abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 oktober 2017 @ 16:31:54 #1
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_174141053
Woon nu bijna 2 jaar in mijn nieuwbouw huis ( hoelang mag je het een nieuwbouw blijven noemen? :P )

Bij de oplevering maakte ik mij al zorgen over de warmte in huis. Immers is de trap in de huiskamer en dit loopt 2 etages door tot aan de zolder. Naar mijn idee verdwijnt warmte door het huis en als laatste de huiskamer in. ( warme lucht stijgt immers op.. )
Winter 1. Gevoelsmatig klopte mijn idee..
Winter 2. Gordijn opgehangen en dit houd de warmte al wat meer beneden maar ziet er uhhh armoedzaaiers uit...
Nu wil ik het dicht gaan maken met een schuifdeur of iets in die trend... iemand een idee?

Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_174141116
Vreemde trap ;) , maar ik heb zelf toch gekozen voor een gordijn. Een harmonicadeur o.i.d. zou teveel ruimte in beslag nemen en ik vond het dus niet echt praktisch.

Oh ja, bij mij betrof het de trap naar zolder, in een eerder huis heb ik bovenaan de trap een deur geplaatst, zo bleef de warmte ook grotendeels beneden,
  maandag 2 oktober 2017 @ 16:40:08 #3
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_174141253
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:34 schreef Juup© het volgende:
Vreemde trap ;) , maar ik heb zelf toch gekozen voor een gordijn. Een harmonicadeur o.i.d. zou teveel ruimte in beslag nemen en ik vond het dus niet echt praktisch.

Oh ja, bij mij betrof het de trap naar zolder, in een eerder huis heb ik bovenaan de trap een deur geplaatst, zo bleef de warmte ook grotendeels beneden,
Boven een deur plaatsen is geen optie, hier is een halletje en open trap naar zolder.
Ik dacht aan hier voor een schuifdeur plaatsen netzo als zeg maar kleding kast. Alleen vind het in de zomer juist wel lekker zo open :/
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_174142080
Boeit niemand.

[ Bericht 97% gewijzigd door Juup© op 03-10-2017 20:56:12 (Nutteloze info schijnbaar) ]
pi_174142637
Gewoon een deur erbij.
pi_174142777
Schuifdeur lijkt mij het beste
pi_174159727
Ik zou aan de rechterkant van de trap een muurtje (laten) zetten zodat die gelijk ligt met de muur aan de linkerkant. Dan een harmonicadeur die je van links naar rechts kunt openen. In de zomer kun je die dan open laten staan in dat nisje langs de trap
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:12:43 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174161848
Ik heb je topic titel even aangepast zodat het duidelijk is wat je probleem precies is. ;)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:20:09 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174161992
Gewoon een kast van maken.. dus klein smal wandje tot waar de trap uitsteekt en dan een deur erin (net als ernaast maar dan verspringt ie dus iets..)

Verder:
Waar kan de rekening heen voor mn stijve nek?
pi_174165013
Welke idioot heeft dit zo bedacht?

Die snapt echt niets van de geschiedenis van woningbouw met afgesloten trappen, tochtluiken boven aan de trap, tochtportalen bij de voordeur of een gesloten trappenhuis. Op deze manier wordt het in de woonkamer pas behaaglijk als het op zolder tropisch is.

Oplossing is om in het verlengde van de muur links een deur te plaatsen en dan rechts van de trap een klein muurtje om de boel aan te laten sluiten. Het mooiste is natuurlijk een zelfde type deur als de andere deuren in huis. Dat kan eventueel ook als schuifdeur gemonteerd worden, die naar links schuift. Je hebt dan geen last van een openstaande deur als je in de zomer wil doorluchten. Schuiven naar links is alleen wel onhandig met de draairichting van de trap.

Als je naar rechts wil 'schuiven', ben je gebonden aan een harmonica deur.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:26:40 #11
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_174165295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:13 schreef Ivo1985 het volgende:
Welke idioot heeft dit zo bedacht?

Die snapt echt niets van de geschiedenis van woningbouw met afgesloten trappen, tochtluiken boven aan de trap, tochtportalen bij de voordeur of een gesloten trappenhuis. Op deze manier wordt het in de woonkamer pas behaaglijk als het op zolder tropisch is.
Ja ik snapte dit ook niet... nieuwbouw huis werd super opgeleverd kwa isolatie en met panelen alles... maar dan wel dit zo laten.. wel nagevraagd aan de bouwer en aan eigenhuis inspecteur maar beide zagen ze het probleem niet..

Bedankt voor de tip
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_174165508
Ik weet niet hoe de overloop op de eerste verdieping er bij jou uit ziet, maar bij mijn ouders thuis is dat de plek waar ze het opgelost hebben: open trap in de woonkamer, schuifdeur bovenaan de trap op de overloop. Past precies tussen trap naar zolder en trap naar beneden aldaar.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:40:34 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174165579
Ik zou net zo lang zoeken tot ik een deur vond die rechts van het trapgat, met een ronding daar in de (eventueel nieuw te plaatsen) muur kan wegschuiven.

Harmonicadeuren zijn in mijn optiek nog veel armoediger dan een gordijn. :Y ;(

Ik gok dat die deur die rond weg te schuiven valt best duur gaat zijn, dus ik zou kiezen voor een mooi dik zwart (of donker iig) velours gordijn en het er verder bij laten.
***
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:41:05 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174165591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik weet niet hoe de overloop op de eerste verdieping er bij jou uit ziet, maar bij mijn ouders thuis is dat de plek waar ze het opgelost hebben: open trap in de woonkamer, schuifdeur bovenaan de trap op de overloop. Past precies tussen trap naar zolder en trap naar beneden aldaar.
Maar als de trap naar zolder open treden heeft win je daar niks mee, dan moet je eerst zorgen dat de trap naar zolder dicht gemaakt wordt.
***
pi_174174189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar als de trap naar zolder open treden heeft win je daar niks mee, dan moet je eerst zorgen dat de trap naar zolder dicht gemaakt wordt.
Ja, goed punt. Ik heb nooit in een huis gewoond met open trappen, maar anders heb je er inderdaad nog niet zoveel aan...
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:49:07 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174174726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou net zo lang zoeken tot ik een deur vond die rechts van het trapgat, met een ronding daar in de (eventueel nieuw te plaatsen) muur kan wegschuiven.
Sta je daar met je wasmand een deur weg te schuiven... Lekker praktisch.. :D
pi_174175611
Je kan ook gewoon een normale deur toepassen, de scharnieren aan de rechterkant plaatsen waar nu ook de scharnieren van de andere deur zitten. Je zal alleen een timmerman moeten vragen om een mooi kozijn en afwerking te plaatsen. Dan kan je de deur meteen in de juiste stijl toepassen.
When spashed with cold water, poor Ranma turns into a girl!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:31:20 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174178589
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Sta je daar met je wasmand een deur weg te schuiven... Lekker praktisch.. :D
Ach, dat zou vrij soepel moeten kunnen gaan hoor.

Alleen had ik idd niet bedacht dat het ook vanaf de trap simpel gebruikt moet kunnen worden. :@ Maar dan is een harmoniadeur evengoed ook onhandig met je handen vol.

Ik zou bij het gordijn blijven. Vanuit 2 kanten met een lekkere brede overslag in het midden. En ‘s zomers gewoon weghalen. :Y
***
  woensdag 4 oktober 2017 @ 00:06:14 #19
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_174180383
Zal morgen wat meer foto’s plaatsen van se situatie
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 09:00:06 #20
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_174182640

Met gordijn er voor.


Vanuit het “nisje” naar boven gezien.


1e etage ( daarom is hier geen deur mogelijk )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_174183159
daar kan wel een deur maar dat is wat werk en wordt het optisch klein van.


goedkoop en simpel is een gordijn voor de trap.

duurder en simpel is een wandje zetten vanaf de wand links voorbij de trap verval naar trapkast en deur er in.

wat ingewikkelder duurder maar imo wel mooier is een wandje vanaf de wand links tot einde trapkast met 2 deuren erin. dan wordt het wat meer 1 blok en minder hoekjes.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:24:50 #22
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_174188365
Zelfde situatie hier gehad.
Vloer verwarming en lekker blijven stoken.

Overal in huis hebben we dichte deuren. Hier een wandje bij geplaatst en een deur met facet glas geplaatst. Zo heb je nog wel licht in je trappenhuis. Er zit geen slot in de deur, maar er zit een deurdranger op, zodat je de deur open kunt trekken/duwen en vanzelf weer dichtgaat.

In jouw situatie zou ik het anders oplossen. Het muurtje naar de hal eruit breken. De trap voor het onderste deel een slag draaien (moet je dus opnieuw maken). En waar de huidige trap opgang is een dichte muur zetten. Volgens mij geeft dat meer rust in je woonkamer.

Als je het muurtje naar de hal er netjes uithaalt, kun je die misschien wel deels hergebruiken. :+
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:25:55 #23
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_174188386
Of zit je wc soms direct achter die muur? :{
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:36:17 #24
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_174189665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:25 schreef Tieten het volgende:
Of zit je wc soms direct achter die muur? :{
Ja! En via mijn wc naar boven gaan gaat mij toch iets te ver ;)
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_174190825
Er is precies ruimte voor een wandje voor de leuning en schakelaar. Ik zou het kozijn van de trapkast eruit halen en ze op één lijn terugzetten. Een gipswandje of cellenbeton. Je moet alleen waarschijnlijk het wandje rechts van je trapkast opnieuw afwerken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')