abonnement Unibet Coolblue
pi_173986988
Hallo iedereen! Ik moet voor morgen van mijn studie een aantal vragen hebben voorgelegd in een interview aan een opvoeder/ouder! Ik doe de opleiding pedagogiek en moet me op onder andere deze manier verdieping in hoe ouders er in staan. Dus als iemand eveb tijd heeft.. ik zou het zoooooooo erg op prijs stellen!!

De vragenlijst;
Hoe ervaart u op dit moment de opvoeding?

Hoe ervaart u de opvoeding in vergelijking met vroeger?

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen vroeger en nu?

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen verschillende kinderen?

Wat vind u belangrijk in de opvoeding?

Wat vraagt uw kind van u in de opvoeding?

Hoe heeft u uw zwangerschap of de zwangerschap van uw partner ervaren?

Hoe heeft u de eerste jaren als ouder ervaren?

Hoe heeft u de balans gevonden tussen tijd voor uzelf en tijd besteden aan uw kind?

Nogmaals zou het echt fijn vinden s iemand de tijd nam!!!!
pi_173987041
Je lijkt mijn oudste zoon wel.
Ook alles op het laatste moment zien te regelen.

(Alvast vraag 1 beantwoord :P )
pi_173987090
Zoveel fouten in de OP :')
Doe er zelf eens wat moeite voor. Misschien nemen anderen dan de tijd om je te helpen.

Tevens: heb je je ouders al gevraagd?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173987105
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:26 schreef lily het volgende:
Je lijkt mijn oudste zoon wel.
Ook alles op het laatste moment zien te regelen.

(Alvast vraag 1 beantwoord :P )
Haha. We hebben het allemaal zo druk met van alles tegewoordig!
pi_173987150
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Zoveel fouten in de OP :')
Doe er zelf eens wat moeite voor. Misschien nemen anderen dan de tijd om je te helpen.

Tevens: heb je je ouders al gevraagd?
Wat is OP? ben hier lang niet op geweest dus begrijp die afkortingen niet. Maar ik kan niks met vooroordelen en jullie weten niet hoe en waarom.. als je niet kan helpen dan liever geen antwoord met alle respect. De vragen mogen niet aan je eigen ouders gesteld worden.
pi_173987186
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:34 schreef shawtyyy het volgende:
Wat is OP? ben hier lang niet op geweest dus begrijp die afkortingen niet. Maar ik kan niks met vooroordelen en jullie weten niet hoe en waarom.. als je niet kan helpen dan liever geen antwoord met alle respect. De vragen mogen niet aan je eigen ouders gesteld worden.
Denken dat ik je niet help :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 25 september 2017 @ 14:36:50 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173987198
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:34 schreef shawtyyy het volgende:

[..]

Wat is OP? ben hier lang niet op geweest dus begrijp die afkortingen niet. Maar ik kan niks met vooroordelen en jullie weten niet hoe en waarom.. als je niet kan helpen dan liever geen antwoord met alle respect. De vragen mogen niet aan je eigen ouders gesteld worden.
Gewoon onderling aan elkaars ouders vragen ook niet? c_/
pi_173987218
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Denken dat ik je niet help :')
Haha dat is prima..
pi_173987258
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gewoon onderling aan elkaars ouders vragen ook niet? c_/
Haha nee dat gaat niet lukken. En niemand heeft daar ook tijd voor.. wonen ver van elkaar af etc.
pi_173987292
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:40 schreef shawtyyy het volgende:
Haha nee dat gaat niet lukken. En niemand heeft daar ook tijd voor.. wonen ver van elkaar af etc.
Daar hebben ze tegenwoordig iets op gevonden. Het heet "telefoon", "e-mail" en "whatsapp".
Nogmaals: doe er eens wat moeite voor.

Maar goed, je hebt nog een heel jaar de tijd, want je mag het dan nóg een keer doen.
Succes ermee :W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173987297
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:22 schreef shawtyyy het volgende:
Hallo iedereen! Ik moet voor morgen van mijn studie een aantal vragen hebben voorgelegd in een interview aan een opvoeder/ouder! Ik doe de opleiding pedagogiek en moet me op onder andere deze manier verdieping in hoe ouders er in staan. Dus als iemand eveb tijd heeft.. ik zou het zoooooooo erg op prijs stellen!!

De vragenlijst;
Hoe ervaart u op dit moment de opvoeding?

Wisselend. Soms een piece of cake en soms is het net Kim Jong Un vs Trump

Hoe ervaart u de opvoeding in vergelijking met vroeger?

Kinderen opvoeden lijkt tegenwoordig een hele happening met alle adviezen en trend die gevolgd dienen te worden.

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen vroeger en nu?
Ja, het is minder relaxed

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen verschillende kinderen?

Wat bedoel je met deze vraag?

Wat vind u belangrijk in de opvoeding?

Dat ze een realistisch beeld hebben van de wereld om zich heen zodat ze zich zonder ons al ouders kunnen redden.
Liefde
Zelfvertrouwen.

Wat vraagt uw kind van u in de opvoeding?

Sturing, liefde en plezier.

Hoe heeft u uw zwangerschap of de zwangerschap van uw partner ervaren?

Als een ellendige rit.

Hoe heeft u de eerste jaren als ouder ervaren?
Wisselend, leuk en zwaar.

Hoe heeft u de balans gevonden tussen tijd voor uzelf en tijd besteden aan uw kind?
Door dagelijks een moment voor mijzelf te plannen en wekelijks als ouders iets leuks te gaan doen.

Nogmaals zou het echt fijn vinden s iemand de tijd nam!!!!
pi_173987322
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar hebben ze tegenwoordig iets op gevonden. Het heet "telefoon", "e-mail" en "whatsapp".
Nogmaals: doe er eens wat moeite voor.

Maar goed, je hebt nog een heel jaar de tijd, want je mag het dan nóg een keer doen.
Succes ermee :W
Jij hebt blijkbaar wel tijd genoeg dat je op topics reageert waar je uiteindelijk niks aan toevoegt😂 hele fijne dag schattepatat 👄
pi_173987338
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:43 schreef shawtyyy het volgende:
Jij hebt blijkbaar wel tijd genoeg dat je op topics reageert waar je uiteindelijk niks aan toevoegt😂 hele fijne dag schattepatat 👄
_O- _O-
Jammer dat je te dom bent om mijn advies te volgen of überhaupt maar te snappen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173987352
Ik vind het ook wel raar dat je dit op een forum moet posten. Het is echt totaal niet moeilijk om ergens ouders te vinden die deze vragen willen beantwoorden..
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173987380
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:41 schreef Brybry het volgende:

[..]

Mooie antwoorden. Heel erg bedankt!
pi_173987420
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:44 schreef MilkTea het volgende:
Ik vind het ook wel raar dat je dit op een forum moet posten. Het is echt totaal niet moeilijk om ergens ouders te vinden die deze vragen willen beantwoorden..
Moeilijk is het zeker niet. Ik ben er domweg te laat mee begonnen en ik heb vandaag een heleboel te regelen + een verhuizing. En niks is raar als het werkt..
pi_173987431
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:48 schreef shawtyyy het volgende:

[..]

Moeilijk is het zeker niet. Ik ben er domweg te laat mee begonnen en ik heb vandaag een heleboel te regelen + een verhuizing. En niks is raar als het werkt..
Je gaat in je eentje verhuizen?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173987470
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

_O- _O-
Jammer dat je te dom bent om mijn advies te volgen of überhaupt maar te snappen.
Zo moeilijk is je manier van communicatie niet bij te houden.. t is gewoon een onmogelijke optie voor mij. Waarom zo bot.. verdoe je tijd vooral niet aan iemand als je diegene 'dom' vind.. hou die rust🤣😚😚😚😚
pi_173987500
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:49 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Je gaat in je eentje verhuizen?
Yes
pi_173987514
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:53 schreef shawtyyy het volgende:

[..]

Yes
:')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173987710
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 14:22 schreef shawtyyy het volgende:
Hallo iedereen! Ik moet voor morgen van mijn studie een aantal vragen hebben voorgelegd in een interview aan een opvoeder/ouder! Ik doe de opleiding pedagogiek en moet me op onder andere deze manier verdieping in hoe ouders er in staan. Dus als iemand eveb tijd heeft.. ik zou het zoooooooo erg op prijs stellen!!

De vragenlijst;
Hoe ervaart u op dit moment de opvoeding?

Ze zijn nu 5 en 7, op zich wel voortvarend.

Hoe ervaart u de opvoeding in vergelijking met vroeger?

Heb meer berusting gevonden in de onzekerheid die opvoeden en opgroeiende kinderen met zich meebrengen

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen vroeger en nu?

Huidige opvoeding is toch wel individualistischer, ik ben sceptisch tov adviezen van anderen, want ik ken mijn kinderen het best.

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen verschillende kinderen?

Is altijd een combinatie van opvoeding en aard van het beestje, dus lastig te zeggen waar de factor opvoeding de doorslaggevende rol speelt.

Wat vind u belangrijk in de opvoeding?

Kinderen goed voorbereiden op de toekomst en ondersteunen in hun ontwikkeling.

Wat vraagt uw kind van u in de opvoeding?

Wat een ontzettende open vraag zeg.. Nou naast veel moeite, tijd en liefde ervaar ik toch de noodzaak van zelfreflectie, wat ontzettend moeilijk is, omdat het gaat om het meest kwetsbare stukje van jezelf.


Hoe heeft u uw zwangerschap of de zwangerschap van uw partner ervaren?

Mooi, de bevalling iets minder.

Hoe heeft u de eerste jaren als ouder ervaren?

Opnieuw de balans moeten vinden. Niet zozeer zwaar, maar vooral anders. Ook de rol die je in je eigen leven speelt moet je een soort van opnieuw uitvinden.

Hoe heeft u de balans gevonden tussen tijd voor uzelf en tijd besteden aan uw kind?

Niet. Neem wel tijd voor mezelf, maar balans klinkt als een soort symbiose en daar is toch echt geen sprake van.

Nogmaals zou het echt fijn vinden s iemand de tijd nam!!!!
pi_173987718
Hoe ervaart u op dit moment de opvoeding?

Lastig

Hoe ervaart u de opvoeding in vergelijking met vroeger?
Vroeger was alles beter, minder toestanden e.d

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen vroeger en nu?
Ja, vroeger had je nog geen internet, sexting, smartphones met goede camera's enzo

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen verschillende kinderen?
Ik heb er maar 1, nummer 2 is onderweg

Wat vind u belangrijk in de opvoeding?
alles

Wat vraagt uw kind van u in de opvoeding?
Duidelijkheid, regels en structuur

Hoe heeft u uw zwangerschap of de zwangerschap van uw partner ervaren?
Geen idee, ik had er weinig interesse in toen

Hoe heeft u de eerste jaren als ouder ervaren?
zwaar

Hoe heeft u de balans gevonden tussen tijd voor uzelf en tijd besteden aan uw kind?
Die heb ik nog niet gevonden
pi_173987849
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Geweldig! Bedankt! 💕
pi_173987895
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:06 schreef 8777 het volgende:
Hoe ervaart u op dit moment de opvoeding?

Lastig

Hoe ervaart u de opvoeding in vergelijking met vroeger?
Vroeger was alles beter, minder toestanden e.d

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen vroeger en nu?
Ja, vroeger had je nog geen internet, sexting, smartphones met goede camera's enzo

Merkt u verschillen in de opvoeding tussen verschillende kinderen?
Ik heb er maar 1, nummer 2 is onderweg

Wat vind u belangrijk in de opvoeding?
alles

Wat vraagt uw kind van u in de opvoeding?
Duidelijkheid, regels en structuur

Hoe heeft u uw zwangerschap of de zwangerschap van uw partner ervaren?
Geen idee, ik had er weinig interesse in toen

Hoe heeft u de eerste jaren als ouder ervaren?
zwaar

Hoe heeft u de balans gevonden tussen tijd voor uzelf en tijd besteden aan uw kind?
Die heb ik nog niet gevonden
Thanks! Kort maar krachtige antwoorden.. veel geluk en succes gewenst met het 2e kindje💕
pi_173988508
Wat meer informatie in je openingspost (OP) en wat je al hebt gedaan voordat je besloot je vraag hier te stellen zou ik voortaan op prijs stellen. Nu komt het over als "ik heb nog maar een dag de tijd en laat ik maar snel hier de vragenlijst dumpen want dan ben ik ervan af". Succes ermee verder!
pi_173991018
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:55 schreef sneakydesert het volgende:
Wat meer informatie in je openingspost (OP) en wat je al hebt gedaan voordat je besloot je vraag hier te stellen zou ik voortaan op prijs stellen. Nu komt het over als "ik heb nog maar een dag de tijd en laat ik maar snel hier de vragenlijst dumpen want dan ben ik ervan af". Succes ermee verder!
Ik had wel bij de inleiding wat meer moeten vertellen indd. Dan ben ik me daar bewust van.. tnx for pointing that out. Dankjewel komt goed!
  maandag 25 september 2017 @ 18:08:48 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173991089
Waarom spreek je ouders op Fok! aan met "u" en "mama en papa"? Waarom niet gewoon "je" en "vader, moeder of ouder"?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173991322
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 18:08 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom spreek je ouders op Fok! aan met "u" en "mama en papa"? Waarom niet gewoon "je" en "vader, moeder of ouder"?
Does that even matter haha.. ik had alleen eventjes ergens hulp mee nodig ik heb geen topic gestart om me te verantwoorden voor elk scheetje.. wat is dat toch met dr mensen hier dat constante gewijs 😭
pi_173991535
Forum.viva.nl
pi_173992306
Misschien beter verplaatsen naar OUD? Hier komen vooral scholieren en studenten.
pi_173993348
Zoals ik dat vanmiddag probeerde te zeggen, en wat ik mijn kinderen ook steeds moet zeggen; Heb je hulp nodig probeer echt beter te plannen.
Ik snap dat het nu een dooddoener is maar ik wil wel helpen maar niet een dag van tevoren.

Ik vind dit niet de minste vragen namelijk....
  maandag 25 september 2017 @ 20:07:27 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173993420
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 18:24 schreef shawtyyy het volgende:

[..]

Does that even matter haha.. ik had alleen eventjes ergens hulp mee nodig ik heb geen topic gestart om me te verantwoorden voor elk scheetje.. wat is dat toch met dr mensen hier dat constante gewijs 😭
Nouja, ik had daardoor spontaan geen zin meer om antwoord te geven op je vragen. Dus in zoverre is het wel degelijk relevant.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173993541
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:04 schreef lily het volgende:
Zoals ik dat vanmiddag probeerde te zeggen, en wat ik mijn kinderen ook steeds moet zeggen; Heb je hulp nodig probeer echt beter te plannen.
Ik snap dat het nu een dooddoener is maar ik wil wel helpen maar niet een dag van tevoren.

Ik vind dit niet de minste vragen namelijk....
Ik weet zelf ook wel dat ik hier wat eerder mee moest beginnen zodat ik het beter op mijn gemak en optimaal kon uitwerken, maar wegebs drukte is het helaas anders gelopen en zag ik dit als een van de opties en probeerde ik het maar uit.

Vandaar dat ik ok hier om hulp vroeg. Wat ik niet begrijp is dat mensen hierop ingaan om vervolgens duidelijk te maken dat ze toch niet willen helpen gevolgd door redenen en een hele lecture 🤣

Maar its all good mijn vragenlijst is al gelukkig door een paar ouders ingevuld 😘
pi_173993575
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 20:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nouja, ik had daardoor spontaan geen zin meer om antwoord te geven op je vragen. Dus in zoverre is het wel degelijk relevant.
Maak niks uit hoor. Het gaat mij om diegenen die wel wilden antwoorden. Ik heb geen oproep geplaatst voor mensen die hier niet op willen reageren😭🤣
pi_173993802
Nou ja, ik heb mijn punt gemaakt.
Ik wil best die lijst invullen maar graag iets meer tijd.

Veel succes in ieder geval :)
pi_173993962
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 20:21 schreef lily het volgende:
Nou ja, ik heb mijn punt gemaakt.
Ik wil best die lijst invullen maar graag iets meer tijd.

Veel succes in ieder geval :)
Lief dat je mee hebt willen werken. Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')