abonnement Unibet Coolblue
pi_174202838
Wat is een struik die je als (niet bladverliezende) erfascheiding kan gebruiken, waar je niet makkelijk door heen komt? Doel: inbraakwerend
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:44:48 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_174203007
Iets met stekels?
Fade to Black
pi_174203014
Hulst?
pi_174203032
Vuurdoorn.
pi_174203083
Bramenstruik, is wel breder dan een haag, maar wie door probeert door te komen heeft wel lef.
The road goes on forever
pi_174203089
Ja iets met stekels mag Achterhoker
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:58:38 #7
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174203116
Berberis
pi_174203229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:53 schreef BigTrucker het volgende:
Bramenstruik, is wel breder dan een haag, maar wie door probeert door te komen heeft wel lef.
Maar niet erg fraai, niet wintergroen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 01:49:25 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_174203382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:47 schreef Radegast het volgende:
Vuurdoorn.
Die :Y Staat bij ons tegen de schuur, wat een kutding
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_174204187
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 01:49 schreef Mark het volgende:

[..]

Die :Y Staat bij ons tegen de schuur, wat een kutding
maar wel mooi, mits goed bijgehouden :)
pies on joe toe
pi_174219707
En door zoiets wat jullie hierboven schetsen stap je niet zomaar door heen?
pi_174222885
Een haag van vuurdoorn is zo goed als ondoordringbaar, je moet hem natuurlijk wel even de tijd geven om te groeien. En helaas doet 'ie dat niet zo snel.

Je kunt ook kant-en-klare vuurdoornhagen kopen van iets meer dan een meter hoog bij een meter breed, maar die zijn best duur.
pi_174225017
Top!
pi_174226035
Misschien toch eens met de gemeente overleggen (mijn broer) of hij geen fatsoenlijk hekwerk mag zetten rondom de camping. Loopt dan wel door een bosgebied en zal duur prijskaartje zijn met 27 HA camping ...... maar veiligheid is ook belangrijk.
Misschien is een degelijke afscheiding anno 2017 wel verplicht voor een verzekering.
pi_174234037
Sleedoorn of meidoorn of hondsroos is misschien ook een optie? Allemaal bloeiend en goed voor de bijtjes, maar met flinke stekels. Je loopt er beslist niet zomaar doorheen. Helaas wel bladverliezend (zie nu dat groenblijvend een voorwaarde was). Andere optie, als het door een bos heen moet, simpel hekje/gaasje met klimop er tegen aan, en dan de sleedoorn/meidoorn/roos er aan de andere kant tegenaan planten? Dan is het toch groen maar wel beschermd.

Ik ben toevallig zelf aan het kijken naar de mogelijkheden voor een doorn-haag (in mijn geval om varkens binnen te houden ipv inbrekers buiten) en vanaf 0,55ct per plantje heb je sleedoorn of hondsroos bosplantsoen (dus een tak van ongeveer 80-100cm hoog met kale wortels die je zelf in de grond kan zetten). Voor elke strekkende meter heb je ongeveer 5 à 6 zulke plantjes nodig om een haag te laten groeien. En uiteraard duurt het wel een poosje voor ze echt groot zijn. Maar ze zijn wel heel natuurvriendelijk en veel toegevoegde waarde voor insecten (bloesem/bloemen) en vogels (bessen/bottels, nestgelegenheid).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_174248351
Thanks!

Waarom kies jij niet voor een hekwerk?

Ik heb mijn vraag toch geadviseerd om te kijken voor een hekwerk. Bis hoort nl bij de camping en loopt geen groot vee door. Alleen hoe komen de konijnen dan van de camping af is de hamvraag.

Prikkeldraad niet effectief? Knip je zo door? Wat palen in de grond en bv drie lagen draad?
pi_174249489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 01:58 schreef Plumooh het volgende:
Thanks!

Waarom kies jij niet voor een hekwerk?

Ik heb mijn vraag toch geadviseerd om te kijken voor een hekwerk. Bis hoort nl bij de camping en loopt geen groot vee door. Alleen hoe komen de konijnen dan van de camping af is de hamvraag.

Prikkeldraad niet effectief? Knip je zo door? Wat palen in de grond en bv drie lagen draad?
In ons geval zal er ook wel (extra zwaar) gaas voor komen, maar varkens zijn nogal ondernemende diertjes en een dikke doornhaag zorgt er hopelijk voor dat ze niet dwars door het gaas heen zullen proberen te breken. En ik vind het gewoon erg mooi, het bloeit mooi, heeft een positieve invloed op de diversiteit (veel insecten en vogeltjes).

Vergis je trouwens niet in de kosten. Als je een hekwerk wilt hebben dat inbrekers tegen houdt heb je niet genoeg aan wat prikkeldraad, want dat knip je inderdaad zo door. Je hebt elke drie meter ongeveer een steunpaal nodig, en het zal toch wel minstens 1.50 oid hoog moeten worden (en dat is eigenlijk nog niks, daar knip je met gaas of prikkeldraad zo doorheen). Dat is flink aan de prijs. Een alternatief is een hekwerk van enkel- of dubbelstaafsmatten, dat kan hoger (bv 2m) en is steviger. Maar ook dat is (heel veel) duurder dan een haag. En wat je zegt, konijnen en egels en zo kunnen daar meestal niet makkelijk doorheen. Met een haag gaat dat wel makkelijker.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_174313241
Ga hier ff door
WGR / Camping overnemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')