Ik had er wellicht bij moeten vermelden dat de baan van docent Engels me ook aanspreekt in zoverre ik daar nu een beeld van heb. Vandaar dat ik specifiek Engels noem en geen Aardrijkskunde bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 september 2017 19:34 schreef DevilsWhore het volgende:
Goede reden om docent Engels te worden, geen wiskunde.
Bedankt voor uw hulp.quote:Op dinsdag 19 september 2017 19:46 schreef bloempjuh het volgende:
Veel studenten van de Lerarenopleiding haken voortijdig af, omdat ze veel stage moeten lopen en dat is best heftig als je eigenlijk toch geen docent willen worden (of podiumvrees blijkt te hebben of iets dergelijks). Het is best een 'one trick pony' studie. Je kiest ervoor en wordt docent, óf je gaat iets anders doen. Met die andere studies heb je iets meer baan-opties.
Ex-docente met lerarenopleiding hier. Moeite met ander werk vinden.
Ho ho, ik ben geen 'u'quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:34 schreef RobbSnow het volgende:
[..]
Bedankt voor uw hulp.
U heeft dus de opleiding volledig afgerond? En is het dus zo dat er veel uitval is maar de personen die wel doorgaan het doorgaans wel binnen vier/vijf jaar weten te halen of is de theorie ook behoorlijk moeilijk?
^Dat.quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:56 schreef Spanky78 het volgende:
Lesgeven is ook wel echt een vak. Als je dat niet heel leuk vindt is het des te moeilijker.
Het onderwijs is niet makkelijk.quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:30 schreef RobbSnow het volgende:
[..]
Ik had er wellicht bij moeten vermelden dat de baan van docent Engels me ook aanspreekt in zoverre ik daar nu een beeld van heb. Vandaar dat ik specifiek Engels noem en geen Aardrijkskunde bijvoorbeeld.
Ik heb ook Middelnederlands moeten lezen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:54 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ho ho, ik ben geen 'u'
Ik heb de lerarenopleiding Nederlands afgerond, in 5,5 jaar. Ik ken wel veel mensen die aan Engels begonnen zijn en nu bij een callcenter werken of zijn overgestapt naar iets heel anders. Theorie van Nederlands viel mee, bij Engels moet je rekening houden met vakken als Middeleeuws Engels en dergelijke
Ditquote:Op dinsdag 19 september 2017 19:46 schreef bloempjuh het volgende:
Veel studenten van de Lerarenopleiding haken voortijdig af, omdat ze veel stage moeten lopen en dat is best heftig als je eigenlijk toch geen docent willen worden (of podiumvrees blijkt te hebben of iets dergelijks). Het is best een 'one trick pony' studie. Je kiest ervoor en wordt docent, óf je gaat iets anders doen. Met die andere studies heb je iets meer baan-opties.
Ex-docente met lerarenopleiding hier. Moeite met ander werk vinden.
Hier ook Middeleeuwse teksten moeten lezen en uitpluizen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:02 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik heb ook Middelnederlands moeten lezen.
Het curriculum verschilt erg per hogeschool.
Grammaticaquote:Op dinsdag 19 september 2017 21:06 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Hier ook Middeleeuwse teksten moeten lezen en uitpluizen.
En zinnen ontleden tot op het bot. Dat is wel bijna wiskunde, eigenlijk. Verschrikkelijk, dat vak!
Ik vond Mythologie echt fenomenaal, zo jammer dat we dat maar twee periodes lang hadden.
Ik vind grammatica dus echt de hel. Dat was het enige vak dat ik meerdere keren heb herkanst. Ik zíe dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:08 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Grammatica![]()
Ik heb geen mythologie gehad jammer genoeg, alleen als cursus. En een klein stukje bij een vak over wereldgeschiedenis.
Dat heb ik juist met literatuuranalyse, ik heb zo veel herkansingen gehad voor literatuurvakken.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:09 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik vind grammatica dus echt de hel. Dat was het enige vak dat ik meerdere keren heb herkanst. Ik zíe dat gewoon niet.
Die vond ik juist leuk. Boeken!quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:12 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat heb ik juist met literatuuranalyse, ik heb zo veel herkansingen gehad voor literatuurvakken.
Ik moet nog een verslag voor jeugdliteratuur maken, heb je tijd over?quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:13 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Die vond ik juist leuk. Boeken!
Jeugdliteratuur was ook een mega-favoriet.
Goed, zal voortaan je zeggenquote:Op dinsdag 19 september 2017 20:54 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ho ho, ik ben geen 'u'
Ik heb de lerarenopleiding Nederlands afgerond, in 5,5 jaar. Ik ken wel veel mensen die aan Engels begonnen zijn en nu bij een callcenter werken of zijn overgestapt naar iets heel anders. Theorie van Nederlands viel mee, bij Engels moet je rekening houden met vakken als Middeleeuws Engels en dergelijke
Mijn uitloop? Persoonlijke omstandigheden en een mislukte stage.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:24 schreef RobbSnow het volgende:
[..]
Goed, zal voortaan je zeggen.
Wat was de reden voor de uitloop als ik vragen mag?
De personen die nu in een callcenter werken, werken die daar nu omdat ze geen baan als leraar vonden of omdat ze niet langer als leraar werkzaam wilden zijn?
Er zijn heel veel verschillende vakken. Sommige vakken zijn moeilijk, maar vond het vooral qua hoeveelheid zwaar. En de stages waren ook heftig, omdat ik op scholen stond die ik niet zelf mocht kiezen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:27 schreef RobbSnow het volgende:
Aan de overige reacties te lezen is de theorie best lastig, is het ook veel?
Ik zou het bijna overwegen jaquote:Op dinsdag 19 september 2017 21:22 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik moet nog een verslag voor jeugdliteratuur maken, heb je tijd over?
quote:
Heb je een idee welke vakken als moeilijk worden gezien en welke minder? Heb namelijk grote moeite met de hoeveelheid theorie bij rechten.quote:Op dinsdag 19 september 2017 21:29 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verschillende vakken. Sommige vakken zijn moeilijk, maar vond het vooral qua hoeveelheid zwaar. En de stages waren ook heftig, omdat ik op scholen stond die ik niet zelf mocht kiezen.
Dat verschilt per persoon: zo vond bloempjuh grammatica moeilijk, terwijl ik daar achten haalde. Bij Engels weet ik het sowieso niet (behalve dat een vriendin haar p niet heeft gehaald op phonetics, om specifiek te zijn transcribing).quote:Op dinsdag 19 september 2017 22:23 schreef RobbSnow het volgende:
[..]
Heb je een idee welke vakken als moeilijk worden gezien en welke minder? Heb namelijk grote moeite met de hoeveelheid theorie bij rechten.
En dat vond ik juist weer supermakkelijk!quote:Op dinsdag 19 september 2017 22:54 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat verschilt per persoon: zo vond bloempjuh grammatica moeilijk, terwijl ik daar achten haalde. Bij Engels weet ik het sowieso niet (behalve dat een vriendin haar p niet heeft gehaald op phonetics, om specifiek te zijn transcribing).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |