abonnement Unibet Coolblue
pi_173917387
quote:
Bedreiging, mishandeling en belediging zijn aan de orde van de dag in het Typografengasthuis in Groningen. Een bewoner van het hofje stond donderdag voor de rechter.

Een andere bewoner had aangifte tegen hem gedaan omdat hij in zijn auto met hoge snelheid op hem zou zijn ingereden. Ook zou hij hem zeer geregeld uitmaken voor nazi, marcherend voor zijn huis langs lopen en de Hitler-groet brengen.


Achter deze bedreigingen, zei de rechter, zouden veel meer problemen schuilgaan die het woongenot in het pittoreske hofje uit 1903 aan de Petrus Campersingel al jarenlang verzieken. Dat erkenden zowel de verdachte als de bedreigde buurman.

‘Als ik hem wilde aanrijden, was dat wel gelukt’
De belaagde bewoner stapte in februari uit z’n auto toen er een andere auto vol gas op hem af reed. Het bleek de buurman die, met vrouw en zoon, even verderop in het hofje woont. Die gaf tegenover de rechter toe dat hij expres gas had gegeven. ,,Ik wilde hem bang maken. Ik wilde hem niet aanrijden, want als dat mijn bedoeling was geweest, was me dat wel gelukt.’’

Ook de andere aantijgingen bekende de verdachte, die al meer dan dertig jaar naar tevredenheid in het hofje woont.

Dat treiteren doet hij niet zomaar, verklaarde hij. Hij wordt er sinds een paar jaar van verdacht dat hij degene is die de ellende in het Typografengasthuis veroorzaakt. ,,Ik word ergens van beschuldigd, zonder dat ze het hard kunnen maken. Dat steekt.’’

Lekke autobanden, in brievenbussen plassen en ruiten ingooien
Bewoners van het Typografengasthuis hebben al jaren last van iemand die talloze autobanden lek steekt, in brievenbussen plast en ruiten ingooit. Sommige mensen hebben daarom hun huis in het hofje verkocht en zijn vertrokken.

Daarnaast hebben de bewoners te maken met een buurman die hen uitscheldt, bedreigt en intimideert: de verdachte buurman. Hij is, volgens meerdere bewoners, dezelfde als degene van de autobanden en andere vernielingen.

Joodse achtergrond
,,Het begon met een conflict tussen mij en wat buren. Die hebben steun bij elkaar gezocht en begonnen een hetze bij ons voor het huis. Dat doet mij denken aan de jaren 40 -45. Ik heb een joodse achtergrond: dit hakt er behoorlijk in bij mij’’, zei de verdachte.

Hij staat open voor mediation, maar de bedreigde buurman wil daar niets van weten. ,,Dit is al decennia aan de gang en het is iets tussen hem en de buurt. Hij heeft mensen weggepest. Mediation tussen hem en mij - een op een - heeft geen zin.’’

‘Stapels meldingen bij de politie’

De bedreigde buurman zegt dat er stapels meldingen liggen bij de politie en dat het Wij-team en het Veiligheidsteam op de hoogte zijn van de toestanden in het hofje. ,,Ik ben blij dat ik hier voor de rechter sta en dat ik aangifte heb kunnen doen dankzij twee getuigen die zagen dat hij op me inreed.’’

Volgens hem leeft de buurt in angst omdat de buurman nooit ophoudt en omdat niemand weet waartoe hij nog meer in staat is.

De rechter acht alles bewezen en veroordeelde de man tot een werkstraf van 40 uur. Ze sprak de hoop uit dat het hofje leefbaarder wordt.
http://www.dvhn.nl/gronin(...)ningen-22515438.html
  donderdag 21 september 2017 @ 20:33:44 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173917499
40 uur werkstraf, nu is het opgelost :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 21 september 2017 @ 20:36:33 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173917562
Typisch gedrag van bejaarden onderling. Dat is cultuur.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:14:00 #4
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173926033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
40 uur werkstraf, nu is het opgelost :)
Lijkt wel een standaard te worden om ze toch maar een soort van straf te geven .... 'ja je moet iets he ' :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173982178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
40 uur werkstraf, nu is het opgelost :)
Denken dat je zo'n psychopaat daarmee een lesje leert.... :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_173982301
Klinkt als een PVV-stemmer die dader.

Achterlijke ouderen van tegenwoordig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173983662
Cameratoezicht en een 'aangepaste' brievenbus?
pi_173983968
quote:
Op maandag 25 september 2017 10:43 schreef Elzies het volgende:
Cameratoezicht en een 'aangepaste' brievenbus?
Iets op basis van 230V zonder aardlekschakelaar ? 11.gif

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2017 11:08:04 ]
pi_173983986
quote:
Top serie, jammer dat er geen nieuwe afleveringen van komen...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_173984042
quote:
Neuh, technisch gesproken ligt het wel in de Oosterparkwijk, net aan de grens met Binnenstad-Oost, maar de achterstandswijk begint pas ten Oosten van de Zaagmuldersweg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')