abonnement Unibet Coolblue
pi_173914288
Beste Fokkers!

Ik sinds een 1,5 jaar een vrijwel zeker vermoeden dat er het appartementen complex waar ik woon veelvuldig gedeald wordt. Je ziet vaak veel verschillende (ook vaak dezelfde) mensen aanbellen bij de portiek, wordt zonder iets te zeggen open gedaan en ze zijn binnen 5 minuten weer weg. Het ruikt hier ook continu sterk naar wiet in de trappenhuis en dat begint mij wel een beetje de neusgaten uit te komen.

Wat is hier wijsheid?? Is een aangifte of een belletje naar de politie de moeite waard? Ik weet namelijk niet of ik in mijn eentje wat kan maken aangezien ik verder geen hard bewijs heb.

Graag jullie meningen!!

Alvast bedankt :)
pi_173914327
Je kan toch z'n anonieme tip geven, dan gaan ze wel een keer kijken denk ik.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173914332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:50 schreef Flashbag het volgende:
Beste Fokkers!

Ik sinds een 1,5 jaar een vrijwel zeker vermoeden dat er het appartementen complex waar ik woon veelvuldig gedeald wordt. Je ziet vaak veel verschillende (ook vaak dezelfde) mensen aanbellen bij de portiek, wordt zonder iets te zeggen open gedaan en ze zijn binnen 5 minuten weer weg. Het ruikt hier ook continu sterk naar wiet in de trappenhuis en dat begint mij wel een beetje de neusgaten uit te komen.

Wat is hier wijsheid?? Is een aangifte of een belletje naar de politie de moeite waard? Ik weet namelijk niet of ik in mijn eentje wat kan maken aangezien ik verder geen hard bewijs heb.

Graag jullie meningen!!

Alvast bedankt :)
Aanwijzingen verzamelen, en als je vindt dat je genoeg hebt, de WBV en/of politie het gehele dossier overhandigen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173914408
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:53 schreef MilkTea het volgende:
Je kan toch z'n anonieme tip geven, dan gaan ze wel een keer kijken denk ik.
Waarom zou ik het het beste anoniem kunnen doen? Ik zat er aan te denken een belletje naar 0900 8844 te doen en m'n verhaal te doen. Kunnen ze er dan achter komen dat ik gebeld heb? Lijkt me toch dat politie dit geheim houdt.
pi_173914446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:58 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Lijkt me toch dat politie dit geheim houdt.
Nooit vanuit gaan.
pi_173914460
Ik zou een wietlucht persoonlijk overigens niet zo'n probleem vinden. De gedachte dat je boven een prima doelwit voor een overval woont lijkt mij veel erger :P

[ Bericht 50% gewijzigd door Nizno op 23-09-2017 17:57:04 ]
  donderdag 21 september 2017 @ 18:05:06 #7
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_173914492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:02 schreef Kassamiep het volgende:

Ik zou een wietlucht persoonlijk overigens niet zo'n probleem vinden. De gedachte dat je boven een prima doelwit voor een overval woont lijkt mij veel erger :P
En hetzelfde geldt voor brand.

Echter mogen mensen wiet roken. Dus @OP, tenzij je concreet bewijs hebt dat er drugs worden geteelt/geproduceert/verkocht is het erg lastig. Je kan de politie inlichten, maar omdat jij wiet ruikt gaan ze niet zo maar iemand's apparatement bestormen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nizno op 23-09-2017 17:57:19 ]
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_173914518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Als hij er last van heeft zijn het natuurlijk zijn eigen zaken.

Ik zou een wietlucht persoonlijk overigens niet zo'n probleem vinden. De gedachte dat je boven een prima doelwit voor een overval woont lijkt mij veel erger :P
als er ergens in het pand gekweekt wordt is dat wel een probleem volgens mij, illegaal stroom aftappen is de norm, en wateroverlast komt vaak voor
pi_173914532
Houdt er rekening mee dat je naam in het dossier komt en de dealer die dus ook te weten komt als je niet anoniem tipt. In hoeverre anoniem tippen daadwerkelijk anoniem is is ook nog maar de vraag.
And so is the past
pi_173914714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:05 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

En hetzelfde geldt voor brand.

Echter mogen mensen wiet roken. Dus @OP, tenzij je concreet bewijs hebt dat er drugs worden geteelt/geproduceert/verkocht is het erg lastig. Je kan de politie inlichten, maar omdat jij wiet ruikt gaan ze niet zo maar iemand's apparatement bestormen.
Gaat niet alleen om het ruiken. Ik zie continu dezelfde figuren aanbellen, naar binnen gaan en na 5 min weer op straat staan en vaak ook dezelfde gasten. Drugs roken is natuurlijk ieder zijn eigen keus maar ik heb geen zin dat ik straks mijn huisje ook in vlammen op gaat omdat er een paar paupers niet fatsoenlijk een baan kunnen krijgen of een fatsoenlijke opleiding kunnen volgen om een echte baan te nemen....
  donderdag 21 september 2017 @ 18:23:49 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173914805
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:17 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om het ruiken. Ik zie continu dezelfde figuren aanbellen, naar binnen gaan en na 5 min weer op straat staan en vaak ook dezelfde gasten. Drugs roken is natuurlijk ieder zijn eigen keus maar ik heb geen zin dat ik straks mijn huisje ook in vlammen op gaat omdat er een paar paupers niet fatsoenlijk een baan kunnen krijgen of een fatsoenlijke opleiding kunnen volgen om een echte baan te nemen....
Weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Wat is precies het verhoogde risico op brand bij een thuisdealer? Verder doe je allemaal aannames die nergens op slaan. Genoeg mensen met een echte baan die een jointje roken op z'n tijd.
And so is the past
  donderdag 21 september 2017 @ 18:25:00 #12
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_173914821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:17 schreef Flashbag het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om het ruiken. Ik zie continu dezelfde figuren aanbellen, naar binnen gaan en na 5 min weer op straat staan en vaak ook dezelfde gasten. Drugs roken is natuurlijk ieder zijn eigen keus maar ik heb geen zin dat ik straks mijn huisje ook in vlammen op gaat omdat er een paar paupers niet fatsoenlijk een baan kunnen krijgen of een fatsoenlijke opleiding kunnen volgen om een echte baan te nemen....
Al die context is totaal niet relevant. Het enige waar jij als burger iets mee kan is wat je ziet/ruikt/last van hebt. En op dit moment is het eigenlijk alleen maar dat je het niet vertrouwd en dat je het ruikt. Je hebt niks concreets verzameld tot nu toe. Schiet een anonieme tip in, maar ga er niet vanuit dat de politie daarom zal gaan invallen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  donderdag 21 september 2017 @ 18:25:40 #13
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_173914835
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat is precies het verhoogde risico op brand bij een thuisdealer
Er vanuitgaande dat het enkel een dealer is en niet ook een teler, natuurlijk. Verder ben ik het volledig met je eens.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_173914838
Maak een afspraak met de wijkagent, wel op het politiebureau natuurlijk.
pi_173915291
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:25 schreef Fokker89 het volgende:
Maak een afspraak met de wijkagent, wel op het politiebureau natuurlijk.
Deze ja.

En misschien naar WGR ?
.
pi_173915560
Een thuisdealer is natuurlijk geen professional. Het adres geven van waaruit je je criminele activiteiten runt is namelijk niet zo handig, en de echte pro's weten dit.

Naast een echte pro kun je prima wonen, die zal er alles aan doen dat in zijn woonomgeving iedereen zich netjes gedraagt zodat buren geen reden tot klagen hebben. Naast een pro heb je eigenlijk alleen risico op een afrekening uit het circuit of een arrestatieteam wat voor de verkeerde voordeur kiest.

Naast een amateur zoals hier, heb je eigenlijk altijd gezeik en overlast. Vreemd, louche volk op de stoep, geluidsoverlast, stankoverlast, vervuiling en mogelijk de gevaren van een thuiskweker (brandgevaar en waterlekkage). Das inderdaad een drama en daarom zeer goed om aan te kaarten bij de verhuurder en wijkagent. Met genoeg aanwijzingen zal de politie zeker over gaan tot aanpakken, waarna de woningbouw uiteindelijk ook de boel kan laten ontruimen (mits huurwoning).
pi_173915620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Een thuisdealer is natuurlijk geen professional. Het adres geven van waaruit je je criminele activiteiten runt is namelijk niet zo handig, en de echte pro's weten dit.

Naast een echte pro kun je prima wonen, die zal er alles aan doen dat in zijn woonomgeving iedereen zich netjes gedraagt zodat buren geen reden tot klagen hebben. Naast een pro heb je eigenlijk alleen risico op een afrekening uit het circuit of een arrestatieteam wat voor de verkeerde voordeur kiest.

Naast een amateur zoals hier, heb je eigenlijk altijd gezeik en overlast. Vreemd, louche volk op de stoep, geluidsoverlast, stankoverlast, vervuiling en mogelijk de gevaren van een thuiskweker (brandgevaar en waterlekkage). Das inderdaad een drama en daarom zeer goed om aan te kaarten bij de verhuurder en wijkagent. Met genoeg aanwijzingen zal de politie zeker over gaan tot aanpakken, waarna de woningbouw uiteindelijk ook de boel kan laten ontruimen (mits huurwoning).
een 'echte pro' kan dat prima vanuit huis doen
die kent zijn klantenkring namelijk en zorgt er doorgaans voor dat daar geen mongolen tussen zitten
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_173915680
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:09 schreef deadprez het volgende:

[..]

een 'echte pro' kan dat prima vanuit huis doen
die kent zijn klantenkring namelijk en zorgt er doorgaans voor dat daar geen mongolen tussen zitten
ik dacht dat echte dealers weer jochies als koerier gebruiken
pi_173915754
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik dacht dat echte dealers weer jochies als koerier gebruiken
Yup, en die jochies moeten natuurlijk niet weten waar hun 'baas' woont of hoe hij echt heet. Want die jochies worden gesnapt en flink verhoord.
pi_173915818
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Houdt er rekening mee dat je naam in het dossier komt en de dealer die dus ook te weten komt als je niet anoniem tipt. In hoeverre anoniem tippen daadwerkelijk anoniem is is ook nog maar de vraag.
quote:
14s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:01 schreef Juup© het volgende:

[..]

Nooit vanuit gaan.
Dat dus.
pi_173915825
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik dacht dat echte dealers weer jochies als koerier gebruiken
ja ligt ook beetje aan de "scene", cokedealers werken vaak wel zo geloof ik idd
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 21 september 2017 @ 19:19:32 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173915885
Aanbellen en 75% eisen natuurlijk
pi_173915905
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:14 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Yup, en die jochies moeten natuurlijk niet weten waar hun 'baas' woont of hoe hij echt heet. Want die jochies worden gesnapt en flink verhoord.
lekker geld verdienen over de rug van naieve bois die iets te vaak scarface gekeken hebben

waarom zou je je shit kopen van zo iemand
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 21 september 2017 @ 19:20:32 #24
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_173915911
Ik zou gewoon eens aanbellen voor een 'kopje suiker'. B-)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_173916741
Je naamt komt sowieso naar boven als je tipt.

Daarnaast, laat die gasten lekker man.
Het zal niet de meest hoogstaande flat zijn, dan heb je dit risico.

Liever naast een dealer dan een seniele gluurbuur trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2017 19:56:20 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')