenin dat park gebied? Hoe kan het toch dat dat nu pas gevonden is...
Fiets in het water lijkt me laatste van deze drie.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:06 schreef NoXia het volgende:
Verdomd. Telefoon zit natuurlijk gewoon in haar tas.
Ik denk dat sommigen de grootte van het gebied onderschatten en de capaciteit van de speur honden overschatten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:02 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd. Misschien onderschatten we toch de grootte van die stukjes groen die je op google maps ziet, en zijn de speurhonden nog niet overal geweest.
twitter:VSchildkamp twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:07:05Nieuwe speurhond gaat op pad #AnneFaber https://t.co/M2nhkxUsCR reageer retweet
Zou idd kunnen. Achterste snelbinder zit onder de bagagedrager zo lijkt het. Gebeurd bij het er af rukken van de tas?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:05 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat zo'n grote tas eerder op je snelbinders doet, is ook wat handiger fietsen lijkt me.
Daarom dacht ik ook dat ze achtervolgd was en bij het park weer onderschept. Want anders zou er in het bos al iets fataals moeten zijn gebeurd en waar is het lichaam dan heen gedragen en hoe?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar zo'n lichaam is best zwaar. Dus zover kan ze niet zijn, zou je denken
Nou, dan heb je daar bijna net zoveel verdachten als wanneer je denkt dat het iemand met een mentale uitdaging is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:07 schreef zomer86 het volgende:
Persoonlijk denk ik aan 1 dader: miljonair, succesvol bedrijf, Nederlandse afkomst, studerende kinderen. Ik kan het echter ook verkeerd hebben.
jij wel, maar dat komt omdat je vierkante ogen hebt omdat je hier 24/7 zit te lezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:07 schreef zomer86 het volgende:
Persoonlijk denk ik aan 1 dader: miljonair, succesvol bedrijf, Nederlandse afkomst, studerende kinderen. Ik kan het echter ook verkeerd hebben.
Duurt veel te lang. Genoeg tijd om te schreeuwen en te gillen lijkt me.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:06 schreef fyah het volgende:
terug richting vijver (oost)
b: rende verder in noordelijke of westerlijke richting. Voor zuiderlijke richting zou ze de straat moeten oversteken en dan was de achtervolging al wel gezien (dit zou vanuit haar perspectief de meest logische keuze zijn)
c: rende niet verder maar werd vrijwel meteen tegen de grond gewerkt -> maar dan zou lichaam in de buurt moeten liggen. Tenzij ze met voertuig is opgepikt door een derd
en waar is het delict gebeurd volgens jou en waar zou het d lichaam zijn gebleven?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 17:55 schreef Fer het volgende:
Denk van niet. Na het delict weggereden op de fiets en de tas meegenomen. Fiets gedumpt, tas onderzocht op waardevolle zaken of en souvenir en ook gedumpt. Dat kan een dader alleen wel af, die van Savannah bijvoorbeeld ook.
wat?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:07 schreef zomer86 het volgende:
en aangezien fiets en rugzak zijn achtergelaten zal het ook niet om waardevolle spullen zijn geweest, maar waarschijnlijk een actie uit lust. Ik kan me zo voorstellen dat een dader eerst doet wat ie wil met haar en pas daarná denkt kut ik moet van al deze spullen af (fiets, rugzak). Ook als de rugzak dus boven haar jas zat zal hij hem eerst niet direct zijn gaan wegbrengen maar pas na afloop samen met de fiets, het is niet onlogisch als er bij de jas iets is gebeurd en de rugzak is weggewerkt (maar de jas niet).quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:00 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Iemand wat aandoen terwijl de fiets e.d. onbeheerd zijn, valt denk ik minder op, en is minder risicovol dan met iemand te gaan slepen of onder bedreiging mee te nemen door een park.
verstandige zet vind ik..twitter:mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:09:13Politie loopt ook met metaaldetector rond de tas. Mobieltje is ook nog steeds zoek. #AnneFaber #RTVUtrecht reageer retweet
Is bij mij ook om de hoek houd er een vervelend/eng gevoel aan over..quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:09 schreef fyah het volgende:
Ik woon er niet zo gek ver vandaan. Overweeg om straks mee te gaan zoeken als het niet ongewenst/nutteloos is.
weggewaaid? van waar naar waar? een jas die nat is?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:11 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nee, geen bron. Dat denk ik. Ook denk ik dat haar jas daar ook lag en is weggewaaid.
Ik sluit nog niet helemaal uit dat de dader gewoon in een van die huizen woont. Hidden in plain sight. Dat verdenkt niemand. Wel enorm risico. Misschien toch een impulsieve daad net als die Jasper S. die even een blokje om ging fietsen en ineens overspoeld werd door de impuls om een meisje te verkrachten en te vermoorden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:07 schreef zomer86 het volgende:
Valt vandaag nog mee, spanning is er een beetje af.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
jij wel, maar dat komt omdat je vierkante ogen hebt omdat je hier 24/7 zit te lezen.
Maar honden volgen toch een spoor?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:08 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ik denk dat sommigen de grootte van het gebied onderschatten en de capaciteit van de speur honden overschatten.
Maar dan ren je toch de autoweg op daar om aandacht te trekken van voorbijgangers en niet het bos in waar haar jas gevonden is?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:06 schreef fyah het volgende:
[..]
Fiets in het water lijkt me laatste van deze drie.
1 Gegrepen aan de tas, fiets komt tot stilstand;
2 Anne doet de tas af, gooit haar fiets neer en wordt achtervolgd richting de plek waar de jas lag;
3 Bij het punt waar de jas lag is ze ingehaald en werd er nogmaals aan haar getrokken; ze liet haar jas uit trekken en...
a: rende terug richting vijver (oost)
b: rende verder in noordelijke of westerlijke richting. Voor zuiderlijke richting zou ze de straat moeten oversteken en dan was de achtervolging al wel gezien (dit zou vanuit haar perspectief de meest logische keuze zijn)
c: rende niet verder maar werd vrijwel meteen tegen de grond gewerkt -> maar dan zou lichaam in de buurt moeten liggen. Tenzij ze met voertuig is opgepikt door een derde.
Kan niet weggewaaid zijn. Moet dan dwars door een woonwijk en 100 meter aan bomen zijn gewaaid om bij het bospad aan te komen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:11 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nee, geen bron. Dat denk ik. Ook denk ik dat haar jas daar ook lag en is weggewaaid.
Die ligt dus óók nog eens op een andere plek.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:11 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
verstandige zet vind ik..twitter:mgeijtenbeek twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:09:13Politie loopt ook met metaaldetector rond de tas. Mobieltje is ook nog steeds zoek. #AnneFaber #RTVUtrecht reageer retweet
Of meegenomen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die ligt dus óók nog eens op een andere plek.
Hij/ze heeft/hebben inderdaad meerdere nachten gehad om eventueel het lichaam op te halen, als dat al niet direct mee was genomen. Waarom de jas niet is meegenomen is me een raadsel. Wel echt een geluk, want anders hadden ze echt helemaal niet geweten waar te zoeken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:12 schreef gilligan het volgende:
Op zich heeft de dader nog wel tijd gehad om een lichaam op te halen. Vrijdagavond is het gebeurd. Zaterdagochtend is er alarm geslagen, waarbij de focus eerst was gericht rond Baarn/Soest. Dinsdag 16.00 is de jas pas gevonden rond het fietspad.
Brengt wel een groot risico met zich mee, en in dat geval had hij de jas en tas misschien ook wel kunnen ophalen.
Ik denk dat het misschien eerst speurhonden die erop getrained zijn om het geur spoor van een specifiek levend persoon waar te nemen en dat ze nu met speurhonden die de algemene geur van ontbinding kunnen waarnemen gaan zoeken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:09 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
twitter:VSchildkamp twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 18:07:05Nieuwe speurhond gaat op pad #AnneFaber https://t.co/M2nhkxUsCR reageer retweet
dat was wellicht haar doel in dit scenario, maar dan zou ze die autoweg nooit gehaald hebben. Als achtervolger al je jas kan uittrekken dan kan ie seconden later je tegen de grond duiken/stampen/trekken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:13 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Maar dan ren je toch de autoweg op daar om aandacht te trekken van voorbijgangers en niet het bos in waar haar jas gevonden is?
Geen idee, maar logischer dan die suggesties over meerdere daders, of dat ze gedwongen mee moest lopen en onderweg de fiets alvast gedumpt is en meer fantasieen die er zojuist voorbij kwamen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 18:10 schreef zoekoog het volgende:
[..]
en waar is het delict gebeurd volgens jou en waar zou het d lichaam zijn gebleven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |