abonnement Unibet Coolblue
pi_174045301
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Alle ervaringen gelezen en gezien is die kans gewoon aanwezig.
Bang niet, maar wel op mijn hoede.

Maar ik ben bereid dat risico te nemen en hoop (en ben voornemens) met mijn gezonde verstand er verantwoordelijk mee om te gaan.
Het zou alles zoveel makkelijker maken.

En ik kan hier zo allerlei redenen opnoemen waarom ik het wel zou kunnen doen en dat geld ook voor de redenen waarom ik het niet zou moeten doen.
Mja, ik snap je overwegingen zo goed. Het sociale is gewoon lastiger als je eigenlijk heel graag zou willen drinken en je je daar dan ook de hele tijd mee bezig bent. Ik ken zat mensen die niet drinken en toch mee kunnen gaan. Maar dat zijn mensen die niet drinken. Zij zijn een mysterie voor mij en ik denk dat ik het ook nooit op die manier zou kunnen...

Wel kut dat nu eigenlijk de keuze voor jou weer hetzelfde lijkt te voelen (aanname) als voor de eerdere keer die je omschrijft, alsof je alleen je vrienden / sociale leven kunt behouden door mee te doen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174045394
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja, ik snap je overwegingen zo goed. Het sociale is gewoon lastiger als je eigenlijk heel graag zou willen drinken en je je daar dan ook de hele tijd mee bezig bent. Ik ken zat mensen die niet drinken en toch mee kunnen gaan. Maar dat zijn mensen die niet drinken. Zij zijn een mysterie voor mij en ik denk dat ik het ook nooit op die manier zou kunnen...

Wel kut dat nu eigenlijk de keuze voor jou weer hetzelfde lijkt te voelen (aanname) als voor de eerdere keer die je omschrijft, alsof je alleen je vrienden / sociale leven kunt behouden door mee te doen...
Weet je, als je het niet drinken aspect weg zou laten..
Zouden er zoveel mensen stinkend jaloers op mij zijn.

Hoeveel mensen worstelen niet met hun sociale omgeving (eenzaamheid)
Ben hier komen wonen in een nieuwbouwappartement, bijna alleen maar toffe nieuwe jonge mensen die aansluiting met elkaar zochten.

De ene ging met de andere naar voetbal afgelopen weekend, ben zelf van het weekend naar NFL in London geweest met de buurvrouw.
Met een groepje gaan we zaterdag (als ik nog ga) naar een feest toe.
En met andere vrienden via Fok! ben ik naar tomorrowland geweest.

Hoeveel mensen zijn stik jaloers om binnen 3 jaar een nieuw netwerk op te bouwen..(doe je ook zelf over hoe je je opstelt) maar snap je.


Zijn het dezelfde omstandigheden?
ja en nee, ik ben niet meer dezelfde persoon.. en net zoals ik hier durf te delen, weet ik nu dat depressie of somberheid niet met drank moet oplossen en zou ik veel eerder naar de arts/ AA gaan.

Het maakt het allemaal zoveel makkelijker, ik denk dat het mij rust en plezier gaat geven.
De enige reden om erachter te komen is door het proberen.

En eerlijk is eerlijk, het is ook de angst om weer alleen thuis te zitten met oud en nieuw dit jaar.
Die dagen heb ik echt ieder jaar door moeten knokken, die wil/ doorzettingskracht om die dagen nuchter door te komen is er niet meer.

Triest? Verslavingsgedrag?
Geef het beestje een naampje, maar het is realiteit..
Hell To The Liars
pi_174045457
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Weet je, als je het niet drinken aspect weg zou laten..
Zouden er zoveel mensen stinkend jaloers op mij zijn.

Hoeveel mensen worstelen niet met hun sociale omgeving (eenzaamheid)
Ben hier komen wonen in een nieuwbouwappartement, bijna alleen maar toffe nieuwe jonge mensen die aansluiting met elkaar zochten.

De ene ging met de andere naar voetbal afgelopen weekend, ben zelf van het weekend naar NFL in London geweest met de buurvrouw.
Met een groepje gaan we zaterdag (als ik nog ga) naar een feest toe.
En met andere vrienden via Fok! ben ik naar tomorrowland geweest.

Hoeveel mensen zijn stik jaloers om binnen 3 jaar een nieuw netwerk op te bouwen..(doe je ook zelf over hoe je je opstelt) maar snap je.


Zijn het dezelfde omstandigheden?
ja en nee, ik ben niet meer dezelfde persoon.. en net zoals ik hier durf te delen, weet ik nu dat depressie of somberheid niet met drank moet oplossen en zou ik veel eerder naar de arts/ AA gaan.

Het maakt het allemaal zoveel makkelijker, ik denk dat het mij rust en plezier gaat geven.
De enige reden om erachter te komen is door het proberen.

En eerlijk is eerlijk, het is ook de angst om weer alleen thuis te zitten met oud en nieuw dit jaar.
Die dagen heb ik echt ieder jaar door moeten knokken, die wil/ doorzettingskracht om die dagen nuchter door te komen is er niet meer.

Triest? Verslavingsgedrag?
Geef het beestje een naampje, maar het is realiteit..
Gneh, ik vind het lastig dingen te vragen/zeggen die niet als een belerend vingertje klinken. Probeer daar even doorheen te lezen want zo is het allerminst bedoeld.

Als je zegt bang om O&N alleen te vieren uit angst niet nuchter te kunnen blijven, lijkt het mij ergens een signaal dat je nog niet hendig genoeg bent met je verslaving om hem in hand te houden..?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174045525
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Gneh, ik vind het lastig dingen te vragen/zeggen die niet als een belerend vingertje klinken. Probeer daar even doorheen te lezen want zo is het allerminst bedoeld.

Als je zegt bang om O&N alleen te vieren uit angst niet nuchter te kunnen blijven, lijkt het mij ergens een signaal dat je nog niet hendig genoeg bent met je verslaving om hem in hand te houden..?
Ik ben alle koningsdagen en oudejaarsavonden thuis gebleven.
Om het nuchter zijn in stand te houden.

Ik hoef je niet uit te leggen hoe de klok eruit ziet op tv en hoeveel mensen je zonder champagne ziet staan..
Alles en iedereen is in een feeststemming, en dat soort dagen wil ik ook gewoon (net als de massa) een van de leukste avonden van het jaar te vieren.

En aan mij de wijsheid en kracht om niet 1 januari weer op stap te gaan of naar de fles te grijpen.
Hell To The Liars
pi_174045575
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ben alle koningsdagen en oudejaarsavonden thuis gebleven.
Om het nuchter zijn in stand te houden.

Ik hoef je niet uit te leggen hoe de klok eruit ziet op tv en hoeveel mensen je zonder champagne ziet staan..
Alles en iedereen is in een feeststemming, en dat soort dagen wil ik ook gewoon (net als de massa) een van de leukste avonden van het jaar te vieren.

En aan mij de wijsheid en kracht om niet 1 januari weer op stap te gaan of naar de fles te grijpen.
Gneh, dat zijn nou net de dagen dat ik graaaaag binnen blijf :D maar ik snap je punt wel.

Ik vind het wel zorgwekkend dat je nog steeds een overtuiging lijkt te hebben dat je middel je leven beter zal maken. Lijkt me tricky.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174045638
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Gneh, dat zijn nou net de dagen dat ik graaaaag binnen blijf :D maar ik snap je punt wel.

Ik vind het wel zorgwekkend dat je nog steeds een overtuiging lijkt te hebben dat je middel je leven beter zal maken. Lijkt me tricky.
Het is idd niet risicoloos.
Het kan grandioos uitpakken, misschien ben ik na een jaar helemaal klaar mee, misschien valt het tegen, misschien kost het een paar extra bezoekjes aan de AA of GGZ of misschien pleurt alles in elkaar wat ik opgebouwd heb.

De vragen/ denkbeelden in mijn hoofd krijg ik in ieder geval beantwoord/ bevestigd, dat gaat rust geven sowieso.. Misschien komen er weer nieuwe vragen bij.
Een aantal dingen kan niemand mij verwijten, ik ben bewust van het risico en ik heb er heel goed over nagedacht. :)
Hell To The Liars
pi_174046762
Hersens zijn neuroplastisch. In je drankperiode zijn de receptoren voor drank vermeerderd. Nu je droog staat en er al een poos geen actie voor die receptoren is geweest heb je geen last van lichamelijke zucht. Door je huidige manier van denken activeren ze zich alvast. Dat glas champagne straks maakt dat ze met zijn allen gaan zingen.
Prrrrr
pi_174049103
Je hebt drie opties toch?
- met Oud en Nieuw alleen nuchter thuis blijven
- Oud en Nieuw nuchter met vrienden vieren die wel drinken
- Oud en Nieuw vieren met vrienden en drinken

Kun je me uitleggen wat optie 3 zover beter maakt dan optie 2 dat je het risico op een langdurige terugval wilt lopen?

En mijn tweede vraag: zou je niet een vriendengroep kunnen vinden (hoeft niet in plaats van je huidige vrienden) waarmee je dit soort feesten viert die ook nuchter blijven? Ik ken mensen die dan hun fellows van de zelfhulpgroepen opzoeken. Daar ook mee gaan stappen bijvoorbeeld.
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 28 september 2017 @ 11:11:39 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174049200
Ik zou toch dringend willen adviseren om het gewoon NIET te doen. Neem NIET dat risico. Gezien je voorgeschiedenis is dit spelen met vuur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174049618
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ben alle koningsdagen en oudejaarsavonden thuis gebleven.
Om het nuchter zijn in stand te houden.

Ik hoef je niet uit te leggen hoe de klok eruit ziet op tv en hoeveel mensen je zonder champagne ziet staan..
Alles en iedereen is in een feeststemming, en dat soort dagen wil ik ook gewoon (net als de massa) een van de leukste avonden van het jaar te vieren.

En aan mij de wijsheid en kracht om niet 1 januari weer op stap te gaan of naar de fles te grijpen.
Alles en iedereen is en een feeststemming en viert een van de leukste dagen van het jaar met alcohol?

Nou, dat is iets wat je jezelf wijs maakt. Om jezelf zielig te voelen.
Het is gewoon een Oudejaarsavond. Of gewoon een Koningsdag.
Koningsdag met kinderen is vooral overdag de kinder-vrijmarkt op. Geen uitbundige feesten of alcohol komt daar aan te pas. Om 1700 uur zijn we uitgeteld en moe weer thuis. Met de hele familie. Opa en oma erbij en alle kleinkinderen. Niemand drinkt.

Oudejaarsavond is hier ook met gezin op de bank tv kijken. Zelfgebakken oliebollen etc.

Word wakker! Het gros van NL viert dit soort dagen helemaal niet zo idioot uitbundig als jij wel niet denkt. Het zit in jouw hoofd.
Voel je niet zielig. Genoeg mensen drinken helemaal niet. En dat is niet raar.
Make my day!
pi_174049665
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:33 schreef agter het volgende:

[..]

Alles en iedereen is en een feeststemming en viert een van de leukste dagen van het jaar met alcohol?

Nou, dat is iets wat je jezelf wijs maakt. Om jezelf zielig te voelen.
Het is gewoon een Oudejaarsavond. Of gewoon een Koningsdag.
Koningsdag met kinderen is vooral overdag de kinder-vrijmarkt op. Geen uitbundige feesten of alcohol komt daar aan te pas. Om 1700 uur zijn we uitgeteld en moe weer thuis. Met de hele familie. Opa en oma erbij en alle kleinkinderen. Niemand drinkt.

Oudejaarsavond is hier ook met gezin op de bank tv kijken. Zelfgebakken oliebollen etc.

Word wakker! Het gros van NL viert dit soort dagen helemaal niet zo idioot uitbundig als jij wel niet denkt. Het zit in jouw hoofd.
Voel je niet zielig. Genoeg mensen drinken helemaal niet. En dat is niet raar.
Met oudjaar drinken mensen wel gewoon. Ga maar eens de stad in met oudjaar, drank in overvloed.
pi_174050187
Nou ja ik ben dol op m'n drankje en dol op feesten, maar de gedachte om aan een overschat feest als O&N (of koningsdag, zelfde verhaal) je nuchterheid op te geven doet me wel een beetje cringen.

Een wijze les uit mijn feestleven negeer O&N, valt altijd tegen. Ga de zaterdag ervoor en de zaterdag erna voor 6x betere feestjes (met mensen die die les ook geleerd hebben :D ).

En nog een belangrijkere feestles: als je plant dat het grandioos zal zijn, valt het hoe dan ook tegen :D

Dus ja, als je dan bewust op het randje wilt gaan leven (want dat is denk ik wat je doet zolang een verslaavde "normaal" drinkt) DAN IN GODSNAAM NIET VOOR EEN OVERSCHAT KUTFEEST ALS OUD EN NIEUW!!!! WRAAAAAAAAAAAGH.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174050576
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:36 schreef 8777 het volgende:

[..]

Met oudjaar drinken mensen wel gewoon. Ga maar eens de stad in met oudjaar, drank in overvloed.
Veel (de meesten?) mensen zitten gewoon thuis met familie/kinderen. En die hebben echt niet de meest geweldige stap-avond van hun leven.

In de stad zie je vnl jongeren. En geen gezinnen.

Je moet het allemaal niet groter maken dan het is.
Make my day!
  donderdag 28 september 2017 @ 12:43:05 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174050843
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:36 schreef 8777 het volgende:

[..]

Met oudjaar drinken mensen wel gewoon. Ga maar eens de stad in met oudjaar, drank in overvloed.
Ja en voornamelijk jeugd in overvloed :{.

O&N is nu niet echt de feestdag waarbij ik, zou ik alcoholist zijn, mijn nuchterzijn zou willen doorbreken. Totaal eens met DP dus.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174050858
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja en voornamelijk jeugd in overvloed :{.

O&N is nu niet echt de feestdag waarbij ik, zou ik alcoholist zijn, mijn nuchterzijn zou willen doorbreken. Totaal eens met DP dus.
Kom je ook gezellig bij mij de poezen aaien op de bank, de 31e?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 28 september 2017 @ 12:45:04 #41
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174050876
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Kom je ook gezellig bij mij de poezen aaien op de bank, de 31e?
Alleen als mijn honden mee mogen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174050901
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Alleen als mijn honden mee mogen.
Hehe, gelijk een goed excuus om ook met jou NIET af te spreken :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174051045
Ik drink best graag, maar op bijv Koningsdag ben ik eigenlijk altijd nuchter (ik ben 27 en heb geen kinderen). Lekker vroeg uit bed om met een groep vrienden de vrijmarkt over te lopen. En daarna een op de bank hangen, tv kijken en oranje tompoezen eten. Ik moet er niet aan denken om op zo'n dag aangeschoten door een dronken menigte te wankelen :N

Je verslaving spreekt Droopie, en praat je aan dat er geen andere manier is om van dit gevoel af te komen dan te gaan drinken.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_174051226
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:29 schreef agter het volgende:

[..]

Veel (de meesten?) mensen zitten gewoon thuis met familie/kinderen. En die hebben echt niet de meest geweldige stap-avond van hun leven.

In de stad zie je vnl jongeren. En geen gezinnen.

Je moet het allemaal niet groter maken dan het is.
Zo ziet mijn oudjaar er dit jaar waarschijnlijk ook uit.
pi_174051755
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:04 schreef 8777 het volgende:

[..]

Zo ziet mijn oudjaar er dit jaar waarschijnlijk ook uit.
En hoe vind je dat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174051970
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En hoe vind je dat?
Dat weet ik nog niet, tot nu toe was ik elk jaar op de laatste dag van het jaar zo zat als een aap. Ook als ik me voorgenomen had om dat niet te doen. Maar dit jaar kan ik dat absoluut niet maken.
pi_174052072
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:45 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet, tot nu toe was ik elk jaar op de laatste dag van het jaar zo zat als een aap. Ook als ik me voorgenomen had om dat niet te doen. Maar dit jaar kan ik dat absoluut niet maken.
Voor wie niet? Voor jezelf, je gezin? Hulpverlening?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174052654
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja en voornamelijk jeugd in overvloed :{.

O&N is nu niet echt de feestdag waarbij ik, zou ik alcoholist zijn, mijn nuchterzijn zou willen doorbreken. Totaal eens met DP dus.
Het gaat niet alleen om oud en nieuw he, ik heb verspreid over de afgelopen week wel meer voorbeelden gegeven :)

Oud en nieuw is in mijn beleving een van de leukste dagen, maar niet uitsluitend.

Ik ga mijzelf ook niet teveel verdedigen hier, ongeacht of ik positieve of negatieve feedback krijg (wat ik beide waardeer hoor :*).

Ik voelde wel de verplichting/ behoefte om ook dit te delen met jullie.
Hell To The Liars
pi_174052987
Ik snap heel goed dat sociaal zijn leukér kan zijn met een drankje op, maar je sociale leven zó niet leuk en/of 'handelbaar' vinden zonder drank op, lijkt mij op zich al een heel ongezond uitgangspunt/teken.

Droopie :* , ik zou je echt héél erg sterk willen afraden dit risico te nemen!
Wat Lienekien al schreef, dit is spelen met vuur.... :{ Kom en kop op en wees alsjeblieft verstandig en sterk!
Tails tell tales
  donderdag 28 september 2017 @ 14:53:09 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174053077
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om oud en nieuw he, ik heb verspreid over de afgelopen week wel meer voorbeelden gegeven :)

Oud en nieuw is in mijn beleving een van de leukste dagen, maar niet uitsluitend.

Ik ga mijzelf ook niet teveel verdedigen hier, ongeacht of ik positieve of negatieve feedback krijg (wat ik beide waardeer hoor :*).

Ik voelde wel de verplichting/ behoefte om ook dit te delen met jullie.
Snap ik :*. Maar het zou zo zonde zijn wanneer je al je progressie weggooit omdat het zo gezellig is een drankje mee te drinken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')