abonnement Unibet Coolblue
pi_173996051
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 21:23 schreef KomVissen het volgende:

[..]

Ja, dat gaat over de mensen die de islam bestrijden. In Nederland mag je je ook verdedigen in een situatie van noodweer. Als een inbreker je huis binnen komt bijvoorbeeld, kan hij dat legaal bekopen met de dood. Verbeter mij a.u.b. als ik iets zeg wat niet klopt.
Dat is slechts jouw interpretatie. Er zijn ook zat moslims die zich door zulke verzen gelegitimeerd voelen om alle ongelovigen af te slachten. Dat zien we dan ook regelmatig gebeuren als er weer eens een mohammedaan met een vrachtwagen door een groep mensen heenploegt of een spijkerbom laat afgaan in een groep kinderen.
pi_173996067
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 21:45 schreef KomVissen het volgende:

[..]

Moge Allah jou Belonen met de islam voor deze erg belangrijke reminder
Mashallah, Inshallah, Broeder. Resist the gay temptations, you can do it, my friend.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173996114
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:43 schreef alilami het volgende:

[..]

Kom nou maar gelijk met je uitleg en het goedpraten van hoe het is toegestaan om een deel van polytheïsten af te slachten tenzij ze gaan bidden.

:')
In plaats van dat ik uitleg geef en het goedpraat, waarom doe je gewoon niet wat je beweert en lees je daadwerkelijk de Koran?

Excepted are those with whom you made a treaty among the polytheists and then they have not been deficient toward you in anything or supported anyone against you; so complete for them their treaty until their term [has ended]. Indeed, Allah loves the righteous [who fear Him].

And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah . Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.

How can there be for the polytheists a treaty in the sight of Allah and with His Messenger, except for those with whom you made a treaty at al-Masjid al-Haram? So as long as they are upright toward you, be upright toward them. Indeed, Allah loves the righteous [who fear Him].

meer dan te doen wat je zelf beweert hoeft echt niet. Jou aanmoedigen om te doen wat je zelf beweerde is voldoende voor mij.
  maandag 25 september 2017 @ 21:49:20 #204
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173996153
Wat is hier in godsnaam aan de hand? Sjiit vs Soenni? Of Homo vs Moslim?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173996175
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Wat is hier in godsnaam aan de hand? Sjiit vs Soenni? Of Homo vs Moslim?
Homo Sjieit vs Soenni Moslim natuurlijk
Whollah jij dom.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 21:50:13 ]
pi_173996184
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 21:34 schreef KomVissen het volgende:

[..]

Wat onder bestrijden valt en wat niet, dat weet ik niet. Daarom dienen wij leken terug te keren naar de geleerden met kennis. Wanneer ik, met mijn beperkte kennis, alleen deze vers zou interpreteren, dan kan dat erg gevaarlijk zijn voor mij en anderen. Het is daarom belangrijk dat de islaam, maar ook andere zaken, niet uit verband worden getrokken. Net zoals super pro islam personen alleen de in hun ogen ' positieve' verzen zullen aanhalen, zo zullen super anti islam personen alleen de in hun ogen 'negatieve' verzen aanhalen. Beide incorrect.

Volgende verzen zijn die direct voor en na genoemde quote staan.

( Let op!: Dit zijn slechts intepretaties van de betekenis van De Heilige Qur'aan )

In naam van Allah, De Meest Barmhartigen, De Meest Genadevolle.

2.190 "En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar begaat geen overtredingen; God bemint de overtreders niet."

2.191 "191. Doodt hen waar jullie hen aantreffen en verdrijft hen waarvandaan zij jullie verdreven hebben. Verzoeking is erger dan te doden. Strijdt niet tegen hen bij de heilige moskee, zolang zij daarin niet tegen jullie strijden. Als zij tegen jullie strijden, strijdt dan tegen hen; zo is de vergelding voor de ongelovigen."

2.192"Maar als zij ophouden, dan is God vergevend en barmhartig."
Ah, dus trigger is gevaarlijk bezig?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 25 september 2017 @ 21:50:49 #207
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173996196
quote:
9s.gif Op maandag 25 september 2017 21:50 schreef Triggershot het volgende:

Homo Sjieit vs Soenni Moslim natuurlijk
Whollah jij dom.
Popcorn anyone? :)

Moet alleen nog even een kant kiezen. Is een lastige....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173996214
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 21:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah, dus trigger is gevaarlijk bezig?
Zeeeer gevaarlijk, als je mij niet vreest kom ik je halen.
pi_173996228
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2017 21:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeeeer gevaarlijk, als je mij niet vreest kom ik je halen.
Of ben jij een islam geleerde?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173996235
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 21:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In plaats van dat ik uitleg geef en het goedpraat, waarom doe je gewoon niet wat je beweert en lees je daadwerkelijk de Koran?

Excepted are those with whom you made a treaty among the polytheists and then they have not been deficient toward you in anything or supported anyone against you; so complete for them their treaty until their term [has ended]. Indeed, Allah loves the righteous [who fear Him].

And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah . Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.

How can there be for the polytheists a treaty in the sight of Allah and with His Messenger, except for those with whom you made a treaty at al-Masjid al-Haram? So as long as they are upright toward you, be upright toward them. Indeed, Allah loves the righteous [who fear Him].

meer dan te doen wat je zelf beweert hoeft echt niet. Jou aanmoedigen om te doen wat je zelf beweerde is voldoende voor mij.
Watsss deze?

Blijf even bij het vers in plaats van deze tekst te plakken.

Dus polytheïsten met wie je geen treaty hebt moet je afslachten tenzij ze gaan bidden?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173996260
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Popcorn anyone? :)

Moet alleen nog even een kant kiezen. Is een lastige....
Bij Sjieten mag je publiekelijk je geloof afzweren om in het geheim aan je duivelse agenda te werken. Bij Soennieten mag je gewoon voor een 4K camera keihard roepen -weliswaar met een bivakmuts, maar ach - hoe je de Westerse vrouwen gaat aanpakken. :7
pi_173996279
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 21:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Of ben jij een islam geleerde?
Ik heb een obsessie voor de geschiedenis van de Islam.
  maandag 25 september 2017 @ 21:53:56 #213
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173996281
quote:
6s.gif Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef Triggershot het volgende:

Bij Sjieten mag je publiekelijk je geloof afzweren om in het geheim aan je duivelse agenda te werken. Bij Soennieten mag je gewoon voor een 4K camera keihard roepen -weliswaar met een bivakmuts, maar ach - hoe je de Westerse vrouwen gaat aanpakken. :7
Leun ik toch een beetje richting de Sjiiten....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173996311
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb een obsessie voor de geschiedenis van de Islam.
En ben je een islam geleerde? ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173996345
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:52 schreef alilami het volgende:

[..]

Watsss deze?

Blijf even bij het vers in plaats van deze tekst te plakken.

Dus polytheïsten met wie je geen treaty hebt moet je afslachten tenzij ze gaan bidden?
Correct. Fluffy Wiccans beware.
pi_173996358
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:52 schreef alilami het volgende:

[..]

Watsss deze?

Blijf even bij het vers in plaats van deze tekst te plakken.
You fucking kidding me? Dat zijn de Koranverzen die voor en na de vers komen die jij hebt geciteerd, je had toch de Koran gelezen zei je?

quote:
Dus polytheïsten met wie je geen treaty hebt moet je afslachten tenzij ze gaan bidden?
Lees de verzen nog eens goed en begrijpend, polytheisten die je niet hebben bestreden, niemand tegen je hebben geholpen zijn diegenen aan wie je trouw moet zijn om een verbond mee af te sluiten en als ze om asiel vragen moet je ze beschermen en naar een veilige oord brengen. Zolang zij niet tegen je werken, mag je ook niets tegen ze ondernemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 21:58:50 ]
pi_173996386
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Leun ik toch een beetje richting de Sjiiten....
May I ask why my dear?
pi_173996412
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 21:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En ben je een islam geleerde? ;)
Je herhaalt de vraag, ik wil mijn reactie nog wel een keer herhalen?
pi_173996447
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Popcorn anyone? :)

Moet alleen nog even een kant kiezen. Is een lastige....
Zo lastig is dat niet hoor. De soennitische islam is de grootste terreurorganisatie ter wereld en is verantwoordelijk voor 70% van alle terreurslachtoffers wereldwijd.
pi_173996463
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

You fucking kidding me? Dat zijn de Koranverzen die voor en na de vers komen die jij hebt geciteerd, je had toch de Koran gelezen zei je?

[..]

Lees de verzen nog eens goed en begrijpend, polytheisten die je niet hebben bestreden, niemand tegen je hebben geholpen zijn diegenen aan wie je trouw moet om een verbond mee af te sluiten en als ze om asiel vragen moet je ze beschermen en naar een veilige oord brengen. Zolang zij niet tegen je werken, mag je ook niets tegen ze ondernemen.
Ah, je gaat op de context-toer :')

En nu al die Koranverzen toepassen op Geert Wilders. Wat is het resultaat dan?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  maandag 25 september 2017 @ 22:01:49 #221
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173996527
quote:
11s.gif Op maandag 25 september 2017 21:57 schreef Triggershot het volgende:

May I ask why my dear?
Om dat ik denk dat wat Arthur er over zegt, wel een aardig eind in de goede richting zit. En ik heb het vermoeden dat Soenni's 'extremer' zijn in hun religieuze beleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173996556
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:59 schreef alilami het volgende:

[..]

Ah, je gaat op de context-toer :')

En nu al die Koranverzen toepassen op Geert Wilders. Wat is het resultaat dan?
Als ik context er bij zou nemen, dan had ik serieus niets meer van je over gelaten en geloof me dan was je helemaal plat op je bek gegaan. Alle exegeses over vers 9:5 gaan over een episode in Mohammeds leven en niet als algemene richtlijn voor moslims als omgang met niet-moslims. :')

Heeft niets met context te maken wat ik plaats, het zijn de letterlijke verzen die jouw vers opvolgen of voorafgaan.

Welke vers wil je toepassen op Geert Wilders en belangrijker nog, waarom?
pi_173996593
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

You fucking kidding me? Dat zijn de Koranverzen die voor en na de vers komen die jij hebt geciteerd, je had toch de Koran gelezen zei je?

[..]

Lees de verzen nog eens goed en begrijpend, polytheisten die je niet hebben bestreden, niemand tegen je hebben geholpen zijn diegenen aan wie je trouw moet zijn om een verbond mee af te sluiten en als ze om asiel vragen moet je ze beschermen en naar een veilige oord brengen. Zolang zij niet tegen je werken, mag je ook niets tegen ze ondernemen.
Dus verzin je even een misdaad die ze zogenaamd gepleegd zouden hebben waarna je ze bruut mag afslachten. Volledig conform het voorbeeld van de profeet.

Conclusie: context is inderdaad belangrijk ;) Je moet wel meenemen hoe het in de praktijk werd uitgevoerd en je niet blindstaren op de liefst mogelijke interpretatie van de tekst.
pi_173996597
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je herhaalt de vraag, ik wil mijn reactie nog wel een keer herhalen?
Nu was het een gesloten vraag. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173996621
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik context er bij zou nemen, dan had ik serieus niets meer van je over gelaten en geloof me dan was je helemaal plat op je bek gegaan. Alle exegeses over vers 9:5 gaan over een episode in Mohammeds leven en niet als algemene richtlijn voor moslims als omgang met niet-moslims. :')
Maak dat de kat wijs jonguh. Mohammed's leer is voor alle tijden en plaatsen.

quote:
Heeft niets met context te maken wat ik plaats, het zijn de letterlijke verzen die jouw vers opvolgen of voorafgaan.
Ja dat noem je context einstein.

quote:
Welke vers wil je toepassen op Geert Wilders en belangrijker nog, waarom?
Om de correlatie aan te tonen tussen de Koran en het feit dat Geert Wilders nooit meer veilig zonder bodyguards door het leven kan gaan.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173996630
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Om dat ik denk dat wat Arthur er over zegt, wel een aardig eind in de goede richting zit. En ik heb het vermoeden Soenni's 'extremer' zijn in hun religieuze beleving.
Ik denk dat je wel een case voor beiden kunt maken, de Soennieten zijn simpelweg groter als groep, maar je hoeft niet lang te googlen op 'Shia burns body' of 'shoots child in the head' voor vergelijkbare resultaten.
pi_173996659
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dus verzin je even een misdaad die ze zogenaamd gepleegd zouden hebben waarna je ze bruut mag afslachten. Volledig conform het voorbeeld van de profeet.

Context ;)
Poepie, eerst kwam je zogenaamd met de 'genocide van Mekkah', toen met ' verzonnen martelingen van polytheisten' en nu 'verzonnen misdaden'. Je zult echt beter je best moeten doen in discussies waar je je op beroept.
pi_173996664
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 22:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nu was het een gesloten vraag. ;)
Dan nog.
pi_173996675
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Poepie, eerst kwam je zogenaamd met de 'genocide van Mekkah', toen met ' verzonnen martelingen van polytheisten' en nu 'verzonnen misdaden'. Je zult echt beter je best moeten doen in discussies waar je je op beroept.
Alledrie verwijzen naar hetzelfde :P
pi_173996690
quote:
9s.gif Op maandag 25 september 2017 22:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan nog.
Moet ik dat interpreteren als nee? :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 25 september 2017 @ 22:08:21 #231
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173996704
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:05 schreef Triggershot het volgende:

Ik denk dat je wel een case voor beiden kunt maken, de Soennieten zijn simpelweg groter als groep, maar je hoeft niet lang te googlen op 'Shia burns body' of 'shoots child in the head' voor vergelijkbare resultaten.
Ok. Goed punt. Maar een land als Saudi Arabie lijkt toch wel iets extremer in het geloof dan bijvoorbeeld het Syrie van voor de opstand.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173996816
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:05 schreef alilami het volgende:

[..]

Maak dat de kat wijs jonguh. Mohammed's leer is voor alle tijden en plaatsen.

Is het je onwetendheid wat je zulke dingen laat zeggen of ga je bewust compleet voorbij aan tijdelijke en vervangende concepten in de Islam die in de Koran genoemd worden om maar even iets terug te zeggen?

quote:
Ja dat noem je context einstein.
Nee, dat noem ik de Koran lezen, je weet wel.. wat je beweerde gedaan te hebben, ook al herkende je de tekst niet.

quote:
Om de correlatie aan te tonen tussen de Koran en het feit dat Geert Wilders nooit meer veilig zonder bodyguards door het leven kan gaan.
Das kut voor Wilders. Je kunt genoeg militante krijgswetten uit de Koran halen, dat is evident. Dat tig IS-strijders zoals jij (nee ik noem jou geen IS strijder, mocht je dat zo lezen - bepaalde delen van verzen gebruiken om zulke doelen te rechtvaardigen is ook evident.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 22:16:22 ]
pi_173996825
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Alledrie verwijzen naar hetzelfde :P
Je hebt ongetwijfeld wel wat meer diepgang te bieden dan dat Kas?
pi_173996881
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok. Goed punt. Maar een land als Saudi Arabie lijkt toch wel iets extremer in het geloof dan bijvoorbeeld het Syrie van voor de opstand.
Oh hell yeah, Syrie was en is ( Assad gebied ) nog steeds een paradijs voor andersdenkende moslims om in te leven vergeleken met Saoedi Arabie, maar het zou een misvatting zijn om te denken dat Assad Sjietisch / Alawitisch politiek aan het propageren was, eerder seculier en in het publieke domein meer Soennitisch - als er een stroming gepromoot woest worden - . Het bewind van Assad kan je het beste vergelijken met Mubarak denk ik zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 22:15:37 ]
pi_173996969
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Das kut voor Wilders. Je kunt genoeg militante krijgswetten uit de Koran halen, dat is evident. Dat tig IS-strijders zoals jij bepaalde delen van verzen gebruiken om zulke doelen te rechtvaardigen is ook evident.
Einstein, bewijs maar het tegendeel, en ga dan je mede-moslims onderwijzen waarom zij fout zitten en waarom Geert Wilders niet valt onder de militante krijgswetten uit de Koran. Tot die tijd geloof ik geen snars van wat je hier neerkwakt.

Das kut voor Wilders? So far voor jouw empathie. :')
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  maandag 25 september 2017 @ 22:19:37 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173997009
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh hell yeah, Syrie was en is ( Assad gebied ) nog steeds een paradijs voor andersdenkende moslims om in te leven vergeleken met Saoedi Arabie, maar het zou een misvatting zijn om te denken dat Assad Sjietisch / Alawitisch politiek aan het propageren was, eerder seculier en in het publieke domein meer Soennitisch - als er een stroming gepromoot woest worden - . Het bewind van Assad kan je het beste vergelijken met Mubarak denk ik zo.
Dus de keuze voor een vrijwel seculiere staat komt van de persoon Assad en is niet iets wat met het Alawiet/Sjiit-zijn te maken heeft?

En als je SA met Iran vergelijkt, wie is er dan strenger in het geloof?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173997068
quote:
12s.gif Op maandag 25 september 2017 22:18 schreef alilami het volgende:

[..]

Einstein, bewijs maar het tegendeel, en ga dan je mede-moslims onderwijzen waarom zij fout zitten en waarom Geert Wilders niet valt onder de militante krijgswetten uit de Koran. Tot die tijd geloof ik geen snars van wat je hier neerkwakt.

Das kut voor Wilders? So far voor jouw empathie. :')
De challenge ga ik wel met jou aan.

Als ik het mis heb, moet je mij vooral corrigeren, maar ik denk dat we elkaar de handen kunnen schudden met dat IS de vers:

quote:
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
met de meest extreme interpretatie mogelijk uitvoeren.. agreed?

Een vers uit de Koran? Jep, check.

Maar kunnen we elkaar ook de handen op schudden dat IS de vers die daarop:

quote:
And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah . Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.
komt NIET opvolgt?
pi_173997114
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 22:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De challenge ga ik wel met jou aan.

Als ik het mis heb, moet je mij vooral corrigeren, maar ik denk dat we elkaar de handen kunnen schudden met dat IS de vers:

[..]

met de meest extreme interpretatie mogelijk uitvoeren.. agreed?

Een vers uit de Koran? Jep, check.

Maar kunnen we elkaar ook de handen op schudden dat IS de vers die daarop:

[..]

komt NIET opvolgt?
Tenzij dat laatste op dit geval van toepassing was:

In 2014 Todenhöfer visited Syria and Iraq, becoming the first Western journalist to be allowed extensive access to ISIL-controlled territories and to return safely.[7][8]
https://en.wikipedia.org/(...)nalist_to_visit_ISIL
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173997180
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus de keuze voor een vrijwel seculiere staat komt van de persoon Assad en is niet iets wat met het Alawiet/Sjiit-zijn te maken heeft?
Assad is de leider van de Syrische Baath partij, net zoals de Iraakse Baath was Saddam is het vooral nationalistisch en seculier georienteerd. De vader van Assad is simpelweg omhoog geklommen en was toevallig Alawiet, zelfde partij, zelfde ideologie ander land ---> Irak. Saddam was toevallig Soenniet. De sjietische regime van Iran is natuurlijk bij lange na niet seculier.

quote:
En als je SA met Iran vergelijkt, wie is er dan strenger in het geloof?
Punten waar ze op vergelijkbaar zijn zoals vervolging van homoseksualiteit en andere fysieke straffen, maar als je echt een in depth comparison gaat doen kent Iran veel meer vrijheden dan Saoedi Arabië, maar Turkije dan veel meer dan Iran.
pi_173997373
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:23 schreef alilami het volgende:

[..]

Tenzij dat laatste op dit geval van toepassing was:

In 2014 Todenhöfer visited Syria and Iraq, becoming the first Western journalist to be allowed extensive access to ISIL-controlled territories and to return safely.[7][8]
https://en.wikipedia.org/(...)nalist_to_visit_ISIL
Denk je dat
Peter Edward Kassig
Steven Sotloff
Alan Henning
David Haines
James Foley

niet allemaal een voor een hebben gesmeekt om dingen wat er in de verzen terugkomt als protection en place of safety?

Peter Edward had zich zelfs bekeerd tot de Islam.
pi_173997422
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk je dat
Peter Edward Kassig
Steven Sotloff
Alan Henning
David Haines
James Foley

niet allemaal een voor een hebben gesmeekt om dingen wat er in de verzen terugkomt als protection en place of safety?

Peter Edward had zich zelfs bekeerd tot de Islam.
Niet vooraf toestemming gevraagd zoals die Duitse journalist. Pas toen IS ze te pakken had gekregen gingen ze smeken?

Hoe dan ook, zolang jij niet in staat bent om uit te leggen hoe die verzen op een vredelievende manier kunnen worden toegepast en opgevat in het geval van Geert Wilders, dan weet ik genoeg en het verklaart ook waarom moslims hem massaal bedreigen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173997593
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:34 schreef alilami het volgende:

[..]

Niet vooraf toestemming gevraagd zoals die Duitse journalist. Pas toen IS ze te pakken had gekregen gingen ze smeken?
Peter Kassig heeft zich gedurende zijn gijzeling bekeert tot de Islam he.

quote:
While in captivity, Kassig – formerly a Methodist – converted to Islam and changed his name to Abdul-Rahman Kassig, sometime between October and December 2013.
https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Edward_Kassig

Daarmee waren ze ook in overtreding van de door jou geciteerde vers:

quote:
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
De andere namen zijn niet in de strijd gevangen genomen, maar letterlijk ontvoerd.

quote:
Hoe dan ook, zolang jij niet in staat bent om uit te leggen hoe die verzen op een vredelievende manier kunnen worden toegepast en opgevat in het geval van Geert Wilders, dan weet ik genoeg en het verklaart ook waarom moslims hem massaal bedreigen.
Hoe kom je er bij dat het doel is om ze op een vredelievende manier te lezen of te interpreteren? De verzen zijn krijgswetten. De claim van mijn kant is eigenlijk heel simpel, de Koran bevat geen enkel militant vers in de Koran zonder dat het eerst zelf is aangevallen, daarop mag je in de Koran reageren met geweld. Maar altijd wordt toestemming in de Koran begrensd. De Koran is geen vredelievende boek, de Koran is geen agressieve boek, het heeft vredelievende en militante verzen, daar moet je niet al te moeilijk over doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 22:42:26 ]
pi_173997711
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Peter Kassig heeft zich gedurende zijn gijzeling bekeert tot de Islam he.

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Edward_Kassig

Daarmee waren ze ook in overtreding van de door jou geciteerde vers:

[..]

De andere namen zijn niet in de strijd gevangen genomen, maar letterlijk ontvoerd.

[..]

Hoe kom je er bij dat het doel is om ze op een vredelievende manier te lezen of te interpreteren? De verzen zijn krijgswetten. De claim van mijn kant is eigenlijk heel simpel, de Koran bevat geen enkel militant vers in de Koran zonder dat het eerst zelf is aangevallen, daarop mag je in de Koran reageren met geweld. Maar altijd wordt toestemming in de Koran begrensd. De Koran is geen vredelievende boek, de Koran is geen agressieve boek, het heeft vredelievende en militante verzen, daar moet je niet al te moeilijk over doen.
Als die militante verzen lieden er toe aanzetten om met een auto door een mensenmenigte te ploegen mag je daar best moeilijk over doen lijkt mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173997758
Wat betreft die 'profeet mohammed' is dit wel een goed boek: https://www.amazon.co.uk/(...)-Islam/dp/0995584907
pi_173997790
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 22:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als die militante verzen lieden er toe aanzetten om met een auto door een mensenmenigte te ploegen mag je daar best moeilijk over doen lijkt mij.
De vers die het legitimeert om gediscrimineerd mensen te doden, zeker vrouwen en kinderen, waaronder ook moslims zelf, die moet ik nog tegenkomen, maar ik denk dat je het anders leest dan wat ik bedoelde. "Niet moeilijk doen om het te benoemen als militant/agressief"
pi_173997807
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:48 schreef Homey het volgende:
Wat betreft die 'profeet mohammed' is dit wel een goed boek: https://www.amazon.co.uk/(...)-Islam/dp/0995584907
Ja, dat gaat vast een heel evenwichtig boek zijn.
pi_173997832
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:41 schreef Triggershot het volgende:
Hoe kom je er bij dat het doel is om ze op een vredelievende manier te lezen of te interpreteren? De verzen zijn krijgswetten. De claim van mijn kant is eigenlijk heel simpel, de Koran bevat geen enkel militant vers in de Koran zonder dat het eerst zelf is aangevallen, daarop mag je in de Koran reageren met geweld. Maar altijd wordt toestemming in de Koran begrensd. De Koran is geen vredelievende boek, de Koran is geen agressieve boek, het heeft vredelievende en militante verzen, daar moet je niet al te moeilijk over doen.
Bedankt voor het aantonen van mijn punt, gozert.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173997871
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vers die het legitimeert om gediscrimineerd mensen te doden, zeker vrouwen en kinderen, waaronder ook moslims zelf, die moet ik nog tegenkomen, maar ik denk dat je het anders leest dan wat ik bedoelde. "Niet moeilijk doen om het te benoemen als militant/agressief"
Jij moet die dan misschien nog tegenkomen maar blijkbaar zijn een aanzienlijk aantal moslims die verzen wel al tegengekomen. Dat blijkt wel uit het aantal aanslagen in Europa uit naam van de islam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173997902
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:50 schreef alilami het volgende:

[..]

Bedankt voor het aantonen van mijn punt, gozert.
Ehm, je denkt een punt gemaakt te hebben? Geen ziel die hier frequent heeft gepost heeft ontkent dat er militante verzen zijn in de Koran, iets wat vreemd dat je denkt dat je daarmee een punt hebt gemaakt wat is aangetoond, maar ke.
pi_173997915
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 22:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij moet die dan misschien nog tegenkomen maar blijkbaar zijn een aanzienlijk aantal moslims die verzen wel al tegengekomen. Dat blijkt wel uit het aantal aanslagen in Europa uit naam van de islam.
Ze gebruiken dit vers om ons af te slachten

And fight them until there is no more Fitnah (disbelief and worshipping of others along with Allah) and (all and every kind of) worship is for Allah (Alone). But if they cease, let there be no transgression except against Az-Zalimun (the polytheists, and wrong-doers, etc.)
2/193
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')