abonnement Unibet Coolblue
pi_174138623
Ik wil sinds een paar weken afvallen, maar het lukt niet echt.
Het probleem is dat ik 's middags nog kan denken ''ik ga ervoor'', maar als ik later trek krijg grijp ik toch naar de ongezondere dingen. Wat ook niet echt helpt is mensen die zeggen ''dat heb jij toch niet nodig'' Het gaat maar om zo'n 4 kilo en je ziet het misschien niet zo als ik kleren aan heb, maar dat betekend niet dat ik me er goed bij voel. Het is begonnen sinds ik op mezelf ben gaan wonen en dat is nu 3 jaar geleden, zijn er mensen die zich daar in herkennen?

Toen ik nog bij m'n ouders woonde waren het misschien 2 koekjes/snoepjes per dag en 1 keer per week chips. Sinds ik op mezelf woon is dat veel vaker in de week geworden. Misschien omdat er nu niemand op let?

Mensen die zich hierin herkennen en tips hebben voor mij?
pi_174138681
Geen snoep in huis halen, heel simpel. In het begin zul je effe door je suikerverslaving heen moeten, maar dat is een paar dagen/weekje ook wel weg, en dan gewoon niet meer beginnen aan snoepen.
Probleem is gewoon dat dat een verslavende werking heeft.
  maandag 2 oktober 2017 @ 15:01:51 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174138893
Wanneer je gewoon op je calorieën let kun je prima elke dag een beetje snoepen. Om af te vallen hoef je echt geen geheelonthouder te worden. Een handje chips of een beetje chocolade per dag maakt op zichzelf weinig verschil. Je moet dan wel de wilskracht hebben om geen hele zak of reep weg te werken.
  maandag 2 oktober 2017 @ 15:31:47 #4
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174139644
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2017 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer je gewoon op je calorieën let kun je prima elke dag een beetje snoepen. Om af te vallen hoef je echt geen geheelonthouder te worden. Een handje chips of een beetje chocolade per dag maakt op zichzelf weinig verschil. Je moet dan wel de wilskracht hebben om geen hele zak of reep weg te werken.
Dit idd.

Je kan bijvoorbeeld een app als myfitnesspal gebruiken om te kijken hoeveel je per dag binnen krijgt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 2 oktober 2017 @ 16:25:34 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174140914
Kijk, een reeks. Met jaaaaaren ervaring.

LIF / [Dieetclub] #829 met lekker hardloop weer
The love you take is equal to the love you make.
pi_174249598
Gymnema (gezondheidsweb) bevat inhoudsstoffen die de drang naar zoetigheid kunnen verminderen. Gebruik wel een gestandaardiseerd extract.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:35:31 #7
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_174268245
Begin eens met je calorieën tellen met een app als MyFitnessPal bijvoorbeeld.
pi_174273274
4 kilo in drie jaar valt ook nogal mee. Maar juist daarom heb je maar een kleine aanpassing nodig en het is wel goed om dat te doen. Als je koffie met suiker drinkt, koffie met een zoetje ofzo en je bent er bij wijze van spreken. Of een Cola Zero ipv gewone Cola, of een klein beetje minder rijst, of dat koekje wat je altijd eet en toch al niet superlekker vond.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_174275003
Die mensen moet je negeren. Misschien de volgende keer zeggen dat je geen trek hebt of vol zit als je iets afwijst, als de waarheid niet werkt.

Verder je kcal bijhouden. Je hoeft jezelf niet alle ongezonde dingen te ontzetten, als de balans maar klopt.

Wat betreft de wilskracht: dat is in het begin lastig. Als je het graag genoeg wilt, dan even geen ongezonde dingen in huis halen of bewust plannen wat je op de dag wil eten. Na de eerste week gaat het makkelijker.
pi_175224632
Ik ben nu een week bezig met gezonder eten en minder snacken, het helpt en tot nu toe hou ik het ook vol. Nu had ik alleen het geniale idee om voor het ontbijt magere yoghurt met cornflakes te kopen, ik vind het niet eten. Jullie nog ideeën?
  dinsdag 21 november 2017 @ 21:33:12 #11
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_175226849
quote:
14s.gif Op maandag 2 oktober 2017 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer je gewoon op je calorieën let kun je prima elke dag een beetje snoepen. Om af te vallen hoef je echt geen geheelonthouder te worden. Een handje chips of een beetje chocolade per dag maakt op zichzelf weinig verschil. Je moet dan wel de wilskracht hebben om geen hele zak of reep weg te werken.
gewoon maaltijdje skippen en voor die zak chips gaan
pi_175325440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:13 schreef Garfield92 het volgende:
Ik ben nu een week bezig met gezonder eten en minder snacken, het helpt en tot nu toe hou ik het ook vol. Nu had ik alleen het geniale idee om voor het ontbijt magere yoghurt met cornflakes te kopen, ik vind het niet eten. Jullie nog ideeën?
Ontbijt: havermout, 2 eieren, kwark met fruit, 2 volkoren boterhammen met mager beleg, groente/fruit shake... Zoveel opties!

Verder zou ik als ik jou was weer terug gaan naar je ritme van thuis, op vaste momenten iets lekkers en verder gewoon normaal gezond eten. Beetje extra bewegen is ook altijd goed natuurlijk.
pi_175325525
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:48 schreef Garfield92 het volgende:
Ik wil sinds een paar weken afvallen, maar het lukt niet echt.
Het probleem is dat ik 's middags nog kan denken ''ik ga ervoor'', maar als ik later trek krijg grijp ik toch naar de ongezondere dingen. Wat ook niet echt helpt is mensen die zeggen ''dat heb jij toch niet nodig'' Het gaat maar om zo'n 4 kilo en je ziet het misschien niet zo als ik kleren aan heb, maar dat betekend niet dat ik me er goed bij voel. Het is begonnen sinds ik op mezelf ben gaan wonen en dat is nu 3 jaar geleden, zijn er mensen die zich daar in herkennen?

Toen ik nog bij m'n ouders woonde waren het misschien 2 koekjes/snoepjes per dag en 1 keer per week chips. Sinds ik op mezelf woon is dat veel vaker in de week geworden. Misschien omdat er nu niemand op let?

Gewoon niks in huis halen en kcal armer proberen te snoepen
Mensen die zich hierin herkennen en tips hebben voor mij?
pi_175326888
Garfield92 hou mijn kcal arme snaaiforum in de gaten. Misschien komt iemand nog met een lekker kcal arm idee
pi_175859243
Hoezwaar ben je nu? En lengte?
  woensdag 20 december 2017 @ 10:17:50 #16
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175859889
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:48 schreef Garfield92 het volgende:
Ik wil sinds een paar weken afvallen, maar het lukt niet echt.
Het probleem is dat ik 's middags nog kan denken ''ik ga ervoor'', maar als ik later trek krijg grijp ik toch naar de ongezondere dingen. Wat ook niet echt helpt is mensen die zeggen ''dat heb jij toch niet nodig'' Het gaat maar om zo'n 4 kilo en je ziet het misschien niet zo als ik kleren aan heb, maar dat betekend niet dat ik me er goed bij voel. Het is begonnen sinds ik op mezelf ben gaan wonen en dat is nu 3 jaar geleden, zijn er mensen die zich daar in herkennen?

Toen ik nog bij m'n ouders woonde waren het misschien 2 koekjes/snoepjes per dag en 1 keer per week chips. Sinds ik op mezelf woon is dat veel vaker in de week geworden. Misschien omdat er nu niemand op let?

Mensen die zich hierin herkennen en tips hebben voor mij?
Dit is gewoon een slap excuus.

Haal de snaai-dingen anders even niet in huis? Als het er niet is kun je het ook niet eten. Maar het mooiste is om te leren hoe je het bij een handje / klein schaaltje kunt houden. Als je voldoende beweegt is er niks aan de hand.
  woensdag 20 december 2017 @ 22:32:22 #17
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175879807
Als het om maar 4 kilo gaat is het beste advies: niet beginnen met dieten. Dat is het begin van het einde door het jojo-effect.

Haal gewoon een poos geen snaaidingen in huis en kijk of er qua beweging wat beter kan.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175890086
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 20:22 schreef Madivi het volgende:

[..]

Verder zou ik als ik jou was weer terug gaan naar je ritme van thuis, op vaste momenten iets lekkers en verder gewoon normaal gezond eten. Beetje extra bewegen is ook altijd goed natuurlijk.
Dit. Je geeft zelf aan dat je blijkbaar toezicht nodig hebt? Waarom? Gewoon normaal doen.
Somebody that I used to know
pi_175899206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:13 schreef Garfield92 het volgende:
Ik ben nu een week bezig met gezonder eten en minder snacken, het helpt en tot nu toe hou ik het ook vol. Nu had ik alleen het geniale idee om voor het ontbijt magere yoghurt met cornflakes te kopen, ik vind het niet eten. Jullie nog ideeën?
Koop halfvolle milde yoghurt, en doe er niet gesuikerde muesli in. Dit niet laten weken, dan wordt het een bak beton. Lekker direct eten. Het vult en verzadigd lang.
Zolang er was is, is er leven.
pi_175944702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:13 schreef Garfield92 het volgende:
Ik ben nu een week bezig met gezonder eten en minder snacken, het helpt en tot nu toe hou ik het ook vol. Nu had ik alleen het geniale idee om voor het ontbijt magere yoghurt met cornflakes te kopen, ik vind het niet eten. Jullie nog ideeën?
Ik heb jarenlang veel moeite gehad met eten in de ochtend en heb al 't 1 en ander geprobeerd.
Uiteindelijk ben ik door omstandigheden (of eigenlijk door problemen met doorslapen) in de ochtend warm gaan eten en dat krijg ik beter weg dan yoghurt of brood (blijft een beetje in m'n keel hangen).
In plaats van dat ik mezelf zelfs een beetje moet dwingen om niet met een lege maag de deur uit te gaan, schep ik zo 450g groente weg, heb ik dat gelijk al gehad ^O^

Sowieso heb ik altijd al een soort haat/liefde verhouding met eten gehad. Misschien dat dit voor je werkt :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')