abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173907313
Wellicht bestaat dit topic al, anders bij deze.

Ik ben op zoek naar een specifiek artikel dat ik niet zo snel kan vinden:
Een simpele (lees goedkope) MP3 speler met de mogelijkheid om in te stellen dat het ding begint met afspelen zodra het aan gaat.

Moet een onbeheerde opstelling worden met een zonnepaneeltje en een luidspreker. Omdat het onbeheerd is zijn de kosten een grote overweging! (wegens de kans dat het verdwijnt of gesloopt wordt)

Heb op termen als "MP3 auto start" etc gezocht maar geen geschikt artikel gevonden. Wie heeft er een goede suggestie voor me?
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_173931100
Volgens mij zo'n beetje alles waar Rockbox op draait.
pi_173934831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:21 schreef Onaniem het volgende:
Ik ben op zoek naar een specifiek artikel dat ik niet zo snel kan vinden:
Een simpele (lees goedkope) MP3 speler met de mogelijkheid om in te stellen dat het ding begint met afspelen zodra het aan gaat.
Ik heb even voor je gezocht, maar het lijkt er inderdaad op dat dit alleen kan via Rockbox. Heb geen MP3 speler gezien die dit out of the box kan. Dus kijk even wat er allemaal ondersteunt wordt en probeer goedkoop een speler aan te schaffen (tweedehands).

Edit: Wat is je budget trouwens? Ik bedenk me net dat, mocht je budget groot genoeg zijn, je bijvoorbeeld een mini computer zoals de Orange Pi Zero (wel met expansion board voor de 3.5mm aansluiting), een micro SD kaart en een micro USB kabel kan kopen. Vervolgens dat ding zo instellen / programmeren dat hij bij het opstarten automatisch muziek gaat afspelen vanaf het micro SD kaart die je erin hebt zitten. Mocht hij uitvallen en later weer voldoende energie krijgen (je had het over een zonnepaneeltje?), dan start hij gewoon weer op en begint hij weer met afspelen. Een goedkope powerbank ertussen is misschien wel handig.

[ Bericht 34% gewijzigd door Azerdion op 22-09-2017 19:48:58 (aanvulling) ]
pi_174022274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:36 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ik heb even voor je gezocht, maar het lijkt er inderdaad op dat dit alleen kan via Rockbox. Heb geen MP3 speler gezien die dit out of the box kan. Dus kijk even wat er allemaal ondersteunt wordt en probeer goedkoop een speler aan te schaffen (tweedehands).

Edit: Wat is je budget trouwens? Ik bedenk me net dat, mocht je budget groot genoeg zijn, je bijvoorbeeld een mini computer zoals de Orange Pi Zero (wel met expansion board voor de 3.5mm aansluiting), een micro SD kaart en een micro USB kabel kan kopen. Vervolgens dat ding zo instellen / programmeren dat hij bij het opstarten automatisch muziek gaat afspelen vanaf het micro SD kaart die je erin hebt zitten. Mocht hij uitvallen en later weer voldoende energie krijgen (je had het over een zonnepaneeltje?), dan start hij gewoon weer op en begint hij weer met afspelen. Een goedkope powerbank ertussen is misschien wel handig.
Ik heb geen budget, ik kan het dus ook niet overschrijden.

Zoals aangegeven moet het geheel zonder toezicht werken met de kans dat de opstelling gejat/gesloopt wordt. Vandaar dat het niet te veel moet kosten en eenvoudig moet werken.

Overigens ben ik zelf meer van de Arduino, Dat is ook een idee, zijn genoeg goedlkope klonen van en ook een MP3 speler is geen probleem.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_174022334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 00:01 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Ik heb geen budget, ik kan het dus ook niet overschrijden.

Zoals aangegeven moet het geheel zonder toezicht werken met de kans dat de opstelling gejat/gesloopt wordt. Vandaar dat het niet te veel moet kosten en eenvoudig moet werken.

Overigens ben ik zelf meer van de Arduino, Dat is ook een idee, zijn genoeg goedlkope klonen van en ook een MP3 speler is geen probleem.
Jammer. Arduino was anders inderdaad ook een goede optie geweest. Moest alleen aan deze Orange Pi denken omdat ik hem zelf ook heb gekocht.

Op facebook bij van die weggeefhoeken vragen?

Edit: uh.. dit hoort nu niet echt meer bij CHI. Reactie geplaatst bij DIG ;)
pi_174071213
Topic sluiten gevraagd, zie verder het topic in [DIG]
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')