abonnement Unibet Coolblue
pi_174085844
Na het succes van de Nintendo NES mini en de SNES mini komt er nu ook een Commodore 64 mini: The C64 Mini Computer.

Het systeem zou begin 2018 moeten uitkomen en heeft 64 ingebouwde games. Ook is Basic ingebouwd zodat je (weer) zelf kunt programmeren.

Er is een HDMI-poort en twee USB-poorten aanwezig, het systeem is half zo groot als de originele Commodore 64 en wordt met een joystick geleverd. Het toetsenbord zelf werkt niet; je hebt een USB-toetsenbord nodig om de ingebouwde Basic te kunnen gebruiken.

Andere opties zouden zijn om de voortgang in een game te bewaren en filteropties voor bijvoorbeeld scanline-emulatie. De fabrikant belooft firmware-updates uit te brengen.

De prijs zou ongeveer 80 euro zijn, inclusief HDMI- en USB-kabel en joystick.

Bronnen
https://thec64.com
https://tweakers.net/nieu(...)et-64-games-uit.html





Games
• AlleyKat
• Anarchy
• Armalyte: Competition Edition
• Avenger, Battle Valley
• Bounder, California Games
• Chip’s Challenge
• Confuzion
• Cosmic Causeway: Trailblazer II
• Creatures
• Cyberdyne Warrior
• Cybernoid II: The Revenge
• Cybernoid: The Fighting Machine
• Deflektor
• Everyone’s A Wally
• Firelord
• Gribbly’s Day Out
• Hawkeye
• Heartland
• Herobotix
• Highway Encounter
• Hunter's Moon
• Hysteria
• Impossible Mission
• Impossible Mission II
• Insects In Space
• Mega-Apocalypse
• Mission A.D
• Monty Mole
• Monty on the Run
• Nebulus
• Netherworld
• Nobby the Aardvark
• Nodes Of Yesod
• Paradroid
• Pitstop II
• Rana Rama
• Robin Of The Wood
• Rubicon
• Skate Crazy
• Skool Daze
• Slayer
• Snare
• Speedball
• Speedball II: Brutal Deluxe
• Spindizzy
• Star Paws
• Steel
• Stormlord
• Street Sports Baseball
• Summer Games II
• Super Cycle
• Temple of Apshai Trilogy
• The Arc Of Yesod
• Thing Bounces Back
• Thing on a Spring
• Trailblazer
• Uchi Mata
• Uridium
• Who Dares Wins II
• Winter Games
• World Games
• Zynaps
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174085981
tof.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:15:37 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_174086418
64 spellen maar :')

Geen Last ninja

Geen Pool of radiance

Geen Wizball

Geen Zak McKracken

Geen Pirates

Geen RMS Titanic

Zal misschien met copyrights te maken hebben , maar daar hadden/moeten ze veel meer spellen in kunnen proppen.
Beetje gemiste kans weer dit
Ik ben inmiddels overleden
pi_174086573
geen Blue Max , geen Boulderdash
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_174088159
Hee gaaf _O_

Opgegroeide met de C64, dus die gaat hier wel in huis komen.
Mijn ouders moeten nog ergens de C64 en de Amiga500 hebben staan, maar of die compleet zijn én het nog doen weet ik niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 september 2017 @ 13:15:28 #6
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_174090658
Het toetsenbord zelf werkt niet; ;(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_174090956
Net als de andere mini's zie ik het nut niet zo, behalve dan misschien voor mensen die graag geld uitgeven aan dit soort dingen collecten :P
Conscience do cost.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:11:10 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_174173396
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:33 schreef Joene het volgende:
geen Blue Max , geen Boulderdash
Die ook , ja , nu al een faal apparaat
Ik ben inmiddels overleden
pi_174174068
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174210935
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:33 schreef Joene het volgende:
geen Blue Max , geen Boulderdash
Die miste ik ook al.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_174347833
blablablabla
pi_174376172
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174639859
Zelf nooit 1 gehad, wel eens bij een vriendje vroeger gespeeld.. Hmm, staat natuurlijk wel nice naast m'n Nintendo mini :P

Even over nadenken.

Nog wat pre-order linkjes:
https://www.amazon.co.uk/(...)-1&keywords=c64+mini

https://www.gamemania.nl/Consoles/overige/141378_the-c64-mini

https://www.nedgame.nl/tv-games/thec64-mini/2617136347/

[ Bericht 10% gewijzigd door patrick_1980 op 24-10-2017 23:25:02 ]
pi_174655640
Waar zijn de echte klassiekers? Last Ninja, Caveman Ugh Lympics, Zak McKraken, Maniac Mansion, Parallax, Katakis, Great Giana Sisters (deze kan ik me wel voorstellen uiteraard), 194x... enzulks.

Matig lijstje, gemiste kans.
pi_174664012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef NutKees het volgende:
Waar zijn de echte klassiekers? Last Ninja, Caveman Ugh Lympics, Zak McKraken, Maniac Mansion, Parallax, Katakis, Great Giana Sisters (deze kan ik me wel voorstellen uiteraard), 194x... enzulks.

Matig lijstje, gemiste kans.
De C64 heeft het gewoon erg goed gedaan. Er is van begin '80 tot ergens in de jaren '90 content voor ontwikkeld en er zijn daarmee bakken en bakken aan games beschikbaar en daaruit is het gewoon lastiger toplijstjes te maken dan voor een console met een kortere levensduur op de markt. Bij consoles als de SNES kun je zo een toplijstje qua populariteit afleveren omdat het allemaal vrij overzichtelijk is qua sales en waardering, en is er weinig wat er na schifting overblijft, waar ik niet mee wil zeggen dat er geen goede games worden overgeslagen maar de hoofdlijnen zijn wel redelijk zichtbaar.

Bij de C64 is dat anders, iedere periode van de jaren '80 tm '90 heeft wel z'n populaire games gehad maar ik had nooit het idee dat de meest populaire games ook automatisch de besten waren. Een game als Int. Karate wordt in de commune met name geroemd om z'n muziek (beetje geïnspireerd op merry christmas mr lawrence), maar daar start je geen spel voor op. Natuurlijk was het ook een aardig spel, maar er zijn zoveel betere vechtspellen geweest. Bij de SNES koos men uiteindelijk voor een betere variant op Street Fighter II ipv het origineel. Bij de C64 had ik misschien Way of the Exploding Fist oid erin gegooid. Helaas was het geluid bij de laatste erg kut, maar het was allemaal net iets geraffineerder dan int. karate.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 26-10-2017 06:16:39 ]
pi_174668612
De releasedate van THEC64 Mini is verplaatst van 31-10-2018 naar 27-04-2018. Deze e-mail ontvangt u omdat wij dit artikel voor u in reservering hebben staan.

Met vriendelijke groet,
Nedgame.nl

:?

Volgens mij zou het einde van het jaar komen, maar hij komt helemaal niet ben ik bang. Die hele crowdfunding is ook lachwekkend verlopen. Eerst zouden er een complete versie van de c64 komen met werkend toetsenbord + een handheld komen (release eind 2017) Dat kregen ze niet rond en toen besloten ze om eerst maar de mini uit te geven om geld te genereren voor de grote broertjes waar ook al geld voor opgehaald is via Indigogo :')
Zelfde gezeik als met de Spectrum Vega + en de Choleco Chameleon. Heb nog nergens een werkend prototype gezien ook trouwens, jullie wel?



[ Bericht 8% gewijzigd door Elan op 26-10-2017 12:31:38 ]
blablablabla
pi_174674005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:22 schreef Elan het volgende:
De releasedate van THEC64 Mini is verplaatst van 31-10-2018 naar 27-04-2018. Deze e-mail ontvangt u omdat wij dit artikel voor u in reservering hebben staan.

Met vriendelijke groet,
Nedgame.nl

bedoel je van 31-10-2017 naar 27-4-2018?

zo niet, dan heb je 'm eerder :P
pi_174674777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:22 schreef Elan het volgende:
Volgens mij zou het einde van het jaar komen, maar hij komt helemaal niet ben ik bang.
In de OP staat "begin 2018".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174674921
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:33 schreef Joene het volgende:
geen Blue Max , geen Boulderdash
Dit dus. Dit zijn klassiekers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_174674936
quote:
5s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

bedoel je van 31-10-2017 naar 27-4-2018?

zo niet, dan heb je 'm eerder :P
Bij bol.com stond er dat ze 31-12 uitgeleverd zouden gaan worden, en dat je hem op 2 januari zou krijgen (ivm de feestdagen)



Nu staat er 31-3 op bol.com
blablablabla
pi_174674937
En waar is de Jumpman-trilogie?
Dat was de C64- game
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_174674969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Bij bol.com stond er dat ze 31-12 uitgeleverd zouden gaan worden
Dat klinkt meer als een placeholder?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174675059
quote:
7s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:17 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat klinkt meer als een placeholder?
Moet nog maar zien, de bedoeling was dat de C64's waar ze ruim een ton voor hebben opgehaald eind 2016 al uitgeleverd zouden worden.
quote:
When will THE 64 ™ be delivered?

Deliveries for the computer version we hope will begin from December 2016, subject to no unforeseen production delays. The handheld console version we hope will ship in April 2017, subject to no unforeseen production delays.

blablablabla
pi_174675156
Heeft iemand eigenlijk een idee welke hardware er in zit?

Als er bijvoorbeeld geen originele SID chip in zit, maar zoiets als een Raspberry met emulatie dan is het per definitie een dealbreaker voor mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door NutKees op 26-10-2017 18:35:52 ]
pi_174675741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:29 schreef NutKees het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een idee welke hardware er in zit?

Als er bijvoorbeeld geen originele SID chip in zit, maar zoiets als een Raspberry met emulatie dan is het per definitie een dealbreaker voor mij.
Ik verwacht dat het laatste. Bij een SNES of NES mini heb je met de oorspronkelijke fabrikant te maken en nu heb ik me daar niet in verdiept maar het inhouse ontwikkelen van goede emulatie zou me logischer lijken dan alles op hardware te gooien.

Voor de C64 lijkt het me al helemaal vanzelfsprekend. Dit is een 3rd party developer en originele SID chips gaat men niet meer lopen fabriceren.

Voor de SID-station, een moderne en lichtelijk dure synthesizer, haalde men de chips uit oude C64 machines, maar daar moet je personeel voor inhuren en dat kost geld. Daarbij zijn die chips onnodig groot voor zo'n klein moederbord van de mini dus zouden ze in mini variant op maat gefabriceert moeten worden. En voor de prijs waar ze de mini voor leveren lijkt het me sterk dat dit allemaal in de kostprijs is meegenomen. Voor de meeste games zal de ontwikkelaar ook nog wel een kleine vergoeding ontvangen en dan ben je er wel. Een raspberry met een behuizing lijkt me veel meer op te leveren dan een schaalmodel dat ook qua binnenwerk gelijk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')