Dit keer, over het bijvullen van de koelvloeistof, dat meerdere keren per maand moet gebeuren. Waarschijnlijk dus een lek?
Mogelijk oplossing: Koelvloeistof kopen met een bepaalde substantie dat lekken automatisch dicht. En dan afwachten of dat de oorzaak van het probleem was.
Nu kan het dus ook zijn dat er een lekke koppakking is. Vraag vooral niet wat het is!! Because I DONT'T KNOW!!!! Maar goed,
Heeft iemand ideeen over dit probleem of oplossingen of nog leuker ERVARINGEN???????? Alvast bedankt!
Bij mij was van de zomer nl de waterpomp kapot
(Heb een diesel).
Maar dan gutst de vloeistof er gelijk uit.
Check verder je olie, als het er niet gezond uitziet kwa kleur, of een beetje schuimt, dan komt de koelvloeistof in je olie via de koppakking, ik hoop voor je dat dit niet het geval is!
Een lekke koppakking kun je ook een beetje checken door aan de slangen van het koelcircuit te voelen; als je de motor start en de slangen worden opeens keihard dan is de kans groot dat je koppakking lek is..
1600 motor, 1.6 I.E. Rijdt op euro 95(benzine dus) bouwjaar 1990.
Zoiets?
quote:Thanx, ja er is al naar de olie gekeken, want daar kun je het meestal aan zien. Maar dat zag er perfect uit, dus zonder bubbeltjes. Kleur was ook goed. Verder hebben we geen idee waar het vloeistof blijft?
Op dinsdag 17 december 2002 14:22 schreef Whatashockr het volgende:
Ligt er nooit koelvloeistof onder de auto? Je kunt kijken op het koelvloeistof is door het te proeven -> koelvloeistof is mierzoet!Check verder je olie, als het er niet gezond uitziet kwa kleur, of een beetje schuimt, dan komt de koelvloeistof in je olie via de koppakking, ik hoop voor je dat dit niet het geval is!
Een lekke koppakking kun je ook een beetje checken door aan de slangen van het koelcircuit te voelen; als je de motor start en de slangen worden opeens keihard dan is de kans groot dat je koppakking lek is..
quote:Heb ik iid ook al gehoord. Maar ik vind het moeilijk te zeggen met dit weer. Eerste 5 minuten sowieso wel dampontwikkeling. Na wat gereden te hebben is het niet echt te zien, naar mijn idee. Oke vraag naar jullie: Moet dit Constant te zien zijn. Dus half uur gereden, stil staan bij stoplicht, optrekken en moet je dan dampontwikkeling zien als je een lekke koppakking hebt?
Op dinsdag 17 december 2002 14:32 schreef alki het volgende:
Heb je last van veel witte wolken uit je uitlaat tijdens het rijden?
Zo ja dan is je koppakking gaar en word de vloeistof door je autoverbrand...
quote:We hebben tot nu toe 2 keer het koelvloeistof tankje bijgevuld. 1e bijvullen + gas geven, kwamen idd veel bubbeltjes vrij, maar dat was schijnbaar logisch omdat er teveel lucht in de leiding zat i.p.v. water. 2e keer bijvullen + gas geven, gaf geen bubbeltjes. De radiator, waar zit dat dan?, of hoe ziet dat eruit. Ik ken verder weinig dopjes in mijn auto. We hebben opzich alles wel gecheckt naar mijn idee, maar goed, als je iets meer weet, vertel alsjeblief
Op dinsdag 17 december 2002 14:42 schreef Layla666 het volgende:
lekke koppakking herken je aan gasontwikkeling in je radiator.
Dus, dop er af, motor warm draaien en dan kijken of er geen bubbels omhoog komen.
quote:Kap eens met dat irritante gezwaai joh
Op dinsdag 17 december 2002 14:49 schreef Dussss het volgende:[..]
We hebben tot nu toe 2 keer het koelvloeistof tankje bijgevuld. 1e bijvullen + gas geven, kwamen idd veel bubbeltjes vrij, maar dat was schijnbaar logisch omdat er teveel lucht in de leiding zat i.p.v. water. 2e keer bijvullen + gas geven, gaf geen bubbeltjes. De radiator, waar zit dat dan?, of hoe ziet dat eruit. Ik ken verder weinig dopjes in mijn auto. We hebben opzich alles wel gecheckt naar mijn idee, maar goed, als je iets meer weet, vertel alsjeblief
quote:Sorry
Op dinsdag 17 december 2002 14:50 schreef gelly het volgende:
Kap eens met dat irritante gezwaai joh
quote:VERTEL>>>>VERTELLL.....wat moet ik doen, of waar kan je het zien?
Op dinsdag 17 december 2002 14:51 schreef Bier-Broeder-R het volgende:
Ik heb op het moment last van hetzelfde
Waterpomp is lek...
Het was makkelijk te ontdekken doordat de onderkant van de motorkap vol zit met koelvloeistof.
quote:Het gaat niet om de overdruk/bijvultank van je radiator maar om de radiator zelf, deze zit meestal geplaatst helemaal voorin de motorruimte zodat ie veel luchtkoeling kan krijgen, ook zit er een fan achter en lijkt op een cv kachel met bovenop een vuldop.
Op dinsdag 17 december 2002 14:49 schreef Dussss het volgende:[..]
We hebben tot nu toe 2 keer het koelvloeistof tankje bijgevuld. 1e bijvullen + gas geven, kwamen idd veel bubbeltjes vrij, maar dat was schijnbaar logisch omdat er teveel lucht in de leiding zat i.p.v. water. 2e keer bijvullen + gas geven, gaf geen bubbeltjes. De radiator, waar zit dat dan?, of hoe ziet dat eruit. Ik ken verder weinig dopjes in mijn auto. We hebben opzich alles wel gecheckt naar mijn idee, maar goed, als je iets meer weet, vertel alsjeblief
nu het volgende.
Sinds het probleem zich voordoet, heb ik ook moeite met de verwarming binnen de auto. (de blaazer, blaast dus niet altijd en zeker niet op alle standen. (Mocht de blaazer het doen, dan komt er ook genoeg warmte uit.) Maar, misschien heeft het iets te maken met elkaar?
Kan ook iemand het bubbelend geluid verklaren, bij het berijden van de auto. Dit geluid is weliswaar niet constant. Het bruisend geluid is er helemaal niet, als het koelvloeistofpeil nokkie vol is.
quote:Breng dat ding nou gewoon naar een dealer. Zeker bij Lancia's moet je niet zelf gaan prutsen. Zij zetten er even druk op, er spuit ergens vloeistof uit (als je mazzel hebt en het niet je koppakking is) en je weet gelijk waar je aan toe bent..
Op woensdag 18 december 2002 14:40 schreef Dussss het volgende:
Ben ik weer, goeie reacties allemaal,nu het volgende.
Sinds het probleem zich voordoet, heb ik ook moeite met de verwarming binnen de auto. (de blaazer, blaast dus niet altijd en zeker niet op alle standen. (Mocht de blaazer het doen, dan komt er ook genoeg warmte uit.) Maar, misschien heeft het iets te maken met elkaar?
Kan ook iemand het bubbelend geluid verklaren, bij het berijden van de auto. Dit geluid is weliswaar niet constant. Het bruisend geluid is er helemaal niet, als het koelvloeistofpeil nokkie vol is.
En bij een goeie dealer doen ze dat controleren gratis..
quote:Ja, dat was wel even shit. Had ik alleen maar zo'n Pringle-ding bij me. Balen hoor...
Op woensdag 18 december 2002 19:55 schreef Ultimora het volgende:
Hier een Lambo die koelvloeistof lekt... de foto heeft een maat van mij gemaakt op essen. de eigenaar stond water bij te vullen uit een bakje Pringlesop de sticker op het linker remlicht staat trouwens "my other car is a Mini"
hij had geel leer, en er lag gewoon een slang in de auto te leven
[afbeelding]
quote:[offtopic]Was die niet goed geslacht of zo??? (slangenleer??)[/offtopic]
Op woensdag 18 december 2002 19:55 schreef Ultimora het volgende:
Hier een Lambo die koelvloeistof lekt... de foto heeft een maat van mij gemaakt op essen. de eigenaar stond water bij te vullen uit een bakje Pringlesop de sticker op het linker remlicht staat trouwens "my other car is a Mini"
hij had geel leer, en er lag gewoon een slang in de auto te leven
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |