abonnement Unibet Coolblue
pi_173878994
Hallo iedereen,
Wij zijn vier leerlingen die in het laatste jaar humane wetenschappen zitten in België.
We zijn nu bezig met een onderzoek voor ons eindwerk.

We hopen daarom in contact te komen met mensen die een poging tot zelfdoding ondernomen hebben maar het (per ongeluk) overleefd hebben, en hun verhaal of ervaring met ons zouden willen delen. Uiteraard blijven al jullie verhalen anoniem en zal ik hier nooit zomaar iets van gebruiken. Het gaat ons er nu gewoon om dat wij een beter beeld kunnen vormen over de gedachten en overwegingen achter zelfdoding.

Alvast heel erg bedankt allemaal, en als jullie vragen aan ons hebben dan horen we dat ook graag natuurlijk.
  Boks-Chick dinsdag 19 september 2017 @ 21:35:45 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173879088
Gaan jullie zelfstandig, dus zonder expert (zowel voor jullie als voor de bevraagde), aan de slag met degene die jullie willen bevragen? Ik vind dat nog al wat namelijk :o.
lolwut
pi_173879196
We hebben dit onderwerp gekozen omdat het ons interesseerde, de persoon kan zelf kiezen wie hij er al dan niet bij wil hebben. We stellen de persoon enkele vragen maar moet niet antwoorden als hij/ zij niet wilt.
pi_173879254
Ik heb weleens gepoogd mijzelf in coma te zuipen. Maar dat is nog verrekte lastig.
pi_173879280
Een poging plegen?
  Boks-Chick dinsdag 19 september 2017 @ 21:45:00 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173879319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:39 schreef Inri.G het volgende:
We hebben dit onderwerp gekozen omdat het ons interesseerde, de persoon kan zelf kiezen wie hij er al dan niet bij wil hebben. We stellen de persoon enkele vragen maar moet niet antwoorden als hij/ zij niet wilt.
Klinkt allemaal heel leuk, maar doorgaans zijn mensen met zelfmoordpogingen niet al te stabiel. Vragen, hoe onschuldig die ook lijken in jullie ogen, kunnen bij de minder stabiele mensen heel wat losmaken en veroorzaken. Dan kan dit nog wel eens een riskante exercitie zijn zonder de juiste professionele begeleiding.
lolwut
pi_173879327
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:35 schreef BrandX het volgende:
Gaan jullie zelfstandig, dus zonder expert (zowel voor jullie als voor de bevraagde), aan de slag met degene die jullie willen bevragen? Ik vind dat nog al wat namelijk :o.
België hé.....
U MAD?
pi_173879335
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:43 schreef mootie het volgende:
Een poging plegen?
TS is Belg. (Vermoedelijk is dat ook de reden voor haar obsessie met zelfmoord.)
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173879341
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb weleens gepoogd mijzelf in coma te zuipen. Maar dat is nog verrekte lastig.
Godver dit wilde ik typen
pi_173879353
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:45 schreef BrandX het volgende:

[..]

Klinkt allemaal heel leuk, maar doorgaans zijn mensen met zelfmoordpogingen niet al te stabiel. Vragen, hoe onschuldig die ook lijken in jullie ogen, kunnen bij de minder stabiele mensen heel wat losmaken en veroorzaken. Dan kan dit nog wel eens een riskante exercitie zijn zonder de juiste professionele begeleiding.
Inderdaad, dat was mijn eerste gedachte ook. Lijkt me niet de bedoeling om er meteen een praktijkopdracht achteraan te doen.
pi_173879392
ok toch bedankt voor de medewerking
pi_173879442
Ik ben een keer van een flat afgesprongen maar daar stond een luchtkussen onder. Ik ben daarna weer opgeveerd en doorgegaan met mijn leven.
Beetje Purol er op.
pi_173879454
We zijn niet geobsedeerd door zelfmoord, we willen er gewoon meer over te weten komen.
pi_173879496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:49 schreef Inri.G het volgende:
We zijn niet geobsedeerd door zelfmoord, we willen er gewoon meer over te weten komen.
Meestal weet je niet veel meer als je zelfmoord hebt gepleegd.
Beetje Purol er op.
pi_173879498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:49 schreef Inri.G het volgende:
We zijn niet geobsedeerd door zelfmoord, we willen er gewoon meer over te weten komen.
Hoe komt dit? Ben je er al van kinds af aan mee bezig? Hoe was de relatie met je vader?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173879504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:49 schreef Inri.G het volgende:
We zijn niet geobsedeerd door zelfmoord, we willen er gewoon meer over te weten komen.
weet jullie prof hiervan?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Boks-Chick dinsdag 19 september 2017 @ 21:50:54 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173879513
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

België hé.....
Mjah.... ik vind het raar dat dit zo gebeurt. Lekker zo'n persoon allerlei 'onschuldige' vragen stellen. Dat is wat TS en studiegenoten willen doen. Ik snap dat ze het interessant vinden c.q. nieuwsgierig zijn naar het hoe of wat, maar ik zie het al voor me:

Hoe het was om een zelfmoordpoging te doen, en goh wat voelde je er bij toen het mislukte? Oh en denk je er wel eens over na om het nog een keer te proberen? Heb je er spijt van dat je de poging hebt ontnomen? Heb je er spijt van dat het is mislukt? Heb je er spijt van dat je omgeving te weten is gekomen dat je zelfmoord hebt willen plegen? Goh, heb je psychische hulp gehad voor en/of na je poging/? Hoe ging dat? Had je daar wat aan? Was je zelfmoordpoging een poging om aandacht te vragen?

Lijkt me in ieder geval niet dat TS gaat vragen of de persoon nog op vakantie is geweest en welke film hij/zij het laatste heeft gezien, wat hij/zij in zijn koffie/thee wil en nou bedankt voor het gesprek u kunt weer gaan.

@TS, ik meen dit serieus. Je kan beter vraaggesprekken met psychiaters gaan doen. Kan je dezelfde vragen stellen, je krijgt de antwoorden die de 'slachtoffers' jou ook zouden geven en dan doe je het veilig. Plus je krijgt betrouwbare data omdat de psych waarschijnlijk meerdere gevallen heeft meegemaakt en je dus goed kan voorzien van informatie.
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 19 september 2017 @ 21:51:51 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173879543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:49 schreef Inri.G het volgende:
We zijn niet geobsedeerd door zelfmoord, we willen er gewoon meer over te weten komen.
Dat kan ik begrijpen, zie daarom deze alinea in mijn vorige post:

quote:
@TS, ik meen dit serieus. Je kan beter vraaggesprekken met psychiaters gaan doen. Kan je dezelfde vragen stellen, je krijgt de antwoorden die de 'slachtoffers' jou ook zouden geven en dan doe je het veilig. Plus je krijgt betrouwbare data omdat de psych waarschijnlijk meerdere gevallen heeft meegemaakt en je dus goed kan voorzien van informatie.
lolwut
pi_173879562
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:50 schreef BrandX het volgende:

[..]

Mjah.... ik vind het raar dat dit zo gebeurt. Lekker zo'n persoon allerlei 'onschuldige' vragen stellen. Dat is wat TS en studiegenoten willen doen. Ik snap dat ze het interessant vinden c.q. nieuwsgierig zijn naar het hoe of wat, maar ik zie het al voor me:

Hoe het was om een zelfmoordpoging te doen, en goh wat voelde je er bij toen het mislukte? Oh en denk je er wel eens over na om het nog een keer te proberen? Heb je er spijt van dat je de poging hebt ontnomen? Heb je er spijt van dat het is mislukt? Heb je er spijt van dat je omgeving te weten is gekomen dat je zelfmoord hebt willen plegen? Goh, heb je psychische hulp gehad voor en/of na je poging/? Hoe ging dat? Had je daar wat aan? Was je zelfmoordpoging een poging om aandacht te vragen?

Lijkt me in ieder geval niet dat TS gaat vragen of de persoon nog op vakantie is geweest en welke film hij/zij het laatste heeft gezien, wat hij/zij in zijn koffie/thee wil en nou bedankt voor het gesprek u kunt weer gaan.

@TS, ik meen dit serieus. Je kan beter vraaggesprekken met psychiaters gaan doen. Kan je dezelfde vragen stellen, je krijgt de antwoorden die de 'slachtoffers' jou ook zouden geven en dan doe je het veilig. Plus je krijgt betrouwbare data omdat de psych waarschijnlijk meerdere gevallen heeft meegemaakt en je dus goed kan voorzien van informatie.
Jij bent misbruikt geweest. Dat telt niet.
Beetje Purol er op.
pi_173879569
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:50 schreef BrandX het volgende:
Hoe het was om een zelfmoordpoging te doen, en goh wat voelde je er bij toen het mislukte? Oh en denk je er wel eens over na om het nog een keer te proberen? Heb je er spijt van dat je de poging hebt ontnomen? Heb je er spijt van dat het is mislukt? Heb je er spijt van dat je omgeving te weten is gekomen dat je zelfmoord hebt willen plegen? Goh, heb je psychische hulp gehad voor en/of na je poging/? Hoe ging dat? Had je daar wat aan? Was je zelfmoordpoging een poging om aandacht te vragen?
'Kan je een op een schaal van 1 tot 5 aangeven hoe je je voelde toen je ontdekte dat de poging was mislukt?'

De onderzoeksresultaten moeten immers wel kwantificeerbaar zijn, anders heb je voor niets al die vakken in SPSS gevolgd.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Boks-Chick dinsdag 19 september 2017 @ 21:53:28 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173879581
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:52 schreef 2thmx het volgende:

[..]

'Kan je een op een schaal van 1 tot 5 aangeven hoe je je voelde toen je ontdekte dat de poging was mislukt?'

De onderzoeksresultaten moeten immers wel kwantificeerbaar zijn, anders heb je voor niets al die vakken in SPSS gevolgd.
:o I stand corrected! Je hebt gelijk.

_O-
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 19 september 2017 @ 21:54:13 #22
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173879598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:52 schreef SchraleUser het volgende:

[..]

Jij bent misbruikt geweest. Dat telt niet.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken _O-
Ik heb nooit een poging ondernomen, of er zelfs ooit maar over nagedacht.
lolwut
pi_173879624
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:54 schreef BrandX het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken _O-
Ik heb nooit een poging ondernomen, of er zelfs ooit maar over nagedacht.
Weet ik niet. Ik zeg maar wat. Geen idee of dat zo is. Sorry mocht dat echt zo wezen. :')
Beetje Purol er op.
  Boks-Chick dinsdag 19 september 2017 @ 21:57:10 #24
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173879656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:55 schreef SchraleUser het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik zeg maar wat. Geen idee of dat zo is. Sorry mocht dat echt zo wezen. :')
Och mijn topic is geen geheim hoor :).
Veel leesplezier, maar wees gewaarschuwd. De meesten houden er een naar gevoel aan over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lolwut
pi_173879728
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

Och mijn topic is geen geheim hoor :).
Veel leesplezier, maar wees gewaarschuwd. De meesten houden er een naar gevoel aan over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry meid. Ik wist dat echt niet. Ik schreef maar wat op. Mijn excuses.
Beetje Purol er op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')