abonnement Unibet Coolblue
pi_173907053
Ik heb afgelopen zaterdag nog mijn gras gemaaid en alweer beginnen de paddenstoelen massaal te groeien. Vorige week stonden er al een 30-tal en in de afgelopen 4 dagen (na afrijden gras) zie ik er alweer 7 staan.


Wat kan ik er tegen doen? Het is geen zicht.
Cindy De Vuyst
pi_173907139
In een flatje gaan wonen..
pi_173907186
Opeten.
pi_173907263
Meteen weghalen zodra je ze ziet. Waarschijnlijk was je te laat en heeft de vorige oogst de sporen laten vallen.
And so is the past
pi_173907469
het hoort bij de herfst, gewoon lekker laten staan.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_173907638
Het grootste deel van de paddenstoel zit onder de grond in de vorm van de schimmeldraden. De paddenstoel zelf is vergelijkbaar met zeg maar 'de vrucht'.

Je komt er niet vanaf, tenzij je de grond gaat afvoeren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173907699
Je schoonmoeder herbegraven.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173907703
misschien zijn ze wel eetbaar :)
pies on joe toe
  zaterdag 23 september 2017 @ 10:03:02 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_173942501
Wow. En dat in de herfst. Ik zou verhuizen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_173942712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je schoonmoeder herbegraven.
Die ligt op de plek waar de brandnetels groeien ;)

Je kan alleen maar zorgen dat er geen organisch afval (grasmaaisel, compost) ligt, minder bemesten met stikstofhoudende meststoffen, goede beluchting (verticuteren) en regelmatiger maaien zodat de grond niet te lang vochtig blijft als de dauw op het gras staat, maar het opdroogt zodra de zon schijnt. En ijzersulfaat schijnt ook te helpen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_173943054
Paddestoelen zijn een teken van een gezonde grondcultuur, maar waarschijnlijk is de grond wel erg vochtig. Misschien kun je de afwatering verbeteren of simpelweg minder bewateren.

En ik zou kijken of je ze kan identificeren, wie weet zijn ze inderdaad eetbaar, of misschien bevatten ze wel psilocybine. :9
  zaterdag 23 september 2017 @ 10:57:10 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173943081
Hier ook. Natste gedeelte onder de bomen.
Nat weer + herfst; wat wil je er aan doen?
Enige oplossing is asfalteren. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173962104
Ik trek ze nu steeds uit als ik ze zie verschijnen, eens zien welk effect dit heeft. Ik gooi wel af en toe eens koffieprut in het gras, misschien is dit deels de oorzaak?

Ze zien er zo uit:
Cindy De Vuyst
pi_173962180
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:19 schreef einzeinz het volgende:
Ik trek ze nu steeds uit als ik ze zie verschijnen, eens zien welk effect dit heeft. Ik gooi wel koffieprut in het gras, misschien is dit deels de oorzaak?
Daar doen ze het wel goed op. Bij het bedrijf Rotterzwam kweken ze paddestoelen op koffieprut. :)
pi_173962357
Heb je ze al geproefd ?
pi_173962416
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2017 12:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Daar doen ze het wel goed op. Bij het bedrijf Rotterzwam kweken ze paddestoelen op koffieprut. :)
Het is geen oesterzwam, de paddenstoelen groeiden er al voor ik aan koffieprut begon. Ik gooi sinds de laatste 3 weken pas koffieprut in de tuin. Bovendien is dit een kleine hoeveelheid, ik giet mijn filtertje leeg verspreid over de tuin. Gewoon verstrooien met de hand.

quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2017 12:34 schreef machtpen het volgende:
Heb je ze al geproefd ?
Nee, ben ik ook niet van plan. Weet ook niet welke soort het is.
Cindy De Vuyst
pi_173962459
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:38 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Het is geen oesterzwam, de paddenstoelen groeiden er al voor ik aan koffieprut begon. Ik gooi sinds de laatste 3 weken pas koffieprut in de tuin. Bovendien is dit een kleine hoeveelheid, ik giet mijn filtertje leeg verspreid over de tuin. Gewoon verstrooien met de hand.

[..]

Nee, ben ik ook niet van plan. Weet ook niet welke soort het is.
Er is in een week de hoeveelheid water van normaal 3 maanden gevallen. Dus een paar paddenstoelen, niet zo gek.

Koffieprut is trouwens prima voor de hoeveelheid organische stof in de grond.
Whatever...
pi_173962469
Zou ik dan beter stoppen met die koffieprut?
Cindy De Vuyst
pi_173965569
Oh, champignons. Lekker, joh.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 25 september 2017 @ 21:56:59 #20
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173996376
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:19 schreef einzeinz het volgende:
Ik trek ze nu steeds uit als ik ze zie verschijnen, eens zien welk effect dit heeft. Ik gooi wel af en toe eens koffieprut in het gras, misschien is dit deels de oorzaak?

Ze zien er zo uit:
[ afbeelding ]
Ze lijken erg op Anijschampignons. Wrijf er eens overheen met iets en ruik of het naar anijs ruikt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_anijschampignon
Volgens mijn paddo boek :




quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 14:58 schreef Jordy-B het volgende:
Oh, champignons. Lekker, joh.
lol waarschijnlijk idd ja. :D
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 12:42 schreef einzeinz het volgende:
Zou ik dan beter stoppen met die koffieprut?
Waarom? Je hebt je eigen champignons kwekerij.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 25 september 2017 @ 22:48:27 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173997776
Rot hout.. koffieprut..

En dan verwonderd zijn over paddestoelen.. :')
pi_173999213
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:56 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ze lijken erg op Anijschampignons. Wrijf er eens overheen met iets en ruik of het naar anijs ruikt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_anijschampignon
Volgens mijn paddo boek :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

lol waarschijnlijk idd ja. :D

[..]

Waarom? Je hebt je eigen champignons kwekerij.
Thanks, hier heb ik wat aan. Ik laat er eentje groeien en zal er dan aan ruiken ;)
Nu trek ik ze om de 3 dagen uit zodat ze weg zijn.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 26 september 2017 @ 01:37:39 #23
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173999664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:14 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Thanks, hier heb ik wat aan. Ik laat er eentje groeien en zal er dan aan ruiken ;)
Nu trek ik ze om de 3 dagen uit zodat ze weg zijn.
Als je ze weg trekt moet je ze aanraken en zou je al wat anijs moeten ruiken. Een paddestoel weg trekken gaat niet zacht handig ook al is het makkelijk. Lijkt mij dat je daarmee al zou moeten ruiken naar anijs. Zo niet geef ik je een hele grote kans dat het om een andere variant champignon gaat. Niet om de giftige knolamaniet waar mijn boek naar verwijst. De champignon is een vrij normale padestoel in Nederland. Zo zijn er ook verschillende soorten die er net iets anders uitzien.

Een heel klein stukje aanraken met het puntje van je tong zou je ook genoeg info moeten geven ivm giftig of niet. Al zou ik daar niet op gokken.

Zonde dat je ze weg trekt keer op keer... Gast denk eens na, je hebt heel veel heerlijke padestoelen weg gegooid...
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_174003727
Ik ga toch geen paddenstoelen uit mijn tuin opeten als ik niet weet welke soort het is? Voor hetzelfde geld is het giftig ofwel een delicatesse. In het geval van dat laatste kan ik niets gemist hebben want ik heb ze nooit geproefd.
Cindy De Vuyst
pi_174004695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:32 schreef einzeinz het volgende:
Ik ga toch geen paddenstoelen uit mijn tuin opeten als ik niet weet welke soort het is? Voor hetzelfde geld is het giftig ofwel een delicatesse. In het geval van dat laatste kan ik niets gemist hebben want ik heb ze nooit geproefd.
de enige giftige paddenstoel die op champignons lijkt, is bij mijn weten de knolamaniet. En die ruikt vies en/of heeft herkenbaar felgeel sap aan de voet van de paddenstoel als je hem in tweeën snijdt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174018744
Ik heb de paddenstoel aangeraakt en in 2 gebroken met mijn blote handen, ik rook geen anijs. Is dus een andere soort.
Cindy De Vuyst
pi_174019675
Als je er geen verstand van hebt, niet eten. Zelfs met boek niet doen. Na cursus eventueel, maar je moet echt enorm opletten.
Whatever...
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:41:42 #28
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_174205678
Paddestoelen en molshopen zijn eerder regel dan uitzondering in de herfst, weinig tegen te doen.
''Aquila non capit muscas.''
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:47:51 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174208609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:14 schreef Spanky78 het volgende:
Als je er geen verstand van hebt, niet eten. Zelfs met boek niet doen. Na cursus eventueel, maar je moet echt enorm opletten.
Dat..
Er zijn alweer heel wat mensen die zich vergist hebben..

Verder:
Je kan altijd proeven... maar echt enkel proeven.. niet per ongeluk een stukje doorslikken..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')