abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:08:58 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173930826
aangezien tegenwoordig toch alles genderneutraal en rasneutraal moet, zouden we wellicht ook kunnen kiezen om elkaar aan te gaan spreken als eukaryoot?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_173930839
Maar ik ben een prokaryoot.
pi_173931607
quote:
ukaryoten, ook wel Eucarya,[2] (van Grieks: εὖ = echt, geheel; κάρυον = kern; volledige kern) vormen een van de drie domeinen waarin het leven verdeeld kan worden. Het zijn alle organismen waarvan de cellen minstens één celkern bevatten. Naast een celkern hebben de meeste eukaryotische cellen ook andere organellen, zoals mitochondriën, chloroplasten en golgi-apparaat. De term "eukaryoot" (of "eukaryotisch") wordt ook als bijvoeglijk naamwoord gebruikt en duidt op de aanwezigheid van een kern.

De andere twee prokaryotische domeinen, de Archaea en Bacteria, werden samengenomen als Monera. Deze hebben een celbouw waarin het DNA niet omsloten wordt door een kernmembraan maar vrij in het cytoplasma ligt. Andere celorganellen ontbreken hier ook.

De meeste voorkomende eukaryoten worden met een verzamelterm protisten genoemd en zijn eencellige micro-organismen. Vrijwel alle grotere, meercellige organismen, zoals alle planten (in de supergroep Archaeplastida), dieren en schimmels (beide in de supergroep Unikonta), zijn eveneens eukaryoten. Ook algen als roodwieren en bruinwieren zijn veelal meercellig en kunnen zeer groot worden.
pi_173931702
Prima, jullie mogen mij gewoon met meneer aan blijven spreken.
pi_173935641
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:01 schreef zovty het volgende:
Prima, jullie mogen mij gewoon met meneer aan blijven spreken.
Mooi niet vriend
  vrijdag 22 september 2017 @ 20:55:47 #6
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_173936183
Als mens neem ik aanstoot aan het woord eukaryoot, want ik wil niet bij dieren, schimmels en planten onder één groep worden geschaard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')