abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:23:34 #1
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173866057
Tja, wat is dit nou weer...

Ik ben twee weken geleden voor mijn werk enige dagen in Parijs geweest.
Mijn werkgever heeft het beleid dat kosten waar mogelijk ter plekke persoonlijk worden betaald, en achteraf gedeclareerd.
Prima.

Op de dag van inchecken heeft het hotel als borgstelling mijn CC in het systeem ingevoerd, maar nog geen bedrag afgeboekt.
Op de dag van uitchecken vroeg de receptioniste, of ze de uiteindelijke rekening met de borg mocht verrekenen. De borg was tot op de cent nauwkeurig identiek aan de uiteindelijke rekening, dus ik vond het prima. Bij uitchecken hebben ze mijn CC dus ook niet meer gehad.

Nu blijkt het hotel op de dag van uitchecken twee keer het bedrag van mijn verblijf op mijn creditcard te hebben afgeboekt (Rabobank Mastercard).
Ik heb ze daar op aangesproken, en heb hen bewijs gestuurd (screenshot van de digitale omgeving waaruit de dubbele afboeking blijkt).

Twee dagen later komt er bevestiging dat ze inderdaad twee keer hebben afgeboekt en dat ze dat gaan corrigeren. Ongeveer twaalf uur later komt er een mail achteraan met een credit-bonnetje waarop ze het bedrag terug boeken.

Alleen... nu hebben ze het bedrag terug geboekt op een ander creditcardnummer. Toevalligerwijze heeft die terugboeking plaatsgehad op een CC met de laatste 4 cijfers die overeen komen met het CC-nummer van mijn collega, die tegelijkertijd met mij in hetzelfde hotel verbleef, en bij wie ze de rekening zelfs 3 keer (!) hebben afgeboekt.

Mijn vermoeden is dus dat ze de CC-nummers hebben omgewisseld.

Nu gaat het over mijn case en niet die van mijn collega, dus ik heb ze aangegeven dat hun credit-bonnetje het verkeerde creditcardnummer vermeldt.
Na veel heen-en-weer mailen was ik het zat en heb ze maar weer eens gebeld. Nu beweren ze "opeens" dat mijn creditcard maar 1x belast is, en geen twee keer.
Het feit dat uit mijn creditcardoverzicht blijkt, dat het twee keer is afgeboekt, laat ze voor nu in ieder geval koud.

Ik heb nu bij de Rabobank een terugclaimprocedure opgestart, maar ik vraag me toch af hoe het mogelijk is dat mijn CC-overzicht twee afboekingen toont terwijl zij zeggen dat er maar één heeft plaatsgevonden.

Wie heeft dit al eens aan de hand gehad?
Kan ik op dit moment méér doen dan ik gedaan heb?
Ik wil ook graag voorkomen dat ze nóg eens proberen af te boeken, als het bedrag straks gecorrigeerd is, of dat ze daardoor van mening zijn dat ik nul keer betaald heb en een (onterechte) juridische procedure gaan opstarten.

Oh, het was overigens bepaald geen louche hotelletje... maar van Mercure, midden in het centrum van Parijs. Met een dito rekening van ruim ¤700 voor drie dagen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173866252
Beetje raar standpunt dat dat hotel inneemt..
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:44:33 #3
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173866316
Zeg dat wel....

Het enige wat ik als verklaring zou kunnen bedenken, is dat ze de reservering van de borgstelling tegelijk met de uiteindelijke boeking hebben verwerkt maar de reservering niet hebben ingetrokken bij het uitchecken.
Dan zou dus nog steeds één van de 2 bedragen een reservering zijn, maar dat zou ik moeten kunnen terug zien in het overzicht en dat is niet het geval.

Sowieso jammer dat ik vanwege de voorwaarden van de CC het bedrag zal moeten voorschieten, ik kan de incasso van het CC bedrag niet tegenhouden en zal dus het gehele bedrag (inclusief de extra ¤700) moeten betalen vóórdat ik het kan terug vorderen.

Gedoe :{
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:46:10 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173866332
Wel eens aan de hand gehad. Ook met een hotel van dezelfde groep, Ibis.
Ik heb niet eens contact opgenomen met het hotel maar direct betwist bij Visa (originele Visa-kaart, niet van een bank).

Bedrag werd automatisch teruggeboekt want dat is hoe ze bij Visa werken, pas als het hotel aantoont dat het correct is krijg je als nog de rekening. (je hoeft het niet voor te schieten want het bedrag staat gewoon op je Visa-rekening, ff pinnen met je visa in plaats van bankpas.)

Ik heb er nooit meer iets van gehoord.
Tot nooit .......
pi_173866342
Wat een kansloos hotel zeg.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:49:25 #6
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173866379
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:46 schreef Speekselklier het volgende:
Bedrag werd automatisch teruggeboekt want dat is hoe ze bij Visa werken, pas als het hotel aantoont dat het correct is krijg je als nog de rekening.
Ja, ik zit er meteen ook al aan te denken om een bankonafhankelijke CC te gaan nemen.
Nooit eerder gedoe gehad, maar nu meteen goed ook.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173866423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:49 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ja, ik zit er meteen ook al aan te denken om een bankonafhankelijke CC te gaan nemen.
Nooit eerder gedoe gehad, maar nu meteen goed ook.
Dat is echt een aanrader want scheelt veel tijd.

Laat het hotel maar met de CC-maatschappij uitvechten of bedragen terecht zijn geïncasseerd.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:54:49 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173866466
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:52 schreef Rockefellow het volgende:

Laat het hotel maar met de CC-maatschappij uitvechten of bedragen terecht zijn geïncasseerd.
Bij de CC heeft de kaarthouder altijd gelijk, tenzij anders wordt bewezen.
Bij banken werkt dat andersom.


Een kennis heeft een keer problemen met een huurauto gehad.
De verhuurmaatschappij had de borg ingehouden terwijl het volgens hem oude schade was.

Dit heeft hij bij de CC betwist en die hebben het uitgevochten met de verhuurder.
Een de CC heeft gewonnen, blijbaar hebben de verhuurders de CC hard nodig en willen er geen ruzie mee.
Tot nooit .......
pi_173866491
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

een kennis heeft een keer problemen met een huurauto gehad.
de verhuurmaatschappij had de borg ingehouden terwijl het volgens hem oude schade was.

Dit heeft hij bij de CC betwist en die hebben het uitgevochten met de verhuurder.
Een de CC heeft gewonnen!
Je moet als incasserende partij goed kunnen onderbouwen waarom je bedragen incasseert. En zeker als verhuurder zit je niet op een conflict met een grote CC-maatschappijen te wachten.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:00:17 #10
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173866545
Dat is ook de reden waarom ik dit soort dingen met CC betaal, want als 'kopende' partij ben je vrij goed beschermd.
Toch vind ik wat me nu gebeurt nogal knullig. Ik hoef me niet in de schulden te steken om dat bedrag voor te schieten, bij lange na niet, maar dit soort gedoe zit ik niet op te wachten.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:38:23 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173867082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Toch vind ik wat me nu gebeurt nogal knullig.
t is niet knullig, je probeert het alleen via de verkeerde partij te regelen.
Tot nooit .......
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:50:12 #12
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173867234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:38 schreef Speekselklier het volgende:
t is niet knullig, je probeert het alleen via de verkeerde partij te regelen.
In zoverre... de bank neemt mijn claim pas in behandeling als ik (met emails oid) kan aantonen dat ik heb geprobeerd het eerst onderling te regelen. Dus in zoverre kon ik niet anders dan eerst het hotel aan te schrijven. Maar het 'knullig' refereerde vooral naar hoe het hotel er mee om gaat...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 19 september 2017 @ 14:06:45 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173870725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 10:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
In zoverre... de bank neemt mijn claim pas in behandeling als ik (met emails oid) kan aantonen dat ik heb geprobeerd het eerst onderling te regelen.
Ah je hebt gelijk. Ik heb inderdaad geen last van een bank omdat ik rechtstreeks bij Visa zit.
Tot nooit .......
pi_173885433
Lastig Lastig dit ts, benieuwd wat eruit gaat komen! succes!
  woensdag 20 september 2017 @ 11:31:09 #15
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173886093
We zullen het zien.
Hotel beweert nogmaals dat ze maar 1x hebben afgeboekt; ze lijken niet gevoelig te zijn voor mijn bewijs. Misschien is er sprake van een reservering die nog niet is vervallen (al zou die niet op dezelfde datum moeten staan).

Feitelijk is het simpel: als ik inderdaad 2x betaald heb moet dat geld ergens heen gegaan zijn.
Dat laten we de Rabo maar uitzoeken... gelukkig heeft de Rabo al bevestigd dat zij 2x de boeking zien staan dus dat ze het punt snappen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173887104
[edit] overheen gelezen
Play hard, go pro.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:29:28 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173887144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:27 schreef Aethereal het volgende:
Wil niet bijdehand doen, maar als dit voorval zich afgelopen weekend afspeelde kan het zijn dat er gewoon een dubbele inhouding is en dat de correcties een dag verwerktijd hebben en in de tussentijd dubbel op je overzicht staan.
Ik ben twee weken geleden
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')