Ik zit met het volgende:
Ik werk sinds juli '99 voor een bedrijf dat mij steeds contracten voor bepaalde tijd gegeven heeft. Het eerste was van juli '99 tot jan '01 - tweede van jan '01 tot jan '02 - derde van jan '02 tot jan '03.
Nou heb ik ergens gehoord dat de werkgever je na drie volle dienstjaren je een vast contract moet geven. Dat is dus in mijn geval nog niet gebeurd. Mijn huidige contract loopt ten einde en gezien het beleid van het bedrijf denk ik geen nieuw contract meer te kunnen krijgen.
Wie kan me iets vertellen over de rechten die je als medewerker hebt? Wie weet er sites waar info op staat?
Ik ben bij de bond aangesloten, maar daar wil ik (nog) niet aan beginnen.
Alvast een fijne Kerst
quote:Toch kan je die makkelijk effe bellen. Vertellen je gratis hoe 't zit.
Op dinsdag 17 december 2002 17:54 schreef Peewee het volgende:
Ik ben bij de bond aangesloten, maar daar wil ik (nog) niet aan beginnen.
Maximaal 3 contracten van in totaal 36 maanden. Daarna automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
Dus ze kunnen je er volgens mij gewoon uitgooien.
Bel je bond, beter nu dan te laat!!
quote:Nee, d'r is ook nog een regeltje dat je werkgever 2 maanden voor het einde van je huidige contract moet aangeven dat het niet verlengt gaat worden... nadere details moet je zelf maar even zoeken..
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Pjederdy het volgende:
Is niet zo moeilijk hoor.Maximaal 3 contracten van in totaal 36 maanden. Daarna automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
quote:Jaah!!
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Pjederdy het volgende:
Is niet zo moeilijk hoor.Maximaal 3 contracten van in totaal 36 maanden (42 in mijn geval dus). Daarna automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
Ik zal alles wat ik te weten kom hier in dit topic deponeren, zodat anderen er ook nog iets aan kunnen hebben.
Dank jullie alvast.
quote:Yup, die 3 jaar regel klopt
Op dinsdag 17 december 2002 18:20 schreef Peewee het volgende:[..]
Jaah!!
Maarrr,.. juli 1999 tot en met december 2002 is dan nu toch best wel meer dan 36 maanden. Dus heb ik nu in principe recht op een contract voor onbepaalde tijd.
Maar ik heb net de bond aan de foon gehad en die zoeken het een en ander uit. dat van die 36 maanden klopt als een tierelier!!Ik zal alles wat ik te weten kom hier in dit topic deponeren, zodat anderen er ook nog iets aan kunnen hebben.
Dank jullie alvast.
Foutje van de baas dus, in uw voordeel.
Maar zoals je het uitlegd lijkt het of je gewoon drie keer een contract hebt gekregen 1.5 en 2 van 1 jaar en dan zijn de 3 jaar toch zeker overschreden en had je een half jaar geleden al recht op een OT contract.
Succes iig, en bedenk wel werkgevers zijn slim, maar winnen niet altijd
quote:Staat dit ergens zwart op wit?? of op een site ergens??
Op dinsdag 17 december 2002 20:24 schreef Fratz het volgende:
al het bovenstaande klopt.
verder nog een wetenswaardigheidje: stel je voor dat je contract tot 31 december loopt. en je maakt met je baas afspraken over je zomervakantie. en daarna krijg je de zak. dit ontslag kun je dus aanvechten bij de rechter omdat je ervanuit kon gaan dat je nog werk had omdat je die afspraken over je vakantie had gemaakt!
quote:Ik geloof hier niet zo in. Een contract voor bepaalde tijd eindigd van rechtswege. Natuurlijk kan een werkgever polsen hoe je je vakantieindeling gaat doen. Hier zou hij zelfs op kunnen baseren of er een verlenging komt of niet. Maar stel je hebt wel afspraken gemaakt en het gaat ineens slecht met het bedrijf, dan sta je ook op de stoep met je bepaalde tijd contract. Nee, volgens mij kan je dit soort zaken nooit hard maken. Maar goed, dat wil niet zeggen dat het niet waar is, ik ken het gewoon niet.
Op dinsdag 17 december 2002 20:24 schreef Fratz het volgende:
al het bovenstaande klopt.
verder nog een wetenswaardigheidje: stel je voor dat je contract tot 31 december loopt. en je maakt met je baas afspraken over je zomervakantie. en daarna krijg je de zak. dit ontslag kun je dus aanvechten bij de rechter omdat je ervanuit kon gaan dat je nog werk had omdat je die afspraken over je vakantie had gemaakt!
quote:ik ben dus net naar een cursus personeelsbeleid geweest. en hier werd ons dit allemaal uit de doeken gedaan. het werd ons vooral op het hart gedrukt om hier als werkgevers goed op te letten en dus geen afspraken te maken die buiten het contract vallen. er zijn dus gevallen geweest van mensen die dit is overkomen en waarbij ze het bij de rechter hebben aangevochten. het zullen er niet veel zijn maar toch.
Op woensdag 18 december 2002 19:59 schreef danosa het volgende:[..]
Ik geloof hier niet zo in. Een contract voor bepaalde tijd eindigd van rechtswege. Natuurlijk kan een werkgever polsen hoe je je vakantieindeling gaat doen. Hier zou hij zelfs op kunnen baseren of er een verlenging komt of niet. Maar stel je hebt wel afspraken gemaakt en het gaat ineens slecht met het bedrijf, dan sta je ook op de stoep met je bepaalde tijd contract. Nee, volgens mij kan je dit soort zaken nooit hard maken. Maar goed, dat wil niet zeggen dat het niet waar is, ik ken het gewoon niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |