abonnement Unibet Coolblue
pi_174781820
Hey vraagje. In mijn scriptie verwijs ik veel naar de memorie van toelichting bij de Omgevingswet. Hoe kan ik dit taalkundig het best in een zin verwoorden? De hele tijd "memorie van toelichting" schrijven? Of "Memorie van Toelichting" of "MvT" of "mvt"?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_174781964
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:18 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hey vraagje. In mijn scriptie verwijs ik veel naar de memorie van toelichting bij de Omgevingswet. Hoe kan ik dit taalkundig het best in een zin verwoorden? De hele tijd "memorie van toelichting" schrijven? Of "Memorie van Toelichting" of "MvT" of "mvt"?
Ik verwijs meestal naar "de parlementaire geschiedenis" of iets soortgelijks, om dan in een voetnoot naar de memorie te verwijzen. Of je Memorie van Toelichting of MvT gebruikt is om het even, als je maar consequent bent. En zorg voor een lijst met verklaring van gebruikte afkortingen voorin je scriptie ;)
pi_174782642
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:32 schreef Rayden01 het volgende:

[..]

Welke? Zie alleen bij Nijmegen de mogelijkheid en ook alleen als de examencommissie het toe laat
Nijmegen idd, maar ook de VU biedt de mogelijkheid.
pi_174782669
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:32 schreef Rayden01 het volgende:

[..]

Welke? Zie alleen bij Nijmegen de mogelijkheid en ook alleen als de examencommissie het toe laat
In Amsterdam kan dat ook. Op de UvA zijn twee fiscale masters, de master Nederlands Belastingrecht (Fiscaal recht) is toelaatbaar voor mensen zonder fiscale bachelor. De master Internationaal- en Europees Belastingrecht (Fiscaal recht) is dat niet.
pi_174783564
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nijmegen idd, maar ook de VU biedt de mogelijkheid.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

In Amsterdam kan dat ook. Op de UvA zijn twee fiscale masters, de master Nederlands Belastingrecht (Fiscaal recht) is toelaatbaar voor mensen zonder fiscale bachelor. De master Internationaal- en Europees Belastingrecht (Fiscaal recht) is dat niet.
Bedankt voor de tips, maar denk dat ik het niet meer op kan brengen om nog langer te studeren. Je hebt tegenwoordig zoveel traineeships op WO niveau dat ik daar maar voor ga en wie weet kom ik ooit nog wel in de strafrechtadvocatuur terecht
pi_174783828
MvT
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_174784235
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:46 schreef Rayden01 het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de tips, maar denk dat ik het niet meer op kan brengen om nog langer te studeren. Je hebt tegenwoordig zoveel traineeships op WO niveau dat ik daar maar voor ga en wie weet kom ik ooit nog wel in de strafrechtadvocatuur terecht
Zou je niet een deeltijd master kunnen proberen?
pi_174785485
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zou je niet een deeltijd master kunnen proberen?
Weet niet of het wel haalbaar is omdat ik dan sowieso die achterstand van de Bachelor moet wegwerken omdat al die vakken toch wel voorkennis vereisen en een fiscale scriptie schrijven met slechts een half jaar aan fiscale kennis lijkt me ook een zeer lastige taak. Mocht ik echt geen baan kunnen vinden zal ik zeker overwegen
pi_174785916
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

In Amsterdam kan dat ook. Op de UvA zijn twee fiscale masters, de master Nederlands Belastingrecht (Fiscaal recht) is toelaatbaar voor mensen zonder fiscale bachelor. De master Internationaal- en Europees Belastingrecht (Fiscaal recht) is dat niet.
De madter Internationaal -en Europees Belastingrecht is volgens mij open voor iedereen met een WO-Bachelor Rechtsgeleerdheid, ongeacht de universiteit waaraan dat diploma is behaald.
pi_174785931
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:10 schreef LawKing het volgende:

[..]

De madter Internationaal -en Europees Belastingrecht is volgens mij open voor iedereen met een WO-Bachelor Rechtsgeleerdheid, ongeacht de universiteit waaraan dat diploma is behaald.
Nee, dat klopt niet. Ik zou het moeten weten, want ik heb hem zelf gedaan :P
pi_174786294
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:10 schreef LawKing het volgende:

[..]

De madter Internationaal -en Europees Belastingrecht is volgens mij open voor iedereen met een WO-Bachelor Rechtsgeleerdheid, ongeacht de universiteit waaraan dat diploma is behaald.
Nee, volgens mij is de master Nederlands Belastingrecht wel open voor mensen zonder fiscale bachelor, maar de internationale variant niet.
pi_174786310
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is de master Nederlands Belastingrecht wel open voor mensen zonder fiscale bachelor, maar de internationale variant niet.
Ja, inderdaad. Precies zoals ik zei.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:11:17 #88
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_174788202
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is de master Nederlands Belastingrecht wel open voor mensen zonder fiscale bachelor, maar de internationale variant niet.
In ieder geval vorig jaar stond de internationale variant ook open voor studenten met slechts een bachelor Nederlands Recht. Hoop studiegenoten die tegelijk met me instroomden kozen daar dan ook voor. Dat is dit jaar klaarblijkelijk niet anders.
http://agsl.uva.nl/conten(...)toelatingseisen.html
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_174788355
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:11 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

In ieder geval vorig jaar stond de internationale variant ook open voor studenten met slechts een bachelor Nederlands Recht. Hoop studiegenoten die tegelijk met me instroomden kozen daar dan ook voor. Dat is dit jaar klaarblijkelijk niet anders.
http://agsl.uva.nl/conten(...)toelatingseisen.html
Het mag wel, maar het is niet de bedoeling. UvA-studenten met een fiscale bachelor mogen niet eens kiezen voor de Nederlandse variant. Ze zijn duidelijk voor verschillende studenten bedoeld.

Overigens is die master ook echt pittig als je geen enkele fiscale achtergrond hebt. Ik zou dat zeker niet aanraden.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:28:09 #90
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_174788737
Er werd mij en mijn studiegenoten nergens verteld dat het niet de bedoeling is. Als dat zo zou zijn had dat er ook wel gestaan natuurlijk. (zelf wel 'gewoon' de Nederlandse variant gedaan) Met discipline is het pittig, maar wel te doen. Alle studenten waar ik mee omging zijn sinds vorige week geslaagd, overgrote meerderheid nominaal, waarvan een redelijk aantal zonder fiscale bachelor. Je staat weliswaar op Eem achterstand dan, maar met de juiste instelling kun je die wel inlopen, het is natuurlijk ook weer geen rocketscience (in die zin dat het niet diametraal anders is dan een gewone juridische bachelor/master). :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_174803928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik verwijs meestal naar "de parlementaire geschiedenis" of iets soortgelijks, om dan in een voetnoot naar de memorie te verwijzen. Of je Memorie van Toelichting of MvT gebruikt is om het even, als je maar consequent bent. En zorg voor een lijst met verklaring van gebruikte afkortingen voorin je scriptie ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:00 schreef IPA35 het volgende:
MvT
thx bby's
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_174828594
Hoe doen die mensen die deeltijd studeren die seminaars aan de RUG? zijn altijd overdag
pi_174850088
Hebben de FOK!ers hier een bijbaan (gehad) naast de rechtenstudie? Zo ja, welke?
pi_174850306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Hebben de FOK!ers hier een bijbaan (gehad) naast de rechtenstudie? Zo ja, welke?
Horeca, uitzendwerk, samenvattingen schrijven, bijles geven.
pi_174851632
Horeca ook. Paar maatjes van me werken bij een inbound callcenter paar dagen in de week. Al die baantjes zijn flexibel in te plannen dus op zich prima te combineren aangezien je met rechten geen 40 uur per week op de uni zit als het goed is
Play hard, go pro.
pi_174851789
Gewoon 24 ec o.i.d. in een blok pakken als je tijd teveel hebt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_174852337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Hebben de FOK!ers hier een bijbaan (gehad) naast de rechtenstudie? Zo ja, welke?
Beunen in de bouw _O_

Vakanties en af en toe een weekend mee naar zo'n bouwput. Lekker tussen demense.
pi_174852339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Hebben de FOK!ers hier een bijbaan (gehad) naast de rechtenstudie? Zo ja, welke?
Eerst student-chauffeur, later werkstudent bij advocatenkantoor.
pi_174852993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Hebben de FOK!ers hier een bijbaan (gehad) naast de rechtenstudie? Zo ja, welke?
Samenvattingen schrijven, lesgeven, huishoudelijk werk, studiegerelateerde bijbaan (pas ergens in de master wel).
pi_174853245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Hebben de FOK!ers hier een bijbaan (gehad) naast de rechtenstudie? Zo ja, welke?
Sommige mensen worden moderator op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')