Ik heb ook wel eens verschillende antwoorden gehad. Zou niet op 1 medewerker vertrouwen.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso niet. Snap wat er bedoelt wordt, maar TS gaat niet op reis voor de WW ingaat, TS gaat op reis de dag dat de WW ingaat.
En ik zou dus gewoon bellen (al dan niet onder eigen naam en al dan niet met vermelden dat eea hypothetisch danwel nog niet zeker is).
No way dat ik vertrouw op users op een forum zonder doorslaggevende links.
En wellicht zelfs 2x bellen. De ene "klantenservicemedewerker" is de andere niet...
Daar doel ik op iddquote:Op donderdag 28 september 2017 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens verschillende antwoorden gehad. Zou niet op 1 medewerker vertrouwen.
Ik snap de vraag niet helemaal maar wat ik al aangaf elke overeenkomst is anders. Een projectovk heeft meestal een uiterste einddatum maar er staat meestal ook in dat als het project eerder is afgelopen dat is het contract ook direct wordt beeindigd. In dat geval heb je direct recht op WW als het werk stopt. Ook als je meteen aansluitend op vakantie gaat. Uwv rekent dan vakantiedagen voor je en je krijgt je reserveringen van het uitzendbureau uitbetaald.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij een uitzendcontract ook hoor.. Als ik de laatste week (een deel van) mijn opgebouwde vakantiedagen opneem dienen die toch ook gewoon uitbetaald te worden? Al is is uit de reserveringen en niet uit het loon?
Maar dat geldt toch ook bij bijv een projectcontract? Dat het uit de reserveringen wordt betaald? Al hoef je dan je vakantiedagen niet op te bouwen en heb je elke maand een vast loon (zelfde bedrag elke maand)?
Of gaat het juist om dat vaste bedrag elke maand?
Ik wil helemaal geen WW die ingaat als het contract nog loopt en ik alleen mijn vakantiedagen opmaak. En dat was er toen ad hand. Ik moest een extra week WW-duur inleveren omdat ik mijn opgebouwde vakantiedagen opnam.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:30 schreef Girlmusic het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet helemaal maar wat ik al aangaf elke overeenkomst is anders. Een projectovk heeft meestal een uiterste einddatum maar er staat meestal ook in dat als het project eerder is afgelopen dat is het contract ook direct wordt beeindigd. In dat geval heb je direct recht op WW als het werk stopt. Ook als je meteen aansluitend op vakantie gaat. Uwv rekent dan vakantiedagen voor je en je krijgt je reserveringen van het uitzendbureau uitbetaald.
Het klopt wel. Voor de duidelijkheid. Ik heb het hier ovee de beeindigingsgrond: verblijf buitenland en geen vakantie aanvraag. Voor vakantie op je eerste WW dag is er geen probleem. Als echter verblijf buitenland wil in zetten om je WW stop te zetten voor 6 maanden dan moet je op je eerste werkloosheidsdag in Nl zijn. Ben je op je eerste werkloosheidsdag niet in nl dan geldt hij al niet op grond van artikel 19, eerste lid, onderdeel e, van de WW.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso niet. Snap wat er bedoeld wordt, maar TS gaat niet op reis voor de WW ingaat, TS gaat op reis de dag dat de WW ingaat.
En ik zou dus gewoon bellen (al dan niet onder eigen naam en al dan niet met vermelden dat eea hypothetisch danwel nog niet zeker is).
No way dat ik vertrouw op users op een forum zonder doorslaggevende links.
En wellicht zelfs 2x bellen. De ene "klantenservicemedewerker" is de andere niet...
Ja, OP de eerste werkeloosheidsdag.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:46 schreef Girlmusic het volgende:
[..]
Het klopt wel. Voor de duidelijkheid. Ik heb het hier ovee de beeindigingsgrond: verblijf buitenland en geen vakantie aanvraag. Voor vakantie op je eerste WW dag is er geen probleem. Als echter verblijf buitenland wil in zetten om je WW stop te zetten voor 6 maanden dan moet je op je eerste werkloosheidsdag in Nl zijn. Ben je op je eerste werkloosheidsdag niet in nl dan geldt hij al niet op grond van artikel 19, eerste lid, onderdeel e, van de WW.
Lees: https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:CRVB:2016:1344
5.2 Niet in geschil is dat betrokkene op 2 september 2013, haar eerste werkloosheidsdag, in het buitenland verbleef en dat zij daarom op grond van artikel 19, eerste lid, onderdeel e, van de WW op 2 september 2013 geen recht had op een WW-uitkering. Evenmin is in geschil dat betrokkene op 19 december 2013 niet voldeed aan de zogenoemde wekeneis van artikel 17 van de WW en daarom bij terugkomst uit het buitenland evenmin recht op een WW-uitkering had.
Oh oke..Hij gaf aan dat hij vanaf 25 oktober in het buitenland zat en werkloos wordt op 1 november vandaar maar goed. Hij gaat morgen bellen met UWV.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, OP de eerste werkeloosheidsdag.
Jij stelde echter dat TS in het buitenland zou zitten VOOR zijn/haar WW inging cq VOOR hij/zij werkeloos werd.
Ik schreef ook dat ik WEL snapte wat je bedoelde
Owh jee, heb ik weer iets gemist?quote:Op vrijdag 29 september 2017 00:08 schreef Girlmusic het volgende:
[..]
Oh oke..Hij gaf aan dat hij vanaf 25 oktober in het buitenland zat en werkloos wordt op 1 november vandaar maar goed. Hij gaat morgen bellen met UWV.
Succes TS! Laat je goed informeren zodat je WW rechten niet verspeeld.
Ja idd, uwv weet het vaak zelf niet.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens verschillende antwoorden gehad. Zou niet op 1 medewerker vertrouwen.
Anoniem bellen zal helaas niet gaan.. Er wordt meteen om je burger service nummer gevraagd.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
dan geef je iets anders opquote:Op vrijdag 29 september 2017 12:21 schreef onniedah het volgende:
[..]
Anoniem bellen zal helaas niet gaan.. Er wordt meteen om je burger service nummer gevraagd.
uiteraardquote:
kiek das beter. Dus via skype solliciterenquote:Op vrijdag 29 september 2017 12:40 schreef onniedah het volgende:
Mijn gesprek met het UWV via de chat op de website:
U :
Hallo
Ed:
Goedemiddag, mijn naam is Ed van UWV
Waarmee kan ik je helpen?
U :
Ik heb een vraag over WW aanvraag. Ik heb een hele tijd geleden een reis gepland van bijna 2 maanden, vertrek in oktober, maar nu is er een kans dat ik mijn baan verlies per 1 november. Wat moet ik nu doen met WW aanvraag? Moet ik dat nu al aanvragen en het dan stopzetten als ik op reis ben?
Ed:
Je kan de WW pas een week voor je laatste werkdag aanvragen.
U :
oke maar nu ga ik dus midden oktober al op reis. En mijn laatste werkdag zal dan waarschijnlijk 1 november zijn
U :
dus dan moet ik de Ww aanvragen vanuit het buitenland. en het dan ook meteen weer stop laten zetten aangezien ik dan nog geen WW wil/magontvangen
U :
?
Ed:
Dat kan, vanuit de WW heb je recht op 20 vakantiedagen, mocht je langer op vakantie gaan heb je wel weer een sollicitatie verplichting.
U :
oke ik ben bijna 2 maanden weg, Dus dan zou ik vanuit het buitenland moeten solliciteren. dat kan uiteraard wel ik heb een laptop. Is dat toegestaan?
U :
solliciteren via Skype bijvoorbeeld
Ed:
Dat kan.
U :
Oke top
Ed:
Graag gedaan, ik wens je een fijne dag verder.
Haha ik dacht ook al wtf! Ik typte zo maar iets in op mijn mobiel en dat ging dus niet. Volgende keer probeer ik dezequote:
Probleem is dat als je net werkloos bent geworden de kans op werk vinden het grootst is.quote:Op donderdag 28 september 2017 22:21 schreef onniedah het volgende:
Haha thanks voor het oplossen van de fraude adviezen! Dat wil ik ik inderdaad niet, maar ik zit er wel zodanig doorheen dat ik er echt even tussenuit moet. En de reis is zelfs al geboekt (enkeltje). Maar misschien moet ik dan maar een maand gaan ipv 2.
Ik snap eigenlijk ook niet wat het probleem van het UWV is als ik mijn uitkering later in wil laten gaan. Komt hun toch ook goed uit als ik het juist pas in januari in wil laten gaan ipv in november?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |