Tja, wat is dit nou weer...
Ik ben twee weken geleden voor mijn werk enige dagen in Parijs geweest.
Mijn werkgever heeft het beleid dat kosten waar mogelijk ter plekke persoonlijk worden betaald, en achteraf gedeclareerd.
Prima.
Op de dag van inchecken heeft het hotel als borgstelling mijn CC in het systeem ingevoerd, maar nog geen bedrag afgeboekt.
Op de dag van uitchecken vroeg de receptioniste, of ze de uiteindelijke rekening met de borg mocht verrekenen. De borg was tot op de cent nauwkeurig identiek aan de uiteindelijke rekening, dus ik vond het prima. Bij uitchecken hebben ze mijn CC dus ook niet meer gehad.
Nu blijkt het hotel op de dag van uitchecken twee keer het bedrag van mijn verblijf op mijn creditcard te hebben afgeboekt (Rabobank Mastercard).
Ik heb ze daar op aangesproken, en heb hen bewijs gestuurd (screenshot van de digitale omgeving waaruit de dubbele afboeking blijkt).
Twee dagen later komt er bevestiging dat ze inderdaad twee keer hebben afgeboekt en dat ze dat gaan corrigeren. Ongeveer twaalf uur later komt er een mail achteraan met een credit-bonnetje waarop ze het bedrag terug boeken.
Alleen... nu hebben ze het bedrag terug geboekt op een ander creditcardnummer. Toevalligerwijze heeft die terugboeking plaatsgehad op een CC met de laatste 4 cijfers die overeen komen met het CC-nummer van mijn collega, die tegelijkertijd met mij in hetzelfde hotel verbleef, en bij wie ze de rekening zelfs 3 keer (!) hebben afgeboekt.
Mijn vermoeden is dus dat ze de CC-nummers hebben omgewisseld.
Nu gaat het over mijn case en niet die van mijn collega, dus ik heb ze aangegeven dat hun credit-bonnetje het verkeerde creditcardnummer vermeldt.
Na veel heen-en-weer mailen was ik het zat en heb ze maar weer eens gebeld. Nu beweren ze "opeens" dat mijn creditcard maar 1x belast is, en geen twee keer.
Het feit dat uit mijn creditcardoverzicht blijkt, dat het twee keer is afgeboekt, laat ze voor nu in ieder geval koud.
Ik heb nu bij de Rabobank een terugclaimprocedure opgestart, maar ik vraag me toch af hoe het mogelijk is dat mijn CC-overzicht twee afboekingen toont terwijl zij zeggen dat er maar één heeft plaatsgevonden.
Wie heeft dit al eens aan de hand gehad?
Kan ik op dit moment méér doen dan ik gedaan heb?
Ik wil ook graag voorkomen dat ze nóg eens proberen af te boeken, als het bedrag straks gecorrigeerd is, of dat ze daardoor van mening zijn dat ik nul keer betaald heb en een (onterechte) juridische procedure gaan opstarten.
Oh, het was overigens bepaald geen louche hotelletje... maar van Mercure, midden in het centrum van Parijs. Met een dito rekening van ruim ¤700 voor drie dagen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.