abonnement Unibet Coolblue
pi_173896540
quote:
Na 2018

Over de jaren na 2018 willen de vier formerende partijen nog niets zeggen. "We vertellen zo snel mogelijk wat we de jaren daarna van plan zijn", zegt D66-leider Pechtold.

Het verzoek om informatie over het eigen risico kwam van GroenLinks-leider Klaver; hij kreeg unanieme steun in de Tweede Kamer.
pi_173896598
Precies de reden waarom we zeker het eigen risico moeten behouden. Met deze belachelijke berekening zouden we straks ruim 20 euro in de maand extra moeten gaan betalen om geen eigen risico te hebben. Jezelf dus gewoon laten naaien waar je bij staat.

Ze gaan er dus vanuit dat 66% van de mensen het eigen risico volledig opmaakt, terwijl dit in 2015 45% was (overigens ook absurd veel, hoe fucking ongezond leven mensen???)
Eerst denken, dan typen
  woensdag 20 september 2017 @ 20:15:05 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173897003
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:55 schreef Piger het volgende:
Precies de reden waarom we zeker het eigen risico moeten behouden. Met deze belachelijke berekening zouden we straks ruim 20 euro in de maand extra moeten gaan betalen om geen eigen risico te hebben. Jezelf dus gewoon laten naaien waar je bij staat.

Ze gaan er dus vanuit dat 66% van de mensen het eigen risico volledig opmaakt, terwijl dit in 2015 45% was (overigens ook absurd veel, hoe fucking ongezond leven mensen???)
Denk dat het niet zo vreemd is hoor. 1 op de 5 jaren heb je wel een operatie, behandeling of kuur die het eigen risico opmaakt. Daarnaast zijn er ook vijf miljoen (zo'n 30% van de Nederlandse bevolking) chronisch zieken in Nederland, die vaak ook het eigen risico opmaken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 20 september 2017 @ 20:16:06 #79
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173897033
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:55 schreef Piger het volgende:
(overigens ook absurd veel, hoe fucking ongezond leven mensen???)
Zijn ook dingen als anti conceptie en zwangerschapskosten.
Andere aangeboren ziektes misschien?
pi_173897149
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:15 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Zijlstra:

[..]

Wees blij!
jezus :')
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 20 september 2017 @ 20:22:48 #81
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173897164
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:17 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Het is prima verklaarbaar alleen vereist het een minimale analyse van feiten waar je dan weer een basaal niveau logisch nadenken voor nodig hebt.

Schijnbaar snap jij niet dat (1) zorgkosten stijgen, en (2) dat verzekeren vooral een collectieve sociale gedachte is.

Het feit dat je het dan vooral oneerlijk vindt dat voor de gezonde mensen de kosten evenveel stijgen alles voor de minder fortuinlijke medemens is een flagrante vertoning van asociaal egoïstisch denken.
Eigenlijk zou je die personen uit het sociaal systeem moeten schoppen. Er kan hun immers toch nooit iets gebeuren en maken nooit kosten. Laat zij net zoals in de VS zelf maar bepalen. Kijken of ze nog staan te springen als ze 750 euro per persoon moeten gaan betalen zonder collectief. Of niet verzekerd zijn en dan plots een lening kunnen afsluiten voor de kosten te betalen bij een ongeluk😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 20 september 2017 @ 20:29:46 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173897283
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:22 schreef Cherna het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je die personen uit het sociaal systeem moeten schoppen. Er kan hun immers toch nooit iets gebeuren en maken nooit kosten. Laat zij net zoals in de VS zelf maar bepalen. Kijken of ze nog staan te springen als ze 750 euro per persoon moeten gaan betalen zonder collectief. Of niet verzekerd zijn en dan plots een lening kunnen afsluiten voor de kosten te betalen bij een ongeluk😁
Of nog leuker: als MadJackPirate zijn moeder opeens een dure operatie moet ondergaan en dat allemaal zelf mag betalen. Bij dit soort collectieve dingen moet je ook bedenken dat je ook betaalt voor de gezondheid van je naasten. Je ziet toch ook hen graag in goede gezondheid?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 20 september 2017 @ 20:32:11 #83
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173897330
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Of nog leuker: als MadJackPirate zijn moeder opeens een dure operatie moet ondergaan en dat allemaal zelf mag betalen. Bij dit soort collectieve dingen moet je ook bedenken dat je ook betaalt voor de gezondheid van je naasten. Je ziet toch ook hen graag in goede gezondheid?
Precies.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_173897530
Lekker janken om 20 euro per maand extra premie. :')

Wees blij dat je gezond bent.

Waar velen bovendien niet bij stilstaan is dat de hele maatschappij baat heeft bij betaalbare zorg voor iedereen zodat niemand zich aan de benodigde zorg onttrekt.

Want dat leidt enerzijds veelal later tot hogere zorgkosten, en anderzijds kunnen mensen die hun zorgkosten kunnen blijven betalen optimaal blijven participeren in de maatschappij, wat de economie ten goede komt.

Niet zo kortzichtig dus mensen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_173897549
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Lekker janken om 20 euro per maand extra premie. :')

Wees blij dat je gezond bent.

Waar velen bovendien niet bij stilstaan is dat de hele maatschappij baat heeft bij betaalbare zorg voor iedereen zodat niemand zich aan de benodigde zorg onttrekt.

Want dat leidt enerzijds veelal later tot hogere zorgkosten, en anderzijds kunnen mensen die hun zorgkosten kunnen blijven betalen optimaal blijven participeren in de maatschappij, wat de economie ten goede komt.

Niet zo kortzichtig dus mensen.
Jij bent niet helemaal lekker ofzo?
pi_173897610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Jij bent niet helemaal lekker ofzo?
Die premieverhoging geldt als het gehele eigen risico wordt afgeschaft geloof ik.

Hoe dan ook, dat zou wat mij betreft zeker te overwegen zijn boven het in stand houden van het eigen risico.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_173897664
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die premieverhoging geldt als het gehele eigen risico wordt afgeschaft geloof ik.

Hoe dan ook, dat zou wat mij betreft zeker te overwegen zijn boven het in stand houden van het eigen risico.
Ja prima, dan hoek ik wel een paar keer een bejaarde en beroof hem om mijn achterlijk hoge premie te betalen :') Ik maak nauwelijks gebruik van die ziektekosten, dus opeens moet ik evenveel betalen als iemand die chronisch ziek is :')!

Is prima maar dan ga ik ook echt zo vaak mogelijk naar de dokter
pi_173897713
quote:
13s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

bedankt he, hier hebben nóg meer mensen last van :T
is wel eerlijker. Zeker voor chronisch zieke mensen voelt het eigen risico als een boete op ziek zijn. Ik kom zelf gelukkig nooit bij de dokter of het ziekenhuis, maar toch betaal ik graag mee voor de mensen die het wel nodig hebben
  woensdag 20 september 2017 @ 20:49:49 #89
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173897730
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Jij bent niet helemaal lekker ofzo?
Jongen, ik zou 10 jaar lang jouw zorgpremie én al je eigen risico voor je betalen als ik daarmee mijn lichamelijke problemen gegarandeerd kwijt zou zijn.

Wees blij dat je blijkbaar gezond bent.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 20 september 2017 @ 20:50:20 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173897743
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja prima, dan hoek ik wel een paar keer een bejaarde en beroof hem om mijn achterlijk hoge premie te betalen :') Ik maak nauwelijks gebruik van die ziektekosten, dus opeens moet ik evenveel betalen als iemand die chronisch ziek is :')!

Is prima maar dan ga ik ook echt zo vaak mogelijk naar de dokter
Iemand die chronisch ziek is heeft daar doorgaans niet voor gekozen, iemand dus straffen omdat ie chronisch ziek is is belachelijk.

Het zou eerder nut hebben om mensen met een diagnose van een chronische ziekte tegemoet te komen in de eigen risico indien dat problematisch is. Bij lage inkomens bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173897778
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:49 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Jongen, ik zou 10 jaar lang jouw zorgpremie én al je eigen risico voor je betalen als ik daarmee mijn lichamelijke problemen gegarandeerd kwijt zou zijn.

Wees blij dat je blijkbaar gezond bent.
Misschien zouden ze iets moeten bedenken dat iemand er niet opeens 30 euro per maand op achteruit gaat (wat ik dus eigenlijk niet kan betalen). 2,50 is ook al kut aangezien ik mijn best doe om niet voor elk wissewasje naar de dokter te gaan, maar goed voor chronisch zieken heb ik dat over. Maar dwingen iedereen een zelfde ziektekostenpremie te betalen ongeacht wat? Nee dankje, bindt het dan aan inkomen.
pi_173897808
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Iemand die chronisch ziek is heeft daar doorgaans niet voor gekozen, iemand dus straffen omdat ie chronisch ziek is is belachelijk.

Het zou eerder nut hebben om mensen met een diagnose van een chronische ziekte tegemoet te komen in de eigen risico indien dat problematisch is. Bij lage inkomens bijvoorbeeld.
Nee ik snap je, maar ik laat me niet opeens 30 euro o.i.d. afpakken, heb bewust gekozen voor maximaal eigen risico. Bindt het dan, zoals ik in de post eerder al zei, aan inkomen. Dat vind ik meer fair.
  woensdag 20 september 2017 @ 20:57:31 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173897904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja prima, dan hoek ik wel een paar keer een bejaarde en beroof hem om mijn achterlijk hoge premie te betalen :') Ik maak nauwelijks gebruik van die ziektekosten, dus opeens moet ik evenveel betalen als iemand die chronisch ziek is :')!

Is prima maar dan ga ik ook echt zo vaak mogelijk naar de dokter
Dat zul je toch ook doen als je 70 jaar bent? Wat een idiote reactie weer.

Je hebt totaal geen idee waar je het over hebt. Het is al gekoppeld aan inkomen middels de zorgtoeslag :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 20 september 2017 @ 20:57:51 #94
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173897914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nee dankje, bindt het dan aan inkomen.
Een belangrijk deel van de totale premie ís al inkomensafhankelijk en wordt van je bruto inkomen geïnd als premie.
Daarnaast maak ik uit je post op dat je geen grote koopkracht hebt, dus krijg je waarschijnlijk zorgtoeslag waardoor je de facto al heel weinig premie betaalt ten opzichte van mij. En de zorgtoeslag gaat flink mee omhoog.

Wat klaag je nou dan?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 20 september 2017 @ 20:59:52 #95
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173897952
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:49 schreef Evertjan het volgende:

[..]

is wel eerlijker. Zeker voor chronisch zieke mensen voelt het eigen risico als een boete op ziek zijn. Ik kom zelf gelukkig nooit bij de dokter of het ziekenhuis, maar toch betaal ik graag mee voor de mensen die het wel nodig hebben
Is niet per se eerlijker.
Ik ben nooit ziek maar betaal steeds andermans zorgkosten
Jij bent chronisch ziek en betaalt minder (dan de werkelijke kosten) omdat anderen meebetalen. In ruil daarvoor wordt van jou een eigen bijdrage in je kosten gevraagd.
Jij vindt het oneerlijk dat die bijdrage aan jou wordt gevraagd en vindt dat ik daar maar aan mee moet betalen. Word ik nou gestraft voor andermans ziek zijn?

Ik heb jou nu btw als voorbeeld een chronische ziekte gegeven, hoef je je nie tegen te verdedigen of zo, het praatte makkelijker :P
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 20 september 2017 @ 21:00:10 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173897959
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee ik snap je, maar ik laat me niet opeens 30 euro o.i.d. afpakken, heb bewust gekozen voor maximaal eigen risico. Bindt het dan, zoals ik in de post eerder al zei, aan inkomen. Dat vind ik meer fair.
Ja ik snap jou ook hoor ;) het is op dit moment een scheef systeem imo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173897994
Nee tis prima hoor, was ook te verwachten. Desondanks ben ik bang dat deze trend zich voort gaat zetten naarmate de jaren zich vorderen. Zorgtoeslag zorgt ervoor dat je tot een bepaald niveau inderdaad evenveel afdraagt, dan wel aan misgelopen zorgtoeslag, dan wel aan onvoldoende inkomsten.

Maar goed, genoeg kansen om zwart wat bij te verdienen e.d.
  woensdag 20 september 2017 @ 21:01:56 #98
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173898011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Lekker janken om 20 euro per maand extra premie. :')

Wees blij dat je gezond bent.

Waar velen bovendien niet bij stilstaan is dat de hele maatschappij baat heeft bij betaalbare zorg voor iedereen zodat niemand zich aan de benodigde zorg onttrekt.

Want dat leidt enerzijds veelal later tot hogere zorgkosten, en anderzijds kunnen mensen die hun zorgkosten kunnen blijven betalen optimaal blijven participeren in de maatschappij, wat de economie ten goede komt.

Niet zo kortzichtig dus mensen.
Een eigen risico van 380 of 400 maakt 0 verschil voor mensen die zorg ontwijken i.v.m. de kosten. Zij kunnen wel de premie betalen maar niet de kosten die onder het eigen risico vallen. Die gaan voor iets dus niet naar de dokter omdat ze weten dat het resultaat zal zijn dat het ze uiteindelijk zestig euro die ze niet kunnen betalen gaat kosten. Maar ze betalen wel mee aan de zorgkosten van anderen.

En ook de minderbedeelden moeten die twintig euro per maand (in jouw voorbeeld(?)) ophoesten he
  woensdag 20 september 2017 @ 21:06:09 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173898094
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is niet per se eerlijker.
Ik ben nooit ziek maar betaal steeds andermans zorgkosten
Jij bent chronisch ziek en betaalt minder (dan de werkelijke kosten) omdat anderen meebetalen. In ruil daarvoor wordt van jou een eigen bijdrage in je kosten gevraagd.
Jij vindt het oneerlijk dat die bijdrage aan jou wordt gevraagd en vindt dat ik daar maar aan mee moet betalen. Word ik nou gestraft voor andermans ziek zijn?

Ik heb jou nu btw als voorbeeld een chronische ziekte gegeven, hoef je je nie tegen te verdedigen of zo, het praatte makkelijker :P
Maar gun je niet iedereen of in nauwere zin je famile en/of vrienden een goede gezondheid? Overall gezien is het gewoon het optimaalst als iedereen een redelijk niveau van gezondheid heeft en dat tegen een betaalbaar niveau. Een maatschappij met onnodig veel zieken functioneert in the end gewoon niet goed en gaat ten koste van welzijn en welvaart. Vind het maar debiel dat er zo verongelijkt over gedaan wordt, terwijl 90% van de ziekenhuis- en doktersbezoeken geheel legitiem zijn. Dat doe je toch vaak niet voor de lol.

Daarmee bepleit ik overigens niet dat het eigen risico afgeschaft moet worden, want een lichte drempel mag heus wel opgeworpen worden al snap ik wel dat chronisch zieken dat eigen risico als een boete op ziek zijn zien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173898110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Een eigen risico van 380 of 400 maakt 0 verschil voor mensen die zorg ontwijken i.v.m. de kosten. Zij kunnen wel de premie betalen maar niet de kosten die onder het eigen risico vallen. Die gaan voor iets dus niet naar de dokter omdat ze weten dat het resultaat zal zijn dat het ze uiteindelijk zestig euro die ze niet kunnen betalen gaat kosten. Maar ze betalen wel mee aan de zorgkosten van anderen.
Maar ze ontwijken zorg vanwege het eigen risico, dat schijnbaar voor degenen de druppel is.

Dan kun je beter het eigen risico afschaffen.

quote:
En ook de minderbedeelden moeten die twintig euro per maand (in jouw voorbeeld(?)) ophoesten he
Maar die worden grotendeels gecompenseerd door (een hogere) zorgtoeslag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')