abonnement Unibet Coolblue
pi_173881828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:24 schreef emil_van_hardt het volgende:
ik ging ook wachten bij de uitrit of er iemand van links kwam toen dat niet het geval was verliet ik netjes de uitrit dat deze meneer precies op dat moment parkeerhaven verliet ja daar kan ik vrij weinig aan doen

en ik reed gewoon met 5/10 km per uur door naar de eerst volgende uitrit om daar mij weg te vervolgen op de hoofdweg maar ik weet echt niet waar hij die leugens der uit haalt dat ik met 55 reed
dat zou ik uberhaupt nooit doen fietsers in gevaar brengen

ook is het onder werktijd gebeurt dan moet mijn baas zn verzekering alle kosten dekken?
Ja, het kan zijn dat de werkgever de schade moet vergoeden. Was je op het moment van het ongeval aan het werk?
Wat zegt je werkgever zelf over het vergoeden van de schade?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:50 schreef emil_van_hardt het volgende:
Stel het word 50/50 moeten beide verzekeringen betalen aan elkaar? en heb ik dan wel recht op een schadevergoeding en wie betaald mijn ambulance kosten en fysio?
Ook als je zelf schuldig bent aan het ongeval kan het zijn dat je werkgever jouw schade moeten vergoeden. Dat is niet het geval wanneer het ongeval komt door 'roekeloos' gedrag, dus dan kan de getuigeverklaring van de buschauffeur nog wel eens vervelend worden.
pi_173881867
quote:
Als dit de situatie is was je dus al op de weg, en heeft meneer niet goed gekeken bij het uit parkeren, en gezien de situatieschets lijkt mij 55 km per uur tegen een auto knallen dat daar wel meer schade bij komt dan alleen je schouder, heb je foto's gemaakt van de schade? (niet voor mij maar verzekering?)

Lijkt me toch wel dat ze, vooral aan een zijdeur, kunnen zien dat het niet op volle snelheid was?

En 55 mag toch niet?:P (tenzij opgevoerd)
pi_173881939
ja ik heb op meerdere plekken nog last vooral m,n nek doet nog veel pijn was week geleden weer aangereden door een automobilist ik zat achter op bij mijn vriend en reden op het fietspad die meneer moest ons voorrang verlenen maar heeft dat niet gedaan mijn nek pijn is vooral opgelopen had nog een dikke bult op mn hoofd gekregen maar buiten dat daar wil ik het niet over hebben het is meer de 1e ongeluk ik kwam mischien met 20 km per uur tegen hem aan, scooters hebben een snelle optrek dus en ontwijken was onmogelijk omdat deze meneer verticaal al op het weg was.
pi_173881951
ik ben gewoon bang geworden om op een scooter te rijden je wou er heel graag eentje hebben maar denk dat het niet meer zal gebeuren en een auto is best wel duur de onderhoud (benzinekosten, verzekering etc)
pi_173882672
Zo lastig is het toch allemaal niet.
Hij reed op een parallelweg, scooter haperde even. TS staat stil, doet een magische handeling en de scooter loopt weer als een zonnetje. TS kijkt links op de hoofdweg en ziet niemand naderen. Trekt eens flink aan de gashendel en schiet de linkerrijbaan op van de hoofdweg.
Tussen de hoofd- en parallelweg stond een auto geparkeerd, die op het moment dat TS zijn scooter de hoofdweg op stuurt, de rijbaan op draait om in tegengestelde richting de baan op te gaan, een U bocht vanuit zijn positie.

TS vliegt met zijn scooter tegen de auto aan, aan de bestuurderskant. Automobilist zegt dat deze de scooter niet had kunnen zien aankomen, getuige van de autobestuurder zegt dat TS aan het stunten was en mensen schrik aanjoeg.

tl;dr => TS komt dus van parallelweg op hoofdrijbaan, kijkt alleen links, verwacht niets van rechts. Auto komt uit parkeervak gedraaid, TS vliegt aan bestuurderskant tegen auto.

- Schadeformulier ingevuld?
- foto's gemaakt van situatie?
- Politieverslag gemaakt?

Zo ja, wat staat hier allemaal in? En hoe is het verhaal van de getuige relevant, als de automobilist heeft toegegeven dat hij jou niet gezien heeft? Die kon dus ook niet geschrokken zijn geweest van jouw actie!?
pi_173883760
Rijdt TS nu met 55, 20 of 5-10 km/u de oprit uit? Ik zie hem drie verschillende snelheden posten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173884826
getuige van die auto bestuurder die een parkeervak verliet beweerd dat ik met 55 van de fiets weg de hoofdweg opscheurde

terwijl ik zelf eerst met 5/10km over het fietspad reed om naar de eerst volgende uitrit de weg op te komen en net toen ik op de weg was reed ik met 20 en knalde ik in de auto
  woensdag 20 september 2017 @ 11:58:34 #33
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173886607
Ik begrijp dat de auto uit het parkeervak kwam en bezig was met een U-bocht.
Dit alles heb jij gezien tijdens jouw bijzondere verrichting nog nog knal je er met 20 tegen aan.

Wat is er op het schadeformulier ingevuld over de snelheden/ stilstand van de auto en de verrichtingen?

Ik vrees: beide bezig met een bijzondere verrichting dus ik denk dat je er hooguit een 50/50 uit kan slepen.
Tot nooit .......
pi_173886721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:58 schreef Speekselklier het volgende:
Ik begrijp dat de auto uit het parkeervak kwam en bezig was met een U-bocht.
Dit alles heb jij gezien tijdens jouw bijzondere verrichting nog nog knal je er met 20 tegen aan.

Wat is er op het schadeformulier ingevuld over de snelheden/ stilstand van de auto en de verrichtingen?

Ik vrees: beide bezig met een bijzondere verrichting dus ik denk dat je er hooguit een 50/50 uit kan slepen.
Met welke bijzondere verrichting was TS bezig?
pi_173886805
Waarom is er in 6 maanden nog niks gebeurd? Lijkt me dat de verzekeringen inmiddels wel wat gezegd hebben?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:17:36 #36
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173886922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Met welke bijzondere verrichting was TS bezig?
Het verlaten van een uitrit is een bijzondere verrichting.
Tot nooit .......
pi_173887170
toen ik uit de uitrit de weg op kwam zag ik hem niet want ik keek of er iemand van links kwam en net toen ik op de weg reed kwam hij uit de parkeervak en kon ik amper meer remmen door de schrik.

dit is echt 100% toeval
  woensdag 20 september 2017 @ 12:35:50 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173887245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:30 schreef emil_van_hardt het volgende:
toen ik uit de uitrit de weg op kwam zag ik hem niet want ik keek of er iemand van links kwam
Daarom leer je ook om beide (alle) kanten op te kijken.

Dat je de verkeerde kant op kijkt kan de automobilist niets aan doen.
(en dat hij blijkbaar ook de verkeerde kant op keek kan jij weer niet veranderen)

De meeste ongelukken zijn toeval.
Tot nooit .......
pi_173887285
ja maar er kwamen alleen maar auto's van de linker kant en aangezien er niemand aankwam keek ik naar links dus reed ik gewoon de rechter kant op aangezien er niemand van rechts kan komen en net toen ik op de weg was knalde hij naar buiten zonder te kijken, mischien met benodigde snelheid maar hij keek niet of er iemand aankwam.
pi_173887322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:38 schreef emil_van_hardt het volgende:
ja maar er kwamen alleen maar auto's van de linker kant en aangezien er niemand aankwam keek ik naar links dus reed ik gewoon de rechter kant op aangezien er niemand van rechts kan komen en net toen ik op de weg was knalde hij naar buiten zonder te kijken, mischien met benodigde snelheid maar hij keek niet of er iemand aankwam.
Hij heeft wellicht wel gekeken, maar toen stond jij nog op de uitrit = niet zichtbaar voor hem.

Net zoals jij claimt dat hij onverwacht de weg op reed, kan hij claimen dat jij onverwachts op de weg zat. Beiden bijzondere verrichting, beiden geen dubbel check gedaan op deze toevalligheid, beiden pech.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173887330
hoe hard het ook klinkt volgens mij is de autobestuurder gewoon schuldig
pi_173887355
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het verlaten van een uitrit is een bijzondere verrichting.
Klopt maar nadat je die uitrit verlaten hebt niet meer, volgens mij gebeurde het ongeluk na het verlaten van de uitrit doordat de automobilist uit het parkeervak wegreed en ook nog eens besloot te keren op de weg. De grote vraag hier is het tijdschema, was die man al aan het keren terwijl TS nog in de uitrit stond of reed TS al op de weg toen de man uit het parkeervak vertrok.
pi_173887365
en stel het word 50/50 krijgen beide partijen schadevergoeding van elkaars verzekeringen en zo ja gaat mijn verzekering of mijn werkgever z'n verzekering zijn kosten dekken of moet mij verzekering dat doen
  woensdag 20 september 2017 @ 12:43:46 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173887392
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:38 schreef emil_van_hardt het volgende:
dus reed ik gewoon de rechter kant op aangezien er niemand van rechts kan komen
Blijkbaar kan er van rechts wel iets komen (of staan).

Les volgende keer, altijd beide kanten kijken.
En zeker de kant waar je op gaat want als er iemand had overgestoken had je die ook niet gezien.
En die openstaande deur van die auto had je ook niet gezien.
Tot nooit .......
  woensdag 20 september 2017 @ 12:45:11 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173887420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
Klopt maar nadat je die uitrit verlaten hebt niet meer, volgens mij gebeurde het ongeluk na het verlaten van de uitrit doordat de automobilist uit het parkeervak wegreed en ook nog eens besloot te keren op de weg. De grote vraag hier is het tijdschema, was die man al aan het keren terwijl TS nog in de uitrit stond of reed TS al op de weg toen de man uit het parkeervak vertrok.
Als TS zelf meerdere keren aangeeft een uitrit te hebben verlaten trek ik dat niet in twijfel. Dan ga ik er van uit dat dat relevant is.
Tot nooit .......
pi_173887496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als TS zelf meerdere keren aangeeft een uitrit te hebben verlaten trek ik dat niet in twijfel. Dan ga ik er van uit dat dat relevant is.
Dat het gebeurd is zoals TS beschrijft wil niet zeggen dat het nog relevant is voor de schuldvraag.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:38 schreef emil_van_hardt het volgende:
net toen ik op de weg was knalde hij naar buiten zonder te kijken
Ts kon bij het verlaten van de uitrit niet weten dat de man het parkeervak zou verlaten en zou gaan keren op de weg, de man had TS wel kunnen zien rijden voordat hij de weg op stuurde. Dat de automobilist waarschijnlijk vlak daarvoor nog had gezien dat de weg vrij was doet er niets aan af dat de weg niet vrij was toen de man besloot te keren.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:54:12 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173887610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:48 schreef Wespensteek het volgende:
Dat het gebeurd is zoals TS beschrijft wil niet zeggen dat het nog relevant is voor de schuldvraag.
Het verlaten van een uitrit lijkt me wel degelijk van belang voor de schuldvraag. Zelfs TS vind het van belang. Hij benoemt het niet voor niks 5x!

TS heeft 5x aangegeven dat hij uit een uitrit kwam. Ik zou niet weten waarom een verzekeringsmaatschappij zou denken dat het misschien wel eens niet uitrit zou kunnen komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 20-09-2017 13:15:35 ]
Tot nooit .......
pi_173888246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het verlaten van een uitrit lijkt me wel degelijk van belang voor de schuldvraag. Zelfs TS vind het van belang. Hij benoemt het niet voor niks 5x!

TS heeft 5x aangegeven dat hij uit een uitrit kwam. Ik zou niet weten waarom een verzekeringsmaatschappij zou denken dat het misschien wel eens niet uitrit zou kunnen komen.
Ik zou ook niet weten waarom de verzekeringsmaatschappij zou denken dat TS niet uit de uitrit kwam, ik begrijp wel dat ze het niet erg belangrijk vinden aangezien de botsing op de weg plaats vond en niet bij de uitrit maar bij het parkeervak dat de man net verlaten had.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:41:05 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173888593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten waarom de verzekeringsmaatschappij zou denken dat TS niet uit de uitrit kwam, ik begrijp wel dat ze het niet erg belangrijk vinden aangezien de botsing op de weg plaats vond en niet bij de uitrit maar bij het parkeervak dat de man net verlaten had.
De schuldvraag wordt niet altijd bepaalt door het moment van de aanrijding.
De seconden voor de aanrijding zijn net zo belangrijk. Ik neem aan dat er tussen het verlaten van de uitrit en de aanrijding geen uren zit.
Tot nooit .......
pi_173888974
Ts is zwakke verkeersdeelnemer. Ts is niet roekeloos geweest, automobilist is aansprakelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')