abonnement Unibet Coolblue
pi_173868155
Ik las op deze site: Ik heb een bijstandsuitkering, hopelijk niet voor al te lang maar dat terzijde, en ik woon nu nog bij mijn ouders. Ik wil dolgraag op mezelf wonen maar hoe kan je in Gods naam een huisje huren met een maandelijks inkomen van net iets meer dan ¤800? Hoe doen mensen die in de bijstand zitten dat? Zijn daar speciale regelingen voor o.i.d.

Ik heb toch echt een uitkering van rond de 670 euro? Zijn er zulke verschillen tussen gemeentes? Zijn er mensen die met een uitkering huren, is dit lastig?
pi_173868171
Hoe oud ben je?
pi_173868196
25
pi_173868216
Hoe lang sta je al ingeschreven voor een sociale-huurwoning?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173868217
Krijg je niet meer zodra je op jezelf gaat wonen?
pi_173868218
Je heb toch ook nog je zorg en huur toeslag dan?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_173868264
Als je op jezelf woont krijg je meer inderdaad. Maar het verschil viel me gewoon op.

Zorgtoeslag krijg ik ja huurtoeslag nog niet, woon niet op mijzelf.

Heb me wel (her)ingeschreven maar je moet wel eerst je jaren opbouwen...
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:42:17 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173868279
Neem contact op met je lokale maatschappelijk werk. Hier zitten veel haken en ogen aan en verschilt ook veel per gemeente. Die instellingen hebben de contacten en houden zelfs je handje vast mocht dat nodig zijn.
And so is the past
pi_173868280
Tja, eerst maar eens een woning toegewezen krijgen dus.
pi_173868357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:41 schreef lucija het volgende:
Als je op jezelf woont krijg je meer inderdaad. Maar het verschil viel me gewoon op.

Zorgtoeslag krijg ik ja huurtoeslag nog niet, woon niet op mijzelf.

Heb me wel (her)ingeschreven maar je moet wel eerst je jaren opbouwen...
Ik zou eens goed gaan googlen en in gaan lezen als ik jou was.

Je krijgt 670 euro bijstand omdat je gekort wordt omdat je geen vaste lasten hebt. Je woont immers bij je ouders. Dit kun je gewoon terug zien op het papier dat je krijgt met je maandelijkse uitbetaling.

Huurtoeslag kun je pas aan gaan vragen op het moment dat je huur betaald. Wanneer je de huurprijs weet kun je wel berekenen hoeveel huurtoeslag je gaat krijgen.

Heb je gespaard aangezien je nog bij je ouders woont? Het kan wel, maar je zal wat geld achter de hand moeten hebben voor het begin of mensen moeten hebben die je kunnen/willen helpen in het begin. Want voor al het papierwerk officieel geregeld is en je alles krijgt ben je wel even verder en dat gat zal je wel op moeten vangen. En daarna zal het nog steeds krap zijn maar het kan wel.
pi_173868550
Goedkoop huren, huurtoeslag, zorgtoeslag, geen auto. En (bijna) geen geld over houden voor leuke dingen. Zo doen mensen in de bijstand dat meestal.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:57:32 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173868578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Goedkoop huren, huurtoeslag, zorgtoeslag, geen auto. En (bijna) geen geld over houden voor leuke dingen. Zo doen mensen in de bijstand dat meestal.
Klinkt als een feest _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173868613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Klinkt als een feest _O_
Je wordt er wel creatief van. :+
pi_173868775
Ik kreeg wel een lijst met o.a woon corporaties e.d. maar de rest moet je zelf doen. Eerst maar eens goed inlezen inderdaad en als ik reageer de huurtoeslag berekenen. Sparen lukt niet echt want ik werk niet, maar dat kan binnen kort veranderen. We verhuizen ook nog even niet want als we verhuizen wonen we vrijwel zeker duurder.
pi_173868808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:08 schreef lucija het volgende:
Ik kreeg wel een lijst met o.a woon corporaties e.d. maar de rest moet je zelf doen. Eerst maar eens goed inlezen inderdaad en als ik reageer de huurtoeslag berekenen. Sparen lukt niet echt want ik werk niet, maar dat kan binnen kort veranderen. We verhuizen ook nog even niet want als we verhuizen wonen we vrijwel zeker duurder.
Jullie zijn met zijn tweeën?
pi_173868889
Bijstand is 933 ongeveer voor een alleenstaande. Ik zie dat je het over 'we' hebben. Samenwonen kan gevolgen hebben voor jouw uitkering dus daar moet je wel rekening mee houden.

En sparen zou ik wel gaan doen, als het niet is om je huisje in de richten is het wel voor de borg. Sommige vragen de duur aan borg, ik betaalde voor mijn appartement 450,- aan borg bovenop de 1e huur.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_173868933
988 bijstand (norm alleenstaande zonder kostendelers), 100 - 300 euro huurtoeslag, 89 zorgtoeslag, vakantiegeld van de bijstand en minimaregelingen. Daarmee kun je als alleenstaande als je zuinig leeft makkelijk rondkomen. Ik raad je wel aan om iets te huren van tussen de 400 en 550 euro.
pi_173869044
Ik deel nu de kosten met mijn moeder, daarom is het inderdaad ook wat lager.
Ja aan die huurprijs zit ik uiteraard ook te denken. Denk wel dat het ook beter is dan op een adres samenwonen maar ik zou wel kleiner wonen dan nu maar goed
pi_173869105
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:19 schreef Jaeger85 het volgende:
988 bijstand (norm alleenstaande zonder kostendelers), 100 - 300 euro huurtoeslag, 89 zorgtoeslag, vakantiegeld van de bijstand en minimaregelingen. Daarmee kun je als alleenstaande als je zuinig leeft makkelijk rondkomen. Ik raad je wel aan om iets te huren van tussen de 400 en 550 euro.
Die 988 is inclusief vakantiegeld. Die krijg je 1x per jaar uitbetaald. Dus die 988 is niet per maand.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_173869344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:19 schreef Jaeger85 het volgende:
988 bijstand (norm alleenstaande zonder kostendelers), 100 - 300 euro huurtoeslag, 89 zorgtoeslag, vakantiegeld van de bijstand en minimaregelingen. Daarmee kun je als alleenstaande als je zuinig leeft makkelijk rondkomen. Ik raad je wel aan om iets te huren van tussen de 400 en 550 euro.
Wat een onzin. Bijstand is alles behalve een vetpot. Huur tussen 400 en 550 is niet echt heel realistisch.
Na alle vaste lasten en de boodschappen blijft er niet heel veel over. Hooguit een paar tientjes. Als je goed met je geld omgaat.
  dinsdag 19 september 2017 @ 12:56:28 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173869514
Werk zoeken en inkomen genereren?

Zie in de TS niet waarom je dat niet vinden fo waarom je geen werk hebt.
pi_173869753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:46 schreef Fokfan2016 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Bijstand is alles behalve een vetpot. Huur tussen 400 en 550 is niet echt heel realistisch.
Na alle vaste lasten en de boodschappen blijft er niet heel veel over. Hooguit een paar tientjes. Als je goed met je geld omgaat.
Ik kon toen ik een poosje afhankelijk was van bijstand makkelijk rondkomen door zuinig te leven. Waarom is die huur niet realistisch? Hij zou wel moeten. Door het passend toewijzen dat woningcoöperaties tegenwoordig hanteren komt hij alleen in aanmerking voor huurwoningen met een maximale huur van 592 euro.
pi_173869805
Ik weet niet of je al rood kan staan, maar dat is ook zeker aan te raden als bijstander!
  dinsdag 19 september 2017 @ 13:13:05 #24
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_173869824
Ik kom met een stufi van 800 euro makkelijk rond. Met huur en zorgtoeslag heb ik ruim 1000 euro.

Als je het niet te bont maakt, lukt het vast wel toch?
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_173869908
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik kon toen ik een poosje afhankelijk was van bijstand makkelijk rondkomen door zuinig te leven. Waarom is die huur niet realistisch? Hij zou wel moeten. Door het passend toewijzen dat woningcoöperaties tegenwoordig hanteren komt hij alleen in aanmerking voor huurwoningen met een maximale huur van 592 euro.
Ik bedoelde meer dat het niet realistisch is dat je met zo'n maximale huur een huis kan krijgen. Tenzij je jaren wacht. Toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')