abonnement Unibet Coolblue
pi_174044398
Hallo,

Mijn kat heeft sinds twee weken ongeveer een kale plek in de hals. Het begon me steeds meer op te vallen dat er haar verdween en nu zit er ook daadwerkelijk een kale plek.

Ze krabt er niet aan, maar vandaag zag ik ook een rood plekje. Ik heb gecontroleerd op vlooien en ze heeft ook een maand geleden toevallig een pipetje gekregen dus lijkt me sterk dat het vlooien zijn. Ze is verder gezond en gedraagt zich niet anders dan normaal. Iemand een idee?

Groeten

pi_174044497
dierenartsbezoekje.
pi_174045145
Sowieso even mee naar de DA ja.

Ze kan niet zelf likken op deze plek toch?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174045277
Mooie kat.
pi_174045434
Bij onze kat kwam dat door het bandje. Na een jaar is het weer aangegroeid.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_174046251
Misschien een kaal plekje door het krabben hou het in de gaten .
pi_174047706
Ze kan niet likken op deze plek inderdaad. Inmiddels ook gehoord dat het aan het voer kan liggen. Krabben heb ik in de gaten gehouden maar het valt me niet op dat ze daar erg vaak krabt ofzo. Als er na het veranderen van voer niks gebeurt doe ik even een bezoekje aan de dierenarts. Pipetje krijgt ze ook nog even voor de zekerheid. Ik laat het hier wel even weten.
  Moderator donderdag 28 september 2017 @ 09:56:34 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_174048198
Heeft daar niet een klitje gezeten die ze eruit heeft getrokken?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_174049977
Hmm nee ik trek zelf altijd alle klitjes eruit maar de vacht wordt ook goed onderhouden en bevat bijna nooit klitten. Het is ook een erg symmetrische plek. Aan de andere kant is het precies hetzelfde.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:47:24 #10
22592 crew  Ole
pi_174156940
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:31 schreef Chinless het volgende:
Bij onze kat kwam dat door het bandje. Na een jaar is het weer aangegroeid.
dat ook meegemaakt hier.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174343813
Kan inderdaad een voedsel allergie zijn, een bepaald ingrediënt in het voedsel dan en daar krijgen ze uitslag, schilvers op de huid, haaruitval en jeuk van. De dierenarts kan dat meestal wel bepalen. Het is alleen zeer moeilijk om uit te vinden welk ingrediënt precies de allergie veroorzaakt. Het zou ook een combinatie van kunnen zijn.

Bij een van mijn katten begon dat ongeveer op gelijke wijze. Wondjes in de nek en op de rug, omdat het een grote stoere buiten kat is dacht ik eerst dat het van het vechten was. Later begon het te verergeren en dan ging het weer beter en dan weer erger. Nou had ik altijd het idee bij mijn katten dat ze net als mensen van een wisselend dieet houden, kocht dus altijd andere lekkernijen en nooit hetzelfde. En daar zat mijn fout, het constant wisselen van voer en dat geeft dan ook een heel onduidelijk wisselend beeld. Terwijl de andere kat nergens last van heeft, die vreet alles en wordt alleen maar dikker..

Op een dag gaf ik hem een pakje Sheba en een week later was het echt raak.. Hij had zijn buik helemaal kaal gelikt, zijn kop kapot gekrabd, zijn rug werd kaal, vacht werd stug, zat onder de rode bulten en ging van kwaad tot erger hij leek wel Psoriasis Kat. Het was echt zielig en de dierenarts had nog nooit zo'n heftige allergische reactie gezien bij een kat. Hij kreeg toen een cortisone kuurtje tegen de jeuk en het ging weer beter. Ik heb geen idee wat de fabrikant in Sheba stopt maar voor mijn kat blijkt het de grootste rotzooi te zijn en het blijft ook nog eens weken in het systeem. Maar het pakje Sheba gaf wel de doorslag en duidelijkheid dat het echt een voedselallergie is.

En dan wordt het zoeken naar voer waar hij goed op reageert. Huidproducten als zalmolie maakten het alleen maar erger. Ergens in het verleden was me opgevallen dat hij goed in zijn vel zat met Perfect Fit Sensitive maar omdat dit ooit uit het assortiment is gehaald waar ik altijd winkel ben ik overgestapt op Purina sensitive waar hij dan weer slechter op reageerde.

Dus nu is het niet meer wisselen van voer en heb een internet aanbieder gevonden met Perfect Fit sensitive en dat is naast rauwe kippenlever het enige wat hij nog krijgt. En hij heeft nergens meer last van. Heb ook Rauwe of gekookte koolvis geprobeerd en daar zit ook iets in waar zijn huid weer negatief op reageert.

Afijn, eind goed al goed.. Dit verhaaltje helpt je misschien en als je net zoals als ik altijd deed en soms veranderd van voer en of je kat verwend met allerlei lekkernijen.. Zou het daar wel eens kunnen zitten.

Succes. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 11-10-2017 09:36:26 ]
pi_174716987
Bedankt voor je bericht!

Ik ben gewisseld van voer naar Royal Canin en het lijkt erop dat de kale plek niet groter wordt, en dat het krabben gestopt is. Nu nog kijken of het haar terug groeit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')