Als je ziet hoe de media en de grote bedrijven daar de angst van het volk voor van alles aanwakkeren en in stand houden, bekruipt me een beangstigende gedachte: fear is business. En niet alleen voor wapenfabrikanten, maar ook voor beveiligingsbedrijven, verzekeringsmaatschappijen, projectontwikkelaars, enz.
Als ik dat dan betrek op Nederland, dan zie ik hier ook bewegingen die kant op. Worden wij ook niet dagelijks bang gemaakt met verhalen over extremistische moslims, joegoslavische bendes, zinloos geweld, enz?? Er worden hele verkiezingscampagnes om dit soort onderwerpen georganiseerd.
Ik heb het altijd al een gek land gevonden. En dit maakt het schrijnend duidelijk waar de zere plek is. Allen in een land vol bange mensen kunnen er presidenten komen zoals Bush.
quote:Dat er van alles wordt aangewakkerd is zonder twijfel het geval, maar Amerikanen zijn zelf helemaal niet van mening dat hun media 'rechts' zijn. Kijk op www.mediaresearch.org voor meer info.
Op zaterdag 8 februari 2003 12:39 schreef Miwe het volgende:
[...]
Als je ziet hoe de media en de grote bedrijven daar de angst van het volk voor van alles aanwakkeren en in stand houden, bekruipt me een beangstigende gedachte: fear is business. [...]
quote:Dat komt omdat hun hele systeem veel rechtser is. Wat daar links is, zien wij meer als centrumrechts. Maar euhm, waar moet ik precies naar kijken op die site, want hij is best uitgebreid.
Op zaterdag 8 februari 2003 21:14 schreef Intel-lekt het volgende:[..]
Dat er van alles wordt aangewakkerd is zonder twijfel het geval, maar Amerikanen zijn zelf helemaal niet van mening dat hun media 'rechts' zijn. Kijk op www.mediaresearch.org voor meer info.
quote:Je laat goed zien dat die slag mensen anders ook wel heel goed naar de documentaire kunnen kijken.
Op zondag 26 januari 2003 01:14 schreef Public Enemy het volgende:
Amerika telt 280Miljoen potentiele kijkers, ik haal daar sowieso al 260miljoen vanaf, die zijn te dom om na te denken over wat dan ook.
quote:http://www.mediaresearch.org/biasbasics/welcome.asp
Op zaterdag 8 februari 2003 23:15 schreef Miwe het volgende:[..]
Dat komt omdat hun hele systeem veel rechtser is. Wat daar links is, zien wij meer als centrumrechts. Maar euhm, waar moet ik precies naar kijken op die site, want hij is best uitgebreid.
In een woord: Geweldig!
quote:Das dan voor t eerst dak de neiging heb om nog te gaan kijken ook
Op donderdag 13 februari 2003 15:03 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens RTLtext is Micheal Moore morgen te gast bij Oprah.
Het leukste uit de film is toch wel de south-park-achtige cartoon met de korte geschiedenis van de USA (zijn ze bang, ja ze zijn erg bang).
Als geheel is de film meer dan de moeite waard, zeker aan de vooravond van de komende oorlog. De spiegel die Moore (ook zelf NRA-lid) zichzelf en zijn landgenoten voorhoud is met humor gemaakt en zorgt dat je in ieder geval nog iets hebt na te babbelen als je uit de bios komt.
Oh ja en die mensen die over percentage's cq aantallen uit de film diskuzeuren hebben d'r niet alles van gesnapt
[Dit bericht is gewijzigd door lurf_doctor op 15-02-2003 13:23]
quote:Het was volgens mij zelfs zo dat hij moest nagecheckt worden, en hij dacht voor het geweer. Maar dat bleek dan voornl. om te kijken of ie wel kredietwaardig was
Op zaterdag 15 februari 2003 18:19 schreef Together-Alone het volgende:
Erg ziek:
Had Moore een advertentie gezien in een krant, dat je als je bij een bank een rekening opende, je er een geweer bij kreeg. Okeej denk je, gaan ze natuurlijk die persoon helemaal natrekken, dus het duurt een weekje voor je dat ding krijgt.
Neej, hij stond gewoon binnen 5 minuten weer buiten, met het geweer!! (was gister toevallig op Oprah)
quote:Wat nog veel zieker is, maar dat krijg je bij oprah niet te zien, is dat de NRA na een slachtfestijn binnen 2 weken in dat dorp een prowapen bijeenkomst houdt, en dat de voorzitter zogenaamd niets weet van het voorgevallen incident.
Op zaterdag 15 februari 2003 18:19 schreef Together-Alone het volgende:
Erg ziek:
Had Moore een advertentie gezien in een krant, dat je als je bij een bank een rekening opende, je er een geweer bij kreeg. Okeej denk je, gaan ze natuurlijk die persoon helemaal natrekken, dus het duurt een weekje voor je dat ding krijgt.
Neej, hij stond gewoon binnen 5 minuten weer buiten, met het geweer!! (was gister toevallig op Oprah)
quote:idd ik heb echt een schurft hekel gekregen aan die Charlton Heston.
Op zondag 16 februari 2003 13:31 schreef Basp1 het volgende:[..]
Wat nog veel zieker is, maar dat krijg je bij oprah niet te zien, is dat de NRA na een slachtfestijn binnen 2 weken in dat dorp een prowapen bijeenkomst houdt, en dat de voorzitter zogenaamd niets weet van het voorgevallen incident.
Mooie docu alleen de conclusie van het waarom is een raadsel
"There's a lot of wackos out there!"
"I'm not familiar with Ghandi..."
Verder vond ik het wel frappant dat er in de constitution alleen maar iets staat over "arms" en dat de NRA e.d. dat dus misbruikt om iedereen maar zoveel mogelijk wapens in huis te laten halen.
Want waarom zou je geen waterstofbom, vlammenwerper of howitzer thuis mogen hebben? Right to bear arms toch?
quote:Daarna zei de broer op die vraag: Nee daarop zou toch wel een restrictie op moeten zitten, want er lopen hier toch wel genoeg gekken rond.
Op maandag 17 februari 2003 17:26 schreef Ulx het volgende:
Het mooiste vond ik nog die broer van een van die oklahoma bombers:"There's a lot of wackos out there!"
"I'm not familiar with Ghandi..."
Verder vond ik het wel frappant dat er in de constitution alleen maar iets staat over "arms" en dat de NRA e.d. dat dus misbruikt om iedereen maar zoveel mogelijk wapens in huis te laten halen.
Want waarom zou je geen waterstofbom, vlammenwerper of howitzer thuis mogen hebben? Right to bear arms toch?
quote:Volgens de Amerikaanse justitie was het er maar één, al zijn daar de meningen ook weer verdeeld over
Op maandag 17 februari 2003 17:26 schreef Ulx het volgende:
Het mooiste vond ik nog die broer van een van die oklahoma bombers
Daarnaast heb ik het boek "Downsize this, random threats from an unarmed American"" gekocht van hem, maar nog geen tijd gehad om het te lezen.
Deze boeken zijn volgens mij alleen in het Engels en alleen in de USA of UK te koop (of zelf importeren).
quote:Stupid White Men is iig in het duits vertaald, dus de nederlandse vertaling zal er ook wel zijn/aankomen. Ik heb de engelstalige versie thuis maar ik ben nog niet begonnen.
Op maandag 17 februari 2003 21:12 schreef 303 het volgende:
Voor die liefhebbers, Moore schrijft ook boeken. Ik lees momenteel het schokkende "Stupid white men", echt een meesterwerk. Het gaat o.a. over de Amerikaanse verkiezingen waarin Bush zelf de macht gegrepen heeft (Moore legt aan de hand van feiten uit hoe) en over 11/9.Daarnaast heb ik het boek "Downsize this, random threats from an unarmed American"" gekocht van hem, maar nog geen tijd gehad om het te lezen.
Deze boeken zijn volgens mij alleen in het Engels en alleen in de USA of UK te koop (of zelf importeren).
quote:2: Terry Nichols zit levenslang in de lik, McVeigh is geexecuteerd.
Op maandag 17 februari 2003 20:00 schreef Disorder het volgende:[..]
Volgens de Amerikaanse justitie was het er maar één, al zijn daar de meningen ook weer verdeeld over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |