abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:06:14 #81
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174154708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:00 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)talunya-independence

En Nederland? Dat doet gewoon helemaal niks
Stel je voor dat Limburg zich moet afsplitsen zodat Roda in België kan gaan voetballen?

Of Heerenveen in de 3. Bundesliga?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:12:48 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174157159
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 00:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Stel je voor dat Limburg zich moet afsplitsen zodat Roda in België kan gaan voetballen?

Of Heerenveen in de 3. Bundesliga?
Nou, je moet ook niet raar opkijken als in de nabije toekomst Celtic of Rangers bij de Premier League komt.

Dat bedoel ik een beetje. Ik zeg niet dat je dat als Nederland moet doen, maar dat alles muurvast zit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:56:23 #83
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174160046
'Clubtrainers helpen het Nederlandse voetbal naar de sodemieter'

https://nos.nl/artikel/21(...)r-de-sodemieter.html
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174160429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:56 schreef Old_Pal het volgende:
'Clubtrainers helpen het Nederlandse voetbal naar de sodemieter'

https://nos.nl/artikel/21(...)r-de-sodemieter.html
Ben het wel met De Visser eens. Kijk, dat periodiseren is leuk en aardig als je op je top zit, bij Barcelona of Chelsea, maar niet als je nog top moet worden. En met al die jonge jongens in de Nederlandse competitie is er eigenlijk niemand die op z'n top zit.

Een trainer die voetballers beter maakt, is Fred Rutten. Van hem is bekend dat hij keihard traint. Dat heeft z'n prijs: onder zijn leiding zakte Feyenoord iedere tweede helft van de competitie door het ijs, schijnbaar omdat ze te hard trainden.

Verder is dat periodiseren funest voor de houding van de jongens. Die zijn natuurlijk ook liever lui dan moe, en gaan liever achter hun Playstation zitten.

Harder trainen, worden ze hard van. En beter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:37:20 #85
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174160954
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben het wel met De Visser eens. Kijk, dat periodiseren is leuk en aardig als je op je top zit, bij Barcelona of Chelsea, maar niet als je nog top moet worden. En met al die jonge jongens in de Nederlandse competitie is er eigenlijk niemand die op z'n top zit.

Een trainer die voetballers beter maakt, is Fred Rutten. Van hem is bekend dat hij keihard traint. Dat heeft z'n prijs: onder zijn leiding zakte Feyenoord iedere tweede helft van de competitie door het ijs, schijnbaar omdat ze te hard trainden.

Verder is dat periodiseren funest voor de houding van de jongens. Die zijn natuurlijk ook liever lui dan moe, en gaan liever achter hun Playstation zitten.

Harder trainen, worden ze hard van. En beter.
Ik verbaasde mij al 20 jaar geleden over Eredivisie-spelers die 's ochtends trainden en 's middags vrij waren.
Waarom 's middags geen persoonlijke training om de goede kanten verder aan te scherpen en de zwakke punten te verbeteren? Cruijff trainde in zijn zeer jonge jaren op straat urenlang alleen met de bal. Zo kreeg hij zijn fantastische balgevoel.

Positiespelletjes beheersen is leuk en aardig maar een keihard geschoten bal goed aannemen, ruimte creëren en een superconditie krijgen is net zo belangrijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174165459
D'r is een interessant boekje over de supersterren van de afgelopen 50 jaar. Wat blijkt: als je als eerste een bepaalde techniek in je mars hebt, dan is succes gegarandeerd. We hebben het dan over de Beatles, Bill Gates, etc. de Beatles waren al snel heel erg goed, omdat ze al vroeg duizenden uren met elkaar gespeeld hadden. 10.000 uur zijn er nodig om "erg goed" in iets te zijn. Een voetballer in de eredivisie die op z'n achtiende z'n eerste wedstrijd speelt, zou op z'n 23e klaar moeten zijn voor het grote werk, met een werkdag van acht uur. Trainen helpt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:32:21 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174167712
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou, je moet ook niet raar opkijken als in de nabije toekomst Celtic of Rangers bij de Premier League komt.

Dat bedoel ik een beetje. Ik zeg niet dat je dat als Nederland moet doen, maar dat alles muurvast zit.
Dan zou ik zeker raar opkijken. Ik zou ze op z'n hoogst in de Championship zien instromen en het is maar de vraag of ze dat zelf willen. Als je daar opgesloten zit heb je voor niets al je geschiedenis uit het raam gegooid
pi_174167978
En dan kunnen ze maximaal middenmotor worden met veel geluk, nou en dan ?

Celtic of Rangers worden nooit groter dan de Engelse topteams.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:56:39 #89
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174168221
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:34 schreef Lyrebird het volgende:
Trainen helpt.
Natuurlijk. Waarom snapt men dat in voetballand Nederland niet?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:33:45 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_174176719
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou, je moet ook niet raar opkijken als in de nabije toekomst Celtic of Rangers bij de Premier League komt.

Dat bedoel ik een beetje. Ik zeg niet dat je dat als Nederland moet doen, maar dat alles muurvast zit.
Wat hebben die daar te zoeken?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:35:49 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_174176802
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben het wel met De Visser eens. Kijk, dat periodiseren is leuk en aardig als je op je top zit, bij Barcelona of Chelsea, maar niet als je nog top moet worden. En met al die jonge jongens in de Nederlandse competitie is er eigenlijk niemand die op z'n top zit.

Een trainer die voetballers beter maakt, is Fred Rutten. Van hem is bekend dat hij keihard traint. Dat heeft z'n prijs: onder zijn leiding zakte Feyenoord iedere tweede helft van de competitie door het ijs, schijnbaar omdat ze te hard trainden.

Verder is dat periodiseren funest voor de houding van de jongens. Die zijn natuurlijk ook liever lui dan moe, en gaan liever achter hun Playstation zitten.

Harder trainen, worden ze hard van. En beter.
Onzin. Veel met de bal trainen wel. Hardlopen heb je geen fuck aan. Dat deden Maradona, van Hanegem en Zidane ook niet. Romario ooit een sprint langer dan 10 meter zien trekken. Messi staat heel de wedstrijd te dromen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:37:40 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_174176868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:56 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Natuurlijk. Waarom snapt men dat in voetballand Nederland niet?
We hebben altijd de beste trainers gehad. De oefenstof van Wiel Coerver wordt echter in het buitenland wel gewaardeerd en de filosofie vanCruijff ook vaak. net zoals Bosz het deed. Maar die werd er uit gewerkt. net zoals Jonk overkwam.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:20:03 #93
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174178265
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dan zou ik zeker raar opkijken. Ik zou ze op z'n hoogst in de Championship zien instromen en het is maar de vraag of ze dat zelf willen. Als je daar opgesloten zit heb je voor niets al je geschiedenis uit het raam gegooid
Die zitten daar niet eeuwig opgesloten. Daar zijn ze te groot voor. Hun directe achterland is groot en het Engelstalige bereik onbegrensd.

Van de huidige Engelse top, hebben alleen Manchester United en Liverpool een populariteit dat verder gaat dan twee decennia. In iets mindere mate Arsenal, maar in het eerste EPL seizoen was Arsenal gewoon 9e in toeschouwers aantallen. Er zijn dus zeker mogelijkheden.


https://www.fourfourtwo.c(...)ier-league-barcelona
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:32:47 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_174178625
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die zitten daar niet eeuwig opgesloten. Daar zijn ze te groot voor. Hun directe achterland is groot en het Engelstalige bereik onbegrensd.

Van de huidige Engelse top, hebben alleen Manchester United en Liverpool een populariteit dat verder gaat dan twee decennia. In iets mindere mate Arsenal, maar in het eerste EPL seizoen was Arsenal gewoon 9e in toeschouwers aantallen. Er zijn dus zeker mogelijkheden.

https://www.fourfourtwo.c(...)ier-league-barcelona
Vreemd dan dat ik Chelsea nog ken als topclub met Peter Bonetti en Peter Osgood. En ik in 1971 al een vaantje van de UEFA-Cup winnaar Manchester City had. Toen nog in het schitterende zwart wit. Dat Manchester United in die periode degradeerde doordat ze van Manchester City verloren. Dat daarna Manchester United 25 jaar moest wachten op de eerste landstitel. Eenperiode waarin ze voorbij werden gestreefd door Leeds United, Aston Vila en Nottingham Forrest. Dat Ajax in 1972 de halve finale van de EC-1 tegen Arsenal won in 1972. Ik rond die tijd fan van de Gunners werd omdat ik Charley George toen met lange haren zag winnenin de FA-cup finale.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:41:10 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174178786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vreemd dan dat ik Chelsea nog ken als topclub met Peter Bonetti en Peter Osgood. En ik in 1971 al een vaantje van de UEFA-Cup winnaar Manchester City had. Toen nog in het schitterende zwart wit. Dat Manchester United in die periode degradeerde doordat ze van Manchester City verloren. Dat daarna Manchester United 25 jaar moest wachten op de eerste landstitel. Eenperiode waarin ze voorbij werden gestreefd door Leeds United, Aston Vila en Nottingham Forrest. Dat Ajax in 1972 de halve finale van de EC-1 tegen Arsenal won in 1972. Ik rond die tijd fan van de Gunners werd omdat ik Charley George toen met lange haren zag winnenin de FA-cup finale.

:P
Ja en Aston Villa en Nottingham Forest wonnen de Europacup.

Heel leuk maar ik heb het over populariteit. In de 25 jaar dat Manchester United bijna niets won, bleef het zelfs populairder dan Liverpool. Qua kijkers, qua bezoekers. Qua marktonderzoek destijds.

Chelsea was niet structureel een topclub. Kaiserslautern haalde ooit ook eens incidentele successen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:01:39 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_174179307
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 22:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja en Aston Villa en Nottingham Forest wonnen de Europacup.

Heel leuk maar ik heb het over populariteit. In de 25 jaar dat Manchester United bijna niets won, bleef het zelfs populairder dan Liverpool. Qua kijkers, qua bezoekers. Qua marktonderzoek destijds.

Chelsea was niet structureel een topclub. Kaiserslautern haalde ooit ook eens incidentele successen
Weet je wie de officieuze Duitse aanvoerder van de 20ste eeuw was ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:12:50 #97
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174179521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 23:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Weet je wie de officieuze Duitse aanvoerder van de 20ste eeuw was ?

:P
Toen het nog een amateurclub was ja.

Holland Sport is zeker ook een structurele topclub.

Lachwekkend dat het niet Beckenbauer is trouwens.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:38:24 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_174179983
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 23:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen het nog een amateurclub was ja.

Holland Sport is zeker ook een structurele topclub.

Lachwekkend dat het niet Beckenbauer is trouwens.
Lachwekkend weet ik niet. Vond het idd wel vreemd. Wat de rede was weet ik eigenlijk ook niet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174180447
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
Het rare is dat die kapitalisten in de VS wel snappen dat competities zwaar gereguleerd moeten worden om ze interessant te houden. Andersom valt het kwartje bij de Europeanen maar niet - in Europa kun je nog altijd titels kopen.

De oplossing is eenvoudig: ga eens in de NFL, NBA of de MLB kijken. Niet dat het daar koek en ei is. De Yankees zijn ook een koopclub die vaak om de prijzen meespelen, maar ze betalen er een flinke penalty voor, waarmee minder kapitaalkrachtige clubs gesteund worden. Het draft systeem in de NBA, waar de minst presterende club het eerste jonge talenten mag kiezen, werkt ook nivellerend.

Ik zie het trouwens niet snel veranderen. De UEFA en KNVB zijn uitermate conservatief. Er is ook weinig concurrentie, of het moet om e-sports gaan, in de toekomst.
Je ziet nog een probleem over het hoofd: De EU. Als de UEFA echt dingen zou willen aan pakken, worden ze waarschijnlijk meteen op de vingers getikt door de EU. En zo niet dan kloppen de clubs aan de top wel bij de EU aan en worden de voornemens van de UEFA alsnog van tafel geveegd.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 05:02:52 #100
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174181506
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou, je moet ook niet raar opkijken als in de nabije toekomst Celtic of Rangers bij de Premier League komt.

Dat bedoel ik een beetje. Ik zeg niet dat je dat als Nederland moet doen, maar dat alles muurvast zit.
Ja, daar moet je wel raar van opkijken.

Kanker toch op, flapdrol.

Met alle respect hoor.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174182050
Het zou best kunnen, maar wat dan ?

City en Chelsea hebben misschien minder historie maar bakken met geld.

En wie wil er naar Celtic of Rangers als ze ook naar City, Chelsea of Manchester U kunnen ?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 08:13:06 #102
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174182211
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 07:52 schreef macca728 het volgende:
Het zou best kunnen, maar wat dan ?

City en Chelsea hebben misschien minder historie maar bakken met geld.

En wie wil er naar Celtic of Rangers als ze ook naar City, Chelsea of Manchester U kunnen ?
Heel veel mensen willen dat. Laat staan als ze een groter podium krijgen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174182718
https://www.ad.nl/nederla(...)-dribbelen~a37ae7c5/

Mm, daar kan ik me dus absoluut weer niet in vinden. Als ik ergens wel een bloedhekel aan heb, dan is het aan ongedisciplineerde pingelaars. Wat mij betreft wat minder 'dat moet toch kunnen' en meer discipline.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_174182824
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:09 schreef Lyrebird het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)-dribbelen~a37ae7c5/

Mm, daar kan ik me dus absoluut weer niet in vinden. Als ik ergens wel een bloedhekel aan heb, dan is het aan ongedisciplineerde pingelaars. Wat mij betreft wat minder 'dat moet toch kunnen' en meer discipline.
plezier is veel belangrijker. Zeker op jonge leeftijd.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174183557
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:21 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

plezier is veel belangrijker. Zeker op jonge leeftijd.
Zit wat in.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:09:03 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174188078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:21 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

plezier is veel belangrijker. Zeker op jonge leeftijd.
Daar is het juist mis gegaan met het conservatieve Nederland

https://mobile.twitter.co(...)s/914893347659161600
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:10:53 #107
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174188120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:09 schreef Lyrebird het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)-dribbelen~a37ae7c5/

Mm, daar kan ik me dus absoluut weer niet in vinden. Als ik ergens wel een bloedhekel aan heb, dan is het aan ongedisciplineerde pingelaars. Wat mij betreft wat minder 'dat moet toch kunnen' en meer discipline.
Ja, en sinds Nederland dat doet vanaf 2002 (Van Gaal masterplan) en bij de senioren vanaf 2008 is het juist procesmatig achteruit gegaan.

Het is een enorme denkfout. Niet voor niets heeft Duitsland de omgekeerde weg bewandeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174188396
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en sinds Nederland dat doet vanaf 2002 (Van Gaal masterplan) en bij de senioren vanaf 2008 is het juist procesmatig achteruit gegaan.

Het is een enorme denkfout. Niet voor niets heeft Duitsland de omgekeerde weg bewandeld.
Vraag me wel of dat schreeuwen van trainers/ouders alleen in Nederland is. Als ze dit nu eens zouden verbieden. Veel jongens gaan liever iets anders doen dan constant uitgescholden worden door trainers, ouders en teamgenoten.

Niemand is gebaat bij dat voorkauwen of dat ongenuanceerde geschreeuw.

Laten ze eerst maar eens verbieden om bij de jeugd aanwijzingen te geven. Zou al een heel begin zijn. Een trainer zou er sowieso alleen moeten zijn voor de tactiek en om spelers op te stellen en te wisselen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:54:26 #109
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174188848
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:09 schreef Lyrebird het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)-dribbelen~a37ae7c5/

Mm, daar kan ik me dus absoluut weer niet in vinden. Als ik ergens wel een bloedhekel aan heb, dan is het aan ongedisciplineerde pingelaars. Wat mij betreft wat minder 'dat moet toch kunnen' en meer discipline.
Ik gok zomaar dat er wel veel creatieve spelertjes vroeger zijn gestopt met voetbal omdat het vooral veel discipline en opdrachten was, en geen vrijheid.

Je ziet nu toch aan de spelers in het Nederlands elftal dat ze van zichzelf vaak niet weten wat te doen, om de creatieve oplossing te zoeken. Kijk naar een middenveld Strootman-Wijnaldum-Klaassen, die zijn echt wel gedisciplineerd maar zitten heel weinig echt technische en creatieve kwaliteiten in om het verschil te maken. "Hard werken" is geen garantie voor succes.
Oh.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:55:43 #110
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174188868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:26 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Vraag me wel of dat schreeuwen van trainers/ouders alleen in Nederland is. Als ze dit nu eens zouden verbieden. Veel jongens gaan liever iets anders doen dan constant uitgescholden worden door trainers, ouders en teamgenoten.

Niemand is gebaat bij dat voorkauwen of dat ongenuanceerde geschreeuw.

Laten ze eerst maar eens verbieden om bij de jeugd aanwijzingen te geven. Zou al een heel begin zijn. Een trainer zou er sowieso alleen moeten zijn voor de tactiek en om spelers op te stellen en te wisselen.
Daarom hebben ze toch ook dat nieuwe jeugdplan opgesteld waarin winnen bij de allerjongsten nog minder belangrijk is, misschien zodat trainers dan ook minder snel zullen schreeuwen :') Maar goed het is wel een denkfout bij veel trainers die allemaal denken de nieuwe Louis van Gaal te zijn.
Oh.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 21:05:23 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_174197501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:09 schreef Lyrebird het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)-dribbelen~a37ae7c5/

Mm, daar kan ik me dus absoluut weer niet in vinden. Als ik ergens wel een bloedhekel aan heb, dan is het aan ongedisciplineerde pingelaars. Wat mij betreft wat minder 'dat moet toch kunnen' en meer discipline.
Precies. Ik was een geweldige pingelaar, maar speelde direct als het kon. In de jeugd al. Je moet opties hebben om te kunnen passen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 21:06:02 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_174197523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:21 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

plezier is veel belangrijker. Zeker op jonge leeftijd.
Nee hoor. Willen winnen maakt het onderscheid.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 21:07:18 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_174197577
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:26 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Vraag me wel of dat schreeuwen van trainers/ouders alleen in Nederland is. Als ze dit nu eens zouden verbieden. Veel jongens gaan liever iets anders doen dan constant uitgescholden worden door trainers, ouders en teamgenoten.

Niemand is gebaat bij dat voorkauwen of dat ongenuanceerde geschreeuw.

Laten ze eerst maar eens verbieden om bij de jeugd aanwijzingen te geven. Zou al een heel begin zijn. Een trainer zou er sowieso alleen moeten zijn voor de tactiek en om spelers op te stellen en te wisselen.
Trainers mogen coachen natuurlijk. Het is geen ballet. Maar ouders moeten zwijgen. Schreeuw je bij Ajax moet je het terrein verlaten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:02:36 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174202417
In Duitsland hebben ze een gloednieuw centrum gebouwd. Doel: wetenschap nog nauwer betrekken en de Duitse Guardiola opleiden.

http://m.sport1.de/fussba(...)u-trainern-ausbilden
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174203547
Misschien is dat wel het grootste probleem, het doorontwikkelen is doorgeschoten. Voetbal is maar een spelletje, maar door het geld is het een monster geworden.

Het spel draait minder op creativiteit en meer op kracht en snelheid.

Dit zie je nog veel sterker in het rugby en American Football, waar tegenwoordig "genetisch gemanipuleerde reuzen" rondlopen, die zo hard er in vliegen, dat zware blessures steeds meer voorkomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_174204915
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 02:20 schreef Lyrebird het volgende:
Misschien is dat wel het grootste probleem, het doorontwikkelen is doorgeschoten. Voetbal is maar een spelletje, maar door het geld is het een monster geworden.

Het spel draait minder op creativiteit en meer op kracht en snelheid.

Dit zie je nog veel sterker in het rugby en American Football, waar tegenwoordig "genetisch gemanipuleerde reuzen" rondlopen, die zo hard er in vliegen, dat zware blessures steeds meer voorkomen.
Het heeft deels met geld te maken, maar wel hoe je het gebruikt. Een Afrikaans land kan de opleidingen in Europa niet zomaar kopiëren.
Echter blijkt uit alles dat onze spelers in de teams juist de ‘fysieke’ spelers zijn. Oftewel krachtpatsers (van Dijk,de Vrij etc) oftewel lopers/ brekers (Klaassen, Wijnaldum, Strootman).
Stond laats een mooi rapport hier daarover waar je ook ziet dat we geen enkele creatieve speler in de top (of zelfs subtop) hebben (m.u.v. Robben).
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174205229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:45 schreef MichelWuyts het volgende:
Stond laats een mooi rapport hier daarover waar je ook ziet dat we geen enkele creatieve speler in de top (of zelfs subtop) hebben (m.u.v. Robben).
Creatieve spelers hebben het moeilijk. Zinchenko gaf van die lekkere lepe passjes, maar hij redde het niet bij PSV. Niet sterk genoeg?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_174205334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Creatieve spelers hebben het moeilijk. Zinchenko gaf van die lekkere lepe passjes, maar hij redde het niet bij PSV. Niet sterk genoeg?
combinatie. Je moet of snel zijn of extreem goed of extreem sterk. Zinchenko was best aardig, maar geen niveau frenkie de Jong of Nouri in de JL. Zonder enigszins fysiek red je het sowieso niet.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174205828
In de top zie je ook gewoon dat het fysiek compleet anders is. Kijk naar Manchester City bijvoorbeeld. Tegen Feyenoord was alleen Amrabat fysiek opgewassen tegen die gasten. Maar Amrabat is dan juist weer te langzaam. Een speler met de combinatie van alles bij elkaar, kracht, snelheid en techniek, is gewoon zeldzaam. Maar je moet daar wel twee van hebben op je middenveld, dan kun je er ook zonder problemen een echt creatieve speler bij plaatsen. En in de top zijn zelfs de krachtpatsers technisch goed.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:16:44 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174206305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:19 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

combinatie. Je moet of snel zijn of extreem goed of extreem sterk. Zinchenko was best aardig, maar geen niveau frenkie de Jong of Nouri in de JL. Zonder enigszins fysiek red je het sowieso niet.
Dat niveau was hij juist wel, dat was het hele probleem
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')