abonnement Unibet Coolblue
pi_174210107
Ik heb het al een paar keer verteld, maar ik vind Groot Brittannië een schitterende land en zodoende zou ik eigenlijk weer willen gaan. Alleen ik heb geen reismaatje :(

Want mijn reismaatje liet mij gisteren mooi stikken: na een hele nacht plannen, vertelde hij mij dat hij ruzie met zijn had. Dus het hele plan mocht ik in de prullenbak gooien!

Echter ik heb wel veel waardevolle informatie verzameld over de veerboten!

Engeland en Wales

Gewoon de veerboot bij Duinkerken nemen naar Dover, scheelt je flink wat geld en je zit slechts 2 uur op de boot. Vanaf prijs in het laagseizoen, ¤ 69 retour met alle passagiers!

Noord Engeland en Schotland

Dan kun je de boot bij Hoek van Holland naar Harwich nemen, al kom je dan wel nog een flink stuk te reizen... dus deze route is vooral interessant voor voetvolk, dat naar Londen of Noord Engeland wilt.

Tot Edinburgh ben je dan alsnog 8 uur het rijden, oftewel 680km! Dan zou je net zo goed de boot vanaf Duinkerken kunnen nemen, dan rij je 748km en een uurtje langer.

Dat kost je aan benzine dan ¤ 60 als je een Peugeot 205 1.4 rijdt :P

Schotland

En tot slot dan Schotland: er gaat helemaal geen boot naar Schotland, maar een die vanuit IJmuiden naar het uiterst noorden van Engeland gaat. New Castle, wat direct aan het zuiden van Schotland ligt.

Nadeel van deze boot: prijs, voor twee personen kwam ik uit op ¤ 279 en je moet een hut boeken. Want de boot vertrekt in de avond en de volgende morgen kom je pas aan!

Aan de andere kant, als je auto veel slurpt dan zal het rijden van Dover naar Schotland ook niet veel goedkoper zijn.

Ierland

En dan heb je tenslotte nog Ierland, die overtocht is ook niet goedkoop. Maar je kunt hem samen boeken met de overtocht vanaf Hoek van Holland.

https://www.stenaline.nl/landbridge

Kortom

Ik heb nu wel alle waardevolle informatie verzameld, maar nog steeds geen reismaatje :(

En eigenlijk zou ik wel een paar weken willen gaan: wisselkoers is gunstig, benzine is goedkoper in Engeland en hotels zijn nu ook goedkoper. Maja dat gaat allemaal niet door, want ik ben geen solo reiziger :(

Ik zou persoonlijk dus nog steeds kiezen voor de route Duinkerken - Dover, maar zou dan niet in 1x door rijden naar bijvoorbeeld Schotland. Maar puur een paar tussenstops in plannen. Maar dat is toekomst muziek.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 13:15:42 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174210178
Newcastle - IJmuiden is de feestboot man.

Was altijd leuk als we die boot mochten pakken van de baas. Meestal werden we afgescheept met Oostende - Ramsgate. Op een zusterschip van de Herald of Free Enterprise. :').
And so is the past
pi_174210222
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Newcastle - IJmuiden is de feestboot man.

Was altijd leuk als we die boot mochten pakken van de baas. Meestal werden we afgescheept met Oostende - Ramsgate. Op een zusterschip van de Herald of Free Enterprise. :').
Die route was ik gisteren dus aan het plannen, want voor Schotland is dat wel het meest logische. Enige nadeel, duur en je verliest veel tijd.



Dit had die maat van mij uitgestempeld, dat wou ie dan even in 7 dagen doen. Je bent alleen al 2 dagen aan die veerboot kwijt...
pi_174210596
Heb je vliegangst? Anders kun je toch beter vliegen naar Edingburgh of Glasgow en dan een auto huren?
pi_174210739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:41 schreef Neede_Radical het volgende:
Heb je vliegangst? Anders kun je toch beter vliegen naar Edingburgh of Glasgow en dan een auto huren?
Vliegen vind ik omslachtig en duur: ja ik weet je het Ryanair en consorten. Maar dan ben je wel allemaal extra geld kwijt om op het vliegveld te komen!

Dus vliegen zou ik hoogsten doen voor Londen, daar wil ik echt niet met mijn auto komen. Maar de rest, wil ik graag met mijn eigen auto doen. Die ben ik gewend te besturen, dus heb ik ook onder controle.

Terwijl ik nog nooit in een auto gereden heb, waar je met links komt te schakelen. Waarmee je dus eigenlijk gewoon een automaat komt te huren, en als je die auto enkele weken huurt lopen de kosten aardig op.
pi_174213875
Ondertussen heb ik mijn ouders zo ver: maar ik denk er overna om via Dover te beginnen, en terug via Harwich.
pi_174213888
Je vergeet de boot vanuit zeebrugge en Rotterdam naar Hull. Redelijk prijzig, maar wel een nachtboot.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174216386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:36 schreef polariteit het volgende:
Je vergeet de boot vanuit zeebrugge en Rotterdam naar Hull. Redelijk prijzig, maar wel een nachtboot.
Oh, die wist ik inderdaad niet. Maar vind al die veerboten prijzig, op Duinkerken na. Want ga maar 7 uur op een boot zitten, zonder een hap te eten...
pi_174218116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:38 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Oh, die wist ik inderdaad niet. Maar vind al die veerboten prijzig, op Duinkerken na. Want ga maar 7 uur op een boot zitten, zonder een hap te eten...
Daarom is die juist ideaal, dan ga je gewoon de hele tocht maffen. Hoef je geen eten te kopen ook :D

(En dat kan je natuurlijk ook gewoon zelf meenemen :) )
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174218383
Ja wij gaan toch via Duinkerken, want ik leg liever wat extra km's met de auto af. Dan ik 7 uur op een boot moet zitten.

Plan is om de Jurassic Coast en Cornwall te doen, en dan nog Wales.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:15:23 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174218661
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:52 schreef polariteit het volgende:

[..]

Daarom is die juist ideaal, dan ga je gewoon de hele tocht maffen. Hoef je geen eten te kopen ook :D

(En dat kan je natuurlijk ook gewoon zelf meenemen :) )
Of gewoon de RoRo inlopen en zeggen dat je je ticket in de vrachtwagen bent vergeten. *).
And so is the past
pi_174227501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja wij gaan toch via Duinkerken, want ik leg liever wat extra km's met de auto af. Dan ik 7 uur op een boot moet zitten.

Plan is om de Jurassic Coast en Cornwall te doen, en dan nog Wales.
ALs je richting Cornwall wilt is de door mij genoemde boot sowieso niet de meest optimale keuze volgens mij, omdat die richting het Noorden vaart :)

Cornwall lijkt me wel gaaf trouwens *O*
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:34:25 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174227530
Voor een Britse vakantie is het een optie om in Brittany (Bretagne) te beginnen en dan de boot vanuit Roscoff naar Ierland te nemen.
Is wel ruim 1200 km rijden vanuit Nederland naar Roscoff, maar cultureel interessant omdat Bretagne veel gemeen heeft met de Britse eilanden.

Kan ook interessant zijn na de Brexit, blijf je gewoon in Europa.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:37:51 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174227551
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:52 schreef polariteit het volgende:

[..]

Daarom is die juist ideaal, dan ga je gewoon de hele tocht maffen. Hoef je geen eten te kopen ook :D

(En dat kan je natuurlijk ook gewoon zelf meenemen :) )
Ik vind het ook ideaal, 's Middags sta je nog in Amsterdam en de volgende ochtend vroeg, uitgerust na een leuke avond uitgaan al in Newcastle, vanwaar je zo in Edinburgh bent.
pi_174231850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:23 schreef polariteit het volgende:

[..]

ALs je richting Cornwall wilt is de door mij genoemde boot sowieso niet de meest optimale keuze volgens mij, omdat die richting het Noorden vaart :)

Cornwall lijkt me wel gaaf trouwens *O*
Ja Cornwall moet heel gaaf zijn! Gisteren tot een uur of 2 liggen plannen, en met de eigen auto reizen heeft een groot voordeel: overnachten op plekken, waar de hotelprijzen lager liggen.

Ik wil er langs de Jurassic Coast heen gaan, en daarna weer langzaam richting Dover. Wales vind ik achteraf gezien toch niet zo interessant en is te weinig tijd voor, omdat het toch nog een flink stuk rijden is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')