quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, maar vooralsnog zijn er dus maar weinig van die punten. Als je eerst 35 km enkele reis hebt om de boel ergens af te kunnen geven, dan worden het alsnog dure poststukken.
Qua kerstkaarten zijn er volgens mij regionaal ook best vaak allerlei acties, hier in de buurt bijvoorbeeld dat je ze voor 25 cent kunt laten bezorgen voor het goede doel, plus dat de hoeveelheid kerstkaarten echt wel enorm is afgenomen.
Stel dat je straks bij alle dhl punten terecht zou kunnen, dan zie ik mezelf er nog niet snel gebruik van maken voor bijv kerstkaarten omdat ik dan speciaal daarvoor naar de bouwmarkt op het industrieterrein moet, ik hoef daar verder nooit in de buurt te zijn, dan moet ik vervolgens ook nog eerst die hele bouwmarkt door,ik kan er alleen terecht tussen 09:00 en 18:00, en dat allemaal om in totaal 1 of 2 euro te kunnen besparen.
Hier is zo'n punt 1,5 km verderop en kun je het prima combineren met andere boodschappen. Kost dus nauwelijks extra moeite om ze even daar af te gooien. En op 100 geboortekaartjes bespaar je dan toch al zo'n twintig euro.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 16:08 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan nog is het voordeel niks. Ik woon aan de rand van de grote stad (en in de randstad). Het dichtstbijzijnde punt hier is 11,5 km enkele reis. Dat maakt dus 23 km. De auto kost zo'n 0,20 cent de km. Dat betekend dat ik al 115 kerstkaarten moet versturen om daarmee kiet te spelen. Dan moet er nog parkeergeld af en kost het me ook nog een half uur.
Dit soort stunts zijn alleen maar nuttig voor mensen die bovenop zo'n punt wonen. Verder is het gewoon aandachttrekkerij. Ze voelen zich nogal wat bij dat bedrijf. De eerste van die zegels die ik tegenkom gaat retour afzender.
Had je ons zo gemist dat je weer terug kwam?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Na bijna 10 maanden gister weer eens een wijkje gelopen
Moest per direct terug vanwege dat er te weinig mensen zijn (en hoe zou dat nou komen )quote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Had je ons zo gemist dat je weer terug kwam?
Geen reden voor. Die stickers worden gewoon random er op geplakt. Gevolg is dat de machine hem niet meer leest, en hij dus niet in je takenlijst komt. Meestal is die codeersticker wel makkelijk te verwijderen.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 14:06 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had vandaag twee scanpakjes die niet in mijn takenlijst stonden en die een codeerregelsticker half over de barcode hadden.
Wat is daar de reden van? Ik kon ze daardoor niet scannen. Heb geprobeerd die codeersticker te verwijderen, maar de barcode was niet meer te scannen doordat er een stuk van de codeerregel op bleef zitten.
Volgorde klopte zeker niet? Moest hier direct van de container in de tassen. Maar daar zaten veel random fouten in.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:45 schreef Yreal het volgende:
Nog nooit ben ik zo dichtbij geweest om ook de post maar in brand te steken dan nu met die jodium dingen. Pleuriszooi
dat, en dan niet 1-3-2 fouten, nee meer straat 6-2-4-1quote:Op woensdag 18 oktober 2017 15:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgorde klopte zeker niet? Moest hier direct van de container in de tassen. Maar daar zaten veel random fouten in.
Kiezen kan natuurlijk niet meer, 1 van de voordelen van dat codeersysteem is immers dat je elke wijk op elke kast kunt doen. Dat kan niet als er ook nog steeds straatnamen op de kasten staan.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 05:50 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Hier hebben we wel uitleg over de codeerregel gehad, en de nummers zijn naast de straatnamen op de kasten geplakt. Het instraten gaat wel sneller met de codeerregel. Samenvoegen alleen bij autowijken e.d. Ik vind het vooral vervelend dat die codeerregel vaak wil dat je post op de kop zet, en met het adres de ene kant links en de andere kant rechts. Dus ik zit vaak toch de post te draaien om die codeerregel te kunnen lezen. O ja, en de chauffeur is al boos dat steeds 1 a b c d dwars door elkaar zit, terwijl er kilometers tussen de adressen zitten. Dat gaat alleen maar erger worden... Heb gehoord dat sommigen de wijk helemaal uitpakken en opnieuw zetten, omdat ze dan uiteindelijk sneller klaar zijn. Net als toen het CVL ingevoerd werd.
Ik vind het zoals het nu is eigenlijk prima, dat je nog kan kiezen. Heb van oudere collega's ook gehoord dat de codes soms te klein zijn om goed en snel te lezen, dus dat wordt ook nog wat als ze het gaan verplichten.
Wat moet je eigenlijk in jouw systeem doen bij een kaartje dat retour moet naar een adres in de route die je aan het zetten bent? De meeste mensen schrijven toch alleen de postcode en het huisnummer op. Kun je dat dan wel terugvinden?
Hahhaha dat is wel mooi. Dan baal je wel als je een uur lang twee verschillende woonplaatsen door elkaar hebt zitten zetten.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Verder is het wel erg opletten, de rode bakjes stonden ook voor de invoering van de codeerregel al geregeld bij een verkeerde wijk, maar dan zagen mensen dat wel zodra ze begonnen met zetten, want ja, andere straten.Nu hebben we al een paar gevallen gehad waar mensen er aan het eind van hun rode bak ineens achter kwamen dat ze de verkeerde rode bak hadden, want ja, rode bakje leeg, maar nog wel 8 vakjes over. Want mensen kijken niet meer naar de straten, en alleen nog maar naar het achterste stuk van de codeerregel.
We beginnen steeds meer op de concurrent te lijken, qua kwaliteit (en overkomstduur).quote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:53 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Hahhaha dat is wel mooi. Dan baal je wel als je een uur lang twee verschillende woonplaatsen door elkaar hebt zitten zetten.
Maar jammer dat ze zo makkelijk dingen een dag vertraging laten oplopen. We wilden ons toch d.m.v. kwaliteit van de concurrent onderscheiden?
Dankjewel. 14 tassen volgens mij. Al is die wijk sowieso veel te groot. Maar blijkbaar hebben we ook nog volgende week. Maar dan loop ik weer andere wijken.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 13:11 schreef dud0r het volgende:
Al die fijne pillen voorbereid.
Vandaag een stuk eruit en morgen. De rest. Heb wijken met 10+ tassen gezien. Succes voor degene die dat moeten lopen.
Ah dan weet ik welke je moet lopen. 41R die had er 14 ja.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 13:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dankjewel. 14 tassen volgens mij. Al is die wijk sowieso veel te groot. Maar blijkbaar hebben we ook nog volgende week. Maar dan loop ik weer andere wijken.
Is wel de bedoeling als het uit mijn unit komt.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 15:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het is wel goed gesorteerd tot nu toe
Vossen is makkelijker nu, en vereist geen wijkkennis. Zetten idem dito. Theoretisch is dat ook waar, maar het gaat er helaas van uit dat op alle poststukken juiste en goed leesbare codes staan. Dat is niet zo. Hierdoor neemt het aantal fouten en reject toe, want zonder (juiste) codeerregel kun je de post veel moeilijker goed sorteren. Herstellen duurt ook langer, want alle post zonder codeerregel kun je al niet meer verwerken en moet door de postverdeler dmv een computer alsnog van een codeerregel worden voorzien. Wel makkelijk is dat je elke wijk nu op elke kast kunt voorbereiden. Voor de voorbereiders zijn er dus zeker voordelen, voor de bezorgers helaas voornamelijk nadelen.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 16:49 schreef Yreal het volgende:
Maar wat is nu de lol van de codeerregel dan? Kan me niet voorstellen dat iemand gelukkig is met deze bagger.
er lijkt me niets verzonnen in de pdfquote:Op donderdag 19 oktober 2017 13:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Check dit stukje even.
https://www.rodemorgen.nl(...)20oktober%202017.pdf
ah. Dus eigenlijk alleen maar nadelen?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 16:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vossen is makkelijker nu, en vereist geen wijkkennis. Zetten idem dito. Theoretisch is dat ook waar, maar het gaat er helaas van uit dat op alle poststukken juiste en goed leesbare codes staan. Dat is niet zo. Hierdoor neemt het aantal fouten en reject toe, want zonder (juiste) codeerregel kun je de post veel moeilijker goed sorteren. Herstellen duurt ook langer, want alle post zonder codeerregel kun je al niet meer verwerken en moet door de postverdeler dmv een computer alsnog van een codeerregel worden voorzien. Wel makkelijk is dat je elke wijk nu op elke kast kunt voorbereiden. Voor de voorbereiders zijn er dus zeker voordelen, voor de bezorgers helaas voornamelijk nadelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |