abonnement Unibet Coolblue
pi_173922297
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee hoor, dat komt echt niet uit de lucht vallen.

Die houding blijkt vaak uit berichtgeving of hoe Amsterdammers over hun stad praten, al dan niet in vergelijking met andere steden / regio's / provincies.
Nee, rotterdammers/eindhovenaren/groningers/arnhemenaren etc spreken vol afkeer over hun eigen stad wou je zeggen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173922545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, rotterdammers/eindhovenaren/groningers/arnhemenaren etc spreken vol afkeer over hun eigen stad wou je zeggen?
Nee, maar dat is nog wat anders dan hoe de Amsterdammers over hun stad spreken, soms zelfs alsof het vanzelfsprekend is dat het om Amsterdam gaat, of als middelpunt van de wereld.

Zit echt wel een kern van waarheid in hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_173922904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die mening wordt Amsterdammers voornamelijk in de mond gelegd door niet Amsterdammers :').
Amsterdammer zeker? :D
pi_173923663
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee hoor, dat komt echt niet uit de lucht vallen.
I see what you did there
  vrijdag 22 september 2017 @ 05:11:53 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173923668
Al die berichten over een komeet :|W
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 22 september 2017 @ 05:17:56 #31
186611 Haags
pi_173923716
kicke
Zonder wrijving geen glans
pi_173923944
Ja hoor over Amsterdam, en de rest van Nederland en Belgie
https://nos.nl/artikel/21(...)n-vallende-ster.html
pi_173923982
:6

quote:
'Meteoriet raast over Amsterdam'

[...]

Twitteraars vanuit heel het land maken melding van de vuurbal.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 22 september 2017 @ 07:27:12 #34
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173924091
Mooi hoe de hele provincie weer een waas voor de ogen krijgt bij het lezen van "Amsterdam". :')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173924410
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, maar dat is nog wat anders dan hoe de Amsterdammers over hun stad spreken, soms zelfs alsof het vanzelfsprekend is dat het om Amsterdam gaat, of als middelpunt van de wereld.

Zit echt wel een kern van waarheid in hoor.
In het buitenland klinkt I come from Amsterdam bekender in de oren dan I come from the Netherlands. Dan zien ze eerder België of Denemarken voor zich.

Amsterdam is momenteel een enorm succesverhaal wat zich in eigen land niet doet evenaren. Dat is niet arrogant bedoeld maar gewoon een simpel gegeven. :)

Jammer dat ik die vuurbal niet heb gezien.
  vrijdag 22 september 2017 @ 08:29:04 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173924550
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja maar Amsterdam is het centrum van de wereld toch?

Volgens de Amsterdammers zelf dan.
Dat zou ik niet willen beweren. Maar altijd nog beter dan 's-Hertogenbosch.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173924609
quote:
Twitteraars vanuit heel het land maken melding van de vuurbal.
Titel: "Meteoriet raast over Amsterdam"

:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173924642
Mooiste foto van de meteoriet is toch echt gemaakt in Zeeland, 😍
pi_173927380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

In het buitenland klinkt I come from Amsterdam bekender in de oren dan I come from the Netherlands. Dan zien ze eerder België of Denemarken voor zich.

Amsterdam is momenteel een enorm succesverhaal wat zich in eigen land niet doet evenaren. Dat is niet arrogant bedoeld maar gewoon een simpel gegeven. :)

Het simpele gegeven is dat Rotterdam al 3 jaar op rij internationaal als 'hotter' wordt gezien dan A'dam.

2016 best city Lonely Planet,
2015 best Urban City an best city of the year
2014 top 10 plek in de Rough guides.

Dus een tikkeltje arrogant is het wel om te stellen dat Amsterdam op dit moment het enorme succesverhaal is.
pi_173927657
Heb nog geen enkel iemand van mijn buitenlandse vrienden ook maar een woord horen spreken over Rotterdam. Amsterdam = Nederland, en ja dat is moeilijk accepteren door de provincialen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 22 september 2017 @ 12:05:08 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173927716
#JeSuisComet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173927755
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:01 schreef Simmertje het volgende:
Heb nog geen enkel iemand van mijn buitenlandse vrienden ook maar een woord horen spreken over Rotterdam. Amsterdam = Nederland, en ja dat is moeilijk accepteren door de provincialen.
Ik heb nog geen enkele van mijn buitenlandse vrienden horen praten over Amsterdam. Ze hebben het allemaal over Rotterdam. Rotterdam = Nederland, en ja dat is moeilijk accepteren door de provincialen die tegenwoordig in amsterdam wonen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173927862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:01 schreef Simmertje het volgende:
Heb nog geen enkel iemand van mijn buitenlandse vrienden ook maar een woord horen spreken over Rotterdam. Amsterdam = Nederland, en ja dat is moeilijk accepteren door de provincialen.
mijn vrienden...

Tja, wat zegt dat nou?

Het is juist zo typerend voor Amsterdammers, zichzelf en die stinkstad zo geweldig vinden.

Noem eens 1 element op waarom A'dam zoveel beter/mooier/geweldiger is dan R'dam of den Haag.
pi_173927908
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

mijn vrienden...

Tja, wat zegt dat nou?

Het is juist zo typerend voor Amsterdammers, zichzelf en die stinkstad zo geweldig vinden.

Noem eens 1 element op waarom A'dam zoveel beter/mooier/geweldiger is dan R'dam of den Haag.
De grachtenpanden die je in elke stad vindt.

Ik denk dat het vooral komt doordat veel "Amsterdammers" eigenlijk uit een nietszeggen provinciegehucht komen en het zo fantastisch vinden in de stad dat ze gelijk denken dat dat helemaal het einde is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173927975
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De grachtenpanden die je in elke stad vindt.

Ik denk dat het vooral komt doordat veel "Amsterdammers" eigenlijk uit een nietszeggen provinciegehucht komen en het zo fantastisch vinden in de stad dat ze gelijk denken dat dat helemaal het einde is.
Ja, het klopt wel dat er veel boeren import zit in A'dam.

De rasechte Amsterdammer kan ik wel waarderen, alleen lijkt dat een uitstervend ras te zijn in de binnenstad.
pi_173928290
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:39 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het simpele gegeven is dat Rotterdam al 3 jaar op rij internationaal als 'hotter' wordt gezien dan A'dam.

2016 best city Lonely Planet,
2015 best Urban City an best city of the year
2014 top 10 plek in de Rough guides.

Dus een tikkeltje arrogant is het wel om te stellen dat Amsterdam op dit moment het enorme succesverhaal is.
Rotterdam heeft zeker een inhaalslag gemaakt van kille betonstad naar prachtige hoogbouw. Maar die architectuur is inmiddels allang weer ingehaald door Amsterdam. Kijk alleen al naar het vernieuwde station van Amsterdam in vergelijking met het vernieuwde station van Rotterdam. Daar past die van Rotterdam drie keer in. Verder gaat Amsterdam nu ook de hoogte in. Kijk alleen al naar het gebied rondom het Amstelstation. Alleen maar hoge torens die de klok slaat.

Amsterdam moet in rap tempo hotels uit de grond stampen omdat ze de toevloed van toeristen simpelweg niet meer aankunnen. Dat luxe probleem kent Rotterdam bij lange na niet.
pi_173928565
Oh dus dat zag ik, in Enschede.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173928669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Rotterdam heeft zeker een inhaalslag gemaakt van kille betonstad naar prachtige hoogbouw. Maar die architectuur is inmiddels allang weer ingehaald door Amsterdam. Kijk alleen al naar het vernieuwde station van Amsterdam in vergelijking met het vernieuwde station van Rotterdam. Daar past die van Rotterdam drie keer in. Verder gaat Amsterdam nu ook de hoogte in. Kijk alleen al naar het gebied rondom het Amstelstation. Alleen maar hoge torens die de klok slaat.

Amsterdam moet in rap tempo hotels uit de grond stampen omdat ze de toevloed van toeristen simpelweg niet meer aankunnen. Dat luxe probleem kent Rotterdam bij lange na niet.
Nieuw Amsterdams station? Centraal?

Amsterdam komt qua hoogbouw nog niet eens in de buurt. Van de 20 hoogste gebouwen in Nederland staan er 10 in Rotterdam. De hele top 4 is Rotterdams, het eerste Amsterdamse gebouw in de lijst staat pas op 11.

En er staan alweer verschillende hoge torens op de planning waaronder een toren van 215 m, 80 meter hoger dan het hoogste gebouw in Amsterdam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173928845
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nieuw Amsterdams station? Centraal?

Amsterdam komt qua hoogbouw nog niet eens in de buurt. Van de 20 hoogste gebouwen in Nederland staan er 10 in Rotterdam. De hele top 4 is Rotterdams, het eerste Amsterdamse gebouw in de lijst staat pas op 11.

En er staan alweer verschillende hoge torens op de planning waaronder een toren van 215 m, 80 meter hoger dan het hoogste gebouw in Amsterdam.
Kom maar eens kijken naar de achterzijde van het Centraal Station of loop eens door de IJ-passage en dan zie je echt wel een duidelijk verschil.

Amsterdamse hoogbouw is natuurlijk beperkt door de ligging van Schiphol. Daardoor werd er jaren nauwelijks in de hoogte gebouwd.

Ik vind jullie Markthal zeker erg mooi maar het is vooral Nederlands wat je om je heen hoort. Mensen uit de provincie die een dagje Rotterdam doen. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het buitenlandse toerisme in Amsterdam vele malen hoger ligt.
pi_173928928
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Rotterdam heeft zeker een inhaalslag gemaakt van kille betonstad naar prachtige hoogbouw. Maar die architectuur is inmiddels allang weer ingehaald door Amsterdam. Kijk alleen al naar het vernieuwde station van Amsterdam in vergelijking met het vernieuwde station van Rotterdam. Daar past die van Rotterdam drie keer in. Verder gaat Amsterdam nu ook de hoogte in. Kijk alleen al naar het gebied rondom het Amstelstation. Alleen maar hoge torens die de klok slaat.

Amsterdam moet in rap tempo hotels uit de grond stampen omdat ze de toevloed van toeristen simpelweg niet meer aankunnen. Dat luxe probleem kent Rotterdam bij lange na niet.
Ik geef je een lijstje waarin Rotterdam 3 achtereenvolgende jaren als beste uit de bus komt voor toeristen en toch moet je pochen over de architectuur van Amsterdam. Hoezo arrogant :D

Wees blij dat meer steden in NL aantrekkelijk zijn i.p.v. Amsterdam als enige stad te zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')