abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 september 2017 @ 09:01:18 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174067370
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174110387
quote:
Positie Theresa May staat centraal op congres Britse Conservatieven

VANDAAG, 11:33
BUITENLAND

GESCHREVEN DOOR
Tim de Wit
correspondent Groot-Brittannië

Het is weer partijcongresseizoen in Groot-Brittannië. Afgelopen week was Labour aan de beurt in Brighton, vanaf vandaag komen de Conservatieven bij elkaar in Manchester.

Het contrast met vorig jaar kan niet groter. Nog geen jaar geleden was er een heftige interne strijd bij Labour om leider Jeremy Corbyn weg te krijgen. Maar nadat hij het bij de afgelopen verkiezingen in juni veel beter had gedaan dan iedereen verwachtte, is hij nu ineens de onbetwiste leider van de partij. Er hing een soort overwinningsroes in Brighton. En hij wordt - overal waar hij komt - toegezongen. "Ohhhh Jeremy Cóóórbyn...".

Dat maakte de weg vrij voor Corbyn om woensdag in zijn speech vooral de grote aartsvijand aan te vallen: de Tories. "May hangt nog aan haar vingertoppen aan de rand van de afgrond", zei hij. "En wij zijn klaar om de macht over te nemen."

Want daar waar premier May vorig jaar nog als sterk en stabiel te boek stond, is ze nu verzwakt en veel van haar autoriteit kwijt. De desastreus verlopen verkiezingen in juni, waarbij ze met gedoogsteun van de Noord-Ierse DUP maar net premier kon blijven, achtervolgen haar nog steeds.

Stoelpoten

Rivalen in haar eigen kabinet zagen openlijk aan haar stoelpoten. Minister van Buitenlandse Zaken Boris Johnson gaf gisteren in The Sun een interview waarin hij zijn eigen vier rode lijnen voor Brexit uiteenzette. En die gingen behoorlijk verder dan wat May zelf wil en aankondigde in haar grote brexit-speech in Florence vorige week. Het was al de tweede keer in een paar weken dat Johnson de confrontatie met May zoekt in de media.

Onder een premier die stevig in het zadel zou zitten was Johnson er al lang uitgeknikkerd. Verschillende Tories roepen May daar zelfs toe op. Maar als May hem ontslaat, zal er een regeringscrisis uitbreken. Johnson ligt goed bij de brexit-vleugel van de partij; hij was immers het gezicht van de Leave-campagne. Daarnaast koestert hij nog altijd de diepe wens om premier te worden en kijkt hij gewoon hoe ver hij kan gaan.

Demonstraties

Bij de Conservatieven rommelt het dus behoorlijk. Iets wat op zo'n partijcongres altijd extreem onder een vergrootglas komt te liggen. May hoopte zich in Manchester meer op binnenlandse thema's te richten en even wat minder op brexit. Maar zij zal de nieuwsagenda niet bepalen: het zal vooral over haar positie gaan.

Al zullen ze niet met open armen ontvangen worden in Labour-stad Manchester. Er staan verschillende demonstraties gepland tegen de regering. Sommige activisten hingen zelfs een spandoek aan een brug met "Hang the Tories". (Hang de Tories op). Labour zelf sprak er zijn afschuw over uit.
https://nos.nl/artikel/21(...)-conservatieven.html
  zondag 1 oktober 2017 @ 12:15:14 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174110929
Dit kan weer hilarisch worden :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Games zondag 1 oktober 2017 @ 12:20:47 #4
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174111054
Ook een interview van May bij the Andrew Marr Show. Ze zag er niet al te sterk uit.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174111106
De figuren die verkondigden dat de Brexit een groot succes zou worden zijn wel wat stil de laatste tijd.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 12:49:41 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174111811
Ik begrijp niet waarom Boris Johnson nog steeds statuur heeft. Hij is een remainer die kort voor het referendum uit puur opportunisme is geswitcht naar het Leave-kamp, vanuit de gedachte dat Leave zou verliezen maar hij als (zogenaamde) Leave-supporter dan meer geloofwaardigheid zou hebben om de volgende Tory-PM te worden.

Dat pakte dus anders uit. Tekenend was ook dat Boris Johnson helemaal uit het veld was geslagen door de referendum uitslag. Je zou verwachten dat hij als boegbeeld van Leave triomfantelijk in de media zou verschijnen maar de eerste dagen na het referendum hoorde je bijna niets van hem want hij wist niet meer wat hij moest doen. This was not supposed to happen :D

Michael Gove stak hem een dolk in de rug. Dat was een vuile rattenstreek, maar eigenlijk had hij gelijk dat Boris Johnson niet geschikt was. Nu probeert hij weer terug te komen maar het is allemaal net even te opportunistisch.

Het grote gevaar nu is niet een hard Brexit (boeie) maar dat er inmiddels een realistische kans bestaat dat Corbyn over een aantal jaar PM is en de UK wordt omgevormd tot een soort Venezuela. Corbyn was altijd tegen de EU omdat hij de EU als een kapitalistisch complot beschouwde. In plaats van een einde aan door EU opgelegd protectionisme krijg je dan opeens juist met nog veel meer protectionisme te maken, wat dan niet meer kan worden overruled door EU wetgeving die dat scenario had kunnen voorkomen. Ironisch.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174111894
De conservatieve Brexit-campagne ging overtuigender voor protectionisme dan Labour. Ofwel je praat weer eens onzin.
  zondag 1 oktober 2017 @ 13:10:31 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174112347
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:49 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp niet waarom Boris Johnson nog steeds statuur heeft. Hij is een remainer die kort voor het referendum uit puur opportunisme is geswitcht naar het Leave-kamp, vanuit de gedachte dat Leave zou verliezen maar hij als (zogenaamde) Leave-supporter dan meer geloofwaardigheid zou hebben om de volgende Tory-PM te worden.

Dat pakte dus anders uit. Tekenend was ook dat Boris Johnson helemaal uit het veld was geslagen door de referendum uitslag. Je zou verwachten dat hij als boegbeeld van Leave triomfantelijk in de media zou verschijnen maar de eerste dagen na het referendum hoorde je bijna niets van hem want hij wist niet meer wat hij moest doen. This was not supposed to happen :D

Michael Gove stak hem een dolk in de rug. Dat was een vuile rattenstreek, maar eigenlijk had hij gelijk dat Boris Johnson niet geschikt was. Nu probeert hij weer terug te komen maar het is allemaal net even te opportunistisch.

Het grote gevaar nu is niet een hard Brexit (boeie) maar dat er inmiddels een realistische kans bestaat dat Corbyn over een aantal jaar PM is en de UK wordt omgevormd tot een soort Venezuela. Corbyn was altijd tegen de EU omdat hij de EU als een kapitalistisch complot beschouwde. In plaats van een einde aan door EU opgelegd protectionisme krijg je dan opeens juist met nog veel meer protectionisme te maken, wat dan niet meer kan worden overruled door EU wetgeving die dat scenario had kunnen voorkomen. Ironisch.
Denk dat je wat overdrijft met dat Venezuela, maar Corbyn lijkt me ook niet het beste alternatief inderdaad.
Hoe doen die Lib Dems het nu? Door dat zwaar verrotte districtenstelsel staan ze altijd met 2-0 achter heb ik het idee terwijl ze wel volgens mij wel de beste ideeën hebben. Ophouden met die Brexit-crap bijvoorbeeld :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 13:33:00 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174112870
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Denk dat je wat overdrijft met dat Venezuela, maar Corbyn lijkt me ook niet het beste alternatief inderdaad.
Je moet eens zien hoe Corbyn en de club rondom hem het Chavez regime hebben geprezen en opgehemeld. Het voordeel is natuurlijk wel dat Corbyn zo extreem is dat er een kans is dat Labour de komende tijd alsnog gaat versplinteren.

quote:
Hoe doen die Lib Dems het nu? Door dat zwaar verrotte districtenstelsel staan ze altijd met 2-0 achter heb ik het idee terwijl ze wel volgens mij wel de beste ideeën hebben. Ophouden met die Brexit-crap bijvoorbeeld :).
Lib Dems gooien steeds hun eigen ruiten in. In 2010 deden ze een D66-je door een U-turn te maken op hun primaire verkiezingsbelofte. Terecht (en voorspelbaar) dat ze daarna in 2015 werden weggevaagd. Een hele generatie voelt zich belazerd.

En tijdens de laatste verkiezingen waren ze anti-Brexit terwijl de overgrote meerderheid (inclusief Remainers) de referendumuitslag respecteert en dat nu gewoon wil doorzetten.

Ze doen de pro-EU Britten trouwens ook geen service hiermee want zoals ik hier al vaker heb geschreven gaat die sabotage van binnenuit juist leiden tot een hard Brexit omdat de EU haar hand overspeelt. Het is daarom ook in het voordeel van de Britten die pro-EU zijn om een sterke positie in te nemen zodat er eindelijk serieus onderhandeld gaat worden. Als je een hard Brexit voorbereidt is de kans groter dat er uiteindelijk toch nog een deal uitkomt die voor beide kanten (veel) beter is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 14:05:45 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174113697
Voorbereiding en Brexit in één zin. Wauw.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:17:18 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174113927


Zie ik nou dat er een pijl door Rees-Mogg zijn bakkes is geschoten :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 14:24:08 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174114082
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:17 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]

Zie ik nou dat er een pijl door Rees-Mogg zijn bakkes is geschoten :D?
Ja zo rollen die Cobynistas
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:27:51 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174114157
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja zo rollen die Cobynistas
Ja niet fraai. Maar ja aan de andere kant kan diezelfde Rees Mogg na 80 dooie flatbewoners niet uitleggen waarom het een strak idee is om de HSE-standards van het VK te verlagen naar niveautje India :D.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 14:39:21 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174114384
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja niet fraai. Maar ja aan de andere kant kan diezelfde Rees Mogg na 80 dooie flatbewoners niet uitleggen waarom het een strak idee is om de HSE-standards van het VK te verlagen naar niveautje India :D.
Dat is ook onzin en vrij walgelijk dat zo'n ramp wordt gebruikt om politieke winst mee te halen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:43:44 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174114504
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is ook onzin en vrij walgelijk dat zo'n ramp wordt gebruikt om politieke winst mee te halen.
Zo'n vraag heeft geen politiek winst-bejag hoor. Ik mailde diverse malen naar hem n.a.v. dit artikel, maar geen antwoord van hem of zijn medewerkers. Enfin, is al een tijdje geleden aan bod gekomen in dit topic.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 15:05:38 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174114970
quote:
2s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Zo'n vraag heeft geen politiek winst-bejag hoor. Ik mailde diverse malen naar hem n.a.v. dit artikel, maar geen antwoord van hem of zijn medewerkers. Enfin, is al een tijdje geleden aan bod gekomen in dit topic.
Natuurlijk krijg je daar geen antwoord op. Het je je eigen link wel (begrijpend) gelezen?

Ondertussen kan Corbyn zijn eigen Shadow Home Minister de vraag niet beantwoorden of Corbyn dichter staat bij Tony Blair dan bij Chavez.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 16:23:17 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174116895
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is ook onzin en vrij walgelijk dat zo'n ramp wordt gebruikt om politieke winst mee te halen.
Die ramp is rechtstreeks veroorzaakt door de Tory politiek van het wegsnijden van wat zij red tape noemen. Men ging er prat op dat managers nu geen uren meer met brandveiligheid bezig hoeven zijn. Stond letterlijk zo in het manifesto waar ze de verkiezingen mee ingingen.

Walgelijk is het indirect veroorzaken van tientallen doden zodat managers hun kostbare tijd niet meer met brandveiligheid hoeven te 'verdoen'
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 1 oktober 2017 @ 16:51:35 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174117500
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die ramp is rechtstreeks veroorzaakt door de Tory politiek van het wegsnijden van wat zij red tape noemen. Men ging er prat op dat managers nu geen uren meer met brandveiligheid bezig hoeven zijn. Stond letterlijk zo in het manifesto waar ze de verkiezingen mee ingingen.

Walgelijk is het indirect veroorzaken van tientallen doden zodat managers hun kostbare tijd niet meer met brandveiligheid hoeven te 'verdoen'
Volgens mij is dat gevelmateriaal overal in Europa verwerkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 1 oktober 2017 @ 17:08:53 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174117892
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij is dat gevelmateriaal overal in Europa verwerkt.
Niet op deze wijze.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:17:44 #20
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174122263
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:20 schreef Puddington het volgende:
Ook een interview van May bij the Andrew Marr Show. Ze zag er niet al te sterk uit.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174146687
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:27 schreef 99.999 het volgende:
Over naïviteit van de Britten https://www.nrc.nl/nieuws(...)uw-13234208-a1575452
''Ze houden er namelijk serieus rekening mee dat ze zich ooit zullen moeten verantwoorden voor een parlementaire enquêtecommissie over het fiasco dat Brexit tegen die tijd is gebleken''

Het is nu al een grote puin hoop, eerder vandaag werd bekend gemaakt dat Monarch airlines mede dankzij brexit er aan onderdoor is gegaan, http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-41467851 er is tot nu toe werkelijks niks goeds brexit gekomen, maar ondertussen heb je Gove met zijnn onzin, ''maar we kunnen meer varkens oren aan China gaan verkopen'' http://home.bt.com/news/u(...)-gove-11364217484209 .... :')
Verstappen 0 WDC's
pi_174148376
quote:
15s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:01 schreef Sjeunie het volgende:

[..]

''Ze houden er namelijk serieus rekening mee dat ze zich ooit zullen moeten verantwoorden voor een parlementaire enquêtecommissie over het fiasco dat Brexit tegen die tijd is gebleken''

Het is nu al een grote puin hoop, eerder vandaag werd bekend gemaakt dat Monarch airlines mede dankzij brexit er aan onderdoor is gegaan, http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-41467851 er is tot nu toe werkelijks niks goeds brexit gekomen, maar ondertussen heb je Gove met zijnn onzin, ''maar we kunnen meer varkens oren aan China gaan verkopen'' http://home.bt.com/news/u(...)-gove-11364217484209 .... :')
De naïviteit is inderdaad stuitend...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 oktober 2017 @ 20:48:35 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174148458


Deze foto _O_ daar zit alles in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174148629
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:48 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

Deze foto _O_ daar zit alles in
geniaal :D
Verstappen 0 WDC's
pi_174148889
Zijn er meer hier die denken dat brexit niet zal gebeuren? Eerst wi May de 2 jaar transitional period en nu dringt het bedrijfs leven al aan op 3 jaar periode, tegen die tijd is er niks meer over van de tories, al zie ik labour ook wel als pro brexit op zich
Verstappen 0 WDC's
pi_174151282
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:00 schreef Sjeunie het volgende:
Zijn er meer hier die denken dat brexit niet zal gebeuren? Eerst wi May de 2 jaar transitional period en nu dringt het bedrijfs leven al aan op 3 jaar periode, tegen die tijd is er niks meer over van de tories, al zie ik labour ook wel als pro brexit op zich
Called it:

POL / Britse politiek #15 June, too soon
  maandag 2 oktober 2017 @ 22:28:48 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174152521
Als ze zich onder de Brexit willen uitdraaien hoop ik dat de EU ze geen enkel privilege meer gunt.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:06:43 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174154714
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:00 schreef Sjeunie het volgende:
Zijn er meer hier die denken dat brexit niet zal gebeuren? Eerst wi May de 2 jaar transitional period en nu dringt het bedrijfs leven al aan op 3 jaar periode, tegen die tijd is er niks meer over van de tories, al zie ik labour ook wel als pro brexit op zich
Tja...de vraag is of dat uberhaupt mogelijk is en wat de EU daar voor eisen aan gaat verbinden. Zo maar even "Oh, was toch niet zo'n goed idee" roepen en terugdraaien zal niet gaan, denk ik.

De transitie periode is ook lastig, de EU zal dat best willen doen maar zal daar ook harde eisen aan gaan stellen zoals het openhouden van de grenzen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:14:45 #30
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174154821
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:00 schreef Sjeunie het volgende:
Zijn er meer hier die denken dat brexit niet zal gebeuren? Eerst wi May de 2 jaar transitional period en nu dringt het bedrijfs leven al aan op 3 jaar periode, tegen die tijd is er niks meer over van de tories, al zie ik labour ook wel als pro brexit op zich
Onderschat nooit de menselijke vaardigheid om uit te stellen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174157292
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:48 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

Deze foto _O_ daar zit alles in
Wie zit er links naast May?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174180414


Bojo is druk bezig met zijn campagne om May op te volgen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:21:07 #33
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174187069
Speech May weer een groot fiasco _O_
Demonstrant biedt haar een A4’tje aan en ze moet aan de keelpastilles :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 13:29:48 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174187246
En dat nadat ik net vorige week een oud seizoen Game of Thrones heb gezien waarin King Joffrey eerst zijn stem verliest en dan met schuim op de mond dood neervalt. Ik kan het niet helpen dat ik daar steeds aan moet denken :D

Maar serieus, dit gun je niemand tijdens een live speech. :{

Die P45 was trouwens een beetje flauw en onbegrijpelijk dat security kennelijk zo waardeloos is dat een of andere idioot tijdens een live uitzending zo dicht bij de PM kan komen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174187571
Gaat van kwaad tot erger.
pi_174187692
Wat is het verschil tussen de British Dream en de American Dream? En de Chinese Dream? (Bestaat er ook een Nederlandse Droom eigenlijk?)
pi_174187710
Deze speech is echt.. ik heb 'm maar afgezet... _O- :') ;(
Ja doei.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:55:28 #38
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174187787
Het podium heeft ook genoeg van May

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174190163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:55 schreef Szura het volgende:
Het podium heeft ook genoeg van May

[ afbeelding ]
Het gifje:

  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:18:56 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174191572
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:48 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

Deze foto _O_ daar zit alles in
Wat ziet ze er daar al lijkbleek en ziekelijk uit. Zelfs die Litouwse kenau heeft nog meer kleur in haar smoel.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:23:05 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174191643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie zit er links naast May?
Lijkt me Szydlo (Polen)
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 oktober 2017 @ 17:49:19 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174192144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 00:08 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Bojo is druk bezig met zijn campagne om May op te volgen.
waarom is hij destijds niet voor het leiderschap gegaan als hij het allemaal zo goed weet :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:51:24 #43
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174192193
Succes met de Brexit Theresa. De volgende keer als je iets zegt, laat het dan inhoud hebben.
'Brexit is Brexit' (betekent niets - helemaal niets)
'Better no deal than a bad deal' (dom, fatalistisch)

De Britten kunnen beter onder ogen zien dat het referendum een gigantische en kostbare fout was. En stoppen met fouten op elkaar te stapelen. Beter ten halve gekeerd. Maar ja, het zijn Britten hè?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174193863
De blikken in de zaal spreken boekdelen

May is done

  Moderator woensdag 4 oktober 2017 @ 19:02:52 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174193913
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:00 schreef Nintex het volgende:
De blikken in de zaal spreken boekdelen

May is done

[ afbeelding ]
Dat wist iedereen al vanaf de eerste dag dat ze aantrad, niemand anders wilde er aan beginnen omdat het einde carriere is om de PM te zijn die het VK uit de EU haalde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:11:14 #46
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174199822
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174200143
quote:
West Wing quoten is altijd goed :Y
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:10:37 #48
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174201379
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:45:42 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174202107
AL een gelaatsuitdruk van Corbyn uitgelekt?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:04:22 #50
104871 remlof
Europees federalist
pi_174202454
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:45 schreef Hexagon het volgende:
AL een gelaatsuitdruk van Corbyn uitgelekt?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:05:23 #51
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174202472














[ Bericht 31% gewijzigd door Szura op 05-10-2017 00:12:11 ]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:26:59 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_174202835
Dit komt niet meer goed voor May.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:29:42 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174202858
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:26 schreef remlof het volgende:
Dit komt niet meer goed voor May.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174202878
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:29 schreef Szura het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Let the lion roar :7

  donderdag 5 oktober 2017 @ 05:05:55 #55
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174203853
Het VK begint steeds meer te lijken op een operettestaat. Wat een losers.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174204621
Wie moet het land dan gaan leiden als May valt? Johnson of Rees-Mogg? :')
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:24:03 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174204691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 05:05 schreef Old_Pal het volgende:
Het VK begint steeds meer te lijken op een operettestaat. Wat een losers.
Treurig, wel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 10:31:24 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174206670
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:16 schreef J.B. het volgende:
Wie moet het land dan gaan leiden als May valt? Johnson of Rees-Mogg? :')
Het is een democratie op een hoger vlak dan de EU volgens hunzelf dus whoever de Conservatieve partij naar voren schuift met 44% van de stemmen word PM.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174210000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een democratie op een hoger vlak dan de EU volgens hunzelf
Volgens jou niet dan?
pi_174210126
Wat hebben we toch een vreemde leiders op dit moment.
pi_174211015
HKesvani twitterde op woensdag 04-10-2017 om 14:34:18 Source tells me ISIS have claimed responsibility for Theresa May's speech reageer retweet
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 14:32:40 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174211564
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:03 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Volgens jou niet dan?
Nee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174212738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee.
Zelfs de grootste eurofiel vindt het democratisch gehalte in de EU belabberd, maar verlicht me: wat is er zo goed aan de democratie binnen de EU?
pi_174213649
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:36 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Zelfs de grootste eurofiel vindt het democratisch gehalte in de EU belabberd, maar verlicht me: wat is er zo goed aan de democratie binnen de EU?
De EU is natuurlijk wel een democratie in ontwikkeling, het VK is er eerder een in regressie.

Overigens is het democratisch gehalte binnen de EU op veel punten redelijk op orde. Maar ze gaan in de praktijk vooral over heel veel dingen niet. Die besluiten worden allemaal door de nationale regeringen genomen (die overigens wel weer democratisch gelegitimeerd zijn). Het is wat te simplistisch om het als belabberd te omschrijven.
pi_174214801
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De EU is natuurlijk wel een democratie in ontwikkeling, het VK is er eerder een in regressie.

Overigens is het democratisch gehalte binnen de EU op veel punten redelijk op orde. Maar ze gaan in de praktijk vooral over heel veel dingen niet. Die besluiten worden allemaal door de nationale regeringen genomen (die overigens wel weer democratisch gelegitimeerd zijn). Het is wat te simplistisch om het als belabberd te omschrijven.
De EU is een vreemde mengelmoes van ondoorzichtige intergouvernementele overlegjes, een technocratische commissie en een parlement zonder macht. Er is geen oppositie, geen moties van wantrouwen, wetgevende bevoegdheden zijn beperkt, etcetera etcetera.

Het gaat een beetje offtopic om daar te lang op door te gaan, maar de claim dat de EU democratischer zou zijn dan het VK is gewoon idioot imo :)
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 17:41:19 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174215196
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:36 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Zelfs de grootste eurofiel vindt het democratisch gehalte in de EU belabberd, maar verlicht me: wat is er zo goed aan de democratie binnen de EU?
Proportionele vertegenwoordiging om te beginnen. Daar valt het VK al door de mand. De Britse regering heeft een absolute meerderheid met dik onder de 50% van de stemmen en geen gekozen Senaat of variant daarop.

Dan kun je alles verder wel aardig benoemen maar alles valt of staat toch echt wel met het feit dat een minderheid van de stemmen een absolute meerderheid geeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174218012
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:18 schreef The_Temp het volgende:

[..]

De EU is een vreemde mengelmoes van ondoorzichtige intergouvernementele overlegjes, een technocratische commissie en een parlement zonder macht. Er is geen oppositie, geen moties van wantrouwen, wetgevende bevoegdheden zijn beperkt, etcetera etcetera.

Het gaat een beetje offtopic om daar te lang op door te gaan, maar de claim dat de EU democratischer zou zijn dan het VK is gewoon idioot imo :)
ik zou me iets meer verdiepen in de EU en hoe de besluitvorming daar gaat, want ondanks wat alle anti europa mensen je willen doen geloven is die een stuk transparanter dan hoe dat in nederland gaat.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:07:15 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174218442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is het verschil tussen de British Dream en de American Dream? En de Chinese Dream? (Bestaat er ook een Nederlandse Droom eigenlijk?)
De Nederlandse droom is al een tijdje terug, in de 17e eeuw zagen zichzelf als het uitverkoren volk van god en de Nederlanden als het nieuwe israel. Nederland had een missie, een soort manifest destiny. Dit is bij veel NLers nogal blijven hangen trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 20:56:06 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174219918
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Nederlandse droom is al een tijdje terug, in de 17e eeuw zagen zichzelf als het uitverkoren volk van god en de Nederlanden als het nieuwe israel. Nederland had een missie, een soort manifest destiny. Dit is bij veel NLers nogal blijven hangen trouwens
Ons manifest destiny is ijsjes verkopen aan eskimo's ;)

En we worden er nog steeds beter in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174220560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:48 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik zou me iets meer verdiepen in de EU en hoe de besluitvorming daar gaat, want ondanks wat alle anti europa mensen je willen doen geloven is die een stuk transparanter dan hoe dat in nederland gaat.
De belangrijkste besluiten worden genomen in de Raad van Ministers en die is natuurlijk totaal niet transparant. Niets van wat daar besproken wordt is openbaar, geen notulen, geen vergaderstukken, niets. Er is wel verantwoording, maar die loopt volledig via de nationale parlementen.

Dan heb je nog de Commissie-technocraten en het Europees Parlement. Die laatste is wel democratisch en transparant, maar ook een tandeloze tijger.

Dus nee, het is absoluut niet transparanter dan hoe het in Nederland gaat. En ook niet transparanter dan hoe het in de UK gaat.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Proportionele vertegenwoordiging om te beginnen. Daar valt het VK al door de mand. De Britse regering heeft een absolute meerderheid met dik onder de 50% van de stemmen en geen gekozen Senaat of variant daarop.

Dan kun je alles verder wel aardig benoemen maar alles valt of staat toch echt wel met het feit dat een minderheid van de stemmen een absolute meerderheid geeft.
Er is van alles af te dingen op het Britse kiesstelsel, in mijn ogen is het een compleet gedateerd stelsel. Maar het is echt nog een stuk democratischer dan de EU hoor.

De Britse regering heeft misschien een meerderheid met minder dan 50% van de stemmen, de Europese Commissie heeft een mandaat met 0% van de stemmen. Welke partijen in het Europees Parlement hebben momenteel regeringsmacht, welke zitten in de oppositie? Geen een, want het EP doet er niet toe.
pi_174220592
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:36 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Zelfs de grootste eurofiel vindt het democratisch gehalte in de EU belabberd, maar verlicht me: wat is er zo goed aan de democratie binnen de EU?
Een Bas Eickhout zegt dat in Europa veel meer beslissingen op de inhoud worden genomen, en nationaal veel meer op politieke spelletjes. Alleen wordt de EU veel minder goed verslagen door media. Het gaat bij Europa op de grotere onderwerpen vaak mis, omdat de national(istisch)e overheden zich dan gaan roeren. En dat is wat je meekrijgt.

(Uiteraard genoeg mis met de EU.)
pi_174230051
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Een Bas Eickhout zegt dat in Europa veel meer beslissingen op de inhoud worden genomen, en nationaal veel meer op politieke spelletjes. Alleen wordt de EU veel minder goed verslagen door media. Het gaat bij Europa op de grotere onderwerpen vaak mis, omdat de national(istisch)e overheden zich dan gaan roeren. En dat is wat je meekrijgt.

(Uiteraard genoeg mis met de EU.)
De EU heeft ons ontzettend veel voordeel opgeleverd. Alleen maken populistische/nationalistische politieke partijen vaak een karikatuur van wetgeving die betuttelend overkomt. In het huidige wereldwijde krachtenveld is de EU van levensbelang voor NL.
Zie jij Nederland al zaken doen met de VS of China? We worden onder de voet gelopen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:01:27 #73
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174230366
De EU bespreken is in dit topic geen probleem, probeer alleen wel de link met de Brexit/UK te houden mensen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:09:18 #74
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174230542
Brexit: van 'taking back our money' komt niets terecht
Een harde brexit kost iedere Brit 10 procent aan inkomen. Dat becijferde de jonge, gezaghebbende econoom Thomas Sampson. ,,Het aan banden leggen van het persoonsverkeer is heel kostbaar.''

https://www.ad.nl/economi(...)ts-terecht~a22aaf31/
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:12:08 #75
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174230612
quote:
‘Two-thirds’ of Hammond’s £26bn Budget war chest faces wipeout
Officials fear public finances ‘bloodbath’ as OBR prepares to downgrade UK growth

Philip Hammond is facing what officials describe as “a bloodbath” in the public finances in his Budget next month as weak economic forecasts derail the government’s plans.

As much as two-thirds of the £26bn of headroom in the public finances that the chancellor created last year as a buffer for the economy through the Brexit period is likely to be wiped out after the government’s fiscal watchdog concludes its forecasts for growth have been too optimistic.

The Office for Budget Responsibility will publish on Tuesday a new analysis suggesting it has persistently over-estimated Britain’s productivity over the past seven years and will give a broad hint that it will rectify the situation with a more pessimistic Budget forecast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:03:34 #76
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174231690
Goh, ik wist dat de Britten voor armoede en verval hebben gestemd.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:54:07 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174232698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:03 schreef Old_Pal het volgende:
Goh, ik wist dat de Britten voor armoede en verval hebben gestemd.
Maar ze zijn straks wel weer voor 100% baas in eigen huis. Dat mag wat kosten toch?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174232702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor forecast.... Men neme een liniaal en men trekt een lijn omhoog.... tjezus.. op die manier wordt iedereen voor het lapje gehouden.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:12:47 #79
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174233059
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar ze zijn straks wel weer voor 100% baas in eigen huis. Dat mag wat kosten toch?
Mogen ze straks helemaal zelf bepalen hoe krom de bananen zijn. Fijn voor ze. Dat mag wat kosten, ja.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174233405
Ja doei.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:15:36 #81
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174234468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:54 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor forecast.... Men neme een liniaal en men trekt een lijn omhoog.... tjezus.. op die manier wordt iedereen voor het lapje gehouden.
Waarschijnlijk iets van gemiddelde groei zal x bedragen? Althans, ik weet het niet, maar het CPB bv lijkt ook geregeld een jaar of 10 vooruit en dan heb je groeipercentages die dicht bij elkaar zitten.
pi_174235210
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iets van gemiddelde groei zal x bedragen? Althans, ik weet het niet, maar het CPB bv lijkt ook geregeld een jaar of 10 vooruit en dan heb je groeipercentages die dicht bij elkaar zitten.
Ja, zo werkt dat inderdaad. Gaat men bijvoorbeeld uit van 1, 1,5, 2 of 2,5% per jaar voor de verschillende modellen.
pi_174239161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:54 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor forecast.... Men neme een liniaal en men trekt een lijn omhoog.... tjezus.. op die manier wordt iedereen voor het lapje gehouden.
Lekkere hockeystick-voorspelling ja. Die van maart 2017 is echt belachelijk, jarenlang aanmodderen en dan voorspellen dat het in één keer héél veel beter gaat worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar ze zijn straks wel weer voor 100% baas in eigen huis. Dat mag wat kosten toch?
Wat heeft dit met de Brexit te maken?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:52:53 #84
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174255163
EU wil garanties van Labour over brexit
https://www.telegraaf.nl/(...)n-labour-over-brexit
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:52:19 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174275889
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174277936
imajsaclaimant twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 23:19:03 If you support the left this video discussing Theresa May's speech is 9:38mins of comedy gold #HIGNFY https://t.co/E09oWjcMW7 reageer retweet
_O- _O_
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:28:51 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174278537
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:52 schreef Old_Pal het volgende:
EU wil garanties van Labour over brexit
https://www.telegraaf.nl/(...)n-labour-over-brexit
Whehe, bij de EU is Theresa May al een wandelend politiek lijk
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:38:29 #88
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174278727
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Whehe, bij de EU is Theresa May al een wandelend politiek lijk
Gewoon mitigeren die boel denkt de EU. Voor als het echt uit de klauwen loopt daar bij die Tories :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:45:24 #89
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174278857
quote:
Inderdaad een leuke lap tekst. Maakt de verschillen tussen being Dutch and British duidelijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 16:50:54 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174281984
Gelukkig gaat er bij de linksen nooit iets mis


Maar goed, Thatcher wordt inderdaad wel gemist nu

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 18:29:48 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174283567
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:50 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig gaat er bij de linksen nooit iets mis


Maar goed, Thatcher wordt inderdaad wel gemist nu

[ afbeelding ]
Thatcher had ook weinig kunnen doen. Het volk koos heel democratisch voor een Brexit met behoud van voordelen van de EU. Die optie bestaat niet. Dus wat had ze kunnen doen? Zeggen dat de Brexiteers idioten zijn met hun naieve geloof in 350 miljoen per week naar de NHS?
Alle politici in het VK zijn gefuckt door Brexit. Je kunt het per definitie niet goed doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:39:32 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174283723
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:50 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig gaat er bij de linksen nooit iets mis


Maar goed, Thatcher wordt inderdaad wel gemist nu

[ afbeelding ]
Corbyn zat toen ook al in het Parlement.
Heeft die ooit een echte baan gehad of is het een Apparatchik?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 oktober 2017 @ 18:41:56 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174283762
Theresa May haar eerste vraag in het parlement, 1998
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 22:58:42 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174315609
quote:
Ierland vreest harde brexit-klap: 'Wat ik zie, stemt me somber'

Komt er eindelijk een doorbraak in de brexit-onderhandelingen? Vanaf vandaag zitten beide partijen in Brussel weer tegenover elkaar. Deze vijfde onderhandelingsweek is een belangrijke: het is de laatste kans om vooruitgang te boeken voor de EU-top van volgende week.

Op die top moeten de lidstaten besluiten of de onderhandelingen naar de volgende fase kunnen. Maar daar ziet het op dit moment niet naar uit. Het land dat daar de meeste buikpijn van krijgt is Ierland. Geen enkel ander land in de EU is meer afhankelijk van de Britten.

Die afhankelijkheid komt aan de ene kant voort uit de grens met Noord-Ierland, één van de heikele punten tijdens de onderhandelingen. De Ieren willen koste wat kost voorkomen dat er een harde landsgrens komt tussen beide landen, maar dat kan alleen als de brexit zo zacht mogelijk is. Oftewel, dat de Britten hele nauwe banden met de EU behouden.

Maar ook economisch zijn de landen enorm met elkaar verweven. Liefst een op de drie Ierse werknemers werkt in sectoren die zeer afhankelijk zijn van de handel met Groot-Brittannië, rekende de Ierse denktank Economic and Social Research Institue (ESRI) voor.

Neem de landbouw. Boer Joe Deverell (61) werkt al zijn hele leven met Hereford-koeien, net als zijn vader en zijn opa. Nergens grazen koeien zo graag als hier, zegt-ie. "Het gras is hier het lekkerste ter wereld."

Maar hij maakt zich sinds brexit grote zorgen over de toekomst. "60 procent van onze koeien komt uiteindelijk als vlees in Groot-Brittannië terecht. Ook voor onze melk en boter is het een ongelooflijk belangrijke markt."

Hoewel de Brusselse onderhandelingstafels ver weg voelen in de frisse Ierse herfstlucht, volgt hij het op de voet. "Ze draaien rondjes om elkaar heen", zegt Joe. "Ik ben positief ingesteld, maar wat ik zie stemt me somber."

Hij vreest voor een harde brexit, waarbij de Britten afstevenen op een harde breuk met de EU. "Wat er dan gebeurt? Dan gaat Groot-Brittannië zijn voedsel uit andere landen importeren, bijvoorbeeld uit Brazilië of Nieuw-Zeeland. Daar waar de prijs het laagst is. Zeker als er handelstarieven komen, kunnen wij daar amper tegenop."

Die zorgen hoor je ook in de hoofdstad Dublin. Net nu de Ieren langzaam zijn opgekrabbeld van de financiële crisis, die het land aan de rand van de afgrond bracht. "Goede kans dat brexit opnieuw een recessie veroorzaakt", zegt econoom Frank Barry, werkzaam aan Trinity College.

"Ierland wil het liefst zo nauw mogelijke banden behouden met Groot-Brittannië. Maar daar zal Brussel nooit mee akkoord kunnen gaan. Het kan niet zo zijn dat de Britten buiten de EU beter af zijn, dat zullen ze koste wat kost willen voorkomen. En daarmee valt Ierland tussen de wal en het schip."

Toch hoopt boer Joe dat uiteindelijk het gezond verstand in de onderhandelingen zal zegevieren. "Er staat zoveel op het spel. Want hoe kan ik overleven bij zo'n harde brexit? Dat wordt een groot probleem."

https://nos.nl/artikel/21(...)stemt-me-somber.html
Van je Europese vrienden moet je het hebben. RIP Ierland ;(
Die worden rücksichtslos door de EU onder de bus gelazerd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174316368
Tja, Ierland is nu eenmaal het eerste stukje gezamenlijke markt. Hoe wil je daar een hek omheen zetten?
pi_174316538
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Van je Europese vrienden moet je het hebben. RIP Ierland ;(
Die worden rücksichtslos door de EU onder de bus gelazerd.
Mooie spin wel, de schuld van de Brexit bij de EU leggen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:05:25 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174316994
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Van je Europese vrienden moet je het hebben. RIP Ierland ;(
Die worden rücksichtslos door de EU onder de bus gelazerd.
Meen je dit echt? Het zijn de Britten en dan met name de hopeloos verdeelde Tories die de boel compleet verkloten. De EU kijkt enkel met verbijstering toe naar een land zonder visie en fucking clue wat voor Brexit ze nu willen hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_174317508
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Van je Europese vrienden moet je het hebben. RIP Ierland ;(
Die worden rücksichtslos door de EU onder de bus gelazerd.
:') x100
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 05:56:39 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174318082
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Van je Europese vrienden moet je het hebben. RIP Ierland ;(
Die worden rücksichtslos door de EU onder de bus gelazerd.
Hoezo? Brexit gaat toch een enorm succes worden? Dat post je tenminste al anderhalf jaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174318533
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:52 schreef Old_Pal het volgende:
EU wil garanties van Labour over brexit
https://www.telegraaf.nl/(...)n-labour-over-brexit
Typisch, geen enkel respect voor democratie.

Arrogant ook, zelf kan de EU geen enkele garantie geven dat alle 27 EU-landen het onderhandelingsresultaat zullen accepteren.
pi_174318629
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 05:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Brexit gaat toch een enorm succes worden? Dat post je tenminste al anderhalf jaar.
Ho, ho. De Brexit wordt een succes als de EU de Britten flink gaat betalen voor toegang tot hun markt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:21:04 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174318662
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ho, ho. De Brexit wordt een succes als de EU de Britten flink gaat betalen voor toegang tot hun markt.
Arme Ieren!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174318850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Arme Ieren!
Selang wringt zich zo wel in steeds vermakelijker bochten.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:08:55 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174319023
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Van je Europese vrienden moet je het hebben. RIP Ierland ;(
Die worden rücksichtslos door de EU onder de bus gelazerd.
De belangen van ierland dicteren niet de belangen van de overige eu landen natuurlijk. Sommige eu landen gaan harder geraakt worden dan andere, dat is onvermijdelijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_174319098
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 00:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Meen je dit echt? Het zijn de Britten en dan met name de hopeloos verdeelde Tories die de boel compleet verkloten. De EU kijkt enkel met verbijstering toe naar een land zonder visie en fucking clue wat voor Brexit ze nu willen hebben.
En de EU is niet hopeloos verdeeld? :')
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:16:29 #106
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174319103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En de EU is niet hopeloos verdeeld? :')
Minder dan het VK volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174319112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Minder dan het VK volgens mij.
Meen je dat echt? |:(
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:19:06 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174319132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Meen je dat echt? |:(
Ja. Ik heb van de EU wel het idee wat ze willen in de Brexit-onderhandelingen. Wat het VK nou wil is me echt een raadsel. De tories slaan elkaar de hersens in. Volgens mij weet die partij het niet eens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174319157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja. Ik heb van de EU wel het idee wat ze willen in de Brexit-onderhandelingen. Wat het VK nou wil is me echt een raadsel. De tories slaan elkaar de hersens in. Volgens mij weet die partij het niet eens.
Er bestaat helemaal niet zoiets als "De EU".
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:22:32 #110
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174319169
Oh.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Games dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:22:43 #111
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174319171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er bestaat helemaal niet zoiets als "De EU".
quote:
De Europese Unie (EU) is een uit 28 Europese landen bestaand statenverband. De EU vindt haar oorsprong in de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal en de Europese Economische Gemeenschap, in 1958 gevormd door zes landen (België, de Bondsrepubliek Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg en Nederland). In de jaren erna groeiden de Europese Gemeenschappen in omvang door de toelating van nieuwe lidstaten en in macht door het uitbreiden van hun zeggenschap. Het Verdrag van Maastricht vormde in 1993 de huidige Europese Unie. De laatste aanpassing aan de constitutionele basis was in 2009 met het (in 2007 ondertekende) Verdrag van Lissabon.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174319195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:22 schreef Ulx het volgende:
Oh.
Wie is die "de EU" dan? Naar mijn weten is het nog steeds geen staat met 1 regering.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:31:02 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174319255
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie is die "de EU" dan? Naar mijn weten is het nog steeds geen staat met 1 regering.
Dat staat hierboven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:32:35 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174319273
Maar goed. Ik heb gewoon niet het idee dat Rees-Mogg of hoe die gast uit 1850 ook mag heten en Johnson en May en de rest van de Tories echt op één lijn zitten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174319986
Zo vermoeiend dit. -O- In het ene topic zie je users ageren tegen landen als Polen en Hongarije, dat het een schande is dat die landen zich zo gedragen, dat die landen vele lichtjaren verwijderd zijn van hoe een beschaafd EU-lid zich moeten gedragen en in een ander topic beweren diezelfde users dat de EU 1 grote broederschap is, een Siamese zevenentwintig voor eeuwig verbonden aan de heupen. Wat moet ik hier nou mee?
pi_174320322
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:22 schreef Puddington het volgende:

[..]

[..]

Het VK behoort ook tot de EU. Als "De EU" bestaat dan zouden het VK en de rest van de EU het toch binnen 3 seconde eens moeten zijn?
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:36:09 #117
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174320464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Zo vermoeiend dit. -O- In het ene topic zie je users ageren tegen landen als Polen en Hongarije, dat het een schande is dat die landen zich zo gedragen, dat die landen vele lichtjaren verwijderd zijn van hoe een beschaafd EU-lid zich moeten gedragen en in een ander topic beweren diezelfde users dat de EU 1 grote broederschap is, een Siamese zevenentwintig voor eeuwig verbonden aan de heupen. Wat moet ik hier nou mee?
Je zou je kunnen realiseren dat dit topic over Brexit gaat, en dat EU daarover wel gewoon aardig op één lijn zit?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174320534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je zou je kunnen realiseren dat dit topic over Brexit gaat, en dat EU daarover wel gewoon aardig op één lijn zit?
Wie is "De EU"? Is dat Juncker? Wie?
pi_174320571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie is "De EU"? Is dat Juncker? Wie?
:O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:42:46 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174320634
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wie is "De EU"? Is dat Juncker? Wie?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174320658
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:O
Aangezien de EU zo eensgezind is zullen de 27 EU-lidstaten zich op geen enkel moment bemoeien met de onderhandeling en is het 100% zeker dat alle EU-staten het eindresultaat probleemloos door hun kamers lozen? Moet ik het zo zien? Heel bijzonder, dan ken ik een andere EU dan jij ken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:45:00 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174320678
En ter verduidelijking. Niet in het engels, om het nu nog te vertalen is een beetje zonde geld.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:46:41 #123
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174320725
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174323062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aangezien de EU zo eensgezind is zullen de 27 EU-lidstaten zich op geen enkel moment bemoeien met de onderhandeling en is het 100% zeker dat alle EU-staten het eindresultaat probleemloos door hun kamers lozen? Moet ik het zo zien? Heel bijzonder, dan ken ik een andere EU dan jij ken.
Waarom is bij jou alles zo zwart-wit? Is het niet mogelijk dat over verschillende punten verschillend gedacht wordt?
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:12:08 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174323364
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aangezien de EU zo eensgezind is zullen de 27 EU-lidstaten zich op geen enkel moment bemoeien met de onderhandeling en is het 100% zeker dat alle EU-staten het eindresultaat probleemloos door hun kamers lozen? Moet ik het zo zien? Heel bijzonder, dan ken ik een andere EU dan jij ken.
Tot op heden is de EU 27 het volledig eens over Brexit, de laatste vergadering om de agenda vast te stellen duurde 5 minuten. Dat is inderdaad ongebruikelijk maar als Brexit ergens goed voor lijkt te zijn is het wel de eenheid binnen de EU.

Overigens is het problematischer voor het VK dat ieder land een veto kan uitspreken dan voor de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:24:40 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174323630
De EU eenheid over Brexit is schijn. Dat lijkt alleen maar zo omdat de EU helemaal niet is voorbereid op Brexit en als een blindeman naar de afgrond loopt. Wacht maar tot de discussies losbarsten over wie het begrotingsgat gaat opvullen, hoeveel de oostblokkers en Franse boeren nu gekort gaan worden op hun subsidie, wie er moet betalen om Ierland te compenseren voor de schade van door de EU opgelegde tarieven, etc. Iedereen focust zich op de chaos in de UK maar waar zijn de no-deal voorbereidingen van de EU? Die zijn er niet, daarom zijn ze in 5 minuten klaar. Geniet er nog maar even van. Ignorance is bliss.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Redactie Games dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:26:58 #127
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174323678
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:24 schreef SeLang het volgende:
De UK eenheid over Brexit is schijn. Dat lijkt alleen maar zo omdat de UK helemaal niet is voorbereid op Brexit en als een blindeman naar de afgrond loopt. Wacht maar tot de discussies losbarsten over wie het begrotingsgat gaat opvullen, hoeveel de boeren uit Wales nu gekort gaan worden op hun subsidie, wie er moet betalen om die boeren te compenseren voor de schade van de opgelegde tarieven van de WHO, etc. Iedereen focust zich op de chaos in de EU maar waar zijn de no-deal voorbereidingen van de UK? Die zijn er niet, daarom zijn ze in 5 minuten klaar. Geniet er nog maar even van. Ignorance is bliss.
FTFY
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:47:25 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174324096
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:24 schreef SeLang het volgende:
De EU eenheid over Brexit is schijn. Dat lijkt alleen maar zo omdat de EU helemaal niet is voorbereid op Brexit en als een blindeman naar de afgrond loopt. Wacht maar tot de discussies losbarsten over wie het begrotingsgat gaat opvullen, hoeveel de oostblokkers en Franse boeren nu gekort gaan worden op hun subsidie, wie er moet betalen om Ierland te compenseren voor de schade van door de EU opgelegde tarieven, etc. Iedereen focust zich op de chaos in de UK maar waar zijn de no-deal voorbereidingen van de EU? Die zijn er niet, daarom zijn ze in 5 minuten klaar. Geniet er nog maar even van. Ignorance is bliss.
Opgelegde tarieven? Die WTO dingetjes?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:48:19 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174324118
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Selang wringt zich zo wel in steeds vermakelijker bochten.
Ik geloof het ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174324182
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:24 schreef SeLang het volgende:
De EU eenheid over Brexit is schijn. Dat lijkt alleen maar zo omdat de EU helemaal niet is voorbereid op Brexit en als een blindeman naar de afgrond loopt. Wacht maar tot de discussies losbarsten over wie het begrotingsgat gaat opvullen, hoeveel de oostblokkers en Franse boeren nu gekort gaan worden op hun subsidie, wie er moet betalen om Ierland te compenseren voor de schade van door de EU opgelegde tarieven, etc. Iedereen focust zich op de chaos in de UK maar waar zijn de no-deal voorbereidingen van de EU? Die zijn er niet, daarom zijn ze in 5 minuten klaar. Geniet er nog maar even van. Ignorance is bliss.
De ambtenaren die bij de EU werken zijn wel erg capabel, dus ik zou je nog niet rijk rekenen dat er totaal geen voorbereidingen zijn. Die zullen er bij GB ook wel zijn overigens, alleen staan die voor veel grotere politieke uitdagingen. De problemen die jij noemt voor de EU bestaan zeker, maar de grootte ervan staat in schril contrast met de Britse uitdagingen.
pi_174325067
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:24 schreef SeLang het volgende:
De EU eenheid over Brexit is schijn. Dat lijkt alleen maar zo omdat de EU helemaal niet is voorbereid op Brexit en als een blindeman naar de afgrond loopt. Wacht maar tot de discussies losbarsten over wie het begrotingsgat gaat opvullen, hoeveel de oostblokkers en Franse boeren nu gekort gaan worden op hun subsidie, wie er moet betalen om Ierland te compenseren voor de schade van door de EU opgelegde tarieven, etc. Iedereen focust zich op de chaos in de UK maar waar zijn de no-deal voorbereidingen van de EU? Die zijn er niet, daarom zijn ze in 5 minuten klaar. Geniet er nog maar even van. Ignorance is bliss.
Bwoaah tuurlijk zullen ze de contributies van het de UK missen maar onoverkomelijk is het niet, en onverbereid lijkt me ook sterk http://www.politico.eu/ar(...)-be-bearable-for-eu/
Verstappen 0 WDC's
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:43:59 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325147
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:24 schreef SeLang het volgende:
De EU eenheid over Brexit is schijn. Dat lijkt alleen maar zo omdat de EU helemaal niet is voorbereid op Brexit en als een blindeman naar de afgrond loopt. Wacht maar tot de discussies losbarsten over wie het begrotingsgat gaat opvullen, hoeveel de oostblokkers en Franse boeren nu gekort gaan worden op hun subsidie, wie er moet betalen om Ierland te compenseren voor de schade van door de EU opgelegde tarieven, etc. Iedereen focust zich op de chaos in de UK maar waar zijn de no-deal voorbereidingen van de EU? Die zijn er niet, daarom zijn ze in 5 minuten klaar. Geniet er nog maar even van. Ignorance is bliss.
Volgens mij haal jij wat partijen door elkaar hier. Als niemand het tekort wil opvullen word er door de EU minder betaald, dat begrijpt iedereen en daar kan op een normale manier over gepraat gaan worden.
Verder, Ierland gaat niet gecompenseerd worden door de EU, de EU is niet degene die de EU verlaat dus dat Ierland zelf moeten rooien, vermoedelijk door hun handel te verleggen naar de rest van de EU. Nederland verliest ook dik met Brexit, overigens.

No deal is voor de EU makkelijker te behappen als voor het VK, ignorance in jouw geval is inderdaad bliss, het VK kan niet eens WTO schedules opstellen zonder goedkeuring van de EU en is niet nog eens voorbereid op een dergelijke constructie, de EU wel.
Het VK denkt dat een transition deal al een vaststaand feit is ondanks dat het nog niet eens aangeboden is en is nu al bereid om de ECJ als hoogste rechtsorgaan te accepteren tijdens een transitie, de rest komt ook nog wel.

Het VK gaat gewoon hard door de knieen of kapot.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174369968
quote:
Rabobank: brexit veel schadelijker voor Nederland dan gedacht

VANDAAG, 08:43
ECONOMIE

De Nederlandse economie wordt veel harder geraakt door een vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie dan eerder gedacht. Bij een harde brexit zonder handelsverdrag met de Europese Unie kan de economische schade oplopen tot 35 miljard euro, denken economen van de Rabobank. Het kan de economie tot 2030 meer dan vier procent groei schelen. Per werkende Nederlander komt dat neer op 4000 euro. Eerder ging het CPB in een raming uit van twee procent minder groei.

Zelfs als er een handelsverdrag gesloten wordt, is de schade omvangrijk, naar schatting 25 miljard euro. De handelsrelatie van Nederland met het Verenigd Koninkrijk is sterk en groter dan die van andere Europese landen, dus de impact van een Brits vertrek is des te groter. De Britten zijn in grootte de derde exportpartner, na Duitsland en België, in 2016 goed voor 39,2 miljard euro, ofwel tien procent van de Nederlandse export.

De effecten van de brexit zijn veel groter dan wat in andere vergelijkbare studies is gebleken. De Rabobank zegt dat dat komt doordat meer factoren in het onderzoek zijn meegenomen. Daardoor kunnen de effecten beter worden berekend.

Averij

De Rabobank heeft drie scenario's bekeken. De eerste is een harde brexit, waarbij de onderhandelingen met de EU mislukken en er geen handelsverdrag met de EU komt. Een tweede scenario is een handelsverdrag à la Zwitserland. En het derde scenario is een zachte brexit, met een handelsverdrag waarbij Groot Brittannië onderdeel blijft van de Europese interne markt, maar wel uit de douane-unie stapt.

De Britse economie loopt zelf zware averij op bij een harde brexit. Opgeteld kan de brexit-rekening tot 2030 oplopen van 250 tot 450 miljard euro. In het laatste geval is dat omgerekend 13.500 euro per werkende Brit.

De export daalt met 30 procent en de consumentenprijzen stijgen met 30 procent. De inflatie valt een stuk hoger uit door de lage koers van het Britse pond en de hogere importprijzen die het gevolg zijn van de handelsbarrières na de brexit. De prijsstijgingen zetten de inkomens en de consumptie van huishoudens flink onder druk.

Te positief

De helft van de buitenlandse investeringen in het Verenigd Koninkrijk komt uit de EU en bij een vertrek uit de EU verliezen de Britten hun functie als toegangspoort tot Europa, waardoor buitenlandse investeringen zullen afnemen.

De economen van de Rabobank concluderen dat de Britten voor een brexit hebben gekozen op basis van een veel te positieve voorstelling van de negatieve effecten.

Momenteel wordt er onderhandeld tussen de Europese Unie en Groot-Brittannië over het vertrek. De onderhandelingen verlopen bijzonder moeizaam.
https://nos.nl/artikel/21(...)and-dan-gedacht.html

Nederland wordt dus ook veel minder aantrekkelijk om in te investeren, omdat het minder mogelijk wordt met de Brexit om te exporteren
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:21:19 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_174370707
Onzeker ogende May baart opzien in interview over Brexit en lot EU-burgers

Opzien baarde ook haar antwoord op de vraag wat het lot is van de EU-burgers op het eiland in het geval van een 'no deal'. Ze zei dat ze hun rechten en verblijf in dat geval niet kon garanderen.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 13:40:15 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174372483
quote:
11s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:21 schreef remlof het volgende:
Onzeker ogende May baart opzien in interview over Brexit en lot EU-burgers

Opzien baarde ook haar antwoord op de vraag wat het lot is van de EU-burgers op het eiland in het geval van een 'no deal'. Ze zei dat ze hun rechten en verblijf in dat geval niet kon garanderen.
This is a hostage situation ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174372852
quote:
11s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:21 schreef remlof het volgende:
Onzeker ogende May baart opzien in interview over Brexit en lot EU-burgers

Opzien baarde ook haar antwoord op de vraag wat het lot is van de EU-burgers op het eiland in het geval van een 'no deal'. Ze zei dat ze hun rechten en verblijf in dat geval niet kon garanderen.
Wat is daar opzienbarend aan? De rechten van EU-burgers zijn onderdeel van de onderhandelingen. Als de onderhandelingen mislukken, lijkt het me een logisch gevolg dat die rechten niet gegarandeerd kunnen worden.

Als sowieso al vast zou staan wat er met EU-burgers zou gebeuren, had je er ook niet over hoeven onderhandelen
pi_174373125
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:56 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wat is daar opzienbarend aan? De rechten van EU-burgers zijn onderdeel van de onderhandelingen. Als de onderhandelingen mislukken, lijkt het me een logisch gevolg dat die rechten niet gegarandeerd kunnen worden.

Als sowieso al vast zou staan wat er met EU-burgers zou gebeuren, had je er ook niet over hoeven onderhandelen
Het opzienbarende is natuurlijk dat ze er nog meer onrust mee zaait. Ze had gewoon iets vaags kunnen zeggen zoals 'dan vinden we vast wel een oplossing voor die mensen' of iets dergelijks. Het moment dat al die EU-ers het land opeens moeten verlaten is het moment waarop fundamentele onderdelen van de Britse samenleving, zoals delen van de zorg en de landbouw, en het hoger onderwijs/onderzoek piepend tot stilstand komen. Dat zou wel een ultiem domme stap zijn.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 14:14:16 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174373276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:07 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Dat zou wel een ultiem domme stap zijn.
Past dus prima in de rest van het Brexit-verhaal.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174373302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:07 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het opzienbarende is natuurlijk dat ze er nog meer onrust mee zaait. Ze had gewoon iets vaags kunnen zeggen zoals 'dan vinden we vast wel een oplossing voor die mensen' of iets dergelijks. Het moment dat al die EU-ers het land opeens moeten verlaten is het moment waarop fundamentele onderdelen van de Britse samenleving, zoals delen van de zorg en de landbouw, en het hoger onderwijs/onderzoek piepend tot stilstand komen. Dat zou wel een ultiem domme stap zijn.
Dat lijkt me geen beste onderhandelingstechniek eerlijk gezegd. Elke partij voert de druk op met de kaarten die zij in handen hebben.

Ik denk dat Barnier ook niet zegt: "we willen miljarden van het VK voordat de nieuwe onderhandelingen kunnen beginnen!! Maar ach, als ze niks betalen komen we er vast ook wel uit"
pi_174373473
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:56 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wat is daar opzienbarend aan? De rechten van EU-burgers zijn onderdeel van de onderhandelingen. Als de onderhandelingen mislukken, lijkt het me een logisch gevolg dat die rechten niet gegarandeerd kunnen worden.

Als sowieso al vast zou staan wat er met EU-burgers zou gebeuren, had je er ook niet over hoeven onderhandelen
De EU en het VK zijn dusdanig in elkaar gevlochten dat er natuurlijk altijd een oplossing komt. Die uitspraak van May is potsierlijk en daardoor vraagt de EU zich af of die Britten zich eigenlijk wel beseffen wat ze aan het doen zijn.
pi_174373575
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:23 schreef Freak188 het volgende:

[..]

De EU en het VK zijn dusdanig in elkaar gevlochten dat er natuurlijk altijd een oplossing komt. Die uitspraak van May is potsierlijk en daardoor vraagt de EU zich af of die Britten zich eigenlijk wel beseffen wat ze aan het doen zijn.
Als de rechten en het verblijf van EU-burgers sowieso gegarandeerd zijn, waarom zijn ze dan onderwerp van onderhandelingen?
pi_174374563
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:28 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Als de rechten en het verblijf van EU-burgers sowieso gegarandeerd zijn, waarom zijn ze dan onderwerp van onderhandelingen?
Ze zijn niet gegarandeerd en dus moet over de exacte uitwerking onderhandeld worden. Maar een totale impasse lijkt me niet op tafel liggen. Dus je hebt formeel gelijk, maar praktisch gezien zal het nooit gebeuren. Daar hangt simpelweg teveel vanaf.
pi_174374990
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:15 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen beste onderhandelingstechniek eerlijk gezegd. Elke partij voert de druk op met de kaarten die zij in handen hebben.

Ik denk dat Barnier ook niet zegt: "we willen miljarden van het VK voordat de nieuwe onderhandelingen kunnen beginnen!! Maar ach, als ze niks betalen komen we er vast ook wel uit"
Onzin, je kunt nog steeds onderhandelen over de precieze rechten (en plichten) van die burgers. Als je hint dat ze sowieso wel onder redelijke omstandigheden kunnen blijven dan voorkom je nog meer onrust thuis (en jaag je niet nog meer EU-ers de deur uit die het zeker voor het onzekere nemen in de tussentijd) met ook goed mogelijk de nodige economische gevolgen terwijl je ook gewoon de nodige (theoretische) onderhandelingsruimte behoudt. Half dreigen met die EU-ers eruit te knikkeren (wat natuurlijk ook op gespannen voet staat met internationale mensenrechtenverdragen, wat moeten EU-ers met een gezin, huis en kinderen hier in de UK?) is ook qua onderhandeling niet erg slim, omdat iedereen begrijpt dat het wel erg stom zou zijn om zo in je eigen vlees te snijden. De bedoeling van een troefkaart is dat het de ander schade doet, niet vooral jezelf. :').
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 15:33:16 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174375147
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:28 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Als de rechten en het verblijf van EU-burgers sowieso gegarandeerd zijn, waarom zijn ze dan onderwerp van onderhandelingen?
Die zijn niet gegarandeerd, speeches zijn geen wettelijke garanties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174375223
Een heel grote concentratie van jonge hoger opgeleiden tot op heden in het VK vergeleken met de rest van de EU. Vooral dus eigenlijk in Londen
pi_174375280
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:27 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Onzin, je kunt nog steeds onderhandelen over de precieze rechten (en plichten) van die burgers.
En als die onderhandelingen mislukken, zal het resultaat zijn dat de rechten en het verblijf van alle EU-burgers niet gegarandeerd zijn.
quote:
Als je hint dat ze sowieso wel onder redelijke omstandigheden kunnen blijven dan voorkom je nog meer onrust thuis (en jaag je niet nog meer EU-ers de deur uit die het zeker voor het onzekere nemen in de tussentijd) met ook goed mogelijk de nodige economische gevolgen terwijl je ook gewoon de nodige (theoretische) onderhandelingsruimte behoudt. Half dreigen met die EU-ers eruit te knikkeren (wat natuurlijk ook op gespannen voet staat met internationale mensenrechtenverdragen, wat moeten EU-ers met een gezin, huis en kinderen hier in de UK?) is ook qua onderhandeling niet erg slim, omdat iedereen begrijpt dat het wel erg stom zou zijn om zo in je eigen vlees te snijden. De bedoeling van een troefkaart is dat het de ander schade doet, niet vooral jezelf. :').
Waar dreigt ze om alle EU-burgers eruit te schoppen dan? Dat lees ik niet in de quote terug hoor.. :')

Het UK heeft natuurlijk het liefst een situatie waarin ze selectief kunnen zijn, wél de verpleegsters waar je niet zonder kan, níet degenen die je eigen burgers verdringen op de arbeidsmarkt of die geen toegevoegde waarde hebben. De EU wil dat begrijpelijk niet, maar als de onderhandelingen mislukken zal de UK alleen nog handelen in de eigen belangen. En dus zijn de rechten en het verblijf van alle EU-burgers niet gegarandeerd. Wat dus precies is wat May zegt.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:39:41 #147
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174375315
Brexitoverleg op punt van mislukken
https://www.ad.nl/buitenl(...)-mislukken~ad6edcb0/

Rare jongens die Britten.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174375498
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:38 schreef The_Temp het volgende:

[..]

En als die onderhandelingen mislukken, zal het resultaat zijn dat de rechten en het verblijf van alle EU-burgers niet gegarandeerd zijn.

[..]

Waar dreigt ze om alle EU-burgers eruit te schoppen dan? Dat lees ik niet in de quote terug hoor.. :')
Dan moet je misschien je bril even opzetten: "Ze zei dat ze hun rechten en verblijf in dat geval niet kon garanderen.". Het staat er letterlijk.

quote:
Het UK heeft natuurlijk het liefst een situatie waarin ze selectief kunnen zijn, wél de verpleegsters waar je niet zonder kan, níet degenen die je eigen burgers verdringen op de arbeidsmarkt of die geen toegevoegde waarde hebben. De EU wil dat begrijpelijk niet, maar als de onderhandelingen mislukken zal de UK alleen nog handelen in de eigen belangen. En dus zijn de rechten en het verblijf van alle EU-burgers niet gegarandeerd. Wat dus precies is wat May zegt.
Nee May heeft het niet over uitzonderingen gehad. Ze heeft gezegd dat ze de rechten en het verblijf van de EU-burgers niet kan garanderen. Punt. Deze uitspraak geldt dus even goed voor alle verplegers, bouwvakkers, agrarisch werkers, docenten, onderzoekers, etc. etc. JIj kunt daar van alles in willen lezen en aan willen toevoegen, maar dat is niet relevant.
pi_174375696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:46 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Dan moet je misschien je bril even opzetten: "Ze zei dat ze hun rechten en verblijf in dat geval niet kon garanderen.". Het staat er letterlijk.

[..]

Nee May heeft het niet over uitzonderingen gehad. Ze heeft gezegd dat ze de rechten en het verblijf van de EU-burgers niet kan garanderen. Punt. Deze uitspraak geldt dus even goed voor alle verplegers, bouwvakkers, agrarisch werkers, docenten, onderzoekers, etc. etc. JIj kunt daar van alles in willen lezen en aan willen toevoegen, maar dat is niet relevant.
Beetje logisch nadenken is genoeg. Waarom zou je mensen eruit schoppen als dat economische schade oplevert? De plannen voor selectief visa's uitgeven aan degenen met economische meerwaarde zijn er allang. Bijvoorbeeld:
http://www.independent.co(...)mittee-a7878791.html
Een garantie voor alle EU-burgers staat selectief shoppen in de weg, vandaar die quote van May. En daar zegt ze niets raars mee, want als de onderhandelingen fout lopen gaan ze gegarandeerd die kant op.
pi_174375698
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:39 schreef Old_Pal het volgende:
Brexitoverleg op punt van mislukken
https://www.ad.nl/buitenl(...)-mislukken~ad6edcb0/

Rare jongens die Britten.
Lijkt wel de Sovjet-Unie van bijna honderd jaar geleden zo. Met Boris Johnson als de nieuwe Vladimir Lenin
pi_174377694
quote:
11s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:55 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Lijkt wel de Sovjet-Unie van bijna honderd jaar geleden zo. Met Boris Johnson als de nieuwe Vladimir Lenin
Dat lijkt me wat veel eer voor Johnson, Lenin had tenminste een plan :+
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 17:45:17 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174377707
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:55 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Beetje logisch nadenken is genoeg. Waarom zou je mensen eruit schoppen als dat economische schade oplevert? De plannen voor selectief visa's uitgeven aan degenen met economische meerwaarde zijn er allang. Bijvoorbeeld:
http://www.independent.co(...)mittee-a7878791.html
Een garantie voor alle EU-burgers staat selectief shoppen in de weg, vandaar die quote van May. En daar zegt ze niets raars mee, want als de onderhandelingen fout lopen gaan ze gegarandeerd die kant op.
Logisch nadenken is er al sinds het Brexit referendum niet meer bij. Waarom zou de EU waardeloze mondelingen toezeggingen van het VK accepteren terwijl de regering en de regeringspartij bijna dagelijks met andere verhalen naar buiten komen?

Jammer dan voor het VK maar ze zijn gewoon niet betrouwbaar en dus moet het op papier geregeld worden naar voldoening van de EU, het VK vraagt om deals dus dan moeten ze zelf ook met de billen bloot.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 17:49:20 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174377802
Wat een faalclub die regering van het VK.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 18:22:05 #154
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174378813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Logisch nadenken is er al sinds het Brexit referendum niet meer bij. Waarom zou de EU waardeloze mondelingen toezeggingen van het VK accepteren terwijl de regering en de regeringspartij bijna dagelijks met andere verhalen naar buiten komen?

Jammer dan voor het VK maar ze zijn gewoon niet betrouwbaar en dus moet het op papier geregeld worden naar voldoening van de EU, het VK vraagt om deals dus dan moeten ze zelf ook met de billen bloot.
Dat gebrek aan rationaliteit heeft denk ik echt te maken met de abominabele media. Al die ranzige tabloids blijven maar domme artikelen schrijven over 'Take back control' en hoe gemeen die EU wel niet is. Niet gek dat grote groepen Britten hierdoor helemaal opgehitst worden en dat de politiek daar gretig op inspeelt.

Zelfs hier op het forum zie je dat zo'n an sich intelligente gast als SeLang daar waarschijnlijk in zekere mate door is beïnvloed en de EU als meer evil ziet dan de mensen op het vasteland. Tuurlijk, iedereen heeft ook kritiek op bepaalde aspecten van de EU, maar zomaar die club verlaten is natuurlijk ultiem dom. Het is ook niet verwonderlijk dat elk welkdenkend persoon met ongeloof zit te kijken naar wat voor onbegrensde teringzooi het nu is bij de Tories. En het is daarbij ook niet heel verrassend dat iedereen eensgezind is in haar standpunten en diep van binnen de Britten nu een stel retards vindt. Barnier doet nog heel galant en laat voor de vorm nog weten dat er nog een opening is tot kerstmis als er maar genoeg progress gemaakt wordt.

Dit besef is volgens mij ook nog steeds niet ingedaald bij de gewone Brit. Hammond wordt weer eens uit gemaakt als traitor in de Daily Mail. En daarbij, de EU krijgt de schuld van de huidige impasse, terwijl het heel simpel is. Er is ruim een half jaar verstreken sinds het aanroepen van artikel 50, men heeft nu toch wel een idee wat voor Brexit je voor elkaar wilt krijgen? De meest fantastische waanideeën hebben we nu wel gehoord, maar echt concreet en realistisch wil het maar niet worden :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_174406566
Het gevolg van het brexit-besluit. Groei UK economie blijft achter.
https://twitter.com/JamesMelville/status/918608696179118080
pi_174407326
Er zijn 7 eu landen die net zoveel of minder groeien als de Uk ?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:10:50 #157
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174411013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
Het gevolg van het brexit-besluit. Groei UK economie blijft achter.
https://twitter.com/JamesMelville/status/918608696179118080
De Britten hebben kennelijk gestemd voor economisch verval en armoede. Ze gaan dus terug naar de periode van voor 1 januari 1973.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174411156
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:40 schreef Bluesdude het volgende:
Het gevolg van het brexit-besluit. Groei UK economie blijft achter.
https://twitter.com/JamesMelville/status/918608696179118080
meer EU-landen grafiek 1e kwartaal 2017
https://twitter.com/operabinoculars/status/918873821091950592
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:50:35 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174411653
Ander lollig grafiekje:



En achteraf gezien vindt nu 47% het kut vs. 42% okee, dat de VK de EU verlaat:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_174413260
quote:
Business investment in the UK has grown in the year since the Brexit referendum, according to revised figures that contradict preliminary estimates which found that it had stagnated.

[...]

The data are particularly sensitive in the wake of last year’s vote to leave the EU. Mark Carney, governor of the Bank of England, said in August that uncertainty over Brexit was holding back both business investment and household spending.


https://www.ft.com/content/7dfde56e-a90c-11e7-93c5-648314d2c72c
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:29:18 #161
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174417314
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:50 schreef Falco het volgende:
Ander lollig grafiekje:

[ afbeelding ]

En achteraf gezien vindt nu 47% het kut vs. 42% okee, dat de VK de EU verlaat:

[ afbeelding ]

dan vinden nog verrekte veel mensen het een goed idee en zou je bij een nieuw referendum best weer op een leave uit kunnen komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174420491
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dan vinden nog verrekte veel mensen het een goed idee en zou je bij een nieuw referendum best weer op een leave uit kunnen komen
Ligt eraan wanneer het gehouden zou worden, brexiters zijn letterlijk aan het uitsterven, sinds het vooral de oudere generatie was die leave stemde.
Verstappen 0 WDC's
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:52:46 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174428048
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:50 schreef SeLang het volgende:
Maar goed, Thatcher wordt inderdaad wel gemist nu

[ afbeelding ]
Sure?

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 zondag 15 oktober 2017 @ 13:42:13 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174431135
Brexit gaat gewoon door. Ik persoonlijk juich het toe. Laat ze eerst maar eens uitvinden wat ze nou willen. Laat Londen maar op zijn bek gaan. Jammer voor de middenklasse. Dat wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:59:21 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174452100
quote:
Brexiteers, word wakker

Het ravijn is nog een eindje weg, maar de kans dat de onderhandelingen tussen Groot-Brittannië en de Europese Unie uitlopen op een mislukking begint steeds groter te worden. EU-onderhandelaar Michel Barnier waarschuwde afgelopen week dat de gesprekken compleet vast zitten.

Een van de belangrijkste struikelblokken is dat de EU niet over handelskwesties wil praten zolang er geen akkoord is over de status van EU-burgers in het Verenigd Koninkrijk, de grens met Ierland en hoeveel Londen de EU schuldig is in het kader van de boedelscheiding. De Britten willen eerst zicht krijgen op de toekomstige handelsrelaties voordat ze zich op deze punten vastleggen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 18:52:30 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174456152
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:42 schreef Ulx het volgende:
Brexit gaat gewoon door. Ik persoonlijk juich het toe. Laat ze eerst maar eens uitvinden wat ze nou willen. Laat Londen maar op zijn bek gaan. Jammer voor de middenklasse. Dat wel.
De onderklasse gaat er ook geen plezier aan beleven. En voor hen is toch nog wel wat nijpender.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174456645
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De onderklasse gaat er ook geen plezier aan beleven. En voor hen is toch nog wel wat nijpender.
Yep in 2016 waren er al 16 miljoen mensen in de UK die minder dan 100 pond op de spaar rekening hebben staan, de voedsel banken gaan het nog druk krijgen met de nog steeds stijgende inflatie..
Verstappen 0 WDC's
  Overall beste user 2022 maandag 16 oktober 2017 @ 20:29:54 #168
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174458210
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De onderklasse gaat er ook geen plezier aan beleven. En voor hen is toch nog wel wat nijpender.
Maar de onderklasse wilde de Brexit toch? Lekker de middelvinger opsteken. Met die lui heb ik weinig medelijden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:33:02 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174458299
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar de onderklasse wilde de Brexit toch? Lekker de middelvinger opsteken. Met die lui heb ik weinig medelijden.
Volgens mij was de verdeling oud jong, niet zozeer onder/middeklasse
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:47:14 #170
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174458688
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij was de verdeling oud jong, niet zozeer onder/middeklasse
Beide (class staat aan de rechterkant, blauw is Remain)



Maar vooral ook opleidingsniveau:

pi_174461846
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:42 schreef Ulx het volgende:
Brexit gaat gewoon door. Ik persoonlijk juich het toe. Laat ze eerst maar eens uitvinden wat ze nou willen. Laat Londen maar op zijn bek gaan. Jammer voor de middenklasse. Dat wel.
Ik zie er ook wel voordelen in. Als het VK ten onder gaat sleept het Europa mee in zijn val. Weer een jarenlange diepe crisis betekent het einde voor de euro en de EU. :)
pi_174462583
Niks mis met economisch samenwerken, dwingende wetten schrijven zelfs buiten economie om.... Slecht idee, overigens zijn er verschillen tussen landen, dat gedruk naar een eenheidsworst gaat niet zonder een hoop negatieve effecten, die je ook goed terug kunt zien bij de Euro.

Ik kan daar een stuk dieper op ingaan maar we zijn als volk helemaal niet zo sociaal naar andere landen die dezelfde munt delen, we zijn eerst Nederlander en dan Europeaan, zonder solidariteit kun je niet in één munt unie zitten, want wisselkoers effecten om verschillen in welvaart te normaliseren zijn weg, in plaats daarvan slopen we de totale economie van Griekenland...

Eenheidsworst.... Zonder solidariteit.... Terwijl mensen per nationaliteit ook nog eens overwegend nationalistisch zijn en niet solidair naar andere EU landen... Ook nog eens geen directe stem kunnen uitbrengen op EU politici die wel regelgeving in eigen land bepalen.. Ook als het niet een economische grondslag heeft...

De EU, dames en heren, drukt maar door maar rent als een kip zonder kop zijn eigen graf in. En vernielt een hele hoop op de weg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174462610
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:42 schreef Ulx het volgende:
Brexit gaat gewoon door. Ik persoonlijk juich het toe. Laat ze eerst maar eens uitvinden wat ze nou willen. Laat Londen maar op zijn bek gaan. Jammer voor de middenklasse. Dat wel.
De kans dat brexit door gaat wordt met de dag kleiner nu de consequenties zich langzaam maar zeker opstapelen, de nu al duizenden job losses, inflatie nog steeds stijgende, en tegenvallers zoals gisteren, waar ze er opeens achter kwamen dat de UK £490 miljard pond armer is dan gedacht _O- en hier door slecht beschermt zal zijn tegen de gevolgen van brexit helpen niet bepaald mee,
Verstappen 0 WDC's
pi_174462644
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:14 schreef Sjeunie het volgende:

[..]

De kans dat brexit door gaat wordt met de dag kleiner nu de consequenties zich langzaam maar zeker opstapelen, de nu al duizenden job losses, inflatie nog steeds stijgende, en tegenvallers zoals gisteren, waar ze er opeens achter kwamen dat de UK £490 miljard pond armer is dan gedacht _O- en hier door slecht beschermt zal zijn tegen de gevolgen van brexit helpen niet bepaald mee,
Hoeveel % van die inflatie komt door de wisselkoers?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174462922
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoeveel % van die inflatie komt door de wisselkoers?
rond de 3% inflatie in een jaar tijd als gevolg van de wisselkoers, een no deal lijkt me onwaarschijnlijk maar er wordt voorspelt dat de pond dan nog eens 17% zakt mocht dit gebeuren _O-
Verstappen 0 WDC's
pi_174463017
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:41 schreef Sjeunie het volgende:

[..]

rond de 3% inflatie in een jaar tijd als gevolg van de wisselkoers, een no deal lijkt me onwaarschijnlijk maar er wordt voorspelt dat de pond dan nog eens 17% zakt mocht dit gebeuren _O-
Mja, het is een feit dat er genoeg geld rondzwerft om de waarde van een munt behoorlijk te beinvloeden, maarehm, GB zou dan giga cheap worden voor het buitenland dus dat is opzicht niet erg nadelig voor hun export.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174463111
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja, het is een feit dat er genoeg geld rondzwerft om de waarde van een munt behoorlijk te beinvloeden, maarehm, GB zou dan giga cheap worden voor het buitenland dus dat is opzicht niet erg nadelig voor hun export.
Dat is een argument waar de brexiters veel al mee kwamen, dat vanwege de lage pond er een export boost zou komen, maar dat is nogal tegen gevallen https://www.theguardian.c(...)improve-export-sales
Verstappen 0 WDC's
pi_174463341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:00 schreef Sjeunie het volgende:

[..]

Dat is een argument waar de brexiters veel al mee kwamen, dat vanwege de lage pond er een export boost zou komen, maar dat is nogal tegen gevallen https://www.theguardian.c(...)improve-export-sales
Er spelen wel meer zaken, onzekerheid is vooral een boosdoener voor investeringen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:39:41 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174463418
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja, het is een feit dat er genoeg geld rondzwerft om de waarde van een munt behoorlijk te beinvloeden, maarehm, GB zou dan giga cheap worden voor het buitenland dus dat is opzicht niet erg nadelig voor hun export.
Dat zou zo zijn als het GB grondstoffen had waarmee ze producten maken. Dat is echter niet het geval, het GB importeert die grondstoffen en half fabrikaten en moet daarvoor uiteraard met lokale valuta betalen, geen Britse ponden. Even een leuk voorbeeld, de transmissie voor een Mini geassembleerd in Cambridge gaat totaal 3 maal het Kanaal over.

Dus, hoewel het pond goedkoper word gaat hun export positie momenteel achteruit en loop de discrepantie tussen import vanuit de EU en de export naar de EU nogal hard omhoog, in july ging dat ten opzichte van een jaar geleden van 2.5 miljard minus naar 4.5 miljard minus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174463497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zou zo zijn als het GB grondstoffen had waarmee ze producten maken. Dat is echter niet het geval, het GB importeert die grondstoffen en half fabrikaten en moet daarvoor uiteraard met lokale valuta betalen, geen Britse ponden. Even een leuk voorbeeld, de transmissie voor een Mini geassembleerd in Cambridge gaat totaal 3 maal het Kanaal over.

Dus, hoewel het pond goedkoper word gaat hun export positie momenteel achteruit en loop de discrepantie tussen import vanuit de EU en de export naar de EU nogal hard omhoog, in july ging dat ten opzichte van een jaar geleden van 2.5 miljard minus naar 4.5 miljard minus.
Dat doet er niet toe, de toegevoegde waarde die GB levert blijft in euro's gelijk, ze verpatsen immers dezelfde producten, echter zijn die Euro's in GBP meer waard, dus er wordt in GBP meer geproduceerd. Daarnaast, de lonen blijven hetzelfde in GBP, wat ervoor zorgt dat GB dus hogere winstmarges krijgt of hun producten voor een lagere prijs kan verkopen dan eerst.

Zie het gewoon als dat arbeid in GB opeens goedkoper is geworden. Dat zorgt niet voor een mindere export positie, wat wel zorgt voor een mindere exportpositie is onzekerheid binnen de markt en teruglopende investeringen. Tjah en ik kan mij voorstellen dat de Britten consumptie goederen blijven kopen die misschien alleen in het buitenland te kopen zijn. Dus dan loopt export inderdaad terug bij (in GBP) stijgende import.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 06:04:16 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174464009
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:14 schreef Sjeunie het volgende:

[..]

De kans dat brexit door gaat wordt met de dag kleiner nu de consequenties zich langzaam maar zeker opstapelen, de nu al duizenden job losses, inflatie nog steeds stijgende, en tegenvallers zoals gisteren, waar ze er opeens achter kwamen dat de UK £490 miljard pond armer is dan gedacht _O- en hier door slecht beschermt zal zijn tegen de gevolgen van brexit helpen niet bepaald mee,
Waarom zou de EU nu ineens tegen het VK zeggen dat ze artikel 50 weer kunnen intrekken? Dan gaat Londen gewoon door met de EU saboteren.

Laat GB maar uit de EU stappen en als ze dan uitvinden dat het een slecht plan was vragen ze over tien of twintig jaar het lidmaatschap opnieuw aan. Zonder alle extra voordeeltjes die ze hadden. Jammer voor ze.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:43:29 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174479158
Fuck fuck fuck denkt Hammond sinds gisteren. Ben ik opeens 490 miljard pond kwijt :')!

Zie o.a. http://www.lbc.co.uk/radi(...)rer-than-we-thought/

490 miljard pond staat gelijk aan 1400 weken NHS bijdrage van 350 miljoen pond en is meer dan wat het VK totaal heeft betaald aan de EU.

Om het leed te verzachten: die 490 miljard pond is niet echt kwijt, maar meer een misrekening ten gevolge van een te optimistische inschatting van het Britse CBS (ONS) met betrekking tot buitenlandse investeringen. Die vielen de laatste tijd toch ietwat tegen door de aanstaande Brexit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:10:39 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174482654
Dan romen ze dr pensioenen toch af?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174483487
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:10 schreef Ulx het volgende:
Dan romen ze dr pensioenen toch af?
Of nog beter, ze luisteren naar het OECD, en cancellen Brexit: http://www.bbc.co.uk/news/business-41652416?SThisFB

En ondertussen zie ik net dat brexitters aan het juichen zijn dat de voedsel prijzen omlaag zouden kunnen gaan bij een no deal brexit , mja lekker chlorine kippen bromaat bloem en ractopamine varkens zal smullen worden, tenminste als het niet begint te rotten in de havens, aangezien ze tot nu toe geen enkele voorbereidingen hebben getroffen terwijl ze 3 tot 5000 man extra personeel aan de grenzen nodig gaan hebben.. :')
Verstappen 0 WDC's
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 00:21:51 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174486067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:34 schreef Sjeunie het volgende:

[..]

Of nog beter, ze luisteren naar het OECD, en cancellen Brexit: http://www.bbc.co.uk/news/business-41652416?SThisFB

En ondertussen zie ik net dat brexitters aan het juichen zijn dat de voedsel prijzen omlaag zouden kunnen gaan bij een no deal brexit , mja lekker chlorine kippen bromaat bloem en ractopamine varkens zal smullen worden, tenminste als het niet begint te rotten in de havens, aangezien ze tot nu toe geen enkele voorbereidingen hebben getroffen terwijl ze 3 tot 5000 man extra personeel aan de grenzen nodig gaan hebben.. :')
Prijzen gaan omhoog, ze hebben geen enkele FTA met welk land dan ook en bij no deal gaan de prijzen van geimporteerd voedsel flink omhoog.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174486353
Ik las vandaag of gisteren ook dat Davis had gezegd dat volgens hem de EU de onderhandelingen aan het rekken zou zijn omdat ze zoveel mogelijk geld zouden willen krijgen van de Britten.

Of dat waar is maakt niet zoveel uit. Het zou in ieder geval betekenen dat bij de Britse regering eindelijk het besef is doorgedrongen dat de onderhandelingspositie van het VK waardeloos is en ze weinig te vertellen hebben, dat is toch al winst B-) Het paniekdinertje van May met Juncker laat dat natuurlijk ook wel zien.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 06:13:31 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174487058
Je kunt net zo goed zeggen dat het VK de boel rekt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:03:50 #188
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174488006
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:10 schreef Ulx het volgende:
Dan romen ze dr pensioenen toch af?
Of ze verkopen gewoon hun boot.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Overall beste user 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 09:38:13 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174488362
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:03 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Of ze verkopen gewoon hun boot.
De grenzen gaan toch dicht voor mensen van buiten de EU, dus waarom niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 11:38:04 #190
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174490344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

De grenzen gaan toch dicht voor mensen van buiten de EU, dus waarom niet?
Nee hoor, die gaan juist wijd open omdat ze anders met een probleem zitten om geschoolde werknemers te krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 11:50:02 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174490539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee hoor, die gaan juist wijd open omdat ze anders met een probleem zitten om geschoolde werknemers te krijgen.
Ik heb het over de EU. Straks gaat het VK naar de klote, en zitten we hier met honderdduizenden economische gelukzoekers uit dat straatarme eiland opgescheept.

Voor je het weet hoor je overal engels op straat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 13:39:51 #192
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174492417
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb het over de EU. Straks gaat het VK naar de klote, en zitten we hier met honderdduizenden economische gelukzoekers uit dat straatarme eiland opgescheept.

Voor je het weet hoor je overal engels op straat.
Eh...nee? Als het VK buiten de EU staat zijn Britse burgers geen EU migranten meer en mogen ze niet zomaar blijvan maar vallen ze onder de regels van de lidstaten qua immigratie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 14:35:18 #193
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174493327
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...nee? Als het VK buiten de EU staat zijn Britse burgers geen EU migranten meer en mogen ze niet zomaar blijvan maar vallen ze onder de regels van de lidstaten qua immigratie.
Dan zie je in Dover natuurlijk hele kampen vol straatarme britten die mee willen op de vrachtwagen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174499020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan zie je in Dover natuurlijk hele kampen vol straatarme britten die mee willen op de vrachtwagen.
De UK zijn (nog) geen 3e wereldlanden zijn in tegenstelling tot de landen waar de migranten in de Dover/ Calais kampen vandaan komen, maar er hebben in vergelijking met het jaar ervoor 8k meer Britten de UK verlaten sinds het brexit referendum, maar volgens Rees Mogg "rather uplifting" dat er een steiging in het aantal voedselbanken is...

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjeunie op 18-10-2017 20:12:37 ]
Verstappen 0 WDC's
pi_174499252


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeunie op 18-10-2017 20:10:08 ]
Verstappen 0 WDC's
pi_174499270


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeunie op 18-10-2017 20:10:19 ]
Verstappen 0 WDC's
pi_174501309
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:58 schreef Sjeunie het volgende:

[..]

De UK zijn (nog) geen 3e wereldlanden zijn in tegenstelling tot de landen waar de migranten in de Dover/ Calais kampen vandaan komen, maar er hebben in vergelijking met het jaar ervoor 8k meer Britten de UK verlaten sinds het brexit referendum, maar volgens Rees Mogg "rather uplifting" dat er een steiging in het aantal voedselbanken is...
Een verschil van 8k mensen is statistisch totaal nietszeggend natuurlijk. Ik durf te wedden dat er in de afgelopen tien jaar nog veel grotere fluctuaties zijn geweest dan 8k mensen.

Wat is dat toch met dit topic, dat de kleinste dingetjes aan de brexit worden toegeschreven, gevolgd door een raar soort verkneukelen om de ellende die dat land te wachten zou staan?
  Overall beste user 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 21:30:55 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174501802
Ik had liever gezien dat het VK constructief was geweest. Maar dat deden ze niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:32:35 #199
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174501860
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:15 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Een verschil van 8k mensen is statistisch totaal nietszeggend natuurlijk. Ik durf te wedden dat er in de afgelopen tien jaar nog veel grotere fluctuaties zijn geweest dan 8k mensen.

Wat is dat toch met dit topic, dat de kleinste dingetjes aan de brexit worden toegeschreven, gevolgd door een raar soort verkneukelen om de ellende die dat land te wachten zou staan?
Wat voor geweldigs heeft de Brexit nu opgeleverd en wat gaat het allemaal nog meer voor fantastische dingen opleveren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 18-10-2017 21:39:46 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_174503353
-

[ Bericht 100% gewijzigd door The_Temp op 18-10-2017 22:28:01 ]
pi_174503378
quote:
5s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat voor geweldigs heeft de Brexit nu opgeleverd en wat gaat het allemaal nog meer voor fantastische dingen opleveren?
Het gaat geen fantastische dingen opleveren. Het kost een beetje economische groei bij de UK en een iets kleiner beetje economische groei bij de EU. De EU zal er geopolitiek op achteruit gaan als de UK er niet meer bij is, de UK zal merken dat de EU soms best handig was.

Uiteindelijk zal er een lange overgangsperiode zijn, gevolgd door een nieuw handelsakkoord tussen de EU en de UK (als je door de onderhandelingsretoriek heen kijkt). Eind van het liedje is dat er geen wereldschokkende verschuivingen zijn, de UK zal gewoon een mooi welvarend land blijven, de EU zal een nieuw evenwicht hervinden.

Kortom, iedereen verliest een beetje. Dus waarom zou je je verkneukelen over allerlei vermeende negatieve gevolgen voor de UK? De EU is nota bene gebouwd op het idee dat het verlies voor de één niet de winst voor de ander betekent.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 22:39:20 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174503735
Dat klinkt als wishful thinking.

Uiteraard mag GB na de brexit proberen om weer de voordelen van de EU binnen te halen. Maar ze krijgen dan ook weer eisen voor de kiezen. Voor iets wat ze eigenlijk al hadden. Ga dat maar uitleggen aan je kiezers. Ik zie wel beren op de weg.

In de EU verdeelt de achteruitgang zich. Het VK moet het alleen rooien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174507239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:39 schreef Ulx het volgende:
Dat klinkt als wishful thinking.

Uiteraard mag GB na de brexit proberen om weer de voordelen van de EU binnen te halen. Maar ze krijgen dan ook weer eisen voor de kiezen. Voor iets wat ze eigenlijk al hadden. Ga dat maar uitleggen aan je kiezers. Ik zie wel beren op de weg.

In de EU verdeelt de achteruitgang zich. Het VK moet het alleen rooien.
Er is in dit topic meer wishful thinking dat de UK volledig in gaat storten. Allerlei dingen worden toegeschreven aan de Brexit, terwijl die er vaak niet of alleen indirect mee te maken hebben.

En als de instort-scenario's dan niet uit blijken te komen (zoals de financiële sector die het land massaal zou verlaten), dan wordt dat genegeerd of wordt geroepen dat dat vast nog wel gaat gebeuren.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 06:51:11 #204
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174507267
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 06:37 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Er is in dit topic meer wishful thinking dat de UK volledig in gaat storten.
Het is andersom: de EU-haters in dit topic voorspellen een enorme economische boost voor het UK en het uiteenvallen van de EU a.g.v. de Brexit.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 19 oktober 2017 @ 06:54:40 #205
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174507282
Ik ben er van overtuigd dat het VK terugkeert naar de armoedige staat van het land die het had voordat zij op 1 januari 1973 lid werd van de EG.

Britten zijn geen rationeel volkje, ze zitten vol met rare emoties als 'regaining our lost empire'.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Overall beste user 2022 donderdag 19 oktober 2017 @ 06:57:16 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174507290
Het lijkt me dat bedrijven nu gewoon voorbereidingen treffen voor de verschillende Brexit scenario's. Dat ze niet op één dag na het referendum vertrokken zegt erg weinig. Ik zou dat niet als een overwinning voor het brexit-kamp zien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:16:27 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174510118
quote:
UK Oil And Gas Costs To Rise 100% If Brexit Fails

The UK’s embattled oil industry might have to tackle a twofold increase in trade costs if its separation from the European Union takes place under a no-deal scenario, an industry group has warned.

The warning comes just as the region’s oil and gas companies start to boost investments in the UK’s continental shelf, thanks to generous government incentives.

The UK government is attempting to negotiate a trade deal with the European Union, but optimism is fading as talks struggle to get off the ground. As Bloomberg noted earlier this week, after the end of yet another round of disappointing discussions, no government in Europe is willing to make concessions to London, as they have enough to deal with at home with populism on the rise and public opinion unlikely to hail any concessions to the British separatists.

EU leaders chose to begin trade deal negotiations with London in December, despite the latter’s insistence the talks begin this week. If the talks end unfavorably for the UK, Oil & Gas U.K. warned this week, the investment rush currently underway in the UK’s section of the North Sea would slow down to a trickle as the cost of labor and equipment jumps. This, the group said, will inevitably happen if the UK reverts to World Trade Organization rules in the absence of a trade agreement with the EU.

Earlier this year, Oil & Gas U.K. conducted a study of the potential effects of an unfavorable Brexit scenario on the oil and gas industry and found that it could see its cost of trade swell from the current $791 million (600 million pounds) to $1.45 billion (1.1 billion pounds). This is the cost on $97 billion (73 billion pounds) worth of annual trade in goods and services related to the oil industry.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 12:38:30 #208
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174511443
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 06:37 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Er is in dit topic meer wishful thinking dat de UK volledig in gaat storten. Allerlei dingen worden toegeschreven aan de Brexit, terwijl die er vaak niet of alleen indirect mee te maken hebben.

En als de instort-scenario's dan niet uit blijken te komen (zoals de financiële sector die het land massaal zou verlaten), dan wordt dat genegeerd of wordt geroepen dat dat vast nog wel gaat gebeuren.
Goh, dat is dan toch echt jouw perceptie, vrijwel iedereen hier hekelt de kop in het zand methode die de Brexit supporters hanteren terwijl inmiddels ieder rapport vanuit alle hoeken van de wereld geen enkel positief resultaat zien van Brexit.

Overigens heeft niemand gezegd dat de hele FS het land gaat verlaten, alweer jouw insteek zonder dat daar feiten tegenover staan, er is gezegd dat FS bedrijven gaan heroverwegen en dat doen ze dan ook, sommige verplaatsen werk, sommigen schalen investering terug, sommigen verlaten het VK. Het is geen vloedgolf maar het is een Chinese water marteling, een constante stroom van druppels die slechts een kant opgaan, richting de EU.

En je vergeet gemakshalve dat we nog op zijn minst anderhalf jaar van Brexit verwijderd zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174514894
Als dit NL zou zijn, als dit ons zou overkomen, zou ik me echt zorgen maken.
Alle scenario's laten een heel moeilijke en onzekere toekomst zien.

Het lijkt ook alsof de meeste Nexit roepers opeens verdwenen zijn.
Niemand hoopt dat het VK volledig in gaat storten. Waarom zouden we?

Ik vind het vooral triest voor de gewone burger daar. Ik heb het idee dat ze niet weten wat ze zichzelf aandoen.
Make my day!
pi_174514965
Ik lees ook dat de Britse regering het rapport over de Brexit-consquenties voor dat land niet naar buiten brengt.
Geeft me geen fijn gevoel voor die burgers daar.
Make my day!
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 06:07:53 #211
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174531358
http://www.bbc.com/news/business-41677332

Goldman Sachs baas hint op een move naar Frankfurt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174535755
quote:
Project fear, scaremongering, who needs experts :') :') :') :') :') :')
  Redactie Games vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:40:50 #214
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174536592
quote:
Die steek naar de Britse keuken klinkt echt als iets dat-ie er persoonlijk aan heeft toegevoegd :D
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174537053
Britse minister:
quote:
,,Als we stoppen met de Brexit, vernietigen we de partij, als we ermee doorgaan het land.”
https://www.ad.nl/buitenland/brexit-may-beweegt-niet~acac73c2/
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:47:02 #216
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174537953
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:21:45 #217
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174542233
quote:
partijbelang boven alles _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174542844
De Engelsen hebben wel voor hetere vuren gestaan. Volgens mij komt het prima in orde.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:22:52 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174543053
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
De Engelsen hebben wel voor hetere vuren gestaan. Volgens mij komt het prima in orde.
Klopt. Maar toen waren ze niet zo verdeeld en hadden ze een plan of minstens een doel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:25:38 #220
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174543098
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
De Engelsen hebben wel voor hetere vuren gestaan. Volgens mij komt het prima in orde.
Oorlogen ja. Waar een eiland zijn een voordeel is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:27:36 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174543128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
De Engelsen hebben wel voor hetere vuren gestaan. Volgens mij komt het prima in orde.
Van de absolute economische wereldmacht naar derde wereldland, en daarna opgekrabbeld tot een midden moot in europa per capita gdp in iets meer dan 100 jaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:28:28 #222
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174543147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
De Engelsen hebben wel voor hetere vuren gestaan. Volgens mij komt het prima in orde.
Groot Brittanie is niet alleen Engels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:35:16 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174543246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Groot Brittanie is niet alleen Engels.
Engelsen hebben het alleen over great brittain als ze een schotse of walese uitvinding tot hun eigen willen uitroepen.
Is een wetenschappelijke ontdekker, uitvinder of andere grootheid een engelsman, hebben ze het over engels, is het een schot, noord ier ofzo, dat is het plotsklaps British!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:04:04 #224
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174544806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
De Engelsen hebben wel voor hetere vuren gestaan. Volgens mij komt het prima in orde.
May is no Churchill by far, to put it mildly:
"We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."

As we speak the UK is doomed to fail.

[ Bericht 0% gewijzigd door Old_Pal op 21-10-2017 05:17:33 ]
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174544878
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

May is no Churchill by far, to put it mildly:
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender,

As we speak the UK is doomed to fail.


:7
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:23:38 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_174545161

Bojo gaat de Britten echt niet redden.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:47:27 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174547609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

May is no Churchill by far, to put it mildly:
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender,

As we speak the UK is doomed to fail.
Winston was ook zo bezopen als een tempelier toen hij deze speach maakte
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:52:38 #228
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174547742
Veel mensen weten helemaal niet hoe Churchill in zijn eigen tijd werd gezien. Werd door partijgenoten gezien als een tweederangs retoricus.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:30:57 #229
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174549905
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Engelsen hebben het alleen over great brittain als ze een schotse of walese uitvinding tot hun eigen willen uitroepen.
Is een wetenschappelijke ontdekker, uitvinder of andere grootheid een engelsman, hebben ze het over engels, is het een schot, noord ier ofzo, dat is het plotsklaps British!
Zo rolt het Eton en Oxbridge gespuis. Verdeel en heers, angst en hebzucht, hype en haat.

De regentenkliek van de media en politiek
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:48:52 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174550286
quote:
Omdat zij een stelletje randdebielen zijn en wij niet? Zomaar een gedachte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:52:25 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_174550350
Ik moet altijd wel lachen om Juncker. Typische katholiek. Maar goed dat katholicisme is onze cultuur.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 05:44:34 #233
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174552579
Eenzame Theresa May met bloempotten mikpunt van spot


https://www.ad.nl/buitenl(...)t-van-spot~a689e23b/
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 05:58:27 #234
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174552586
Waar gaat May voor kiezen?
1. Brexit afblazen: partij kapot
2. Brexit doorzetten: land kapot

Thank you very much and have a nice day.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:51:21 #235
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174552976
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 05:44 schreef Old_Pal het volgende:
Eenzame Theresa May met bloempotten mikpunt van spot
[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/buitenl(...)t-van-spot~a689e23b/
Genot weer, werkelijk alles wat die vrouw doet verandert in poep.

Brexit :') !!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174553688
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 05:58 schreef Old_Pal het volgende:
Waar gaat May voor kiezen?
1. Brexit afblazen: partij kapot
2. Brexit doorzetten: land kapot

Thank you very much and have a nice day.
3. Brexit afzwakken: deukje voor het land
pi_174553708
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 09:59 schreef The_Temp het volgende:

[..]

3. Brexit afzwakken: deukje voor het land
Krijgt ze zo'n zachte Brexit aan haar achterban verkocht?
pi_174553724
Tja, maar het volk heeft voor leave gekozen.
Toch blijven zal lastig worden.
Make my day!
pi_174553738
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Krijgt ze zo'n zachte Brexit aan haar achterban verkocht?
Oh, dat gaat nog voor geweldig veel vuurwerk zorgen.. Denk dat de meerderheid van de Britten zich er met gemak achter zullen scharen. De hardliners binnen de tories daarentegen..

Eigenlijk is het ook meer de vraag of de opvolger van May het er doorheen krijgt. Ik vermoed dat ze May de grootste klappen laten opvangen (tientallen miljarden betalen voor de Brexit-rekening) en haar dan gaan lozen.
pi_174553787
Structureel veel dokken voor een zachte Brexit zonder veel Britse invloed. Briljant idee om de unie te verlaten.
pi_174553825
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:09 schreef 99.999 het volgende:
Structureel veel dokken voor een zachte Brexit zonder veel Britse invloed. Briljant idee om de unie te verlaten.
Het is geen briljant idee, het is ook niet catastrofaal.
pi_174554081
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:12 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het is geen briljant idee, het is ook niet catastrofaal.
Oh men zal het vast overleven. Gaat wel flink ten koste van de welvaart. Maar dat is bijzaak.
pi_174554393
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh men zal het vast overleven. Gaat wel flink ten koste van de welvaart. Maar dat is bijzaak.
Het kost je een paar procent van het BBP ja, en de overheidsuitgaven zullen wat omhoog gaan. Vervelend, maar niet het einde van de wereld.

Er wordt hier nog weleens gedaan alsof UK gelijk in diepe armoede gestort wordt, zelfs vergelijkingen met de jaren 70 worden getrokken. Dat is gewoon dikke onzin natuurlijk
pi_174555310
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:12 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het is geen briljant idee, het is ook niet catastrofaal.
Maar het is wel chill. Beetje toekijken hoe die Britten onnodig lijden door eigen handelen.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:32:23 #245
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174559391
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:55 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het kost je een paar procent van het BBP ja, en de overheidsuitgaven zullen wat omhoog gaan. Vervelend, maar niet het einde van de wereld.
Inderdaad want de Britten mogen straks op de inch nauwkeurig helemaal zelf bepalen hoe krom de bananen mogen zijn. Dat mag best wat kosten.

:')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:35:37 #246
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174559441
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:52 schreef Klopkoek het volgende:
Veel mensen weten helemaal niet hoe Churchill in zijn eigen tijd werd gezien. Werd door partijgenoten gezien als een tweederangs retoricus.
Klopkoek, kom op joh. Dat kan je niet maken. Churchill neerzetten als een oorlogsmisdadiger. :{w
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:04:25 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174559813
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:35 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopkoek, kom op joh. Dat kan je niet maken. Churchill neerzetten als een oorlogsmisdadiger. :{w
Daar heb ik het nog niet eens over. Meer dat zijn kwaliteiten destijds als 'normaal' werden ingeschat. Deels zijn het de omstandigheden die van iemand een groot staatsman maken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:29:15 #248
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174560235
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:12 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het is geen briljant idee, het is ook niet catastrofaal.
Maar gaat die 350 miljoen per week dan nog wel naar de NHS?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:41:28 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174560429
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:35 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopkoek, kom op joh. Dat kan je niet maken. Churchill neerzetten als een oorlogsmisdadiger. :{w
Tja, zo klopt koek, Churchill een oorlogsmisdadiger, Chavez een held
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:55:03 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174560663
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, zo klopt koek, Churchill een oorlogsmisdadiger, Chavez een held
Zucht... Daar zei ik helemaal niets over.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:09:53 #251
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_174560943
EU: Je mag in de EU blijven maar dan moet je wel die verdraaide pond opgeven en de Euro aannemen.
reset
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:03:49 #252
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174561917
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 18:09 schreef Individual het volgende:
EU: Je mag in de EU blijven maar dan moet je wel die verdraaide pond opgeven en de Euro aannemen.
Ik denk dat de EU wel klaar is met het VK.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174561949
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat de EU wel klaar is met het VK.
Ze zijn wat mij betreft nog steeds welkom. De as Berlijn/Parijs kan goed aangevuld worden.
Make my day!
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:20:09 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174562278
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:05 schreef agter het volgende:

[..]

Ze zijn wat mij betreft nog steeds welkom. De as Berlijn/Parijs kan goed aangevuld worden.
Ze mogen opnieuw een aanvraag doen nadat ze zijn uitgetreden. Dat is geen probleem. Tenzij iemand zijn veto gebruikt. Uiteraard zijn ze al hun privileges dan wel kwijt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 22 oktober 2017 @ 05:37:06 #255
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174571063
Om alle twijfel weg te nemen Klopkoek, zeg me na:
Churchill was een groots staatsman en Chavez is een schurk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 22 oktober 2017 @ 05:39:25 #256
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174571065
Nederland ontvangt Winston Churchill (1946)

"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 22 oktober 2017 @ 07:06:28 #257
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174571142
Episch ....


De huidige Britse politici zijn stumperds vergeleken met hem.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 22 oktober 2017 @ 07:16:54 #258
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174571156
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 18:09 schreef Individual het volgende:
EU: Je mag in de EU blijven maar dan moet je wel die verdraaide pond opgeven en de Euro aannemen.
Daar trapt niemand in hoop ik....
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_174608328
quote:
UK plan to register EU citizens would be illegal, say MEPs

The home secretary, Amber Rudd, has been warned by a cross-party group of MEPs that her plans to force EU nationals to add their names to a register in the transition period immediately after Brexit would be illegal and unacceptable to the European parliament.

The MEPs from across Europe have written to Rudd following her suggestions to the home affairs committee that she would expect EU nationals to have to register with the authorities in the period immediately after Britain left the EU. Brussels is planning to insist that a transition period after the UK leaves in March 2019 would involve Britain remaining under EU law and all its institutions, without exception.

[..]

quote:
Brexit Negotiations: Not without pain

[..]

Earlier this week, May and Juncker met again for dinner, this time in Brussels. But now everything was quite different. May did not talk herself up, she begged for help. She talked about the risk she had recently put herself at when she gave up the hard Brexit course, asking the EU for a transitional period of two years, in which everything is going to remain the same. She reminded him that she had moved on the delicate issue of finances. And she told him that, at home, friends and enemies are breathing down her neck, waiting for her to fall. She had no room for manoeuvre, said May — so the Europeans would have to make it for her.

Theresa May seemed anxious to the President of the Commission, despondent and discouraged. A woman who hardly dares trust anybody, but is not ready for an act of liberation either. May’s facial expressions and appearance spoke volumes — that’s how Juncker later described it to his colleagues. Everyone can see it: the Prime Minister is drawn from the struggle within her own party. She has deep circles under her eyes. She looks like someone who does not sleep for nights on end. She rarely laughs, though clearly, she has to for the photographers. But it looks forced. Previously, May could literally pour out laughter — her whole body shaking. Now she has to use her utmost strength to avoid losing her composure.

May asked Juncker for the appointment at the last minute. She had telephoned Chancellor Merkel and French President Macron beforehand too. This is commonly called a “charm offensive,” but that didn’t apply here. They were calls for help. May knew that the EU heads of state and government were not ready to proclaim “sufficient progress” in the negotiations at the end of the week. This blocked the way to the second phase of the negotiations, where the future relationship would be discussed. The Prime Minister wanted at least to pave the way for a move: could the EU chief negotiator Michel Barnier not be given a mandate talks about the transitional phase that she had asked for?

[..]

  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:55:31 #260
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174621220
Merkel woedend over nieuw Brexitlek
http://www.elsevierweekbl(...)uw-brexitlek-552839/
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174621382
Haalt May de kerst? :P
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:18:09 #262
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174621598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:05 schreef J.B. het volgende:
Haalt May de kerst? :P
Ja want er is geen hond die het nu wil overnemen. Dan sta je voor eeuwig in de boeken als de dombo die met de zwarte piet in zijn handen stond. Ze laten May zitten tot de regering valt en er nieuwe verkiezingen komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174631738
https://www.volkskrant.nl(...)een-brexit~a4523266/

Turk ziet het zelfs nog wel gebeuren dat de Britten in de EU blijven. Lijkt me stug maar wie weet...

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 18:12:02 ]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:13:53 #264
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174631785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:05 schreef J.B. het volgende:
Haalt May de kerst? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ze laten May zitten tot de regering valt en er nieuwe verkiezingen komen.
Zoals het de laatste paar jaar gaat zou ik niet eens verbaasd zijn als er voor de kerst nog een keer verkiezingen komen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 25 oktober 2017 @ 12:51:15 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174647008


Ziek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:04:27 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_174647297
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:11 schreef 99.999 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)een-brexit~a4523266/

Turk ziet het zelfs nog wel gebeuren dat de Britten in de EU blijven. Lijkt me stug maar wie weet...
De uitslag van de volgende Britse verkiezingen zou kunnen leiden tot het niet doorgaan van de Brexit.

Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar het zou kunnen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 17:52:32 #267
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174653228
quote:
Earlier, Davis had told the Brexit select committee that he believed the EU would only finalise the deal at the last possible moment. “It’s no secret that the way the union makes its decisions tends to be at the 59th minute of the 11th hour of the last day. That’s precisely what I would expect to happen here. I am quite sure in my mind that we can do that,” he said.

“If there is a time limit on a negotiation the union stops the clock, it assumes it is still at 11.59 and it carries on until the deal is concluded, sometimes for 24, 36, 48 hours. That what I imagine will happen here.It will be a lot of pressure, very high stress, very exciting for everybody watching. But that will be what happens.”
WTF?? Die Davis is niet goed wijs.

Daarbij geeft Davis aan dat het parlement niet kan stemmen over de final deal om even later weer tegengesproken te worden door May. Wat is dit voor gare boel?

Het is wel lollig om te lezen wat Davis allemaal uitkraamde zo'n 1,5 jaar geleden:

quote:
So we need to shift our economy towards a more export-led growth strategy, based on higher productivity employment. Fortunately, this will prove eminently possible as a part of a Brexit-based economic strategy. Indeed, far from being the risky option that many have claimed, Brexit gives us many tools to deal with the very serious economic challenges that the country will face in the coming decades.
Investeringen lopen terug, productiviteit is nog steeds belabberd en welke tools geeft Brexit nou om echt economisch geweldig te worden :?

quote:
So be under no doubt: we can do deals with our trading partners, and we can do them quickly. I would expect the new Prime Minister on September 9th to immediately trigger a large round of global trade deals with all our most favoured trade partners. I would expect that the negotiation phase of most of them to be concluded within between 12 and 24 months.
:')___

Voor de rest is het een lang rammelend betoog met veel vaagheden. Wat een fuckup.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_174657058
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:52 schreef Falco het volgende:

[..]

WTF?? Die Davis is niet goed wijs.

Daarbij geeft Davis aan dat het parlement niet kan stemmen over de final deal om even later weer tegengesproken te worden door May. Wat is dit voor gare boel?

Het is wel lollig om te lezen wat Davis allemaal uitkraamde zo'n 1,5 jaar geleden:

[..]

Investeringen lopen terug, productiviteit is nog steeds belabberd en welke tools geeft Brexit nou om echt economisch geweldig te worden :?

[..]

:')___

Voor de rest is het een lang rammelend betoog met veel vaagheden. Wat een fuckup.
Holland en Tsjechoslowakije hebben ook nog geen regering, aldus David Davis eveneens vandaag.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 23:32:22 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174662558
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

Holland en Tsjechoslowakije hebben ook nog geen regering, aldus David Davis eveneens vandaag.
Dat klopt aardig omdat die landen ofwel geen land zijn of niet meer bestaan ;)

Notabene; dit is de onderhandelaar van het VK met de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 26 oktober 2017 @ 04:16:10 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174663953
59th minute of the 11th hour of the last day....


Zou Davis weten dat je dan nog steeds 12 uur in die dag hebt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:50:36 #271
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174669104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt aardig omdat die landen ofwel geen land zijn of niet meer bestaan ;)
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174669499
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 04:16 schreef Ulx het volgende:
59th minute of the 11th hour of the last day....

Zou Davis weten dat je dan nog steeds 12 uur in die dag hebt?
https://onzetaal.nl/taaladvies/te-elfder-ure/
  Overall beste user 2022 donderdag 26 oktober 2017 @ 13:14:51 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174669529
quote:
Goed, 7 uurtjes dan. Hij werkt maar over.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174669673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Goed, 7 uurtjes dan. Hij werkt maar over.
:D

Los daarvan - ergens heeft hij wel een punt. Maar de EU weet dat volgens mij ook. Vandaar natuurlijk dat ze niet over de vrijhandel willen praten als niet éérst de scheiding geregeld is. Immers, een heel vrijhandelsverdrag stel je niet in een minuut op en ook niet in 48 uur. Als men in parallel over alles zou onderhandelen dan zou men op de laatste minuut bijv. erg toegeeflijk kunnen zijn omtrent de laatste financiele bijdrage van het VK. Maar dat gaat nu dus niet zomaar werken.
pi_174670965
David Davis heeft aangegeven dat de brexit impact studies niet vrijgegeven zullen worden, dan weet je wel hoe laat het is...
Verstappen 0 WDC's
pi_174670992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:33 schreef Sjeunie het volgende:
David Davis heeft aangegeven dat de brexit impact studies niet vrijgegeven zullen worden, dan weet je wel hoe laat het is...
ook niet voor het Britse parlement?
pi_174676653
quote:
11s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:35 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ook niet voor het Britse parlement?
Ze gaan het met de Schotse regering delen, gezien het rapport gaat over de impact van brexit op Schotland gaat, maar niet publiekelijk
Verstappen 0 WDC's
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:08:29 #278
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174711351
Joris Luyendijk: “De EU is beter af zonder de Britten”

http://www.welingelichtek(...)nder-de-britten.html

quote:
Joris Luyendijk keert na zes jaar Londen terug naar Nederland. Hij is “teleurgesteld, gekwetst en bezorgd” schrijft hij in Vrij Nederland. Luyendijk “geeft zijn ‘inner Dutchman de vrije hand” en is snoeihard over de Engelse samenleving. De Brexit lijkt hem dan ook een goed idee. Enkele citaten:

Brexit
“Toen de uitslag binnenkwam in de nacht na het referendum, deed ik een diepgevoelde fist pump van blijdschap. Ik was inmiddels namelijk een voorstander van Brexit geworden. Het spijt me voor de vrienden die ik heb gemaakt in Londen, en meer nog voor al die straatarme working class sukkels die niet eens doorhadden dat ze zichzelf met hun stem voor Brexit nog armer gingen maken. Maar dit is Engelands probleem. Het land heeft volgens mij echt tijd nodig voor zichzelf. Tot die tijd is de EU veel beter af zonder de Engelsen.”

Tabloids
Luyendijk noemt de macht van de tabloids een totale ramp. “De tabloids wekten de indruk dat de EU op sterven lag en andere landen ook snel zouden volgen met hun eigen exit (The Daily Mail had het over ‘Broken, dying Europe’). Of dat de Britten de verplichtingen van de EU voortaan konden ontlopen zonder dan ook de voordelen te verliezen. En natuurlijk pompten de tabloids eindeloos de leugen de wereld in dat vertrek uit de EU geen geld zou kosten maar juist zou opleveren. Ik zie dan ook niet hoe Engeland ooit het spoor kan hervinden wanneer niet eerst deze kranten en tabloids worden bevrijd van het juk van de miljardairs die ze inzetten als instrument voor politieke macht.”

Onrechtvaardigheid
Een ander probleem vindt hij de onrechtvaardigheid in de “hypercompetitieve” Engelse samenleving. “Het grote voordeel is dat het in Nederland voor je identiteit niet allesbepalend is naar welke school en universiteit je bent gegaan. In Engeland heb je daar hele rituelen voor: staatsschool of privéschool? Oxford/ Cambridge of een andere universiteit? En indien ‘Oxbridge’, op welk college zat je?”

“Ik heb Engelse middenklasse-ouders door de raarste hoepels zien springen om hun kind maar op de ‘juiste’ school te krijgen. Vriendschappen heb ik zien stuklopen wanneer het ene echtpaar hun kind naar een privéschool stuurt en het andere niet. Zelfs relaties kunnen er op stranden. Het eerste huwelijk van de huidige Labour-leider Jeremy Corbyn liep op de klippen op schoolkeuze.”

Verbaasd schrijft hij: “Toch wel gek dat het land dat de wereld de term fair play schonk het heel normaal vindt wanneer rijke kinderen een betere opleiding krijgen dan arme. Ik weet nog goed hoe ik bij The Guardian, waar ik jaren werkte, rondvroeg: waarom stellen we in onze berichtgeving het schoolsysteem centraal, want zo kloont de elite zich toch elke generatie opnieuw? Het antwoord: de hoofdredactie en de belangrijkste schrijvers en journalisten komen zelf van privéscholen en sturen hun kinderen daar weer naartoe. Dus dat zou hypocriet zijn. Het erge is dat ik die Guardian-collega’s niet eens ongelijk kan geven. Tweederde van alle goede banen gaan naar de zeven procent kinderen van privéscholen.

Tegelijk kan ik de working class-mensen geen ongelijk geven dat ze zo woedend zijn. Op je twaalfde is de boel al bekeken in Engeland. En intussen krijg je steeds weer te horen dat je land een ‘meritocratie’ is waar hard werken wordt beloond en mensen die niet succesvol zijn dit dus aan zichzelf te wijten hebben. Die combinatie van onrechtvaardigheid en huichelachtige propaganda maakt mensen extreem bitter – een bitterheid die het ‘Leave’-kamp heel slim heeft opgestookt en daarna tegen de EU gericht.”

Winnen
De Engelsen zijn altijd gericht op winnen. Van een dansavond op school tot een politiek debat: “Een proces is pas afgesloten als er de winnaar bekend is – en dus ook de verliezer. De Engelsen noemen dit systeem adverserial en hun rechtspraak en politiek is zo ingericht: doelbewust polariserend. Het o zo Nederlandse idee van ‘1 + 1 = 3’ zegt Engelsen heel weinig, zoals het idee van samenwerking in plaats van competitie ze oprecht vreemd voorkomt.

Het is moeilijk te bewijzen, maar ik geloof dat Engelsen het idee van ‘Europese samenwerking’ daarom ook zo onbegrijpelijk vinden. Het woord ‘compromis’ heeft echt een negatieve klank in de Engelse populaire cultuur (‘doormodderen’).”

Superioriteitsgevoel
Tenslotte noemt hij het misplaatste superioriteitsgevoel van Engeland. “Cameron, bijvoorbeeld, wilde altijd ‘concessies’ van de EU. Kennelijk was het Britse lidmaatschap een soort gunst aan de EU in ruil waarvoor er speciale opt-outs en uitzonderingen konden worden geëist. Letterlijk iedere ‘Leave’- en ‘Remain’-kiezer ging ervanuit dat ik als EU national natuurlijk tegen Brexit zou zijn. Treffend is ook hoeveel mensen er gevallen zijn voor de slogan ‘De EU heeft de Britten meer nodig dan andersom’: dit was de basis voor het misverstand dat de EU het Verenigd Koninkrijk een sweet soft Brexit deal zou geven.”

Bezorgdheid
Luyendijk besluit met bezorgdheid. “Het is extreem moeilijk om een scenario te vinden waarin Brexit goed afloopt. Miljoenen Britten hebben gestemd op een optie die nooit op het menu stond, namelijk wel de voordelen van de EU maar niet de verplichtingen. Hoe kun je recht doen aan de wil van de meerderheid wanneer die heeft gestemd voor iets dat politiek, juridisch en ook gewoon puur logisch onmogelijk valt te realiseren? Óf het Verenigd Koninkrijk krijgt de snoeiharde Brexit die de hardcore aanhangers en de tabloids eisen. Dat wordt een economische ramp van de eerste orde, waar Europa en de EU dan de schuld van krijgen (‘ze gunnen ons onze vrijheid niet’), óf Groot-Brittannië probeert alsnog de schade te beperken door zo dicht mogelijk bij de EU te blijven – met als gevolg dat de hardcore Brexiters ‘verraad!’ kunnen roepen en alle ellende die er nog steeds aankomt zullen afschuiven op de ‘volksverraders’ die het land niet helemaal van de EU hebben losgescheurd.”
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:26:56 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174711597
Ben er ook nog steeds niet rouwig om dat die altijd dwarsliggende Britse retards de EU verlaten. Laat ze maar even een paar decennia in zelfvekozen armoe leven. Ze zijn zo dom en gullible geweest om voor allerlei debiele leugens te vallen. Wel een smerige streek van Murdoch en zijn vriendjes, maar ja naast de ranzige tabloids heeft ook onderwijs een grote invloed op het denkvermogen van het volk. Dat blijkt ook gewoon heel matig te zijn.

Het meest trieste vind ik dat de lower class het nu al minder heeft en er geen uitzicht op verbetering is. De inflatie stijgt namelijk nu al sterker dan het inkomen. Buitenlandse investeringen lopen daarbij terug. Japanse autofabrieken beginnen al peentjes te zweten, oefenen druk uit op de Britse politiek en andere Europese bedrijven zijn nu druk bezig met allerlei studies om supply chains zodanig te verleggen dat het VK geskipt wordt. Tsja, trieste bende voor de mensen die afhankelijk zijn van de maak-industrie.

En dan heb je ook nog die verrotte financiële sector in Londen. Hopelijk verkruimelt ie ipv dat de uitwassen daarvan verder doorwoekeren in Europa. Luyendijk heeft daar overigens nog een heel aardig en verbijsterend boek over geschreven btw, maar dat weten de meeste mensen hier wel denk ik :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:51:12 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_174713937
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:26 schreef Falco het volgende:
Ben er ook nog steeds niet rouwig om dat die altijd dwarsliggende Britse retards de EU verlaten. Laat ze maar even een paar decennia in zelfvekozen armoe leven. Ze zijn zo dom en gullible geweest om voor allerlei debiele leugens te vallen. Wel een smerige streek van Murdoch en zijn vriendjes, maar ja naast de ranzige tabloids heeft ook onderwijs een grote invloed op het denkvermogen van het volk. Dat blijkt ook gewoon heel matig te zijn.
Als het goed is dat de Britse retards zo dadelijk weg zijn zou het dan ook niet goed zijn dat de Griekse, Italiaanse, Spaanse, Portugese, Oost Europese retards etc, etc ook niet weggaan?
reset
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:27:10 #281
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174714448
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:51 schreef Individual het volgende:

[..]

Als het goed is dat de Britse retards zo dadelijk weg zijn zou het dan ook niet goed zijn dat de Griekse, Italiaanse, Spaanse, Portugese, Oost Europese retards etc, etc ook niet weggaan?
Nee, want:

- Chille, zonnige vakanties daar, waar je met de euro kunt betalen (uitgezonderd Oost-Europa)
- Vriendelijke mensen (ook de Oost-Europeanen!)
- Over het algemeen prima producten afkomstig, zeker in Oost-Europa veel maakindustrie _O_
- Relatief goedkope arbeidskrachten
- Goede afzetmarkten
- Op economisch gebied outperformen nu vrijwel al die landen de Britten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 28-10-2017 17:59:18 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:52:20 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174716108
Idd, Brexit ftw!

Liever een zachte, wegens onze handelsbelangen, maar desnoods een harde. Beter voor de EU zo zonder die klagende, saboterende Britten.

Wie weet kunnen we over een paar decennia weer politiek door één deur, maar laat ze tot die tijd maar ff lekker in hun sop gaarkoken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:54:27 #283
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174717287
De Britten zijn eigenlijk altijd al anti Europa geweest.
Ik vind het prima dat ze opsodemieteren ... als ze maar betalen!
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174718497
Brexit rapport over gepensioeneerden is gelekt en het ziet er niet al te best uit: https://www.gov.uk/govern(...)f_leaving_the_EU.pdf
Verstappen 0 WDC's
pi_174718730
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:53 schreef Sjeunie het volgende:
Brexit rapport over gepensioeneerden is gelekt en het ziet er niet al te best uit: https://www.gov.uk/govern(...)f_leaving_the_EU.pdf
Wat heftig zeg.
En dit rapport is van voor het referendum, zo te lezen?

Waarom was deze info er niet voor het referendum?
Make my day!
pi_174719511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:53 schreef Sjeunie het volgende:
Brexit rapport over gepensioeneerden is gelekt en het ziet er niet al te best uit: https://www.gov.uk/govern(...)f_leaving_the_EU.pdf
Grote meerderheid van de ouderen heeft voor een Brexit gestemd, dus die gepensioneerden verdienen het gewoon. :9
pi_174720376
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:01 schreef agter het volgende:

[..]

Wat heftig zeg.
En dit rapport is van voor het referendum, zo te lezen?

Waarom was deze info er niet voor het referendum?
Hmm zie net op fb dat het niet gelekt is, maar geplaatst is door de overheid, vreemd verhaal gezien David Davis eerder zei geen van de 50 brexit impact studies vrij te gaan geven omdat het de onderhandelings positie van de UK zou kunnen verzwakken. Advocaten van''the Good Law Project'' hebben vrijgeving van deze rapporten geeist, en zullen gerechterlijke stappen ondernemen indien dit niet gebeurt, ben wel nieuwsgierig naar de rest van de rapporten
Verstappen 0 WDC's
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:58:03 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174720486
Bovendien snappen de EU-onderhandelaars dat allemaal ook prima. Het is meer slecht voor de stemming in Engeland zelf.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 zondag 29 oktober 2017 @ 15:07:14 #289
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174735409
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:01 schreef agter het volgende:

[..]

Wat heftig zeg.
En dit rapport is van voor het referendum, zo te lezen?

Waarom was deze info er niet voor het referendum?
Die info was er gewoon. Men wilde alleen liever de tabloids geloven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:56:33 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174846468
quote:
Brexit: why are these lying bastards lying to us?

The committee noted that a distinct bilateral deal in this area may be in the mutual interests of the UK and EU – without noting the need for the wider bilateral deals with other third countries. It did observe, though, that negotiations on aviation services "will still be just one element within a wide-ranging and immensely complex negotiation".

If we were to rely strictly on evidence – bankable evidence in the public domain – that the government had a grip on this issue, then we would have to conclude that there was room for considerable alarm. And, where we do rely on evidence in the public domain, we must also conclude that it is extremely unlikely that UK Airlines can keep flying overseas in the immediate aftermath of Brexit.

And, if that is the case, we really do have to ask why those lying bastards are lying to us.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 5 november 2017 @ 13:58:28 #291
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174882835
Ohjee, Boris Johnson heeft iets uit te leggen: https://www.theguardian.c(...)-brexit-russia-trump

quote:
Boris Johnson in spotlight as questions raised over Russian influence on UK
Foreign secretary among three ministers targeted by people linked to FBI investigation into Donald Trump’s alleged collusion with Moscow


Three senior past and present Foreign Office ministers, including the foreign secretary, Boris Johnson, were targeted by individuals identified by the FBI last week as central to their investigation into Trump-Russia collusion, the Observer has learned.

Tom Watson, deputy leader of the Labour party, called the revelations “extraordinary” and said the government must say whether other ministers were targeted or had meetings. The reports from the US had shocked MPs, he said, and it was vital to know if the Russian state had also sought to influence British politics.

The Observer has learned of meetings and encounters between British ministers and two individuals named in FBI indictments unsealed last week – George Papadopoulos, a foreign policy adviser for Donald Trump’s campaign, and a “London professor” with high-level connections to the Russian state, subsequently identified as a Maltese academic, Joseph Mifsud.

Alok Sharma, a Foreign Office minister until June this year and MP for Reading West, confirmed he had met Mifsud “a couple of times” and he had attended a fundraising dinner in his constituency on 19 October this year, where he had “briefly greeted” him.

An email from Mifsud to a colleague, seen by the Observer and uncovered by Byline, the crowdfunded independent journalism site, revealed Mifsud had told a colleague he would be “meeting Boris Johnson for dinner re Brexit” on that date. Sharma confirmed Johnson was the guest speaker at the event.

A Foreign Office source said: “The foreign secretary has not knowingly met this person, planned to meet this person, or indeed ever heard of this person before.”

Sharma said: “I did not introduce him to Boris Johnson and I don’t think anyone else did either.” But indications of Russian efforts to make contacts with British officials could prove embarrassing for Johnson, who was asked about possible foreign interference in Britain last week and replied: “I haven’t seen a sausage.”

The revelation comes as the Observer investigation into foreign influence places him in a web of relationships between a known Russian spy, Sergey Nalobin, expelled from Britain in 2015, and Matthew Elliott, the chief executive of Vote Leave, the official Leave campaign headed by Johnson.

Watson said: “We’re starting to have a much clearer picture from America of how the Russian state sought to influence the US election and I think there are multiple questions to be asked about how and in what ways the Russian state may have been exerting influence in British politics. Given the gravity of the allegations against Mr Papadopoulos, the government should make public any meetings these two individuals had with British officials and what was discussed.”

Even more questions are raised by a meeting the Observer has discovered between Papadopoulos and Tobias Ellwood, then a senior minister in the Foreign Office, at the UN general assembly in September 2016.

This was when Papadopoulos was still working for the Trump campaign and, according to the FBI’s documents, had made multiple contacts through his intermediary – the “London professor” – with “high-level Russian officials”. Ellwood’s meeting occurred after Papadopoulos had discovered in April that the Russians had “dirt on Hillary [Clinton]” in the form of “thousands of emails” but before WikiLeaks started publishing her emails in October.

Ben Bradshaw, the MP who has been one of the few voices asking questions about possible Russian interference in British democracy, said the Foreign Office’s explanation that such a meeting was “routine” was implausible. “In my experience, it is not normal for a minister to meet party campaign operatives while on official government business.” He added: “If Mr Papadopoulos’s role was as junior as Trump has been claiming, I would be surprised that a minister as senior and experienced as Mr Ellwood would agree to meet him.”

Tom Brake, the Liberal Democrat spokesman for Brexit, said it was time to launch a formal inquiry. “With concerns emerging about possible Russian interference here in the EU referendum, the [Commons] intelligence and security committee needs to be reconstituted as a matter of urgency.”

“Their first inquiry should focus on possible Russian meddling in the EU referendum. People need to know if Russian roubles played any part in securing the small majority for Brexit on 23June 2016.”
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_174897538
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:52 schreef Perrin het volgende:
Idd, Brexit ftw!

Liever een zachte, wegens onze handelsbelangen, maar desnoods een harde. Beter voor de EU zo zonder die klagende, saboterende Britten.

Wie weet kunnen we over een paar decennia weer politiek door één deur, maar laat ze tot die tijd maar ff lekker in hun sop gaarkoken.
Ik begin ook meer en meer voor een harde Brexit te voelen. Niet uit haat tegen het VK, ik gun ze het beste, maar omdat ik denk dat de EU een zoveelste diepe economische crisis niet zal overleven of iig nog kreupeler maakt dan ze al is.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2017 @ 06:57:36 #293
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174897558
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 13:58 schreef Falco het volgende:
Ohjee, Boris Johnson heeft iets uit te leggen: https://www.theguardian.c(...)-brexit-russia-trump

[..]

Oeps.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2017 @ 06:58:55 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174897562
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 06:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik begin ook meer en meer voor een harde Brexit te voelen. Niet uit haat tegen het VK, ik gun ze het beste, maar omdat ik denk dat de EU een zoveelste diepe economische crisis niet zal overleven of iig nog kreupeler maakt dan ze al is.
Je hoopt op een diepe recessie in Nederland?

Mmmkay.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174897586
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 06:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je hoopt op een diepe recessie in Nederland?

Mmmkay.
Waarom stel je die vraag nu pas? Heel dit topic staat vol met reacties van eurofielen die hopen dat het VK keihard afgestraft wordt en dientengevolge ook een keiharde economische crisis voor Nederland (en de EU) op de koop toe nemen. En toch stel je die vraag nu pas terwijl je duizenden gelegenheden had om dat je eurofiele vrienden onder de neus te wrijven.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2017 @ 08:16:19 #296
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174897926
quote:
5s.gif Op maandag 6 november 2017 07:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom stel je die vraag nu pas? Heel dit topic staat vol met reacties van eurofielen die hopen dat het VK keihard afgestraft wordt en dientengevolge ook een keiharde economische crisis voor Nederland (en de EU) op de koop toe nemen. En toch stel je die vraag nu pas terwijl je duizenden gelegenheden had om dat je eurofiele vrienden onder de neus te wrijven.
Die vraag heb ik al eerder gesteld. Maar the usual suspects gaven er geen antwoord op.

Dus hoop je nou op een flinke recessie in ons land?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174898031
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 08:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die vraag heb ik al eerder gesteld. Maar the usual suspects gaven er geen antwoord op.

Dus hoop je nou op een flinke recessie in ons land?
Ik weet niet wat ik hoop.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 13:20:42 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174902212
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 06:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik begin ook meer en meer voor een harde Brexit te voelen. Niet uit haat tegen het VK, ik gun ze het beste, maar omdat ik denk dat de EU een zoveelste diepe economische crisis niet zal overleven of iig nog kreupeler maakt dan ze al is.
Er is er maar een die in een diepe economische crisis terecht gaat komen en dat is het VK als het zo doorgaat, terwijl de hele EU groeit bungelen zij achteraan in alle relevante indicatoren behalve inflatie, die is het hoogst in het VK en ze zijn nog niet eens weg.

Je kan hopen wat je wil maar de EU is nu eenmaal veel groter en sterker dan een land en kan zich door de bundeling veel beter weren tegen dit soort situaties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 6 november 2017 @ 13:40:00 #299
1234 HiZ
Istanbullu
pi_174902490
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 13:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is er maar een die in een diepe economische crisis terecht gaat komen en dat is het VK als het zo doorgaat, terwijl de hele EU groeit bungelen zij achteraan in alle relevante indicatoren behalve inflatie, die is het hoogst in het VK en ze zijn nog niet eens weg.

Je kan hopen wat je wil maar de EU is nu eenmaal veel groter en sterker dan een land en kan zich door de bundeling veel beter weren tegen dit soort situaties.
In delen van de EU kan de klap natuurlijk wel behoorlijk hard aankomen. Ierland en Nederland gaan wel problemen ondervinden bij een harde Brexit of een no-deal Brexit.

Ik hoef niet zo nodig een harde Brexit, maar ik wil wel een Brexit waarin alle restanten van VK invloed in de EU uitgesloten zijn. Dus geen sweet deals met voorrangsbehandeling van sectoren.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 14:10:25 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174903002
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 13:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

In delen van de EU kan de klap natuurlijk wel behoorlijk hard aankomen. Ierland en Nederland gaan wel problemen ondervinden bij een harde Brexit of een no-deal Brexit.

Ik hoef niet zo nodig een harde Brexit, maar ik wil wel een Brexit waarin alle restanten van VK invloed in de EU uitgesloten zijn. Dus geen sweet deals met voorrangsbehandeling van sectoren.
Problemen, ja, geen twijfel over mogelijk maar de realiteit is dat er geen Britse producten zijn waar wij in de EU niet zonder kunnen en dat zonder EU producten het VK gewoon zelf geen vervanging produceert. Zaken als consumenten goederen, voedsel en componenten die de Britse industrie nodig heeft.
Simpel voorbeeldje, er word geen auto in het VK geassembleerd zonder in de EU geproduceerde onderdelen. Ruim 50% van hun dagelijkse levensmiddelen (en componentern ervan) komen uit de EU. Ierland levert een groot deel van hun vlees and zuivel.

Het trieste feit is gewoon dat de Britten eigenlijk geen idee hebben hoe afhankelijk een moderne economie is van partijen buiten dat land en in dit geval met name de EU.

Er wordt nu geraamd dat men 8000 nieuwe ambtenaren nodig gaat hebben om het werk wat nu in de EU gedaan word over te nemen, en dat is niet tijdelijk maar structureel en dat is een raming van deze overheid dus het zal wel te laag zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174909320
Interessant verslag van Brussels meeting: https://twitter.com/jonlis1/status/927551446186450944
Verstappen 0 WDC's
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')