abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:52:49 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_174286905
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:40 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dan zal ik die film binnenkort maar eens gaan sponsoren.
Ze hebben er dan wel veel meer aan als je in de VS gaat kijken, hier maakt het niet zoveel uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_174287588
quote:
99s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze hebben er dan wel veel meer aan als je in de VS gaat kijken, hier maakt het niet zoveel uit.
Zeg je dat ik een ticket moet kopen om in de VS de film te kijken? :)
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:43:05 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_174288786
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 21:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zeg je dat ik een ticket moet kopen om in de VS de film te kijken? :)
Als je daar 10 euro (of dollar) uitgeeft aan een film, dan zijn er waarschijnlijk 8 à 9 daarvan voor de studio. Buiten de VS zijn dat er hoogstens een stuk of 2/3. Ze hebben veel liever dat een film het goed doet binnen de eigen grenzen. En dan eigenlijk nog liever alles in de eerste week/weken, daarna gaat die 8 à 9 ook steeds omlaag, daarom dat men altijd zoveel zeldenop een zo groot mogelijk openingsweekend en nooit op langere termijn denkt.

Veel liever 200 miljoen in het openingsweekend en dan niets meer dan 12 weken aan een stuk telkens 20 miljoen. En veel liever 200 miljoen in de VS en niets in Europa dan niets in de VS en 300 miljoen in Europa. Dat dus ondanks dat in beide gevallen het 2e scenario meer lijkt op te brengen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_174291366
Heb hem gezien. Doet geen afbraak aan het origineel, maar een toevoeging is het niet.
pi_174293035
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:00 schreef Deckard het volgende:
Echt een teringbende aan actie, laat maar.
:')
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:05 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik doe het op basis van de trailer. Verder vind ik een vervolg niet noodzakelijk. Leuk voor iedereen die hem wel wil kijken. Maar het voegt niets toe aan het sluitend verhaal.
:') :')
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:13 schreef Deckard het volgende:
Heb hem gezien. Doet geen afbraak aan het origineel, maar een toevoeging is het niet.
:') :') :')

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_174293894
quote:
15s.gif Op maandag 9 oktober 2017 01:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

:')

[..]

:') :')

[..]

:') :') :')

:')
Maw mijn inschatting was redelijk goed. Snap ook niet waarom dit een zeer goede opvolger wordt genoemd aangezien het een herhaling van zetten is.
  maandag 9 oktober 2017 @ 08:36:29 #32
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174294264
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 07:30 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maw mijn inschatting was redelijk goed. Snap ook niet waarom dit een zeer goede opvolger wordt genoemd aangezien het een herhaling van zetten is.
Tja, het zou toch vreemd zijn als de film totaal andere thema's zou behandelen.

Mijn verwachtingspatroon was niet huizenhoog en misschien ben ik eerder tevreden.

Maar vergeleken met al die andere films die ik dit jaar in de bios heb gezien (denk aan bijna één per week vanwege abonnement) vind ik het absoluut één van de beste.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:31:35 #33
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_174294774
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tja, het zou toch vreemd zijn als de film totaal andere thema's zou behandelen.

Mijn verwachtingspatroon was niet huizenhoog en misschien ben ik eerder tevreden.
Mijn verwachtingspatroon -als Denis Villeneuve-fan- was torenhoog en nog overtrof de film mijn verwachtingen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:33:37 #34
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_174294809
quote:
99s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Is ondertussen ook bevestigd, blijkbaar zijn de inkomsten nog lager dan de meest bescheiden verwachtingen. Het is wel apart dat men zoveel geld heeft gestoken in een franchise die de eerste keer ook al niet aansloeg. En dat men dan ook nog eens kiest voor een weliswaar heel sterke regisseur, die helaas de box-office nooit echt weet aan te spreken.

Het is gemakkelijk om captain hindsight te zijn, maar was dit niet voorspelbaar? Dat je een vervolg wil maken op een cultfilm met een topregisseur als Villeneuve is logisch, maar om daar dan 150 miljoen in te steken?
Maakt mij niet uit, ik ben vooral blij dat ze het hebben gedaan.

Verder denk ik dat ze nog een hoop gaan verdienen aan de blu rays en zo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_174296709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:13 schreef Heufd het volgende:
Net gezien (uiteindelijk gekozen voor 2D). Het ziet er allemaal heel erg fraai uit. De film is alleen wel veel te lang.
Zowel Pathe (muv 1 ochtendvoorstelling om 11 uur in Zaandam) en Eye laten hem alleen in 3D of 3D IMAX zien in regio Randstad. Waar heb jij hem 2D gekeken?
  maandag 9 oktober 2017 @ 11:20:16 #36
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174296762
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:17 schreef JJ_DeBaas het volgende:

[..]

Zowel Pathe (muv 1 ochtendvoorstelling om 11 uur in Zaandam) en Eye laten hem alleen in 3D of 3D IMAX zien in regio Randstad. Waar heb jij hem 2D gekeken?
Ja, dat probleem heb ik hier ook. - Zou m graag nog n keer in 2D willen zien.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_174296779
Oh Haarlem op Woensdag om 19:00 zie ik nu. Pak ik die maar.

Treurig die bezetting van 2D.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:27:31 #38
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_174307143
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:17 schreef JJ_DeBaas het volgende:

[..]

Zowel Pathe (muv 1 ochtendvoorstelling om 11 uur in Zaandam) en Eye laten hem alleen in 3D of 3D IMAX zien in regio Randstad. Waar heb jij hem 2D gekeken?
Zaterdagmiddag 12 uur in de Pathé in Eindhoven. Was volgens mij de enige keer dat weekend dat hij daar in 2D werd vertoond, erg treurig inderdaad.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:37:16 #39
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174307360
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Was die er niet alleen op Blu Ray?

V.
Nee, die is ook op DVD te krijgen middels deze set: http://amzn.eu/1A88PZE . Maar hij is inmiddels "out-of-print" en heel duur. De Blu-ray is een stuk betaalbaarder.

quote:
99s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Is ondertussen ook bevestigd, blijkbaar zijn de inkomsten nog lager dan de meest bescheiden verwachtingen. Het is wel apart dat men zoveel geld heeft gestoken in een franchise die de eerste keer ook al niet aansloeg.
Dat wou ik al zeggen ja. Ik herinner me de eerste film nog en de berichten destijds dat ie geen succes was. Inmiddels is het origineel een klassieker maar is dat blijkbaar geen garantie voor alsnog succes van een opvolger. Wel vaag want bij een vergelijkbare situatie met TRON was de sequel wel succesvol.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 00:40:46 #40
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174341062
Ik heb hem vanavond gezien en hij viel me niet mee. Ik was van tevoren heel sceptisch, ben er evengoed met open visier ingegaan, maar dat heeft niet geholpen. Visueel is ie heel mooi (niet alleen de effects maar vooral ook de sets) maar het verhaal is heel gammel en rommelig. Het voelt op veel momenten eigenlijk als een aaneenrijging van losse scenes i.p.v. een geheel. En die scenes werden vooral richting het einde ook dusdanig clichématig dat ik begon te snakken naar het einde. Het wat trage tempo van vooral de eerste driekwart van de film vond ik niet echt een probleem, maar ik had er meer moeite mee dat het slot toch nog weer wat meer het plotpatroon volgt dat we al zo vaak hebben gezien in andere SF-films. Ik stel me zo voor dat dit voor de niet-kenners van het origineel eigenlijk een best wel vervelende film is om te zien en ik zou hem daarom niet zomaar aanraden aan anderen. Dit ondanks dat ik best wel geloof dat men hem met de beste bedoelingen en respect voor het origineel heeft gemaakt. Dat is naar mijn idee gewoon niet van de grond gekomen helaas.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 01:24:51 #41
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174341409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 00:40 schreef beantherio het volgende:
Ik heb hem vanavond gezien en hij viel me niet mee. Ik was van tevoren heel sceptisch, ben er evengoed met open visier ingegaan, maar dat heeft niet geholpen. Visueel is ie heel mooi (niet alleen de effects maar vooral ook de sets) maar het verhaal is heel gammel en rommelig. Het voelt op veel momenten eigenlijk als een aaneenrijging van losse scenes i.p.v. een geheel. En die scenes werden vooral richting het einde ook dusdanig clichématig dat ik begon te snakken naar het einde. Het wat trage tempo van vooral de eerste driekwart van de film vond ik niet echt een probleem, maar ik had er meer moeite mee dat het slot toch nog weer wat meer het plotpatroon volgt dat we al zo vaak hebben gezien in andere SF-films. Ik stel me zo voor dat dit voor de niet-kenners van het origineel eigenlijk een best wel vervelende film is om te zien en ik zou hem daarom niet zomaar aanraden aan anderen. Dit ondanks dat ik best wel geloof dat men hem met de beste bedoelingen en respect voor het origineel heeft gemaakt. Dat is naar mijn idee gewoon niet van de grond gekomen helaas.
Het origineel is verhaaltechnisch ook niet indrukwekkend. Die moet het ook hebben van het visuele aspect en de mystiek. - Ben het verder wel met je eens dat de derde akte verreweg het zwakste deel is. Maar dat geldt eigenlijk voor 90% van de films die voor het grote doek gemaakt zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 11 oktober 2017 @ 09:41:33 #42
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_174344030
Ik vond juist dat verhaallijnen heel goed en slim bij elkaar kwamen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als je bereid bent daarin mee te gaan (en dat ben ik) vind ik de verhaallijnen juist heel precies en niet zo rommelig hoor.

Grappige is dat eenzelfde kritiek ook kan worden losgelaten op Villeneuves Incendies, maar ook daar heb ik mij laten meevoeren en dan zie je iets prachtigs.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_174347104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:41 schreef Verbal het volgende:
Ik vond juist dat verhaallijnen heel goed en slim bij elkaar kwamen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als je bereid bent daarin mee te gaan (en dat ben ik) vind ik de verhaallijnen juist heel precies en niet zo rommelig hoor.

Grappige is dat eenzelfde kritiek ook kan worden losgelaten op Villeneuves Incendies, maar ook daar heb ik mij laten meevoeren en dan zie je iets prachtigs.

V.
Hoezo toevallig dat vielt in deze toch wel mee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 18:43:50 #44
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174355198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 01:24 schreef EP3 het volgende:

[..]

Het origineel is verhaaltechnisch ook niet indrukwekkend. Die moet het ook hebben van het visuele aspect en de mystiek.
De verhaalstructuur van het origineel is inderdaad ook niet heel boeiend maar wel heel effectief en efficiënt. Bij die film krijg je nooit echt de kans om na te denken over de opbouw van de film omdat scenes nooit te lang zijn en er ook een goede balans bestaat in de soorten scenes. Eigenlijk kan ik het origineel na het zien van deze film nog wat meer waarderen wat dat betreft.

Nu ik er nog een dag over nagedacht heb denk ik dat de film beter zou zijn met een wat kortere lengte. Ik denk sowieso dat er allerlei dingen uit gesneden kunnen worden zonder dat het afdoet aan het verhaal. Ik hoop op een 'reduced cut' maar gezien de goede recensies verwacht ik niet dat die er gaat komen.

edit: als ik trouwens zelf een cut zou mogen maken dan zou ik in ieder geval
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste hoeft niet helemaal uitgelegd te worden want het leidt alleen maar af van de hoofdfiguur. Het stuk over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag er trouwens ook uit want dat voegt ook niets toe. Met nog wat cuts om scenes korter te maken wordt het denk ik een veel betere film. Ik noem het de "beantherio cut". :)

[ Bericht 15% gewijzigd door beantherio op 11-10-2017 19:10:10 ]
pi_174355858
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tja, het zou toch vreemd zijn als de film totaal andere thema's zou behandelen.
Maar dan verwacht je altijd nog wel vanuit een andere hoek. Dat wordt helaas niet gegeven.

quote:
Maar vergeleken met al die andere films die ik dit jaar in de bios heb gezien (denk aan bijna één per week vanwege abonnement) vind ik het absoluut één van de beste.
Ik heb geen idee of deze de beste van dit jaar zou kunnen zijn. Heb veel meer genoten van Apes.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:26:59 #46
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174356664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:05 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar dan verwacht je altijd nog wel vanuit een andere hoek. Dat wordt helaas niet gegeven.

[..]

Ik heb geen idee of deze de beste van dit jaar zou kunnen zijn. Heb veel meer genoten van Apes.
Laat ik die nou net niet gezien hebben.

Was volgens mij alleen Pathé.

Vergeleken met het meeste materiaal uit Hollywood is het toch echt wel een stuk interessanter. Toch?

Een vergelijking met de eerste film ga ik nog niet aan. Is nog te vroeg wat mij betreft. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174362949
quote:
99s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Is ondertussen ook bevestigd, blijkbaar zijn de inkomsten nog lager dan de meest bescheiden verwachtingen. Het is wel apart dat men zoveel geld heeft gestoken in een franchise die de eerste keer ook al niet aansloeg. En dat men dan ook nog eens kiest voor een weliswaar heel sterke regisseur, die helaas de box-office nooit echt weet aan te spreken.

Het is gemakkelijk om captain hindsight te zijn, maar was dit niet voorspelbaar? Dat je een vervolg wil maken op een cultfilm met een topregisseur als Villeneuve is logisch, maar om daar dan 150 miljoen in te steken?
Misschien een raar idee van mij, maar waarom zou alles super veel geld moeten opbrengen?
Ik hoop uiteraard dat ze geen verlies maken, maar sommige films maak je gewoon omdat je ze WIL maken op de manier dat je ze wil maken. Niet iedereen wil alleen maar superheldenfilms zien.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 23:54:02 #48
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174364243
Waarom staan de shorts hier eigenlijk nog niet? Die moet je zeker bekijken voordat je naar de bioscoop gaat:


De eerste - de animatie - is briljant.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:59:54 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174401077
Moet je het origineel persé eerst gezien hebben?

(Heb deze oooooooit gezien uiteraard, maar nu behoorlijk vervaagd)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:31:26 #50
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174407268
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Moet je het origineel persé eerst gezien hebben?

(Heb deze oooooooit gezien uiteraard, maar nu behoorlijk vervaagd)

Hoeft zeker niet, je zal uiteraard wel meer herkennen maar het verhaal an sich is redelijk op zichzelf staand.

Ik vond het een geweldige film in elk geval. Ik vond het verhaal helemaal niet warrig maar goed in elkaar steken.

Voor de zekerheid maar in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook nog geweldige muziek en beelden erbij. Deze kan met verve toegevoegd worden aan het (indrukwekkende) ouvre van Villeneuve :) ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')