Geachte mevrouw V.....,
Naar aanleiding van het telefoongesprek dat ik op 11 december jongstleden met u voerde over een stageplaats, verzoek ik u vriendelijk om mijn sollicitatie in behandeling te nemen.
Na het afronden van de Pedagogische Academie voor het Basisonderwijs (PABO) ben ik Onderwijspsychologie gaan studeren aan de Universiteit van Nijmegen.
In het schooljaar 2003/2004 hoop ik af te studeren en in het kader daarvan ben ik op zoek naar een stageplaats, waar ik 100 dagen stage kan vervullen onder begeleiding van een gekwalificeerd (ortho)pedagoog of psycholoog in verband met mijn te behalen aantekening psychodiagnostiek. Hierbij zou mijn voorkeur uitgaan naar een fulltime stage van 5 maanden beginnend in september 2003.
Tijdens mijn studies heb ik veel kennis opgedaan van de verschillende gebieden waarop een mens zich ontwikkelt; onder andere op cognitief, sociaal en persoonlijkheidsgebied. Ook heb ik veel geleerd over problemen die in het onderwijs of bij de ontwikkeling van kinderen voor kunnen komen en mogelijke manieren om deze problemen aan te pakken of op te lossen. Aangezien het Onderwijs Advies Centrum zich hier ook mee bezighoudt, lijkt dat mij een ideale plek om praktijkervaring op te doen.
Bovendien sluiten de werkzaamheden van het Onderwijs Advies Centrum uitstekend aan op de interesses die ik heb. Tijdens mijn stage zou ik me namelijk onder andere willen richten op het voeren van intakegesprekken, het afnemen van diagnostische onderzoeken, het interpreteren van tests en de verslaglegging daarvan.
Ik geloof dat een stage op het Onderwijs Advies Centrum zeer interessant en leerzaam voor mij kan zijn. Ik hoop dan ook dat bovenstaande punten u kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten en motivatie en dat deze in te passen zijn in een functie binnen het Onderwijs Advies Centrum.
Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik het een en ander in een persoonlijk gesprek toelichten.
In afwachting van uw antwoord,
quote:Beter moeten weten...? Zoiets is bij mij helaas niet aangeboren
Op dinsdag 17 december 2002 18:09 schreef -En4Cer- het volgende:
Iemand met een universitaire opleiding zou het toch
beter moeten weten als iemand van eerstejaar niv.4
quote:Gelukkig...(ik hoop dat je niet de enige bent die er zo over denkt hihi) en wat betreft die verwachtingen...Mijn studieadviseuse gaf aan wel dit soort dingen te vermelden, zodat ze weten wat ik graag wil en of dat bij hen haalbaar is (of had je het niet over de praktische dingen als hoeveel dagen stage etc...?)
Op dinsdag 17 december 2002 18:12 schreef flaxe het volgende:
Prima solicitatiebrief, zou er niet te veel aan veranderen.
Misschien iets minder verwachtingen van de andere partij vragen, dat kan je altijd nog mondeling toelichten.
Verder is het prima
quote:Ik studeer zelf Informatica (KUN). Daar wordt redelijk wat aandacht besteed aan het schrijven van sollicitatiebrieven. Bij andere studies is dat vaak helemaal niet het geval. Lager opgeleiden krijgen hier op school somehow juist wel heel vaak mee te maken. Ik heb een eigen bedrijf en krijg dus heel wat sollicitatiebrieven te zien en dan valt dat ook op; hoe hoger opgeleid hoe minder sollicitatiebrieven-ervaring:) Dus zo vreemd is dit niet
Op dinsdag 17 december 2002 18:09 schreef -En4Cer- het volgende:
Sorry, ik ga hem niet eens lezen.
Iemand met een universitaire opleiding zou het toch
beter moeten weten als iemand van eerstejaar niv.4
maar ik zou deze zin:
quote:anders maken hij is ondanks de komma erg lang en leest gewoon niet lekker
In het schooljaar 2003/2004 hoop ik af te studeren en in het kader daarvan ben ik op zoek naar een stageplaats, waar ik 100 dagen stage kan vervullen onder begeleiding van een gekwalificeerd (ortho)pedagoog of psycholoog in verband met mijn te behalen aantekening psychodiagnostiek.
en het woord verslaglegging vind ik een maf woord ik zou een ander woord nemen.
quote:Nie zeiken,
Op dinsdag 17 december 2002 18:24 schreef janatwork het volgende:
prima brief.maar ik zou deze zin:
[..]anders maken hij is ondanks de komma erg lang en leest gewoon niet lekker
en het woord verslaglegging vind ik een maf woord ik zou een ander woord nemen.
quote:vind je
Op dinsdag 17 december 2002 18:31 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
Nie zeiken,
THAT'S THE BEST PART !!
quote:Dit beter?
Op dinsdag 17 december 2002 18:03 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wie heeft er tips voor mijn onderstaande sollicitatie (stage) brief? Ik vind hem persoonlijk te lang en weet niet of ik alles wat er in staat wel er in moet zetten....(geef ik dan niet alles weg voordat er een gesprek is geweest?) Tips...iemand?
Geachte mevrouw V.....,Naar aanleiding van het telefoongesprek dat ik op 11 december jongstleden met u voerde over een stageplaats, verzoek ik u vriendelijk om mijn sollicitatie in behandeling te nemen.
Na het afronden van de Pedagogische Academie voor het Basisonderwijs (PABO) ben ik Onderwijspsychologie gaan studeren aan de Universiteit van Nijmegen.
In het schooljaar 2003/2004 hoop ik af te studeren en in het kader daarvan ben ik op zoek naar een stageplaats. Mijn voorkeur gaat uit naar een fulltime stage van 5 maanden die start in september 2003. Ik zou graag begeleid willen worden door een gekwalificeerd (ortho)pedagoog of psycholoog, omdat dat een vereiste is voor het kunnen behalen van een aantekening psychodiagnostiek.
Op de PABO heb ik kennis gemaakt met alle zaken rondom het basisonderwijs. Via stages en later als invalkracht heb ik ook veel praktijkervaring opgedaan als leerkracht.
Daarnaast heb ik in mijn studies veel kennis opgedaan van de verschillende gebieden waarop een mens zich ontwikkelt; onder andere op cognitief, sociaal en persoonlijkheidsgebied. Ook is er in mijn studies veel aandacht besteed aan problemen die bij de ontwikkeling van kinderen voor kunnen komen. Mogelijke manieren om deze problemen aan te pakken of op te lossen zijn ook ruimschoots aan bod gekomen.
Aangezien het Onderwijs Advies Centrum zich hier ook mee bezighoudt, lijkt dat mij een ideale plek om praktijkervaring op te doen.
Bovendien sluiten de werkzaamheden van het Onderwijs Advies Centrum uitstekend aan op de interesses die ik heb. Tijdens mijn stage zou ik me namelijk onder andere willen richten op het voeren van intakegesprekken, het afnemen van diagnostische onderzoeken, het interpreteren van tests en de verslaglegging daarvan.Ik geloof dat een stage op het Onderwijs Advies Centrum zeer interessant en leerzaam voor mij kan zijn. Ik hoop dan ook dat bovenstaande punten u kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten en motivatie en dat deze in te passen zijn in een functie binnen het Onderwijs Advies Centrum.
Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik het een en ander in een persoonlijk gesprek toelichten.
Wel vind ik persoonlijk 'ik verzoek u vriendelijk' nogal dwingend, ik zou meer iets in de trend van 'is het mogelijk' doen.
Ook vind ik het woord 'geloven' niet echt gepast. Tis de EO niet. Meer 'ik ben van mening dat...'
Maar verder top en veel succes!
quote:Naar aanleiding van.....blergh wat een cliche. Onvermijdelijk, maar wat een cliche.
Geachte mevrouw V.....,Naar aanleiding van het telefoongesprek dat ik op 11 december jongstleden met u voerde over een stageplaats, verzoek ik u vriendelijk om mijn sollicitatie in behandeling te nemen.
het telefoongesprek dat ik met u voerde.. Lekker pretentieus. Betrek het op de lezer. Naar aanleiding (zucht) van ons gesprek.....
verzoek ik u mijn sollicitatie in behandling te nemen. No offense, maar ik zou het nu al opgegeven hebben. Wat een draak van een zin.
quote:Ik zie minstens vier aparte zinnen. Onleesbaar zo. Schrijft korte zinnen die de lading dekken. Je geeft ook veel te veel informatie. Ze hoeven je niet uit te nodigen, want ze weten alles al.
In het schooljaar 2003/2004 hoop ik af te studeren en in het kader daarvan ben ik op zoek naar een stageplaats, waar ik 100 dagen stage kan vervullen onder begeleiding van een gekwalificeerd (ortho)pedagoog of psycholoog in verband met mijn te behalen aantekening psychodiagnostiek.
quote:Gebruik nooit een puntkomma. Dat is echt volkomen onnodig. Zet gewoon een punt of een komma. Daarbij is de opsomming onnodig. Het is hetzelfde te zeggen dat je als wiskundige hebt geleerd om op te tellen en staart te delen.
Tijdens mijn studies heb ik veel kennis opgedaan van de verschillende gebieden waarop een mens zich ontwikkelt; onder andere op cognitief, sociaal en persoonlijkheidsgebied. Ook heb ik veel geleerd over problemen die in het onderwijs of bij de ontwikkeling van kinderen voor kunnen komen en mogelijke manieren om deze problemen aan te pakken of op te lossen. Aangezien het Onderwijs Advies Centrum zich hier ook mee bezighoudt, lijkt dat mij een ideale plek om praktijkervaring op te doen.
quote:Laat dit maar weg. Dit riekt namelijk naar een krampachtig invullen van een sollicitatiestandaard. Er staat beschreven dat je wat over je interesses wilt vertellen dus dan zal je dat doen ook. Verschiet niet al je kruid, maar bewaar ook wat voor het gesprek.
Bovendien sluiten de werkzaamheden van het Onderwijs Advies Centrum uitstekend aan op de interesses die ik heb. Tijdens mijn stage zou ik me namelijk onder andere willen richten op het voeren van intakegesprekken, het afnemen van diagnostische onderzoeken, het interpreteren van tests en de verslaglegging daarvan.
quote:Nee, dat kunnen bovenstaande punten niet. Dat kun je alleen zelf doen. Je wilt met je brief alleen een afspraak ritselen, je wilt niet zondermeer aangenomen worden. Leg dus meer nadruk op je mondelinge toelichting.
Ik geloof dat een stage op het Onderwijs Advies Centrum zeer interessant en leerzaam voor mij kan zijn. Ik hoop dan ook dat bovenstaande punten u kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten en motivatie en dat deze in te passen zijn in een functie binnen het Onderwijs Advies Centrum.
quote:Vergeet dit cliche meteen. Dit is wel zo enorm achterhaalt. Het is namelijk geen complete zin zo. Het refereert aan een zinsnede die hier op neerkomt " In afwachting van uw antwoord verblijf ik, uw nederige dienaar......" Mvg or Hoogachtend is meer dan voldoende.
Als brief vind ik hem veel te lang. Niemand die dat leest. Ze kijken naar je CV en naar je foto (een foto helpt enorm, vooral als je een beetje leuk bent) en als dat de aandacht trekt kijken ze misschien nog wel eens even naar de brief.
Ik mis ook je bijlage verantwoording.
Bijlage(n): curriculum vitae
Maar verder een prima brief
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |