abonnement Unibet Coolblue
pi_173886630
Ik merk dat het niet goed met mij gaat.

Ik ben 24 jaar en leefde tot vorig jaar altijd lang leve de lol, ik ging altijd uit (door de weeks en in het weekend), dronk heel veel en deed eigenlijk alles wat niet door de beugel kan. Ik studeerde af en heb toen gezegd: dit leventje kan niet meer. Ik moet nu serieuzer en volwassener worden en niet meer als een 18-jarig kind door het leven gaan.

En nu werk ik, maar dat vind ik eigenlijk ook helemaal niks aan. Ik word gek van de verplichting en dat verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zit een beetje in de knoop met mezelf merk ik. Ik ben niet blij met mijn leven, maar ik weet niet wat ik wel wil. Ik heb alles afgerond, wat zou ik nog meer kunnen doen? Ik merk dat ik niet super ambitieus ben. Bachelor, master, afgerond. Maar ik doe nu werk op hbo niveau en vind dat wel best. Hoef niet zonodig een topper in mijn vakgebied te zijn, als ik maar leuk kan leven. Terwijl de mensen waar ik mee om ga wel anders in het leven staan.

Ik merk dat ik heel snel boos word en dat kan ik koppelen aan mijn ontevredenheid. Maar ik weet echt niet wat ik kan doen om het op te lossen. Misschien moet ik hulp zoeken voor mijn gedrag, ik weet het echt gewoon niet meer. Soms verlang ik ook gewoon naar mijn kindertijd, dat ik niet hoefde na te denken en alles voor me werd gedaan. Gewoon geborgen bij je ouders, niet ouder worden en alles wat daarbij komt kijken.

Dan wil ik ook stiekem wel een relatie, maar dan ben ik bang dat niemand me wil omdat ik seks heb gehad met veel gasten van een vereniging waar ik bij zat, en gaat dat daar rond. Dat boeit niet eigenlijk, maar ergens ook weer wel want ik kan niks ongedaan maken. Ik ben best losgeslagen geweest, waar ik nu wel spijt van heb, maar waarvan ik ook weet dat het nou eenmaal zo is.

Leeg, eenzaam, niet blij, niet goed in mijn vel. Dit heb ik nooit zo gevoeld. Zo diep zat ik nooit bij mezelf.

Goed ik wilde dit even van me afschrijven. Het is niet iets waar ik graag open over ben

Misschien ga ik hulp zoeken.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:08:03 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_173886756
Dat gevoel heeft bijna iedereen wel eens rond die leeftijd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Quarter-life_crisis
quote:
Common symptoms of a quarter life crisis are often feelings of being "lost, scared, lonely or confused" about what steps to take in order to transition properly into adulthood.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_173886859
Hulp zoeken omdat je rond hebt geneukt :')
Please
pi_173886935
Volgens mij is het vorige topic al meerdere malen aangegeven hulp te zoeken. Dat ging, in tegenstelling tot jou gedachte, niet over je sex gedrag, maar o.a. over je woede uitbarstingen en je gedragingen richting anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 12:19:04 ]
pi_173887279
quote:
9s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:14 schreef Angel-Joy het volgende:
Hulp zoeken omdat je rond hebt geneukt :')
Please
van jou weten we het ook al angel-joy :P
pi_173888200
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef RedRain het volgende:
Ik merk dat het niet goed met mij gaat.

Ik ben 24 jaar en leefde tot vorig jaar altijd lang leve de lol, ik ging altijd uit (door de weeks en in het weekend), dronk heel veel en deed eigenlijk alles wat niet door de beugel kan. Ik studeerde af en heb toen gezegd: dit leventje kan niet meer. Ik moet nu serieuzer en volwassener worden en niet meer als een 18-jarig kind door het leven gaan.

En nu werk ik, maar dat vind ik eigenlijk ook helemaal niks aan. Ik word gek van de verplichting en dat verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zit een beetje in de knoop met mezelf merk ik. Ik ben niet blij met mijn leven, maar ik weet niet wat ik wel wil. Ik heb alles afgerond, wat zou ik nog meer kunnen doen? Ik merk dat ik niet super ambitieus ben. Bachelor, master, afgerond. Maar ik doe nu werk op hbo niveau en vind dat wel best. Hoef niet zonodig een topper in mijn vakgebied te zijn, als ik maar leuk kan leven. Terwijl de mensen waar ik mee om ga wel anders in het leven staan.

Ik merk dat ik heel snel boos word en dat kan ik koppelen aan mijn ontevredenheid. Maar ik weet echt niet wat ik kan doen om het op te lossen. Misschien moet ik hulp zoeken voor mijn gedrag, ik weet het echt gewoon niet meer. Soms verlang ik ook gewoon naar mijn kindertijd, dat ik niet hoefde na te denken en alles voor me werd gedaan. Gewoon geborgen bij je ouders, niet ouder worden en alles wat daarbij komt kijken.

Dan wil ik ook stiekem wel een relatie, maar dan ben ik bang dat niemand me wil omdat ik seks heb gehad met veel gasten van een vereniging waar ik bij zat, en gaat dat daar rond. Dat boeit niet eigenlijk, maar ergens ook weer wel want ik kan niks ongedaan maken. Ik ben best losgeslagen geweest, waar ik nu wel spijt van heb, maar waarvan ik ook weet dat het nou eenmaal zo is.

Leeg, eenzaam, niet blij, niet goed in mijn vel. Dit heb ik nooit zo gevoeld. Zo diep zat ik nooit bij mezelf.

Goed ik wilde dit even van me afschrijven. Het is niet iets waar ik graag open over ben

Misschien ga ik hulp zoeken.
:D

Ga alsjeblieft niet serieuzer doen. Daarvan zijn er al teveel mensen van in deze wereld. Enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je voldoende geld verdient en dus het bijbehorende werk wel serieus neemt.

Voor de rest doe gewoon lekker je ding, rondneuken kan als je maar veilig doet. Af en toe uit, prima, kijk om je heen en je zal zien dat je niet de enige bent tussen de 24 en 34 jaar. Genoeg mensen die als een halve student leven...

Ik ben zelf 40+ en ik kom genoeg 30 plus mensen tegen die zorgeloos leven. Op een dag komen ze de juiste tegen en bouwen ze iets leuks op.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_173889253
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef RedRain het volgende:
Ik merk dat het niet goed met mij gaat.

Ik ben 24 jaar en leefde tot vorig jaar altijd lang leve de lol, ik ging altijd uit (door de weeks en in het weekend), dronk heel veel en deed eigenlijk alles wat niet door de beugel kan. Ik studeerde af en heb toen gezegd: dit leventje kan niet meer. Ik moet nu serieuzer en volwassener worden en niet meer als een 18-jarig kind door het leven gaan.

En nu werk ik, maar dat vind ik eigenlijk ook helemaal niks aan. Ik word gek van de verplichting en dat verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zit een beetje in de knoop met mezelf merk ik. Ik ben niet blij met mijn leven, maar ik weet niet wat ik wel wil. Ik heb alles afgerond, wat zou ik nog meer kunnen doen? Ik merk dat ik niet super ambitieus ben. Bachelor, master, afgerond. Maar ik doe nu werk op hbo niveau en vind dat wel best. Hoef niet zonodig een topper in mijn vakgebied te zijn, als ik maar leuk kan leven. Terwijl de mensen waar ik mee om ga wel anders in het leven staan.

Ik merk dat ik heel snel boos word en dat kan ik koppelen aan mijn ontevredenheid. Maar ik weet echt niet wat ik kan doen om het op te lossen. Misschien moet ik hulp zoeken voor mijn gedrag, ik weet het echt gewoon niet meer. Soms verlang ik ook gewoon naar mijn kindertijd, dat ik niet hoefde na te denken en alles voor me werd gedaan. Gewoon geborgen bij je ouders, niet ouder worden en alles wat daarbij komt kijken.

Dan wil ik ook stiekem wel een relatie, maar dan ben ik bang dat niemand me wil omdat ik seks heb gehad met veel gasten van een vereniging waar ik bij zat, en gaat dat daar rond. Dat boeit niet eigenlijk, maar ergens ook weer wel want ik kan niks ongedaan maken. Ik ben best losgeslagen geweest, waar ik nu wel spijt van heb, maar waarvan ik ook weet dat het nou eenmaal zo is.

Leeg, eenzaam, niet blij, niet goed in mijn vel. Dit heb ik nooit zo gevoeld. Zo diep zat ik nooit bij mezelf.

Goed ik wilde dit even van me afschrijven. Het is niet iets waar ik graag open over ben

Misschien ga ik hulp zoeken.
Niks moet hè.

Er zijn inderdaad heel veel mensen die precies doen zoals het 'hoort' maar ik vraag me wel eens af of dat nou altijd echt gelukkig maakt.

Wees gewoon lekker jezelf en dan komt alles vanzelf (of niet maar dat is ook niet erg want dan heb je tenminste geleefd zoals jij dat wilde).
  woensdag 20 september 2017 @ 14:26:13 #8
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_173889381
dit filmpje vind ik wel aardig als verklaring waarom jouw generatie zich voelt zoals ze zich voelt.

Wie weet herken je er wat zaken in en ontdek je in ieder geval dat je niet uniek bent wanneer het gaat over dit soort gevoelens.

Wat die sex betreft, niet te moeilijk over doen. Dat waait wel weg. In de toekomst iets meer nadenken waarom je sex met iemand hebt kan handig zijn. Niet voor je imago, maar voor je zelfbeeld.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 20 september 2017 @ 15:13:08 #9
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_173890446
quote:
9s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:14 schreef Angel-Joy het volgende:
Hulp zoeken omdat je rond hebt geneukt :')
Please
Dit :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 20 september 2017 @ 15:38:04 #10
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173891064
Hoe zou een toekomstige relatie moeten weten met wie jij het allemaal gedaan bij een vereniging? Helemaal als ze daar zelf niet in heeft gezeten of zo. En dan nog...niks om je voor te schamen tbh. Je maakt problemen waar er geen problemen zijn.

Verder eens met Godshand. Gewoon jezelf zijn. Zolang je een leuke baan hebt en die serieus neemt kijkt niemand je raar aan als je uitgaat, of zo. Je leeft maar een keer, dus doen wat goed voelt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173891578
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe zou een toekomstige relatie moeten weten met wie jij het allemaal gedaan bij een vereniging? Helemaal als ze daar zelf niet in heeft gezeten of zo.

Lees haar vorige topic maar eens ;) .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 16:02:38 ]
pi_173891746
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe zou een toekomstige relatie moeten weten met wie jij het allemaal gedaan bij een vereniging? Helemaal als ze daar zelf niet in heeft gezeten of zo. En dan nog...niks om je voor te schamen tbh. Je maakt problemen waar er geen problemen zijn.

Verder eens met Godshand. Gewoon jezelf zijn. Zolang je een leuke baan hebt en die serieus neemt kijkt niemand je raar aan als je uitgaat, of zo. Je leeft maar een keer, dus doen wat goed voelt.
Wel een beetje. Had wat afspraakjes met iemand die daar moeilijk over deed. Best jammer want vond hem eigenlijk wel leuk..

Snap ik, maar ik was echt extreem. Wat er misschien ook bij hoort, ik weet niet :)

Dank
pi_173892461
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:21 schreef Godshand het volgende:

[..]

:D

Ga alsjeblieft niet serieuzer doen. Daarvan zijn er al teveel mensen van in deze wereld. Enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je voldoende geld verdient en dus het bijbehorende werk wel serieus neemt.

Voor de rest doe gewoon lekker je ding, rondneuken kan als je maar veilig doet. Af en toe uit, prima, kijk om je heen en je zal zien dat je niet de enige bent tussen de 24 en 34 jaar. Genoeg mensen die als een halve student leven...

Ik ben zelf 40+ en ik kom genoeg 30 plus mensen tegen die zorgeloos leven. Op een dag komen ze de juiste tegen en bouwen ze iets leuks op.
Dat is zo, maar ik wil ook niet zon eenzaam vrouwtje worden en het 30e levensjaar alleen en verbitterd ingaan zonder serieuze relatie, maar enkel rondneukend en maar wat aanklooien

Snap je me? :D
pi_173892468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:26 schreef mcmlxiv het volgende:
dit filmpje vind ik wel aardig als verklaring waarom jouw generatie zich voelt zoals ze zich voelt.

Wie weet herken je er wat zaken in en ontdek je in ieder geval dat je niet uniek bent wanneer het gaat over dit soort gevoelens.

Wat die sex betreft, niet te moeilijk over doen. Dat waait wel weg. In de toekomst iets meer nadenken waarom je sex met iemand hebt kan handig zijn. Niet voor je imago, maar voor je zelfbeeld.
Ik ga eens kijken, thanksss
pi_173892781
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:09 schreef RedRain het volgende:

Wel een beetje. Had wat afspraakjes met iemand die daar moeilijk over deed. Best jammer want vond hem eigenlijk wel leuk..

Snap ik, maar ik was echt extreem. Wat er misschien ook bij hoort, ik weet niet :)

Dank
Hoeveel bedpartners had hij zelf gehad? En hoe populair was deze jongen ?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173893017
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoeveel bedpartners had hij zelf gehad? En hoe populair was deze jongen ?
geen idee :P Gewoon een normale leuke jongen.
pi_173893362
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:09 schreef RedRain het volgende:

geen idee :P Gewoon een normale leuke jongen.
Nou, dat is in dit geval niet in zijn voordeel. Zijn eigen aantal one night stands is wel belangrijke informatie als hij jou daarop beoordeelde. Maar goed stel dat hij zelf heel trouw is en alleen lange relaties heeft gehad. Dan kun je toch zeggen dat je eerst nooit verliefd was en nu wel. Of gelooft hij dat dan niet?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173893537
quote:
...omdat ik seks heb gehad met veel gasten van een vereniging ...
volle inbox in 1...2..3...
pi_173893688
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:47 schreef RedRain het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik wil ook niet zon eenzaam vrouwtje worden en het 30e levensjaar alleen en verbitterd ingaan zonder serieuze relatie, maar enkel rondneukend en maar wat aanklooien

Snap je me? :D
Je zei in je vorige topic nog heel expliciet dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat jou dat never zou overkomen.

Wat heeft je gedachten doen veranderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 17:35:54 ]
pi_173894217
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:47 schreef RedRain het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik wil ook niet zon eenzaam vrouwtje worden en het 30e levensjaar alleen en verbitterd ingaan zonder serieuze relatie, maar enkel rondneukend en maar wat aanklooien

Snap je me? :D
Ik ben zo'n eenzaam vrouwtje die haar dertigste levensjaar alleen in gaat :D

Misschien nog wel een tip voor als je iemand echt leuk vindt; ga dan ook alleen voor die man. Houd er niet anderen op na. Dan komt het vast helemaal goed :)
pi_173894347
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:47 schreef RedRain het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik wil ook niet zon eenzaam vrouwtje worden en het 30e levensjaar alleen en verbitterd ingaan zonder serieuze relatie, maar enkel rondneukend en maar wat aanklooien

Snap je me? :D
Als je dat zelf wil is er dan toch niets mis mee?

Overigens kan rondneuken heel effectief zijn, je zal niet de eerste zijn die blijft plakken bij een scharrel en er uiteindelijk mee trouwt. Geloof zelfs hier enkele forumleden die zo hun relatie zijn begonnen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_173894711
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou, dat is in dit geval niet in zijn voordeel. Zijn eigen aantal one night stands is wel belangrijke informatie als hij jou daarop beoordeelde. Maar goed stel dat hij zelf heel trouw is en alleen lange relaties heeft gehad. Dan kun je toch zeggen dat je eerst nooit verliefd was en nu wel. Of gelooft hij dat dan niet?
Kans verspeeld, heb hem uitgescholden toen hij mij daarop aansprak.
pi_173894911
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef RedRain het volgende:
Ik merk dat het niet goed met mij gaat.

Ik ben 24 jaar en leefde tot vorig jaar altijd lang leve de lol, ik ging altijd uit (door de weeks en in het weekend), dronk heel veel en deed eigenlijk alles wat niet door de beugel kan. Ik studeerde af en heb toen gezegd: dit leventje kan niet meer. Ik moet nu serieuzer en volwassener worden en niet meer als een 18-jarig kind door het leven gaan.

En nu werk ik, maar dat vind ik eigenlijk ook helemaal niks aan. Ik word gek van de verplichting en dat verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zit een beetje in de knoop met mezelf merk ik. Ik ben niet blij met mijn leven, maar ik weet niet wat ik wel wil. Ik heb alles afgerond, wat zou ik nog meer kunnen doen? Ik merk dat ik niet super ambitieus ben. Bachelor, master, afgerond. Maar ik doe nu werk op hbo niveau en vind dat wel best. Hoef niet zonodig een topper in mijn vakgebied te zijn, als ik maar leuk kan leven. Terwijl de mensen waar ik mee om ga wel anders in het leven staan.

Ik merk dat ik heel snel boos word en dat kan ik koppelen aan mijn ontevredenheid. Maar ik weet echt niet wat ik kan doen om het op te lossen. Misschien moet ik hulp zoeken voor mijn gedrag, ik weet het echt gewoon niet meer. Soms verlang ik ook gewoon naar mijn kindertijd, dat ik niet hoefde na te denken en alles voor me werd gedaan. Gewoon geborgen bij je ouders, niet ouder worden en alles wat daarbij komt kijken.

Dan wil ik ook stiekem wel een relatie, maar dan ben ik bang dat niemand me wil omdat ik seks heb gehad met veel gasten van een vereniging waar ik bij zat, en gaat dat daar rond. Dat boeit niet eigenlijk, maar ergens ook weer wel want ik kan niks ongedaan maken. Ik ben best losgeslagen geweest, waar ik nu wel spijt van heb, maar waarvan ik ook weet dat het nou eenmaal zo is.

Leeg, eenzaam, niet blij, niet goed in mijn vel. Dit heb ik nooit zo gevoeld. Zo diep zat ik nooit bij mezelf.

Goed ik wilde dit even van me afschrijven. Het is niet iets waar ik graag open over ben

Misschien ga ik hulp zoeken.
Enig idee waarvoor je dan hulp wilt gaan zoeken?

Blijkbaar heb je misschien een leegte in jezelf opgevuld met wat er in je omgeving zat, als afleiding gebruikt misschien?

Je bent in elk geval niet helemaal happy met deze huidige situatie en je weet dat afleiding zoeken wel leuk is en alles, maar daarna zit je weer met hetzelfde probleem en je wilt misschien ook iets van je leven maken.

Korte concentratiespanne? Levensgenieter? Daar is op zich niks mis mee (ik hou van genieten, maar ben wel serieus), zolang je maar geen slachtoffer van een bepaalde drang in jezelf wordt.

Niks mis met wat serieuzer worden, maar ik vind dat je wel zou mogen genieten. Nogmaals, korte concentratiespanne zou niks uit moeten maken. levert vaak leuke situaties op.

--

Maar je wilt ergens dus wel een serieuze relatie.
-Waarom- wil je eigenlijk een serieuze relatie? Ben je bang voor hoe anderen op je 30e naar je zullen kijken? Vind je jezelf tof?
pi_173894989
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:08 schreef mstx het volgende:
Dat gevoel heeft bijna iedereen wel eens rond die leeftijd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Quarter-life_crisis

[..]

Mwah...daar heeft TS toch niet zoveel aan? Wel "fijn" om te weten dat je niet de enige bent.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:21 schreef Godshand het volgende:

[..]

:D

Ga alsjeblieft niet serieuzer doen. Daarvan zijn er al teveel mensen van in deze wereld.
wat? :')
Er zijn op deze wereld juist veel te weinig mensen die nog een enigszins serieus niveau halen _O-
Dat je serieus bent, zegt NIETS over je vermogen om lang leve de lol te zijn hoor :')
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:09 schreef RedRain het volgende:

[..]

geen idee :P Gewoon een normale leuke jongen.
Normaal is (behoorlijk) relatief, heb ik gemerkt.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:22 schreef RedRain het volgende:

[..]

Kans verspeeld, heb hem uitgescholden toen hij mij daarop aansprak.
Waarom ben je zo impulsief? Waarom scheld je (blijkbaar) zo snel? Ik heb (nog) niet je vorige topics gelezen, dus het fijne weet ik daar niet van.
pi_173895001
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:09 schreef RedRain het volgende:

[..]

Wel een beetje. Had wat afspraakjes met iemand die daar moeilijk over deed. Best jammer want vond hem eigenlijk wel leuk..

Snap ik, maar ik was echt extreem. Wat er misschien ook bij hoort, ik weet niet :)

Dank
Hij deed er moeilijk over dat je met anderen sliep terwijl je dat ook al met hem deed.
Wel consequent blijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')