abonnement Unibet Coolblue
pi_173891148
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat begreep ik ook inderdaad. Het was dus een koud kunstje geweest de hardliners de wind uit de zeilen te nemen.
Precies en zeer eenvoudig zelfs.
pi_173891170
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het heeft alleen weinig te maken met constitutionele redenen. Het is ideologisch en economisch. Catalanen willen iets vergelijkbaars als in Baskenland waar mede dankzij de ETA, moet worden gezegd, ze veel meer autonomie kennen.Een paar jaar geleden kwam de Spaanse regering tot een akkoord met Catalonie over meer zelfbestuur. Dit werd op het laatste moment voorkomen door het Constitutioneel Hof, niet om duidelijke wettelijke redenen, maar omdat het Constitutioneel Hof zwaar onderhevig is aan politieke invloeden in Spanje, te bizar voor woorden. De laatste jaren zijn onderhandelingen uiteraard op niks meer uitgelopen en is elke poging om toestemming te krijgen voor een Referendum verboden tsja dan moet je wat.
Maar is het Hof dan op de hand van de regering of niet? Het lijkt van wel maar feitelijk maakt het de kloof tussen Madrid en Barcelona alleen maar groter zo te lezen.
pi_173891179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Toch bang dat ze de stemming gingen verliezen?
Bij deze stemming wel, want dit gaat niet meer om onderhandelingen, maar dit zou de Catalaanse regering een argument geven om onafhankelijkheid in de onderhandelingen te betrekken en niet meer alleen over autonomie te praten.
pi_173891202
quote:
11s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat zo? Catalonië heeft al verregaande zelfbestuur. Volgens mij zijn alleen buitenlandse zaken, defensie en belastingen gecentraliseerd.
Zoiets begreep ik wel. Heb iets uit 2014 kunnen vinden:
quote:
Een opiniepeiling in de Spaanse regio Catalonië heeft voor het eerst sinds 2012 een meerderheid opgeleverd tegen onafhankelijkheid. Een onderzoekscentrum van de Catalaanse overheid meldde volgens Spaanse media dat 45,3 procent van de ondervraagden tegen onafhankelijkheid zou stemmen als er een referendum over gehouden zou worden. 44,5 procent van de ondervraagden stelde dan voor afscheiding van Spanje te stemmen.
Bron: https://www.trouw.nl/home(...)fscheiding~adfffdf3/
pi_173891287
En dit uit 2017:
quote:
De peilingen tot nu toe zijn vrij consistent in hun beeld: de 7,5 miljoen Catalanen lijken evenwichtig verdeeld over voor en tegen. Wel is een grote meerderheid vóór het houden van het referendum, zoals het Verenigd Koninkrijk Schotland ook toestond een referendum te houden.
Bron: https://inspanje.nl/algem(...)aan-hard-tegen-hard/ (lijkt mij wel betrouwbaar).

Ik heb het beeld dat het 50/50 is. Daar moet toch een mouw aan te passen zijn zonder onafhankelijkheid. Op repressieve wijze gaat het uiteindelijk niet lukken denk ik.
pi_173891295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar is het Hof dan op de hand van de regering of niet? Het lijkt van wel maar feitelijk maakt het de kloof tussen Madrid en Barcelona alleen maar groter zo te lezen.
Constitutioneel Hof van Spanje is vooral het speelterrein van politieke invloeden inderdaad, in de aanstelling maar ook veel connecties met de pseudo-Franco machthebbers waar ik het eerder over had, het is niet eens per se de regering maar de regering die door deze enorme politieke en economische macht ook wordt gedwongen dit soort maatregelen te nemen (en ook in de regering zelf zitten ze overigens).
pi_173891347
Zie je, DeParo, het boeit mensen heus wel. Je moet het alleen even aankaarten omdat wij er niet zo veel zinnigs over kunnen melden.
  woensdag 20 september 2017 @ 15:51:59 #183
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173891358
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het heeft alleen weinig te maken met constitutionele redenen. Het is ideologisch en economisch. Catalanen willen iets vergelijkbaars als in Baskenland waar mede dankzij de ETA, moet worden gezegd, ze veel meer autonomie kennen.Een paar jaar geleden kwam de Spaanse regering tot een akkoord met Catalonie over meer zelfbestuur. Dit werd op het laatste moment voorkomen door het Constitutioneel Hof, niet om duidelijke wettelijke redenen, maar omdat het Constitutioneel Hof zwaar onderhevig is aan politieke invloeden in Spanje, te bizar voor woorden. De laatste jaren zijn onderhandelingen uiteraard op niks meer uitgelopen en is elke poging om toestemming te krijgen voor een Referendum verboden tsja dan moet je wat.
Ik denk ook dat meespeelt dat Baskenland qua impact op de Spaanse economie/bevolking ook 1/3e is van Catalonië. Overigens, een constitutioneel hof in z'n algemeenheid is natuurlijk een gedrocht en kan bij dit soort impactvolle keuzes voor tegenstelling en strijd zorgen. Ik zag laatst dat er al 18 keer, in officieuze vorm, een referendum of onderzoek is geweest voor Catalaanse onafhankelijkheid.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173891369
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:51 schreef Tchock het volgende:
Zie je, DeParo, het boeit mensen heus wel. Je moet het alleen even aankaarten omdat wij er niet zo veel zinnigs over kunnen melden.
Missie geslaagd. 8-) 8-)
  woensdag 20 september 2017 @ 15:53:20 #185
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173891385
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

https://www.jetpunk.com/quizzes/how-many-states-can-you-name

Snelste tijd 2:17 over. Doe je ding. Ze allemaal aanwijzen op een kaart is trouwens veel moeilijker dan ze allemaal opnoemen.
0:09 over. Maar ik kan ook niet typen. En geen idee hoe je Massetjoetets en Connect die kut moet spellen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_173891419
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

0:09 over. Maar ik kan ook niet typen. En geen idee hoe je Massetjoetets en Connect die kut moet spellen.
Ik heb dat bij de Phillipines bij de landenquiz altijd. Hoe veel p's en l'en? Geen idee.
  woensdag 20 september 2017 @ 15:54:48 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173891421
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

0:09 over. Maar ik kan ook niet typen. En geen idee hoe je Massetjoetets en Connect die kut moet spellen.
Massachusetts en Connecticut.
Mississippi is met een maximaal aantal p's en s'en.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173891539
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk ook dat meespeelt dat Baskenland qua impact op de Spaanse economie/bevolking ook 1/3e is van Catalonië. Overigens, een constitutioneel hof in z'n algemeenheid is natuurlijk een gedrocht en kan bij dit soort impactvolle keuzes voor tegenstelling en strijd zorgen. Ik zag laatst dat er al 18 keer, in officieuze vorm, een referendum of onderzoek is geweest voor Catalaanse onafhankelijkheid.
Nationalisme en economie, dat is er wat er hier aan de gang is, je kan prima economische afspraken maken. Wat Catalonie vooral tegenstaat is dat veel niet-Catalanen, in Madrid e.a., de economie van Catalonie in hun handen hebben. Ze kunnen hier niks tegen doen, vinden het moeilijk om bedrijvigheid zelf te kunnen stimuleren, en kunnen veel progressieve maatregelen niet nemen, inclusief investeringen, omdat dit economisch niet naar de zin is van externe lieden. En dit heeft diepe wortels met het Franco-tijdperk. Het Constitutioneel hof heeft zich uiteraard zeer dubieus gedragen binnen dit hele thema.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:00:40 #189
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173891543
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

0:09 over. Maar ik kan ook niet typen. En geen idee hoe je Massetjoetets en Connect die kut moet spellen.
quote:
Scoring
You scored 50/50 = 100%.
This beats or equals 100% of test takers
The average score is 37
Your high score is 50
Your best time is 0:30 remaining
Viel niet mee. Vooral mid-west en zuidelijke east-coast was lastig.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173892453
Hey, weer drie reacties op m'n klavertje. Ik ga goed, ik ga lekker.
pi_173892575
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, deze heeft zelfs een geluidsinstallatie.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:54:46 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173892621
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

0:09 over. Maar ik kan ook niet typen. En geen idee hoe je Massetjoetets en Connect die kut moet spellen.
Ook maar eens proberen dan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 20 september 2017 @ 16:56:11 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173892648
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:52 schreef Friek_ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, deze heeft zelfs een geluidsinstallatie.
Onstuimig. Dat klinkt niet als een pre.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:56:24 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173892658
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:46 schreef Friek_ het volgende:
Hey, weer drie reacties op m'n klavertje. Ik ga goed, ik ga lekker.
Waarom Tinder je eigenlijk niet gewoon net als de rest?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:57:30 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173892694
2:03 over. Waarbij ik de laatste twintig seconden nodig had om Delaware te reproduceren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173892696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom Tinder je eigenlijk niet gewoon net als de rest?
Dat doe ik er ook bij sinds kort. Gebruik een beetje alle kanalen nu. Moet toegeven dat ik wel een beetje gek inmiddels word van de hoeveelheid matches en reacties.
  woensdag 20 september 2017 @ 16:58:39 #197
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173892719
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat doe ik er ook bij sinds kort. Gebruik een beetje alle kanalen nu. Moet toegeven dat ik wel een beetje gek inmiddels word van de hoeveelheid matches en reacties.
Herkenbaar. Overdaad aan matches. Tja.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 20 september 2017 @ 17:01:59 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173892814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat doe ik er ook bij sinds kort. Gebruik een beetje alle kanalen nu. Moet toegeven dat ik wel een beetje gek inmiddels word van de hoeveelheid matches en reacties.
Zoveel vrouwen, zo weinig tijd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 20 september 2017 @ 17:03:09 #199
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173892850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat doe ik er ook bij sinds kort. Gebruik een beetje alle kanalen nu. Moet toegeven dat ik wel een beetje gek inmiddels word van de hoeveelheid matches en reacties.
Niet voor niets zijn er in Amsterdam in de drachtige leeftijd 193 vrouwen voor elke 100 jonge goden.
Tinderen is niet nodig, happn en je krijgt weer één triljoen aanzoeken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173892877
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niet voor niets zijn er in Amsterdam in de drachtige leeftijd 193 vrouwen voor elke 100 jonge goden.
Tinderen is niet nodig, happn en je krijgt weer één triljoen aanzoeken.
Ik had met Tinder een stuk meer succes dan met Happn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')