abonnement Unibet Coolblue
pi_173919961
Beste Fokkers,

Ik heb de afgelopen jaren elke keer een sportschol abonnement afgesloten van een jaar. Wat ik dan deed was dat ik elke keer op het eind van het jaar weer een nieuwe abonnement afsloot van een jaar. Hiervoor moest ik mij wel elke keer in en uitschrijven. Nu kon ik door omstandigheden (naast lui zijn :Z ) de laatste tijd niet heel veel sporten en daarom heb ik dit dit jaar niet gedaan. Ik kwam namelijk de laatste maanden helemaal niet meer. Ik heb me dus zowel niet ingeschreven als uitgeschreven.

Nu krijg ik echter te horen dat ik nog voor 4 maanden moet betalen, bestaande uit:
- juli 2017 (wat ik zelf betwist, want ik dacht dat mijn contract liep van 1 aug 2016 tot 1 aug 2017. Dit komt omdat ik kan zien dat ik destijds eind juli heb betaald en over het algemeen moet je vooruitbetalen bij een jaarcontract.)
- Aug 2017. Dit klopt, want contract is automatisch omgezet naar maandcontract. Dit staat in de voorwaarden van het contract.
- Sept 2017. Klopt ook, want maandcontract gaat vrolijk verder.
- Okt 2017. Dit is het opzegtermijn van een maand. Heel coulant _O-

Verder hebben ze een automatisch incasso proberen te doen, maar die is geblokkeerd omdat ze in het verleden al een foutieve incasso bij mij hadden gedaan en hierdoor een blokkade van mij kregen. Deze automatische incasso is van eind augustus (weet niet in hoeverre dat helpt ivm betwisten juli 2017).

Nu ben ik benieuwd wat mijn rechten en plichten zijn (waarschijnlijk betalen :+). Ik snap dat ik vrij dom ben geweest, maar ik vind 4 maanden wel een beetje veel van het goede. Helemaal omdat ze beweerden dat ik bij aangaan van het jaarcontract niet meteen kon opzeggen per aflopen van dat contract/jaar. Dit doe ik namelijk vrijwel overal om dit soort situaties te voorkomen 8)7 . Is dit juist? Bij vrijwel alle andere zaken is dit namelijk geen probleem.

Ik ben dus eigenlijk benieuwd in hoeverre zij de moeite hadden moeten nemen om contact op te nemen na het mislukken van de incasso. Nu hebben ze namelijk ruim een maand gewacht om mij op de hoogte te brengen via een vriend (oftewel puur toeval) en hierdoor zou ik dus een maand langer moeten betalen. Op deze manier hadden ze nog 2 jaar kunnen wachten om vervolgens met een rekening te komen van hier tot Tokio. Ik ga er verder vanuit dat een weigering van een incasso niet meteen gezien wordt als poging tot opzeggen, hoe graag ik dat ook zou willen.

Ik had verder ook geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten, want dan gaan de deuren niet open. Dit is waarschijnlijk niet relevant, maar ik heb dan feitelijk betaald enkel voor mijn pasje die het niet meer doet _O- .

Verder gaat het hier niet om een grote keten, maar gewoon een eenmanszaak.

Ben benieuwd!
pi_173920113
Ik zie geen reden waarom je augustus september en oktober niet zou moeten betalen. Juli moet je nog uitzoeken icm je contract van afgelopen jaar.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 21 september 2017 @ 22:19:50 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173920125
Ik kan er geen touw aan vastknopen. Je hebt je niet ingeschreven en niet uitgeschreven. Eeeeeh....
The love you take is equal to the love you make.
pi_173920144
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:19 schreef miro86 het volgende:
Ik zie geen reden waarom je augustus september en oktober niet zou moeten betalen. Juli moet je nog uitzoeken icm je contract van afgelopen jaar.
Daar was ik al bang voor.
pi_173920177
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan er geen touw aan vastknopen. Je hebt je niet ingeschreven en niet uitgeschreven. Eeeeeh....
Ik zal het toelichten. Ik heb me niet zoals normaal uitgeschreven bij mijn jaarcontract om vervolgens mij weer in te schrijven voor een nieuw jaarcontract. Ik heb dus niks gedaan en daardoor is mijn jaarcontract overgegaan naar een maandcontract.
  donderdag 21 september 2017 @ 22:25:50 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173920298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:21 schreef Gekke_Pop het volgende:

[..]

Ik zal het toelichten. Ik heb me niet zoals normaal uitgeschreven bij mijn jaarcontract om vervolgens mij weer in te schrijven voor een nieuw jaarcontract. Ik heb dus niks gedaan en daardoor is mijn jaarcontract overgegaan naar een maandcontract.
Waarom doe je dat überhaupt, dat is toch helemaal niet voordelig?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173920379
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom doe je dat überhaupt, dat is toch helemaal niet voordelig?
Jaarcontract is het goedkoopst als je het omrekent naar kosten per maand, naast misschien acties etc.
  donderdag 21 september 2017 @ 22:30:27 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173920418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:29 schreef Gekke_Pop het volgende:

[..]

Jaarcontract is het goedkoopst als je het omrekent naar kosten per maand, naast misschien acties etc.
Maar je zit er wel een jaar aan vast. Per maand kunnen opzeggen lijkt me wel prettig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173920573
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar je zit er wel een jaar aan vast. Per maand kunnen opzeggen lijkt me wel prettig.
Normaliter ging ik ook gewoon het hele jaar en ik was ook van plan om dit te blijven doen. Alleen veranderde dit halverwege het jaar, maarja dat is vooraf moeilijk om te voorspellen. Ik snap dat je dan niet maandelijks op kan zeggen, maar dit wist ik vooraf.
pi_173920627
Kijk even in het contract... staat de looptijd vast in.

En het is dus automatisch verlengt, helaas... Jammer dat je vergeten bent op te zeggen.
pi_173921012
Bespaar je de moeite en frustratie: je hebt er zelf een potje van gemaakt door niet uit te schrijven en moet gewoon dokken.

Betalen, afsluiten, verdergaan met je leven.
pi_173921165
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:54 schreef racerdkb het volgende:
Bespaar je de moeite en frustratie: je hebt er zelf een potje van gemaakt door niet uit te schrijven en moet gewoon dokken.

Betalen, afsluiten, verdergaan met je leven.
Voor de duidelijkheid, ik ga er al vanuit dat ik alles moet betalen en ik zie het als een leer moment. Ik wil enkel weten of een bedrijf ook moeite moet doen of het gewoon kan rekken en of ik bij het afsluiten van een jaarabonnement ook per direct kan opzeggen voor hetzelfde contract zodat het nooit overgaat in een maandcontract.
  † In Memoriam † donderdag 21 september 2017 @ 23:15:47 #13
230491 Zith
pls tip
pi_173921437
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:02 schreef Gekke_Pop het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik ga er al vanuit dat ik alles moet betalen en ik zie het als een leer moment. Ik wil enkel weten of een bedrijf ook moeite moet doen of het gewoon kan rekken en of ik bij het afsluiten van een jaarabonnement ook per direct kan opzeggen voor hetzelfde contract zodat het nooit overgaat in een maandcontract.
https://www.rijksoverheid(...)gend-verlengd-worden
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_173922322
Ervan uitgaande dat je pas in september kenbaar hebt gemaakt dat je wilde uitschrijven, is het correct dat je tot en met oktober moet betalen.

Over juli en augustus kunnen we hier natuurlijk niet echt uitspraak doen. Als de incasso's toen zijn mislukt of gestorneerd moet je die maanden inderdaad alsnog betalen. Alleen je hoeft natuurlijk niet dubbel te betalen.

Of je veel of weinig of zelfs helemaal geen gebruik hebt gemaakt is niet relevant.
pi_173926798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 23:02 schreef Gekke_Pop het volgende:

[..]

of ik bij het afsluiten van een jaarabonnement ook per direct kan opzeggen voor hetzelfde contract zodat het nooit overgaat in een maandcontract.
Ja, het is altijd verstandig om meteen op te zeggen als je een contract aangaat waarvan je weet dat het aan het einde van de looptijd automatisch verlengd wordt. Zo kunnen ze je na afloop contract nooit met 4 extra maanden om de oren slaan en kun je dan zelf beslissen of je wil verlengen.
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 09:30:07 #16
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_173942161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:29 schreef Gekke_Pop het volgende:

[..]

Jaarcontract is het goedkoopst als je het omrekent naar kosten per maand, naast misschien acties etc.
Als je (voordelige) jaarcontrct afloopt en over gaat in een maandelijks opzegbaar contract, blijven de kosten gelijk aan het oorspronkelijke jaarcontract volgens mij. Opzeggen en weer inschrijven levert dan alleen maar als nadeel op dat je er weer voor een heel jaar aan vast zit.
F.K.A. SuperwormJim
pi_173942184
Het is inderdaad krom dat ze jou niet hebben laten weten dat ze het geld niet hebben kunnen afschrijven.

Zo hadden ze nog maanden kunnen wachten, heb ik zelf ook een keer gehad na een kwartaalabonnement bij een sportschool. Dit bleek zonder mijn weten aan het einde omgezet naar een maandabonnement en toen kwamen ze na 8 maanden en vervolgens na 15 maanden met betalingsherinneringen en incaso. Ik heb toen een schikking getroffen, maar stel ze hadden nog 10 jaar gewacht en mij voor 120 maanden aangeslagen :')

Daar gaat de rechter niet in mee, maar 4 maanden vind ik nog wel binnen de marge vallen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_173974715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:14 schreef Gekke_Pop het volgende:
Helemaal omdat ze beweerden dat ik bij aangaan van het jaarcontract niet meteen kon opzeggen per aflopen van dat contract/jaar. Dit doe ik namelijk vrijwel overal om dit soort situaties te voorkomen 8)7 . Is dit juist? Bij vrijwel alle andere zaken is dit namelijk geen probleem.
Lijkt me niet dat er een beperking zit op hoe vroeg jij mag opzeggen. Heb je de opzegging en de weigering van destijds op papier of in de mail?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173978123
Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent... sportscholen leven van mensen die niet meer komen maar nog wel moeten betalen...

Het beste is gelijk een automatische jaarlijkse reminder in je agenda zetten zodra je iets afsluit met een maand voor de datum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')