abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 september 2017 @ 16:25:52 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_173989081
In februari krijgen we gezinsuitbreiding en zit ik met partner en 2 kinderen. Op dit moment heb ik een mini cooper 5 deurs. Bij mijn baas heb ik aangegeven dat ik dit niet meer zie zitten en een grotere auto zou willen. Nu kwam hij met de Clubman en Countryman. Ik twijfel of dit wel groot genoeg is voor een gezin en dat daar ook makkelijk een kinderwagen in past.

Zelf ben ik weinig fan van de mini, zeker het lage deel kan me irriteren waardoor ik niet zo snel d Clubman als optie zal zien. Het liefst wil ik een heel ander merk maar mijn baas vindt die auto's zo goed bij ons bedrijf passen aangezien ze een eigenzinnige look hebben.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_173989658
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:25 schreef yvette1982 het volgende:
In februari krijgen we gezinsuitbreiding en zit ik met partner en 2 kinderen. Op dit moment heb ik een mini cooper 5 deurs. Bij mijn baas heb ik aangegeven dat ik dit niet meer zie zitten en een grotere auto zou willen. Nu kwam hij met de Clubman en Countryman. Ik twijfel of dit wel groot genoeg is voor een gezin en dat daar ook makkelijk een kinderwagen in past.

Zelf ben ik weinig fan van de mini, zeker het lage deel kan me irriteren waardoor ik niet zo snel d Clubman als optie zal zien. Het liefst wil ik een heel ander merk maar mijn baas vindt die auto's zo goed bij ons bedrijf passen aangezien ze een eigenzinnige look hebben.
Heb wel eens een Countryman als leen/voorloop auto meegekregen van de leasemij.

De ruimte valt heel erg tegen, en als je geen S hebt rijdt het gewoon k*t.
Maar een kratje bier past misschien net achterin, voor meer moet je toch gaan klappen.

De clubman lijkt me dan ruimer, maar dan heb je van die irritante klapdeuren:


Zeker bij fileparkeren in de stad lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 17:16:47 ]
pi_173989709
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:25 schreef yvette1982 het volgende:
[..]

Zelf ben ik weinig fan van de mini, zeker het lage deel kan me irriteren waardoor ik niet zo snel d Clubman als optie zal zien. Het liefst wil ik een heel ander merk maar mijn baas vindt die auto's zo goed bij ons bedrijf passen aangezien ze een eigenzinnige look hebben.
Een mini in 2017 eigenzinnig vinden :') lekker dan

De clubman is in verhouding best een forse auto, maar ook daar zal een kinderwagen nog wel puzzelen zijn.

Is het geen optie om zelf een auto aan te schaffen? Beetje zonde om bijtelling te betalen voor een auto die je eigenlijk niet wilt.
  maandag 25 september 2017 @ 17:30:53 #4
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_173990403
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:58 schreef Bigs het volgende:

[..]

Een mini in 2017 eigenzinnig vinden :') lekker dan

De clubman is in verhouding best een forse auto, maar ook daar zal een kinderwagen nog wel puzzelen zijn.

Is het geen optie om zelf een auto aan te schaffen? Beetje zonde om bijtelling te betalen voor een auto die je eigenlijk niet wilt.
Dat gepuzzel zie ik dus niet zitten. En dat gekut dat achterin een autostoeltje past vind ik ook niet wenselijk. Kortom, echt een hele vooruitgang is het dus ook niet.

Dat gaat zeker een optie worden om zelf eentje te kopen. Ik ben inderdaad niet van plan om weer een auto te nemen die ik niet zie zitten.

Heb jij eventueel nog andere "eigenzinnige" auto's voor ogen die ik als alternatief aan kan dragen?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_173990774
MINI's staan gewoon niet bekend als ruimtewonder. Het lijkt mij dat de Countryman dan nog de ruimste is van alle modellen.

Andere eigenzinnige wagens? Je hebt bijvoorbeeld de Fiat 500L, niet het mooiste ding, maar wel 'eigenzinnig' omdat het familie is van de 500 (al moet je dat nog wel ver zoeken). De nieuwe Scénic misschien proberen? Die ziet er strak uit en is ruim (zeker als je de grote versie neemt). Met een apart kleurtje zou dat misschien nog 'eigenzinnig' genoeg zijn ;)

pi_173991531
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
MINI's staan gewoon niet bekend als ruimtewonder. Het lijkt mij dat de Countryman dan nog de ruimste is van alle modellen.

Andere eigenzinnige wagens? Je hebt bijvoorbeeld de Fiat 500L, niet het mooiste ding, maar wel 'eigenzinnig' omdat het familie is van de 500 (al moet je dat nog wel ver zoeken). De nieuwe Scénic misschien proberen? Die ziet er strak uit en is ruim (zeker als je de grote versie neemt). Met een apart kleurtje zou dat misschien nog 'eigenzinnig' genoeg zijn ;)

[ afbeelding ]
De Countryman is niet ruim ;) !
pi_173991996
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 18:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

De Countryman is niet ruim ;) !
Dat snap ik, de ruimste zei ik ook ;) Er is net een nieuw model van, die zal vast wel weer wat groter zijn dan de vorige.
pi_173992047
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 19:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat snap ik, de ruimste zei ik ook ;) Er is net een nieuw model van, die zal vast wel weer wat groter zijn dan de vorige.
341 liter. Dat is niet veel, zeker niet met een kind denk ik.

Overigens niet als aanval/discussie op jou bedoelt hoor, maar ter info.
pi_173993533
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 19:06 schreef Blue_note het volgende:

[..]

341 liter. Dat is niet veel, zeker niet met een kind denk ik.

Overigens niet als aanval/discussie op jou bedoelt hoor, maar ter info.
Snap ik, maar ik bedoelde ook de ruimste van de MINI's, al weet ik dat ook niet zeker hoor. Zoals ik al zei: voor ruimte moet je gewoon bij een ander merk zijn. Zou zelf de Grand Scénic proberen. Mooi model, voor een MPV.
  maandag 25 september 2017 @ 21:06:52 #10
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_173995021
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 20:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik bedoelde ook de ruimste van de MINI's, al weet ik dat ook niet zeker hoor. Zoals ik al zei: voor ruimte moet je gewoon bij een ander merk zijn. Zou zelf de Grand Scénic proberen. Mooi model, voor een MPV.
Goed punt. Ik vrees dat het te klein is. Voor de zekerheid rijd ik even langs de dealer.
Ik ga even op de grand scenic googelen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_174006980
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:30 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Heb jij eventueel nog andere "eigenzinnige" auto's voor ogen die ik als alternatief aan kan dragen?
Ik denk dat er op dit moment niet echt iets in de buurt komt.. Kia heeft wel wat eigenzinnige auto's maarja dat moet maar net je smaak zijn. Wat dacht je van een Mercedes GLA? :)
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:13:55 #12
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_174014659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:15 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ik denk dat er op dit moment niet echt iets in de buurt komt.. Kia heeft wel wat eigenzinnige auto's maarja dat moet maar net je smaak zijn. Wat dacht je van een Mercedes GLA? :)
mooie auto. Wel iets te duur. Het mag volgens mij tussen de 30 en 35 k kosten.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_174020028
Jeep Renegade?

so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174020202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Jeep Renegade?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Compass is groter en binnen budget.

Als je dan toch naar een Fiat product gaat en ruimte wilt, neem een Freemont:



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2017 22:31:33 ]
pi_174020276
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:27 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als je dan toch naar een Fiat product gaat, neem een Freemont:

[ afbeelding ]
Die wordt in Nederland niet verkocht. Dus dan moet je importen uit België of Duitsland.. zit niemand op te wachten. Ook veel te duur met de slurptax.. (de reden waarom hij hier niet verkocht wordt)..

Bovendien is een Freemont niet echt eigenzinnig, een Jeep Renegade wel.
Een Compass in de basis uitvoering valt inderdaad binnen budget..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174020328
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:30 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Die wordt in Nederland niet verkocht
Dat is waar, tweedehands wel. Maar dat is met lease weer niet handig.

Een Compass is groter dan een Renegade en binnen budget. Maar basis inderdaad...

Een Renegade komt ook niet boven de 350 liter btw.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2017 22:35:17 ]
pi_174020533
Op een Duits forum zegt men dat een kinderwagen in de Renegade past als je de hoedenplank verwijdert.

Niet echt een optie dus
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174020588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Op een Duits forum zegt men dat een kinderwagen in de Renegade past als je de hoedenplank verwijdert.

Niet echt een optie dus
Nouja, opzich past het dan wel. Als je het niet erg vind om de hoedenplank thuis te laten.

Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

Ik vind hem in het echt alleen zo blikkerig aandoen.
pi_174020687
De nieuwe Countryman is met 20cm lengte toegenomen en dus een stuk ruimer :Y
https://www.autoblog.nl/

En het is een Nederlands product w/
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_174020690
Een Dacia Duster in dikste uitvoering vindt de baas van TS vast niet duur genoeg/tof genoeg om aan klanten te showen...
Schone schijn..



so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174021830
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een Dacia Duster in dikste uitvoering vindt de baas van TS vast niet duur genoeg/tof genoeg om aan klanten te showen...
Schone schijn..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lijkt mij een prima auto voor een gezin met kinderwagens en zo ^O^
  woensdag 27 september 2017 @ 16:44:42 #22
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_174034110
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een Dacia Duster in dikste uitvoering vindt de baas van TS vast niet duur genoeg/tof genoeg om aan klanten te showen...
Schone schijn..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niet verkeerd. Die zal hij niet accepteren omdat we wel voor kwaliteit staan. Een Dacia zal hij geen kwaliteitsmerk vinden.
Een Audi Q2 vind ik zelf wel erg mooi. Niet heel eigenzinnig maar wel kwaliteit. Al betwijfel ik of daar een buggy in past.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_174034162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:44 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Niet verkeerd. Die zal hij niet accepteren omdat we wel voor kwaliteit staan. Een Dacia zal hij geen kwaliteitsmerk vinden.
Een Audi Q2 vind ik zelf wel erg mooi. Niet heel eigenzinnig maar wel kwaliteit. Al betwijfel ik of daar een buggy in past.
grappig wel..
Als er iets geen kwaliteit is, is het VAG..

Dacia komt al jaren goed uit kwaliteitstests, maar het gaat blijkbaar puur om imago
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 27 september 2017 @ 16:50:49 #24
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_174034229
De Jeep Renegade en Compass zien er niet slecht uit. Al zal de laatste denk ik niet door de "kwaliteits imago" test komen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_174036987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:50 schreef yvette1982 het volgende:
De Jeep Renegade en Compass zien er niet slecht uit. Al zal de laatste denk ik niet door de "kwaliteits imago" test komen.
Wat is er mis mee dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')