abonnement Unibet Coolblue
pi_174175902
Ik heb in mijn tuin de volgende kabelbeschermingsbuis ingegraven, varierend van 60cm tot 80cm diepte.



Nu wil ik in deze buis (die naar de schuur loopt) een 3x4mm YMVK leggen (230 volt). Maar ik ben een beetje in de war, overal zie ik dat je YmvK AS (met aardscherm dus) moet gebruiken voor het geval iemand je kabel doorspit.

Nu is deze kabelbeschermingsbuis met wat moeite natuurlijk wel door te steken met een spade...

Vraag is dus: Mag ik wel normale YMVK kabel gebruiken in deze buis? YmvK as kabel is een aardig stukje duurder...
pi_174176242
Je kunt hiervoor gewoon ymvk gebruiken. Je kabel is mechanisch beschermd dmv de mantelbuis.\
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:25:07 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174176334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:23 schreef faston het volgende:
Je kunt hiervoor gewoon ymvk gebruiken. Je kabel is mechanisch beschermd dmv de mantelbuis.\
Precies dat :)
pi_174176549
Tip van de dag, leg een stuk afzet lint of whatever 20cm op de grond boven de kabel en graaf die vervolgens weer in.

Als er dan iemand ooit gaat graven dan merkt tie persoon het lint en zou die misschien zelf al weer denken dat daar wat loopt.
The one.
pi_174177181
Daar hebben ze zelfs speciaal lint voor. ;)

pi_174575528
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:29 schreef Yuriyoxd het volgende:
Tip van de dag, leg een stuk afzet lint of whatever 20cm op de grond boven de kabel en graaf die vervolgens weer in.

Als er dan iemand ooit gaat graven dan merkt tie persoon het lint en zou die misschien zelf al weer denken dat daar wat loopt.
Me dunkt dat als je gaat graven en je komt een mantelbuis tegen,je toch denkt van hee,hier kan ik niet graven?Of zijn er zulke idioten die zich dat niet af vragen?Russische gastarbeiders of zo?
pi_174593652
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:22 schreef Galantfan het volgende:

[..]

Me dunkt dat als je gaat graven en je komt een mantelbuis tegen,je toch denkt van hee,hier kan ik niet graven?Of zijn er zulke idioten die zich dat niet af vragen?Russische gastarbeiders of zo?
Ja of t is dan al te laat en de buis + kabel ligt al doormidden.
pi_174595746
Wel nee,of je moet er met een heel scherp mes en veel kracht door heen gegaan zijn.Doorgaans heeft een schep niet zo' n scherp blad en zal hij al bij de buis stoppen.
pi_174596851
Een goede spade is heel scherp. Desalniettemin met wat beleid...

Hoe dan ook zit je goed hoor! Trek er maar door.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')