abonnement Unibet Coolblue
pi_173942238
Het gaat niet over mijzelf maar over een kennis. Hij was 2 jaar terug getrouwd met een Poolse vrouw onder gemeenschap van goederen. Hij had zelf een koophuis op zijn naam. Voor de helft afgelost al. Maar door het trouwen is het ook van haar geworden. Nu is het huwelijk stuk gelopen maar ze zijn nog niet gescheiden. Niet officieel aangevraagd. De Poolse vrouw wilt pas scheiden als hij zijn pensioenleeftijd heeft bereikt _O- .

Wel is ze ergens anders gaan wonen weer. Maar nu wilt die man stiekem alvast zijn huis verkopen en het afgeloste gedeelte aan zijn eigen kinderen schenken. Kan dit zomaar zonder dat zij erachter komt? Zijn er geen instanties die zeggen van sorry meneer. Ik zie dat u getrouwd bent onder gemeenschap van goederen dus ik heb twee handtekeningen nodig?

Alvast bedankt voor de informatie.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_173942289
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 09:38 schreef Draconian het volgende:
Wel is ze ergens anders gaan wonen weer. Maar nu wilt die man stiekem alvast zijn huis verkopen en het afgeloste gedeelte aan zijn eigen kinderen schenken. Kan dit zomaar zonder dat zij erachter komt? Zijn er geen instanties die zeggen van sorry meneer. Ik zie dat u getrouwd bent onder gemeenschap van goederen dus ik heb twee handtekeningen nodig?
Ja, de notaris zal dat checken door in het kadaster te kijken op wiens namen het huis staat. Verder kan ie ook de helft van z'n opgebouwde pensioenvermogen inleveren bij haar.

Had ie maar niet zo stom moeten zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 23-09-2017 09:51:46 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173942306
quote:
Toestemming van uw partner heeft u bijvoorbeeld nodig:

U de echtelijke woning (of de woning waarin alleen uw partner woont) wilt verkopen, verhuren of er een hypotheek op wilt vestigen
Hier staat wat
pi_173942348
iets met boontje , loontje, importbruiden en golddigers.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173942374
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 09:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, de notaris zal dat checken door in het kadaster te kijken op wiens namen het huis staat. Verder kan ie ook de helft van z'n opgebouwde pensioenvermogen inleveren bij haar.

Had ie (jij?) maar niet zo stom moeten zijn
Bedankt. Nee ik ben het echt niet:-). Iedereen weet wel dat wanneer jij een eigen huis gekocht hebt dat je dan niet onder gemeenschap moet gaan trouwen. Gemeenschap doe je vaak als je van jongs af aan samen gaat kopen en opbouwen zonder eigen vermogen. Voor een tweede keer trouwen en dan je alles laat afpakken is wel heel dom ja :{w
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_173942403
Ook al heeft hij alleen gekocht zal hij het niet zonder haar handtekening kunnen verkopen.

Triest dat hij zo stom geweest is in gemeenschap van goederen te trouwen, vooral omdat hij kennelijk al kinderen had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 09:57:33 #7
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173942428
Kan hij niet een eenzijdig verzoek tot echtscheiding indienen? Dan zal zij moeten aantonen dat het huwelijk niet duurzaam is ontwricht, wat lastig wordt als ze al verhuisd is.

Het afgeloste deel aan zijn kinderen schenken zonder dat zij iets krijgt gaat een moeilijk verheel worden denk ik
pi_173942444
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 09:57 schreef noodgang het volgende:
Kan hij niet een eenzijdig verzoek tot echtscheiding indienen? Dan zal zij moeten aantonen dat het huwelijk niet duurzaam is ontwricht, wat lastig wordt als ze al verhuisd is.

Het afgeloste deel aan zijn kinderen schenken zonder dat zij iets krijgt gaat een moeilijk verheel worden denk ik
Dat alles verandert niets aan het feit dat zijn vermogen hun vermogen is geworden op het moment dat ze trouwden.

En uiteraard kan hij gewoon een scheiding aanvragen.
Liefst zo snel mogelijk, want haar schulden zijn ook zijn schulden, en dat kan rap oplopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:04:29 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173943193
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 09:51 schreef Draconian het volgende:

[..]

Bedankt. Nee ik ben het echt niet:-). Iedereen weet wel dat wanneer jij een eigen huis gekocht hebt dat je dan niet onder gemeenschap moet gaan trouwen.
de gemeenschap van goederen zal wel een van de voorwaarde geweest zijn waarop er uberhaupt getrouwd werd, vrees ik.
Tot nooit .......
pi_173943296
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

de gemeenschap van goederen zal wel een van de voorwaarde geweest zijn waarop er uberhaupt getrouwd werd, vrees ik.
Lesje voor meelezers die misschien ooit voor dat dilemma komen: als iemand niet onder huwelijkse voorwaarden wil trouwen is dat een reden om het huwelijk niet door te laten gaan.
Maar als een van beiden al kinderen heeft ben je wat mij betreft echt niet goed als je in gemeenschap van goederen trouwt, idem als een van beide al vermogend is als je elkaar leert kennen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173943322
quote:
Maar gaat het hier om een echtelijke woning? Ze leven toch niet meer samen.
pi_173943399
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lesje voor meelezers die misschien ooit voor dat dilemma komen: als iemand niet onder huwelijkse voorwaarden wil trouwen is dat een reden om het huwelijk niet door te laten gaan.
.........
Dat ooit is nog maar een paar maanden hoor. Per 01-01-2018 is trouwen onder huwelijkse voorwaarden nml. de default situatie ......
pi_173943507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat ooit is nog maar een paar maanden hoor. Per 01-01-2018 is trouwen onder huwelijkse voorwaarden nml. de default situatie ......
Wat niet wil zeggen dat je dan niet meer in gemeenschap van goederen kunt trouwen.

En ik blijf erbij; als een van beiden kinderen en/of vermogen heeft dan mag je ook nog wel wat aanpassingen aan de nieuwe default situatie per 1 januari 2018 maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:43:13 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173943748
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 09:48 schreef Roces18 het volgende:
iets met boontje , loontje, importbruiden en golddigers.
Kwestie van niet naar je lul luisteren zegmaar.
pi_173945590
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:14 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Maar gaat het hier om een echtelijke woning? Ze leven toch niet meer samen.
Dat is een goede vraag :)
pi_173946451
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Kwestie van niet naar je lul luisteren zegmaar.
Ach, een gescheiden man die na jaren ook weer een een lekker jong ding wil pakken, en dan zo'n slank Pools vrouwtje die hem bespeelt en na een jaar of wat er vandoor gaat.. Ja en hij trapt erin.
5 Ferrari's op videoband!
pi_173958014
Een tip voor je kennis. Partneralimentatie is gekoppeld aan de duur van het huwelijk. Tot 5 jaar is het gelijk de duur van het huwelijk en na 5 jaar mag hij 12 jaar lang partneralimentatie betalen. Dus binnen 3 jaar scheiden! Voor het pensioen geldt dat wat hij opbouwt tijdens het huwelijk verdeeld wordt. Helaas kost dit huwelijk hem behoorlijk wat geld, maar het is het beste om even door de zure appel heen te bijten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')