Ok en wat houdt dat verder in? weet je welke componenten van de auto hiermee verbonden zijn?quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:21 schreef Sounddragon het volgende:
Klinkt als een stationairregeling die niet lekker werkt.
en wat wil je met die informatie dan?quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:40 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ok en wat houdt dat verder in? weet je welke componenten van de auto hiermee verbonden zijn?
Aan de hand van de informatie wil ik bepalen of het afslaan te maken heeft met mijn gebruik van de auto of dat ik een opdracht moet uitbesteden bij een garage.quote:Op zaterdag 30 september 2017 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en wat wil je met die informatie dan?
Er zit een regelaar in je spruitstuk die de motor op stationair toerental houdt.. Als jij achteruit rijdt op alleen de koppeling, zonder gas te geven dus, zakt dat toerental onder de waarde die hij moet handhaven en gaat ie bijregelen. Als hij dat niet- of niet goed doet, slaat je motor af.
Hij zou het vooruit ook moeten doen trouwens.
je denkt dus dat je gewoon niet kunt rijden?quote:Op zaterdag 30 september 2017 14:00 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Aan de hand van de informatie wil ik bepalen of het afslaan te maken heeft met mijn gebruik van de auto of dat ik een opdracht moet uitbesteden bij een garage.
okeejquote:Op zaterdag 30 september 2017 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je denkt dus dat gewoon niet kunt rijden?
Ga gewoon naar een garage man als je je auto niet vertrouwt.quote:Op zaterdag 30 september 2017 14:00 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Aan de hand van de informatie wil ik bepalen of het afslaan te maken heeft met mijn gebruik van de auto of dat ik een opdracht moet uitbesteden bij een garage.
Blijkbaar heeft die wel een punt want alleen op de koppeling rijden is nergens goed voor...quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:24 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ga gewoon naar een garage man als je je auto niet vertrouwt.
Is een benzine, hiervoor wel lang diesel gereden... Bedankt voor de info dan kijk ik nog even hoe 't gaat met beetje gas bij 't achteruit rijden. En anders maar een garage hoor... Auto is weliswaar 2 maanden terug met 0 dingen door de APK gegaan maar 't blijft een BMW (die om de zoveel tijd het nodige aan onderhoud vereist) zou me niks verbazen als er toch iets moet worden vervangen ofzo.quote:Op zondag 1 oktober 2017 15:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
alleen op de koppeling ?? heb je een diesel ? ( retorische vraag )
gwn beetje gas bij man.. verhoogd stationair... 1500 rpm ofzo
( Ik heb precies dezelfde auto en ik rij NOOIT alleen op de koppeling.. ter info )
Dat kan het wel verklaren mogelijk... met een diesel kan het wel.. met mijn auto moet ik er niet aan denken om alleen op de koppeling los te komenquote:Op zondag 1 oktober 2017 16:30 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is een benzine, hiervoor wel lang diesel gereden... Bedankt voor de info dan kijk ik nog even hoe 't gaat met beetje gas bij 't achteruit rijden.
Je rijdt in een benzineauto en die slaat af als je uitsluitend op de koppeling rijdt?quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:30 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is een benzine, hiervoor wel lang diesel gereden... Bedankt voor de info dan kijk ik nog even hoe 't gaat met beetje gas bij 't achteruit rijden. En anders maar een garage hoor... Auto is weliswaar 2 maanden terug met 0 dingen door de APK gegaan maar 't blijft een BMW (die om de zoveel tijd het nodige aan onderhoud vereist) zou me niks verbazen als er toch iets moet worden vervangen ofzo.
BS + rietje.quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft die wel een punt want alleen op de koppeling rijden is nergens goed voor...
't gebeurt dus vaak met warme motor, ik heb dan een rit gemaakt. Ik ga stil staan om achteruit in te parkeren en wil dan zonder gas te geven in te parkeren (dus volledig op de koppeling) dan is de motor ontzettend gevoelig en slaat hij wel eens af.quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:33 schreef pvdplanet het volgende:
Meer gas bijgeven. Logisch dat hij het niet doet met koude motor, dan gaat er meer benzine in de motor omdat de ecu dit regelt
wacht effe.. Jij gaat fileparkeren in zijn achteruit, dan geef je gas en laat je de koppeling los? Heb je een bullbar voor en achter, of parkeer je alleen op lege weilanden?quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geen enkele benzine auto vindt het fijn om in beweging te komen alleen op de koppeling.
Waarom rij je zo ? is toch ook niet fijn... gaat tering traag dan
Nee waar lees je dat ?quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wacht effe.. Jij gaat fileparkeren in zijn achteruit, dan geef je gas en laat je de koppeling los? Heb je een bullbar voor en achter, of parkeer je alleen op lege weilanden?
Ik durf te wedden dat domweg stationair fileparkeren zonder koppeling al niet fatsoenlijk lukt.
je kunt ook de koppeling meer laten opkomen dus, want dan loopt ie harder als jij durft in te (file)parkeren. Gas geven is koppeling harder laten draaien/slippen, nergens voor nodig, zelfs in een 1 liter 3 pittertje niet, écht niet.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nee waar lees je dat ?
ik geef een klein beetje gas in samenspel met de koppeling.
Ja dat zeg ik toch ook al ??
Dit is heel normaal. Doet mijn auto ook.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:42 schreef LethalNinja het volgende:
Okay weer even wat feiten:
Vanochtend nadat ik de auto enkele dagen niet had gebruikt vertrokken met koude motor, toerenteller blijft strak boven de 1000 motor voelt ook heel krachtig en constant.
Met de auto ongeveer 20 minuten gereden ergens ontbeten en weer de auto gestart bij het starten en weg rijden wil de motor qua toeren zakken onder de 1000. Bij het thuiskomen en klaar maken voor parkeren gaat hij ook richting de 500 of zelfs lager.
Koud= toeren hoog, warm = toeren laag?
Tijdens de rit reed de auto uiteraard weer heerlijk daar niet van!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |