abonnement Unibet Coolblue
pi_174048702
We kennen allemaal het Oostenrijkse Wörgl.

Zou dat hier ook kunnen gebeuren?

Tijdens prinsjesdag was zoals in onderstaande video te zien het één en ander aan de hand.

“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 28 september 2017 @ 10:53:19 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_174048946
Dat is hier al gebeurd op 1 januari 2002, toen kwam de euro.

En daar ben ik nog steeds heel blij mee *O*
pi_174049008
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:53 schreef remlof het volgende:
Dat is hier al gebeurd op 1 januari 2002, toen kwam de euro.

En daar ben ik nog steeds heel blij mee *O*
Waar ben je precies zo blij mee als ik vragen mag?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 28 september 2017 @ 11:01:49 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_174049064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:56 schreef ITrade het volgende:

[..]

Waar ben je precies zo blij mee als ik vragen mag?
Dat ik overal in de EU met hetzelfde geld kan betalen, nooit meer hoef te wisselen, makkelijk prijzen met elkaar kan vergelijken binnen Europa en dat het een sterke wereldmunt is die overal wordt geaccepteert.
pi_174049091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:35 schreef ITrade het volgende:
We kennen allemaal het Oostenrijkse Wörgl.
Nee, waarvan?
  donderdag 28 september 2017 @ 11:05:22 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_174049112
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:04 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee, waarvan?
Ook van de Nieuwe Gulden heb ik nog nooit gehoord.
En dat wou ik graag zo laten ook.
pi_174049429
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:04 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee, waarvan?
Van het piramidespel dat de burgemeester er is gestart.
  donderdag 28 september 2017 @ 11:25:20 #8
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_174049459
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ik overal in de EU met hetzelfde geld kan betalen, nooit meer hoef te wisselen, makkelijk prijzen met elkaar kan vergelijken binnen Europa en dat het een sterke wereldmunt is die overal wordt geaccepteert.
ook de omringende landen van de eu zone word de euro als betaalmiddel gebruikt ik heb er mee betaald in turkije, kaapverdische eilanden. continent africa
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_174049470
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:01 schreef remlof het volgende:
Dat ik overal in de EU met hetzelfde geld kan betalen, nooit meer hoef te wisselen, makkelijk prijzen met elkaar kan vergelijken binnen Europa en dat het een sterke wereldmunt is die overal wordt geaccepteert.
Dus als je naar Amerika gaat en $1.20 moet betalen kan je niet bedenken dat het 1 euro is? Dat lijkt me dan inderdaad vrij lastig leven.

In een cashloze wereld hoef je sowieso niet te wisselen dus dat is niet echt een probleem meer anno 2017..

Wat is er precies zo "sterk" aan die wereldmunt? Het is gebaseerd op niets en presteert ook nog eens matig.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174049482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:24 schreef zovty het volgende:

[..]

Van het piramidespel dat de burgemeester er is gestart.
Laten we alle andere piramidespellen dus ook maar snel opdoeken!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174049529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus als je naar Amerika gaat en $1.20 moet betalen kan je niet bedenken dat het 1 euro is?

Euro is niet constant $1,20
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174049559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:26 schreef ITrade het volgende:

[..]

Laten we alle andere piramidespellen dus ook maar snel opdoeken!
Klopt
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174049710
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Euro is niet constant $1,20
Klopt, maar of het nu 1,20 is of 1,19 dit maakt niet echt uit toch? Als je niet kan hoofdrekenen heb je altijd nog de XE app.

Blij zijn met een muntunie en met als reden komen "ja dan kan ik die paar dagen in het buitenland makkelijker betalen" klinkt wel wat ondoordacht en simpel :)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174049742
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ik overal in de EU met hetzelfde geld kan betalen, nooit meer hoef te wisselen, makkelijk prijzen met elkaar kan vergelijken binnen Europa en dat het een sterke wereldmunt is die overal wordt geaccepteert.
Ben jij het? Gerrit Zalm? :')
pi_174049769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:40 schreef Bucketwood het volgende:

[..]

Ben jij het? Gerrit Zalm? :')
^O^ _O-
De euromunt is zo sterk, dat elk andere iniatief met veel kracht moet worden tegen gewerkt!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 28 september 2017 @ 11:43:34 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174049807
andere munteenheid introduceren, kost ook weer geld.
De euro is behoorlijk populair, dus die van de troon stoten, is behoorlijk kansloos..
De enige echte concurrentie is de bitcoin!

Het filmpje hierboven , is een mooi voorbeeld van aandacht vragen, hun website komt niet van de grond omdat er weinig animo voor is, en ze schetsen een eenzijdig beeld dat ze voor niets worden aangehouden.
In Feite is het een soort van valse munten uitgeven!
En ze doen het puur op prinsjesdag om aandacht te krijgen voor hun nieuwe munt, en zoals we kunnen zien zijn er meer agenten dan mensen die er op afkwamen.
Nutteloos en zeer makkelijk te vervalsen munt eenheid, enige wat je nodig hebt is een printer.

http://delangemars.nl/201(...)rden-op-prinsjesdag/
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174049857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:42 schreef ITrade het volgende:

[..]

^O^ _O-
De euromunt is zo sterk, dat elk andere iniatief met veel kracht moet worden tegen gewerkt!
Nee hoor, je hebt al vele alternatieven.
Je moet alleen niet op prinsjesdag, wanneer de beveiliging op scherp staat, onaangekondigd een manifestatie houden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 28 september 2017 @ 11:48:04 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_174049905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

Klopt, maar of het nu 1,20 is of 1,19 dit maakt niet echt uit toch? Als je niet kan hoofdrekenen heb je altijd nog de XE app.

Blij zijn met een muntunie en met als reden komen "ja dan kan ik die paar dagen in het buitenland makkelijker betalen" klinkt wel wat ondoordacht en simpel :)
Ik heb ook jaren in het buitenland gewoond en gewerkt en dan is het echt fijn als je gewoon alles in euro’s kan doen net als in Nederland.

Milaan is nog steeds mijn tweede thuis en kom er nog steeds elke paar weken.
  donderdag 28 september 2017 @ 11:48:04 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174049907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:42 schreef ITrade het volgende:

[..]

^O^ _O-
De euromunt is zo sterk, dat elk andere iniatief met veel kracht moet worden tegen gewerkt!
De aanpak is verkeerd.
Wilders had het ook al eens een keer geprobeerd.
https://www.volkskrant.nl(...)-de-gulden~a3218591/
https://www.volkskrant.nl(...)er-de-loep~a3219601/

Het idee is naar mijn mening prima, als er genoeg animo voor is!
De euro is nu 16 jaar oud, en zelfs ik reken nog af en toe even terug naar de gulden.
Maar ik snak er niet naar terug!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174049920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

Klopt, maar of het nu 1,20 is of 1,19 dit maakt niet echt uit toch? Als je niet kan hoofdrekenen heb je altijd nog de XE app.

Blij zijn met een muntunie en met als reden komen "ja dan kan ik die paar dagen in het buitenland makkelijker betalen" klinkt wel wat ondoordacht en simpel :)
Ja, 1.20 of 1.19 maakt heel veel uit.
Wellicht niet voor de hamburger die jij wilt kopen, maar wel als je veel handel doet in de VS.
1 muntunie creëert meer rust op dat gebied.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 28 september 2017 @ 11:50:50 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_174049974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:42 schreef ITrade het volgende:

[..]

^O^ _O-
De euromunt is zo sterk, dat elk andere iniatief met veel kracht moet worden tegen gewerkt!
Dat hoeft helemaal niet, al die flutinitiatieven van al die rechtsextremistische populistische clubjes zijn gewoon volkomen kansloos.
  donderdag 28 september 2017 @ 11:51:07 #22
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_174049980
bitcoin is gedoemd te falen omdat het uit hete lucht getrokken word is het markt waardig.all niks waard, er staat geen arbeid tegenover leuk voor jullie bijstandlopers en uitkeringstrekkers die gratis door computer calculatie een waarde kunnen genereren.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_174050062
Een interssant concept vind ik het 'Time Based Currency'
https://en.wikipedia.org/wiki/Time-based_currency

Het idee dat 1 Eenheid hiervan (vaak via locale LETS georganiseerd) gelijkstaat aan 1 uur werktijd, dus je kunt bv altijd iemand voor een bepaald klusje een uur inhuren voor 1 [eenheid]...

IN Italie en Griekenland zijn deze alternatieve waarde-uitwissel-/ruil-systemen ook sterk opgekomen in de nasleep vand e crisis en deels door de hoge werkloosheid daar, waardoor op die wijze mensen redelijk eenvoudig werkzaamheden kunnen uitwisselen op lokaal niveau
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_174050078
Ik ben de Blauwbilgörgl
Mijn vader was een wörgl?
  donderdag 28 september 2017 @ 12:00:00 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174050133
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef cherrycoke het volgende:
bitcoin is gedoemd te falen omdat het uit hete lucht getrokken word is het markt waardig.all niks waard, er staat geen arbeid tegenover leuk voor jullie bijstandlopers en uitkeringstrekkers die gratis door computer calculatie een waarde kunnen genereren.
De Bitcoin heeft zijn ups en downs, de munt schommelt in waarde en zal nooit echt stabiel zijn.
Het idee er achter is niet verkeerd.
Denk dat over een aantal jaar de hype er af is.
https://www.businessinsid(...)weken-tijd-verdampt/
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174050314
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef cherrycoke het volgende:
bitcoin is gedoemd te falen omdat het uit hete lucht getrokken word is het markt waardig.all niks waard, er staat geen arbeid tegenover leuk voor jullie bijstandlopers en uitkeringstrekkers die gratis door computer calculatie een waarde kunnen genereren.
Dat lukt je niet gratis ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174051087
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, 1.20 of 1.19 maakt heel veel uit.
Wellicht niet voor de hamburger die jij wilt kopen, maar wel als je veel handel doet in de VS.
1 muntunie creëert meer rust op dat gebied.
Dus jij wil zeggen dat de eurozone rustiger is geworden?

Voorheen waren er voor de handel niet veel problemen, de meest gebruikte valuta paren waren namelijk allang vastgezet. Zuid europa als voorbeeld heeft zeker geen profijt van één euro. Ze zitten namelijk helemaal vast en zijn afhanhelijk van vooral Duitsland.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174051138
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb ook jaren in het buitenland gewoond en gewerkt en dan is het echt fijn als je gewoon alles in euro’s kan doen net als in Nederland.

Milaan is nog steeds mijn tweede thuis en kom er nog steeds elke paar weken.
Ben ook in het buitenland geweest en het maakte mijn eigenlijk weinig uit met welk papier soort plus welk plaatje erop staat. Het werkt overal precies hetzelfde.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174051170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

De Bitcoin heeft zijn ups en downs, de munt schommelt in waarde en zal nooit echt stabiel zijn.
Het idee er achter is niet verkeerd.
Denk dat over een aantal jaar de hype er af is.
https://www.businessinsid(...)weken-tijd-verdampt/
Leuk artikel maar één BTC staat bijna 100% hoger dan daar beschreven..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 28 september 2017 @ 13:04:40 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174051228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:02 schreef ITrade het volgende:

[..]

Leuk artikel maar één BTC staat bijna 100% hoger dan daar beschreven..
2 maand oud artikel!
en ik zei toch ook schommelt enorm!
https://www.businessinsid(...)j-voor-cryptomunten/
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174051328
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:01 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ben ook in het buitenland geweest en het maakte mijn eigenlijk weinig uit met welk papier soort plus welk plaatje erop staat. Het werkt overal precies hetzelfde.
Dus een nieuwe munt invoeren is onzinnig...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174051360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:58 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat de eurozone rustiger is geworden?
Ja, crises zijn een stuk minder heftig dan in de tijd voor de Euro.

quote:
Voorheen waren er voor de handel niet veel problemen, de meest gebruikte valuta paren waren namelijk allang vastgezet. Zuid europa als voorbeeld heeft zeker geen profijt van één euro. Ze zitten namelijk helemaal vast en zijn afhanhelijk van vooral Duitsland.
Ze kunnen inderdaad hun mismanagement niet meer corrigeren door de munt waardeloos te maken. Maar dat zie ik niet als een minpunt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174051498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, crises zijn een stuk minder heftig dan in de tijd voor de Euro.

[..]

Ze kunnen inderdaad hun mismanagement niet meer corrigeren door de munt waardeloos te maken. Maar dat zie ik niet als een minpunt.
De crisis van 2008 was anders aardig heftig, het enige verschil is dat ze nu de markt "stimuleren" met een hoop extra geld. De asset bubbel is nu nog groter, dus jij verwacht een matige volgende crisis?

Over het manipuleren heb je wel gelijk, het probleem alleen is dat de Noordelijke banken hier flink in geinvesteerd hadden met het idee dat als het fout gaat de ECB hun wel helpt. Nu staat deze schuld dus op de balans van de ECB en zijn wij daar de dubbe van dat ze niet meer terug gaan betalen. Vervolgens worden die landen teruggebracht tot derde wereld land.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 28 september 2017 @ 15:33:15 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_174053828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:19 schreef ITrade het volgende:

[..]

De crisis van 2008 was anders aardig heftig, het enige verschil is dat ze nu de markt "stimuleren" met een hoop extra geld. De asset bubbel is nu nog groter, dus jij verwacht een matige volgende crisis?

Over het manipuleren heb je wel gelijk, het probleem alleen is dat de Noordelijke banken hier flink in geinvesteerd hadden met het idee dat als het fout gaat de ECB hun wel helpt. Nu staat deze schuld dus op de balans van de ECB en zijn wij daar de dubbe van dat ze niet meer terug gaan betalen. Vervolgens worden die landen teruggebracht tot derde wereld land.
Spanje ( een van de grote slachtoffers van de crisis) geeft meer geld uit aan voetbal dan aan de problemen wat ze hebben!
Doordat ze zoveel met bakken geld smijten is de Champions league bijna geen hol meer aan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_174054517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:33 schreef theguyver het volgende:
Doordat ze zoveel met bakken geld smijten is de Champions league bijna geen hol meer aan.
Ben niet echt thuis in de voetbal, maar volgens mij zijn het vooral de Russen en Arabieren die hier bakken met geld in gooien.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 28 september 2017 @ 16:26:16 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_174054729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:01 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ben ook in het buitenland geweest en het maakte mijn eigenlijk weinig uit met welk papier soort plus welk plaatje erop staat. Het werkt overal precies hetzelfde.
Voor de individuele vakantie maakt het niet zoveel uit, maar als je heel veel tussen landen reist en bankrekeningen hebt in verschillende landen is het echt veel en veel fijner als alles in dezelfde valuta is.
pi_174054849
Maar TS, ben jij van mening dat als je maar de 'juiste' valuta invoert, opeens alle eventuele crissen voorkomen worden en iedereen gelukkig en tevreden is?

Dat 'we' het bv met de Gulden zo ontzettend veel beter hadden en alles wat nu 'verkeerd' zou zijn door de 'euro' zou komen en gelijk opgelost is als er een andere muntsoort ervoor in de plaats kan komen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_174055917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:19 schreef ITrade het volgende:

[..]

De crisis van 2008 was anders aardig heftig, het enige verschil is dat ze nu de markt "stimuleren" met een hoop extra geld. De asset bubbel is nu nog groter, dus jij verwacht een matige volgende crisis?

Over het manipuleren heb je wel gelijk, het probleem alleen is dat de Noordelijke banken hier flink in geinvesteerd hadden met het idee dat als het fout gaat de ECB hun wel helpt. Nu staat deze schuld dus op de balans van de ECB en zijn wij daar de dubbe van dat ze niet meer terug gaan betalen. Vervolgens worden die landen teruggebracht tot derde wereld land.
Geld is sowieso schuld en de ECB creeert geld uit het niets, dus die balans is niet echt relevant.
De crisis in 2008 had inderdaad veel heftiger kunnen zijn als er geen gezamelijke munteenheid was.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174055954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:10 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ben niet echt thuis in de voetbal, maar volgens mij zijn het vooral de Russen en Arabieren die hier bakken met geld in gooien.
Niet alleen dat, in landen als Italie, Spanje en Portugal is veel geld van Europese steunfondsen verdwenen in megalomane sportprojecten, ipv dat men het gebruikte om de economie gezond te maken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174056609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:35 schreef RM-rf het volgende:
Maar TS, ben jij van mening dat als je maar de 'juiste' valuta invoert, opeens alle eventuele crissen voorkomen worden en iedereen gelukkig en tevreden is?

Dat 'we' het bv met de Gulden zo ontzettend veel beter hadden en alles wat nu 'verkeerd' zou zijn door de 'euro' zou komen en gelijk opgelost is als er een andere muntsoort ervoor in de plaats kan komen?
Nee je voorkomt geen crises met een andere valuta. Wel heeft de euro een groot verschil met bijvoorbeeld de gulden. De gulden/mark waren stabiele munten met focus op de toekomst (kijk nu nog naar CHF, al hoewel dit anders is). In de EU zijn deze oude gedachten veranderd en wordt bijvoorbeeld met protectionisme voor de industrie gezorgd dat de valuta koers richting buiten de EU sterk daalt.

De euro heeft een aantal grote weeffouten waar nooit echt over nagedacht is.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174056653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:32 schreef Wantie het volgende:
Geld is sowieso schuld en de ECB creeert geld uit het niets, dus die balans is niet echt relevant.
De crisis in 2008 had inderdaad veel heftiger kunnen zijn als er geen gezamelijke munteenheid was.
Gaan we dan een Amerika beleid voeren waarbij we dus eigenlijk gewoon blijven lenen en de leningen nooit meer zullen afbetalen?

Helaas zullen we dit nooit weten, ik denk dat de crisis dan anders was geweest in de zin van er direct slachtoffers vielen. Nu is door allerlei constructies eigenlijk niets veranderd maar zijn de problemen er nog steeds.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174056707
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Voor de individuele vakantie maakt het niet zoveel uit, maar als je heel veel tussen landen reist en bankrekeningen hebt in verschillende landen is het echt veel en veel fijner als alles in dezelfde valuta is.
De gemiddelde Nederlander reist niet het hele jaar en dan is het best leuk om in een ander land met de munteenheid daar te betalen. Echt vakantiegevoel.
  donderdag 28 september 2017 @ 18:45:13 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_174057126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander reist niet het hele jaar en dan is het best leuk om in een ander land met de munteenheid daar te betalen. Echt vakantiegevoel.
Dat kan ook prima, maar dan moet je wel buiten de eurozone op vakantie.
  donderdag 28 september 2017 @ 18:48:14 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_174057187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:13 schreef ITrade het volgende:

[..]

Nee je voorkomt geen crises met een andere valuta. Wel heeft de euro een groot verschil met bijvoorbeeld de gulden. De gulden/mark waren stabiele munten met focus op de toekomst (kijk nu nog naar CHF, al hoewel dit anders is). In de EU zijn deze oude gedachten veranderd en wordt bijvoorbeeld met protectionisme voor de industrie gezorgd dat de valuta koers richting buiten de EU sterk daalt.

De euro heeft een aantal grote weeffouten waar nooit echt over nagedacht is.
Je weet dat de euro eigenljk al ingevoerd is in 1979 als ECU hè?

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Currency_Unit
  donderdag 28 september 2017 @ 18:53:14 #45
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_174057270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:56 schreef RM-rf het volgende:
Een interssant concept vind ik het 'Time Based Currency'
https://en.wikipedia.org/wiki/Time-based_currency

Het idee dat 1 Eenheid hiervan (vaak via locale LETS georganiseerd) gelijkstaat aan 1 uur werktijd, dus je kunt bv altijd iemand voor een bepaald klusje een uur inhuren voor 1 [eenheid]...

IN Italie en Griekenland zijn deze alternatieve waarde-uitwissel-/ruil-systemen ook sterk opgekomen in de nasleep vand e crisis en deels door de hoge werkloosheid daar, waardoor op die wijze mensen redelijk eenvoudig werkzaamheden kunnen uitwisselen op lokaal niveau
Krijg je fratsen zoals In Time.
Minuteman.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_174057291
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kan ook prima, maar dan moet je wel buiten de eurozone op vakantie.
Het gaf de vakantie ook altijd net dat beetje extra he, dat je geld moest wisselen. En omrekenen als je daar was. Spannend :D
  donderdag 28 september 2017 @ 20:03:28 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_174058892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaf de vakantie ook altijd net dat beetje extra he, dat je geld moest wisselen. En omrekenen als je daar was. Spannend :D
Het was wel de tijd dat ik een maandsalaris van een paar miljoen had in Milaan, maar ik was maar wat blij toen dat een paar duizend euro’s werd.
pi_174059205
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Het was wel de tijd dat ik een maandsalaris van een paar miljoen had in Milaan, maar ik was maar wat blij toen dat een paar duizend euro’s werd.
Een paar miljoen lires! In het vroegere Joegoslavië was het ook zo bizar hoog als ik me goed herinner.
pi_174060839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:16 schreef ITrade het volgende:

[..]

Gaan we dan een Amerika beleid voeren waarbij we dus eigenlijk gewoon blijven lenen en de leningen nooit meer zullen afbetalen?
Feitelijk doen we dat al jaren, alleen voorheen lieten wij ook de FED het geld maken, nu doet de ECB dat zelf.
Beetje lood om oud ijzer.
En inderdaad, afbetalen is zinloos. Daarmee krimp je de economie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174060887
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:35 schreef ITrade het volgende:
We kennen allemaal het Oostenrijkse Wörgl.
Come again??
pi_174060913
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaf de vakantie ook altijd net dat beetje extra he, dat je geld moest wisselen. En omrekenen als je daar was. Spannend :D
Ja, en genaaid worden door de bank die een andere wisselkoers hanteerde voor het geld dat je weer inleverde...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174061009
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, en genaaid worden door de bank die een andere wisselkoers hanteerde voor het geld dat je weer inleverde...
Ook dat ja :P
pi_174061355
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Feitelijk doen we dat al jaren, alleen voorheen lieten wij ook de FED het geld maken, nu doet de ECB dat zelf.
Beetje lood om oud ijzer.
En inderdaad, afbetalen is zinloos. Daarmee krimp je de economie.
En dit beleid zou nooit eens fout kunnen gaan volgens jou?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174061407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook dat ja :P
Altijd leuk om geld te wisselen, beetje onderhandelen en vergelijken. Soms krijg je ook echt mooi geld! Er staat hier een heel bakje vol met geld :p

Van waardeloze lira tot dure Francs.

Wilde graag de plastic munten van Transnistria, helaas was dit niet gelukt. De hosteleigenaar kon ze wel opsturen voor grof geld. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174061501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

Altijd leuk om geld te wisselen, beetje onderhandelen en vergelijken. Soms krijg je ook echt mooi geld! Er staat hier een heel bakje vol met geld :p

Van waardeloze lira tot dure Francs.

Wilde graag de plastic munten van Transnistria, helaas was dit niet gelukt. De hosteleigenaar kon ze wel opsturen voor grof geld. :')
Ja! Ik heb ook nog ergens wat geld uit verschillende landen. Zitten hele mooi bij. Zal ze weer eens opzoeken ;)
pi_174061823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:35 schreef ITrade het volgende:

[..]

En dit beleid zou nooit eens fout kunnen gaan volgens jou?
Elke 7 jaar gaat het fout.
Daar heeft RUG een mooi drieluik over gemaakt, staat op YouTube.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174062940
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Elke 7 jaar gaat het fout.
Daar heeft RUG een mooi drievierluik over gemaakt, staat op YouTube.



Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174063530
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Elke 7 jaar gaat het fout.
Daar heeft RUG een mooi drieluik over gemaakt, staat op YouTube.
Klopt, maar al is het niet echt 7 jaar.

Maar ik bedoel eigenlijk niet dat het fout gaat qua milde crisis, maar meer in de zin van echte veranderingen die nodig zijn. Zoals einde van de goudstandaard in de jaren dertig of de Nixon shock. Zo'n event lijkt me steeds aannemelijker worden.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174102993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 23:04 schreef ITrade het volgende:

[..]

Klopt, maar al is het niet echt 7 jaar.

Maar ik bedoel eigenlijk niet dat het fout gaat qua milde crisis, maar meer in de zin van echte veranderingen die nodig zijn. Zoals einde van de goudstandaard in de jaren dertig of de Nixon shock. Zo'n event lijkt me steeds aannemelijker worden.
Mij ook.
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:19:39 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174281426
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ik overal in de EU met hetzelfde geld kan betalen, nooit meer hoef te wisselen, makkelijk prijzen met elkaar kan vergelijken binnen Europa en dat het een sterke wereldmunt is die overal wordt geaccepteert.
En landen als Griekenland, Spanje, Portugal, Italie nauwelijks nog kunnen concureren, en ook niet hun munt kunnen devalueren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174282132
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En landen als Griekenland, Spanje, Portugal, Italie nauwelijks nog kunnen concureren, en ook niet hun munt kunnen devalueren.
Die zullen hun zaken beter op orde moeten houden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174414425
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef cherrycoke het volgende:
bitcoin is gedoemd te falen omdat het uit hete lucht getrokken word is het markt waardig.all niks waard, er staat geen arbeid tegenover leuk voor jullie bijstandlopers en uitkeringstrekkers die gratis door computer calculatie een waarde kunnen genereren.
Geld wat we nu gebruiken is infeite ook niks tot weinig waard en bestaat ook uit hete lucht. Puur omdat we het vertrouwen blijft het werken.
pi_174414741
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:27 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Geld wat we nu gebruiken is infeite ook niks tot weinig waard en bestaat ook uit hete lucht. Puur omdat we het vertrouwen blijft het werken.
Klopt en dat geldt voor elk betaalmiddel, al 10.000 jaar of langer.
De vorm verandert, maar het principe blijft gelijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:00:10 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174415867
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die zullen hun zaken beter op orde moeten houden...
Nee, ze hadden nooit in de Euro moeten gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174417374
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ze hadden nooit in de Euro moeten gaan.
Mja, steeds je rommel opruimen door je munt waardeloos te maken...
Die cirkel moeten ze eens doorbreken...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')