abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2003 @ 15:27:35 #76
30934 nielspan
TravellingtheOneAfter909
pi_8185689
Ik vond het ook echt een geweldige film! Je moet je alleen wel goed realiseren dat het inderdaad heel erg opiniemakend is. We hebben het net op school ( 5 Gymnasium) het erg uitgebreid gehad over propaganda/opiniemakende film, en je herkent in deze film een hoop manieren waarmee je iets duidelijk als goed of slecht afschildert.
Niet dat ik het erg vind, ik was immers al tegen wapenbezit, maar een zuivere documentaire kun je het niet noemen.
Ik heb hem gezien in de Kriterion (Amsterdam) dat is idd. zo`n semi-cult-bioscoop, maar hij draait ook in Tuschinski en dat is een massa-bioscoop.
What is live without a little problem?
pi_8323454
Eindelijk ook de tijd gehad om 'em te zien en de film/documentaire is inderdaad een aanrader. De film is niet echt mijn soort van entertainment, maar ga 'em maar kijken en denk er het jouwe van, het is namelijk vooral leuk om pas de reacties in deze thread te lezen nadat je de film hebt gezien.
Gert-Jan: "Kel was de ster, Kel was glamour"
  zaterdag 8 februari 2003 @ 12:39:52 #78
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_8347854
Kheb em gisteren gezien en vond em zeer indrukwekkend. Natuurlijk is het geen volledig objectief beeld wat MM hier schept, maar als je het zet tegenover alle andere films / documentaires die we normaal gesproken uit de VS te zien krijgen, is het een linkse druppel op een gigantische rechtse gloeiende plaat.

Als je ziet hoe de media en de grote bedrijven daar de angst van het volk voor van alles aanwakkeren en in stand houden, bekruipt me een beangstigende gedachte: fear is business. En niet alleen voor wapenfabrikanten, maar ook voor beveiligingsbedrijven, verzekeringsmaatschappijen, projectontwikkelaars, enz.

Als ik dat dan betrek op Nederland, dan zie ik hier ook bewegingen die kant op. Worden wij ook niet dagelijks bang gemaakt met verhalen over extremistische moslims, joegoslavische bendes, zinloos geweld, enz?? Er worden hele verkiezingscampagnes om dit soort onderwerpen georganiseerd.

pi_8355719
Geweldige film/documentaire.

Ik heb het altijd al een gek land gevonden. En dit maakt het schrijnend duidelijk waar de zere plek is. Allen in een land vol bange mensen kunnen er presidenten komen zoals Bush.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_8355765
Net de eerste helft gezien! Kijken of ik de 2e helft nog ergens kan downloaden. En 22 April koop ik hem zeker op DVD.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8355860
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:39 schreef Miwe het volgende:
[...]
Als je ziet hoe de media en de grote bedrijven daar de angst van het volk voor van alles aanwakkeren en in stand houden, bekruipt me een beangstigende gedachte: fear is business. [...]
Dat er van alles wordt aangewakkerd is zonder twijfel het geval, maar Amerikanen zijn zelf helemaal niet van mening dat hun media 'rechts' zijn. Kijk op www.mediaresearch.org voor meer info.
Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 23:15:45 #82
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_8358393
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 21:14 schreef Intel-lekt het volgende:

[..]

Dat er van alles wordt aangewakkerd is zonder twijfel het geval, maar Amerikanen zijn zelf helemaal niet van mening dat hun media 'rechts' zijn. Kijk op www.mediaresearch.org voor meer info.

Dat komt omdat hun hele systeem veel rechtser is. Wat daar links is, zien wij meer als centrumrechts. Maar euhm, waar moet ik precies naar kijken op die site, want hij is best uitgebreid.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 23:24:26 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_8358569
quote:
Op zondag 26 januari 2003 01:14 schreef Public Enemy het volgende:
Amerika telt 280Miljoen potentiele kijkers, ik haal daar sowieso al 260miljoen vanaf, die zijn te dom om na te denken over wat dan ook.
Je laat goed zien dat die slag mensen anders ook wel heel goed naar de documentaire kunnen kijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8438295
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 23:15 schreef Miwe het volgende:

[..]

Dat komt omdat hun hele systeem veel rechtser is. Wat daar links is, zien wij meer als centrumrechts. Maar euhm, waar moet ik precies naar kijken op die site, want hij is best uitgebreid.

http://www.mediaresearch.org/biasbasics/welcome.asp
Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
pi_8456378
Eén van de beste films (docu's) die ik in lange tijd heb gezien.

In een woord: Geweldig!

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8457821
Volgens RTLtext is Micheal Moore morgen te gast bij Oprah.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8482377
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 15:03 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens RTLtext is Micheal Moore morgen te gast bij Oprah.
Das dan voor t eerst dak de neiging heb om nog te gaan kijken ook Heb je inmiddels tweede helft al gezien Strolie?
Where facts are few, experts are many.
pi_8493209
De doctor heeft gisteren zowel de film als oopraa gezien. Ik kan zeggen dat de film beter is dan ohprah (na elke 2 zinnen over naar de boodschappen)

Het leukste uit de film is toch wel de south-park-achtige cartoon met de korte geschiedenis van de USA (zijn ze bang, ja ze zijn erg bang).

Als geheel is de film meer dan de moeite waard, zeker aan de vooravond van de komende oorlog. De spiegel die Moore (ook zelf NRA-lid) zichzelf en zijn landgenoten voorhoud is met humor gemaakt en zorgt dat je in ieder geval nog iets hebt na te babbelen als je uit de bios komt.

Oh ja en die mensen die over percentage's cq aantallen uit de film diskuzeuren hebben d'r niet alles van gesnapt

[Dit bericht is gewijzigd door lurf_doctor op 15-02-2003 13:23]

Lurf is the message and the message is Lurf
  Eindredactie Games zaterdag 15 februari 2003 @ 13:20:16 #89
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8493237
ik heb hem gister gezien en ik vond hem echt leuk ik kon veel verwijzingen van southpatrk vinden...some black guy killed my child
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_8498151
Erg ziek:
Had Moore een advertentie gezien in een krant, dat je als je bij een bank een rekening opende, je er een geweer bij kreeg. Okeej denk je, gaan ze natuurlijk die persoon helemaal natrekken, dus het duurt een weekje voor je dat ding krijgt.
Neej, hij stond gewoon binnen 5 minuten weer buiten, met het geweer!! (was gister toevallig op Oprah)
''Going mental on the Wabbu''
pi_8510145
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 18:19 schreef Together-Alone het volgende:
Erg ziek:
Had Moore een advertentie gezien in een krant, dat je als je bij een bank een rekening opende, je er een geweer bij kreeg. Okeej denk je, gaan ze natuurlijk die persoon helemaal natrekken, dus het duurt een weekje voor je dat ding krijgt.
Neej, hij stond gewoon binnen 5 minuten weer buiten, met het geweer!! (was gister toevallig op Oprah)
Het was volgens mij zelfs zo dat hij moest nagecheckt worden, en hij dacht voor het geweer. Maar dat bleek dan voornl. om te kijken of ie wel kredietwaardig was
Where facts are few, experts are many.
pi_8513282
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 18:19 schreef Together-Alone het volgende:
Erg ziek:
Wat nog veel zieker is, maar dat krijg je bij oprah niet te zien, is dat de NRA na een slachtfestijn binnen 2 weken in dat dorp een prowapen bijeenkomst houdt, en dat de voorzitter zogenaamd niets weet van het voorgevallen incident.
pi_8516500
quote:
Op zondag 16 februari 2003 13:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat nog veel zieker is, maar dat krijg je bij oprah niet te zien, is dat de NRA na een slachtfestijn binnen 2 weken in dat dorp een prowapen bijeenkomst houdt, en dat de voorzitter zogenaamd niets weet van het voorgevallen incident.

idd ik heb echt een schurft hekel gekregen aan die Charlton Heston.

Mooie docu alleen de conclusie van het waarom is een raadsel

pi_8540148
Het mooiste vond ik nog die broer van een van die oklahoma bombers:

"There's a lot of wackos out there!"

"I'm not familiar with Ghandi..."

Verder vond ik het wel frappant dat er in de constitution alleen maar iets staat over "arms" en dat de NRA e.d. dat dus misbruikt om iedereen maar zoveel mogelijk wapens in huis te laten halen.
Want waarom zou je geen waterstofbom, vlammenwerper of howitzer thuis mogen hebben? Right to bear arms toch?

pi_8542134
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:26 schreef Ulx het volgende:
Het mooiste vond ik nog die broer van een van die oklahoma bombers:

"There's a lot of wackos out there!"

"I'm not familiar with Ghandi..."

Verder vond ik het wel frappant dat er in de constitution alleen maar iets staat over "arms" en dat de NRA e.d. dat dus misbruikt om iedereen maar zoveel mogelijk wapens in huis te laten halen.
Want waarom zou je geen waterstofbom, vlammenwerper of howitzer thuis mogen hebben? Right to bear arms toch?

Daarna zei de broer op die vraag: Nee daarop zou toch wel een restrictie op moeten zitten, want er lopen hier toch wel genoeg gekken rond.
pi_8543374
quote:
Op maandag 17 februari 2003 17:26 schreef Ulx het volgende:
Het mooiste vond ik nog die broer van een van die oklahoma bombers
Volgens de Amerikaanse justitie was het er maar één, al zijn daar de meningen ook weer verdeeld over
  maandag 17 februari 2003 @ 21:12:27 #97
39446 303
(C) Roland
pi_8544941
Voor die liefhebbers, Moore schrijft ook boeken. Ik lees momenteel het schokkende "Stupid white men", echt een meesterwerk. Het gaat o.a. over de Amerikaanse verkiezingen waarin Bush zelf de macht gegrepen heeft (Moore legt aan de hand van feiten uit hoe) en over 11/9.

Daarnaast heb ik het boek "Downsize this, random threats from an unarmed American"" gekocht van hem, maar nog geen tijd gehad om het te lezen.

Deze boeken zijn volgens mij alleen in het Engels en alleen in de USA of UK te koop (of zelf importeren).

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_8552730
quote:
Op maandag 17 februari 2003 21:12 schreef 303 het volgende:
Voor die liefhebbers, Moore schrijft ook boeken. Ik lees momenteel het schokkende "Stupid white men", echt een meesterwerk. Het gaat o.a. over de Amerikaanse verkiezingen waarin Bush zelf de macht gegrepen heeft (Moore legt aan de hand van feiten uit hoe) en over 11/9.

Daarnaast heb ik het boek "Downsize this, random threats from an unarmed American"" gekocht van hem, maar nog geen tijd gehad om het te lezen.

Deze boeken zijn volgens mij alleen in het Engels en alleen in de USA of UK te koop (of zelf importeren).

Stupid White Men is iig in het duits vertaald, dus de nederlandse vertaling zal er ook wel zijn/aankomen. Ik heb de engelstalige versie thuis maar ik ben nog niet begonnen.
pi_8552789
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:00 schreef Disorder het volgende:

[..]

Volgens de Amerikaanse justitie was het er maar één, al zijn daar de meningen ook weer verdeeld over

2: Terry Nichols zit levenslang in de lik, McVeigh is geexecuteerd.
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:34:15 #100
29765 CrestDem0n
- Helemaal Leip -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')