abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:37:03 #176
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_174783376
Gevonden, aangemeld en binnen een uur de eerste opdracht binnen. Die hebben ook genoeg leuke dingen open staan! Dank voor de tip!
pi_174796478
Wat doen jullie als een locatie wat verder weg is en het niet zeker is of je mag spotten en je moet toestemming vragen bij de winkel? Van te voren een winkel benaderen mag niet.
pi_174796557
Beste Feestkabouter,

Ik ben nu level 3 Roamler inmiddels en ook met Smartspotter ben ik hard op weg (ik vind het een heel gave platformen). Daardoor heb ik al een mening opgebouwd, al hoor ik hier mensen over displays opbouwen, maar die zie ik niet in mijn app staan.

Zelf ben ik ondernemer en ik vind E2,- voor letterlijk 3-5 minuten werk echt heel veel. Omgerekend is dat E24,- bruto. Natuurlijk moet daar nog reistijd vanaf, maar het gebeurt mij ook vaak dat er meerdere opdrachten zijn in een winkel. BONUS. Hoe je het ook went of keert, je verdient MINImaal het driedubbele van de beste jongen/meisje die naast je staat te zweten om alles pakken Dubbelfriss netjes te spiegelen.

Wat betreft die controlefoto's begrijp ik het eigenlijk ook heel goed. Ik lever zelf ook aan retailers en ik maak daarmee duidelijke afspraken als wij een actie hebben. Ik BETAAL echt belachelijke bedragen (deze zal ik je besparen) om überhaupt in de bonus oid te zijn. Dan wil ik zeker zijn dat alles goed wordt uitgevoerd, zodat dat ik de verkoopdata ook weer op een juiste manier kan interpreteren. Ik snap die controlefoto's dan ook goed. Deze zijn denk ik bedoeld om je echt te laten zoeken dor de winkel. Immers, het is makkelijk om even om een hoekje te kijken en aan te klikken dat er geen actieplek is. Als Smartspotter of Roamler dit mist en dus verkeerde data opleveren, dan kunnen ze wel inpakken en hebben wij ook geen extra zakcentje meer....

Kortom, correct me if Im wrong, maar deze platformen zijn toch echt geweldig. Doen jullie dit als ZZP'er of hoe wordt dit aangegeven?

Ik ga weer op pad...ZOEF
pi_174798755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:38 schreef betervanniet123 het volgende:
Beste Feestkabouter,

*knip*

Ik ga weer op pad...ZOEF
Veel meer "spijker op z'n kop" dan dit is denk ik niet mogelijk. :)
  woensdag 1 november 2017 @ 10:35:25 #180
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_174798819
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:37 schreef b-engel het volgende:
Gevonden, aangemeld en binnen een uur de eerste opdracht binnen. Die hebben ook genoeg leuke dingen open staan! Dank voor de tip!
Dankzij secretview ga ik elke 2 maanden gratis naar de kapper
  woensdag 1 november 2017 @ 10:48:07 #181
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_174799013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:38 schreef betervanniet123 het volgende:
Beste Feestkabouter,

Ik ben nu level 3 Roamler inmiddels en ook met Smartspotter ben ik hard op weg (ik vind het een heel gave platformen). Daardoor heb ik al een mening opgebouwd, al hoor ik hier mensen over displays opbouwen, maar die zie ik niet in mijn app staan.

Zelf ben ik ondernemer en ik vind E2,- voor letterlijk 3-5 minuten werk echt heel veel. Omgerekend is dat E24,- bruto. Natuurlijk moet daar nog reistijd vanaf, maar het gebeurt mij ook vaak dat er meerdere opdrachten zijn in een winkel. BONUS. Hoe je het ook went of keert, je verdient MINImaal het driedubbele van de beste jongen/meisje die naast je staat te zweten om alles pakken Dubbelfriss netjes te spiegelen.

Wat betreft die controlefoto's begrijp ik het eigenlijk ook heel goed. Ik lever zelf ook aan retailers en ik maak daarmee duidelijke afspraken als wij een actie hebben. Ik BETAAL echt belachelijke bedragen (deze zal ik je besparen) om überhaupt in de bonus oid te zijn. Dan wil ik zeker zijn dat alles goed wordt uitgevoerd, zodat dat ik de verkoopdata ook weer op een juiste manier kan interpreteren. Ik snap die controlefoto's dan ook goed. Deze zijn denk ik bedoeld om je echt te laten zoeken dor de winkel. Immers, het is makkelijk om even om een hoekje te kijken en aan te klikken dat er geen actieplek is. Als Smartspotter of Roamler dit mist en dus verkeerde data opleveren, dan kunnen ze wel inpakken en hebben wij ook geen extra zakcentje meer....

Kortom, correct me if Im wrong, maar deze platformen zijn toch echt geweldig. Doen jullie dit als ZZP'er of hoe wordt dit aangegeven?

Ik ga weer op pad...ZOEF
Werknemer van SS of Roamler gok ik....
Maar je slaat de plank wel aardig mis ...

Over opdrachten van 2euro :

Als jij er 1 accepteert en je moet 10 min fietsen , 8 min opdracht , 10 min fietsen dan ben je toch 28 minuten bezig met deze opdracht....
Accepteer je er 2 dan komen er weer 8 min bij en dan verdien je dus 4euro in 36 min. En zo reken je verder.
Ik krijg niet per uur betaald maar per opdracht dus op het moment dat ik ga bewegen voor die opdracht ben ik aan het werk, simpel.


Over controlefoto's kun je maar beter niets zeggen want dat slaat echt nergens op. Ten eerste waarom krijg ik voor 1 controle foto ( de optionele bonusvraag) 10 tot 100 cent terwijl als je deze controle foto NIET VINDT je 3 tot 6 foto's voor NOPPES moet maken.... dus iedereen loopt dat extra rondje wel omdat ze anders voor 0 cent extra werk moeten doen.

Sorry maar je verhaal is echt zo krom dat ik er bijna vanaf val ( van me stoel )
En je taalgebruik als ondernemer laat behoorlijk te wensen over...
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2017 @ 11:11:15 #182
21636 Feestkabouter
pi_174799417
Spottertje, ik meen me te herinneren dat jij qua taal ook behoorlijk in staat bent de plank flink mis te slaan :D

betervanniet heeft zeker een hoop gelijk, punt is alleen dat het verhaal ook een andere kant heeft. En dat is waarschijnlijk wat jij heel kort door de bocht probeert te benoemen (en waarbij je er naar mijn mening ook een beetje naast zit).

Later licht ik dit uitgebreid toe
  woensdag 1 november 2017 @ 11:54:10 #183
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_174800369
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:11 schreef Feestkabouter het volgende:
Spottertje, ik meen me te herinneren dat jij qua taal ook behoorlijk in staat bent de plank flink mis te slaan :D

betervanniet heeft zeker een hoop gelijk, punt is alleen dat het verhaal ook een andere kant heeft. En dat is waarschijnlijk wat jij heel kort door de bocht probeert te benoemen (en waarbij je er naar mijn mening ook een beetje naast zit).

Later licht ik dit uitgebreid toe
Dat klopt maar ik ben geen ondernemer en hoef mijn taalgebruik dan ook niet te verantwoorden..
En ik wacht met smart op je verhaal haha en dat bedoel ik positief he 😎
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2017 @ 14:06:33 #184
21636 Feestkabouter
pi_174802952
Moet een ondernemer zijn taal hier op FOK verantwoorden????
pi_174808129
Krijg je bij de oliebollen het aankoopbedrag vergoed?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 1 november 2017 @ 19:02:37 #186
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_174808511
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:43 schreef bamibij het volgende:
Krijg je bij de oliebollen het aankoopbedrag vergoed?
voorgaande jaren niet, alleen de vergoeding, maar die is hoger dan normaal het aankoopbedrag.

Had altijd een mooi rondje op de fiets in Deventer, alle kramen langs, en dan thuis een mooie verzameling oliebollen ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 2 november 2017 @ 12:10:19 #187
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_174822203
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:06 schreef Feestkabouter het volgende:
Moet een ondernemer zijn taal hier op FOK verantwoorden????
Als hij op zijn werk ook zo typt dan komt het niet echt professioneel over... dat bedoelde ik meer.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2017 @ 12:40:07 #188
21636 Feestkabouter
pi_174822704
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:10 schreef Spottertje73 het volgende:

[..]

Als hij op zijn werk ook zo typt dan komt het niet echt professioneel over... dat bedoelde ik meer.
moet je als ondernemer 24/7 professioneel zijn dan?
indien ja (wat ik dan niet met je eens ben), ook als je anoniem op een forum post??

en trouwens: als je als ondernemer met heel joviale mensen in contact bent kun je ervoor kiezen om heel zakelijk en afstandelijk te blijven, of je kunt (als je dat in je hebt tenminste) in je contact ook joviaal meedoen. welke van de 2 is professioneler denk je?

en trouwens: als jij voor Roamler Works en SS Pro opdrachten wil doen, ben je ook zakelijk in contact met anderen, dus waarom geldt dan voor jou niet wat voor een ondernemer wel geldt?
pi_174823185
Dus iemand nog leuke opdrachten gedaan?

Als Barilla aanwezig is. _O_ ¤4 voor 1 minuut
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2017 @ 16:29:01 #190
21636 Feestkabouter
pi_174826495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:38 schreef betervanniet123 het volgende:
Beste Feestkabouter,

Ik ben nu level 3 Roamler inmiddels en ook met Smartspotter ben ik hard op weg (ik vind het een heel gave platformen). Daardoor heb ik al een mening opgebouwd, al hoor ik hier mensen over displays opbouwen, maar die zie ik niet in mijn app staan.

Zelf ben ik ondernemer en ik vind E2,- voor letterlijk 3-5 minuten werk echt heel veel. Omgerekend is dat E24,- bruto. Natuurlijk moet daar nog reistijd vanaf, maar het gebeurt mij ook vaak dat er meerdere opdrachten zijn in een winkel. BONUS. Hoe je het ook went of keert, je verdient MINImaal het driedubbele van de beste jongen/meisje die naast je staat te zweten om alles pakken Dubbelfriss netjes te spiegelen.

Wat betreft die controlefoto's begrijp ik het eigenlijk ook heel goed. Ik lever zelf ook aan retailers en ik maak daarmee duidelijke afspraken als wij een actie hebben. Ik BETAAL echt belachelijke bedragen (deze zal ik je besparen) om überhaupt in de bonus oid te zijn. Dan wil ik zeker zijn dat alles goed wordt uitgevoerd, zodat dat ik de verkoopdata ook weer op een juiste manier kan interpreteren. Ik snap die controlefoto's dan ook goed. Deze zijn denk ik bedoeld om je echt te laten zoeken dor de winkel. Immers, het is makkelijk om even om een hoekje te kijken en aan te klikken dat er geen actieplek is. Als Smartspotter of Roamler dit mist en dus verkeerde data opleveren, dan kunnen ze wel inpakken en hebben wij ook geen extra zakcentje meer....

Kortom, correct me if Im wrong, maar deze platformen zijn toch echt geweldig. Doen jullie dit als ZZP'er of hoe wordt dit aangegeven?

Ik ga weer op pad...ZOEF
Dat het nieuw en gaaf en modern is en andere mogelijkheden biedt: helemaal met je eens.
De functie en de noodzaak van de opdrachten: ook helemaal mee eens.
En laat duidelijk zijn: ik verdien hier heel erg aardig mee, er was eerder even sprake van dat ik vanwege andere bezigheden zou gaan minderen/stoppen maar dat is toch nog niet het geval, dus ik ben zeker heel blij met wat ik op deze manier kan verdienen.

Maar het is wel zaak om er realistisch naar te kijken, en vanuit verschillende invalshoeken.
De kracht voor Roamler en SS zit hem erin dat ze een crowd hebben over heel het land. Het principe is dat als iedereen in die crowd regelmatig een paar van die opdrachten doet in de winkels waar ie komt of langsloopt, dan zijn het leuke verdiensten. Reistijd is dan immers niet of amper van toepassing, dus dan zou je ook op jouw manier ongeveer een uur-verdienste kunnen berekenen (hoewel ik 3-5 minuten voor die opdracht te positief ingeschat vind in een flink aantal winkels) en dan is dat inderdaad een heel erg leuke verdienste. De vraag is dan alleen: hoeveel verdien je op deze manier per week/maand? Hooguit een paar tientjes. Niks mis mee, maar wat ik hiermee wil zeggen: deze uurverdienste zonder reistijd is slechts bereikbaar als je de verwachtingen van wat je ermee verdient laag houdt.

Maar: in de praktijk zitten er wat andere haken en ogen aan.
Ten eerste is de crowd niet zo mooi verdeeld en/of niet zo mooi actief dat alles wordt gedaan door mensen die er niet of amper voor op pad hoeven te gaan. Roamler en SS moedigen mensen aan (niks mis mee) om een rondje te maken, en anderzijds voelen mensen ook vanuit zichzelf wel die motivatie obv wat er te verdienen is. Maar dan is reistijd en ook reiskosten wel iets om rekening mee te houden. Ik denk dat de groep hier in deze topicreeks toch (over het algemeen) de wat actievere mensen zijn, dus voor ons geldt dat reistijd en soms ook reiskosten vaak wel moet worden meegenomen in de berekening.

Dan nog heb je gelijk: er is een leuk bedrag te verdienen, maar je kunt nog steeds niet steady rekenen op een volwaardig salaris, laat dat duidelijk zijn. Er is veel onzekerheid.
Ten eerste over het aantal beschikbare opdrachten, de vergoedingen, de activiteit van je collega's/concurrenten en de agenda (leuk als er veel goedbetaalde voetbal-opdrachten op zondag zijn, alleen jammer dat ik dan tenniscompetitie speel).
Ten tweede is er ook het risico dat je een foutje maakt in je werk. Voor alles wat er op werkgebied wordt gedaan wordt normaalgesproken een opslag gerekend voor de partij die het risico neemt. In dit geval zijn wij dat. En dan zitten we ook nog eens in de bizarre situatie dat de partij die de opdracht inricht en beschikbaar stelt ook de partij is die beoordeelt of je het goed hebt gedaan (partijdig dus). Ik heb al meermalen meegemaakt dat fatsoenlijke communicatie over een afgekeurde opdracht niet mogelijk is omdat de andere partij simpelweg zegt: "we gaan er niet op in, de discussie is gesloten." Maar goed, de opslag voor zo'n risico zou dus in de vergoeding moeten zitten, daarmee is de vergelijking met het uursalaris van een vakkenvuller dus niet meer van toepassing. Als die een krat bier uit z'n klauwen laat kletteren hoeft ie dat niet zelf te betalen.

Dan is er de kwaliteit van de opdrachten. Veel van de opdrachten zijn goed uit te voeren op de meeste locaties. Het komt soms echter voor dat je met een instructie op een bepaalde plek echt helemaal niet uit de voeten kunt. Ook in gewone supermarkten vaak. 6 foto's maken van elk minimaal 2 actie-kopstellingen met dezelfde soort producten als waar de opdracht om gaat, terwijl de winkel in zijn geheel maar 2 kopstellingen heeft die ver uit elkaar staan en ook heel andere producten bevatten?!?!?!
En dan komen we op een punt waarop Roamler en SS het in mijn beleving wel anders zouden kunnen doen, maar daar helaas nog niets van laten zien.
Ik denk dan aan een duidelijkere procedure als zoiets van toepassing is, betere (meer volledige) instructies die voor meer locaties bruikbaar zijn, en vooral meer realistische instructies (het is bekend dat Jumbo-winkels heel vaak maar weinig of geen actie-kopstellingen hebben, geef dan ook geen instructie om 6 actie-kopstellingen te fotograferen). Laat de Roamler/spotter op een makkelijke manier verklaren dat de gevraagde plekken er niet zijn, de bedrijven hebben genoeg info over (de afmeting van) de winkels om te kunnen beoordelen of dat klopt.
En ik snap dat dat geen pasklare oplossing is, maar het feit is dat nu de vaagheid en het risico en ook de onrust tijdens het uitvoeren van een opdracht allemaal bij ons ligt, en daar is de vergoeding vaak niet naar.
Kijken we dan naar de AH merk check bij Roamler waar ik het over had (waarvan de naam in de app overigens is veranderd): in sommige winkels zal het geen probleem zijn om die 8 foto's te maken als het nodig is, maar bij andere winkels zul je je misschien echt even staan afvragen wat je nou op de foto moet zetten als je niet aan de instructie kunt voldoen. Dat kost tijd en levert onrust op. De vergoeding moet passend zijn voor elke winkel en voor elke Roamler/spotter die de opdracht nog niet eerder heeft uitgevoerd, en moet daarom eigenlijk dus geschikt zijn voor de winkel die het minst voldoet aan de verwachtingen/instructies van Roamler en SS. Anders is de vergoeding niet fair.

Een tijdje terug was er in het nieuws dat bedrijven geen klussen mogen aanbieden waarbij de verdiensten onder het minimumloon uitkomen. Ik ben ervan overtuigd dat SS en soms ook Roamler dat echter wel doen en daarmee dus de geldende regels overtreden. Ze hebben mij zelfs gevraagd om dat onderwerp niet meer aan te snijden hier op het forum (dat riekt naar erkenning dat ze inderdaad misschien niet helemaal aan die regels voldoen), maar sindsdien heb ik er verder ook van hen niets meer over terug gehoord, dus ik noem het toch maar weer eens een keertje.
En je zou natuurlijk kunnen zeggen: je kunt toch zelf kiezen of je een opdracht gaan uitvoeren of niet? Ja dat klopt, en soms verloopt een opdracht vlotter dan je denkt, maar soms ook veel lastiger (zeker bij Roamler waar het vooraf slechts beperkt mogelijk is of tamelijk veel tijd kosten om goed inzicht in de opdracht te krijgen). Dus je wordt er soms door verrast.
De diervoeding opdracht bij SS is daarvan een extreem voorbeeld! "Gemiddeld een half uur mee bezig" schreven ze eerder, maar dat hebben ze toch maar snel aangepakt. Ik heb hem gisteren uitgevoerd, en dan ken ik nota bene de producten waar het om gaat vrij goed (toen deze opdracht via Roamler veel prettiger uit te voeren was): het kostte me 68 minuten :{

En dan is er nog een heel ander punt, wat ik aan mezelf merk en ook van anderen weet: als ik in een winkel ben om een bepaalde reden (boodschap of interessante opdracht) en daar is ook een eenvoudige opdracht te doen met een lage vergoeding, dan kijk ik EERST of de gevraagde actieplek aanwezig is en dan ga ik vervolgens wel de opdracht doen als die actieplek er wel is, en ik sla de opdracht over als die actieplek er niet is omdat ik geen zin heb om de controle-foto's te maken.
Denk je dat Unilever/Coca Cola/Procter & Gamble en de andere fabrikanten daar blij mee zijn?
Ik neem aan dat jij dit als ondernemer ook niet zou willen.
En dit is dan een issue waarvan ik geen echt concrete suggesties heb hoe het dan realistisch beter kan worden opgelost (behalve wat ik hierboven al beschreef), maar ik weet wel dat de resultaten hierdoor vertekend zijn en dat het feit dat het meer werk is voor minder geld als we de controlefoto's moeten maken veel irritatie oplevert.

Dus ja je slaat de door Martijn genoemde spijker helemaal op zijn kop, maar dit verhaal heeft meer spijkers en een aantal ervan raak je in mijn ogen helemaal niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:30 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Veel meer "spijker op z'n kop" dan dit is denk ik niet mogelijk. :)
Martijn, ik ben benieuwd naar wat je dan vindt van wat ik hierboven toevoeg aan betervanniet123 zijn/haar verhaal.
pi_174826753
Ze hebben mij zelfs gevraagd om dat onderwerp niet meer aan te snijden hier op het forum (dat riekt naar erkenning dat ze inderdaad misschien niet helemaal aan die regels voldoen), maar sindsdien heb ik er verder ook van hen niets meer over terug gehoord, dus ik noem het toch maar weer eens een keertje.


_O- _O- _O_
pi_174827081
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:29 schreef Feestkabouter het volgende:

*knip*

Meest vernieuwend aan je post vond ik dat je tennist. De rest van jouw persoonlijke mening, is denk ik voor niemand hier nieuw. Ik lees ontzettend veel aannames over communities en risico's die je loopt bij het uitvoeren van een opdracht, terwijl je je minder lijkt te realiseren dat er een optionele vraag in de opdracht is waarbij je aan kunt geven wat er op de winkellocatie plaatsvindt als het voorkomt dat je een opdracht niet zoals gevraagd uit kunt voeren. Weinig actieplekken? Prima, maar licht het even toe. Allemaal nuttige informatie.

Ik herken mij niet in wat je noemt over vergoedingen: als ik op pad ga kies ik een route die voor mij (qua opdracht en financieel) interessant is en, wanneer ik geen dingen over het hoofd zie en zelf eens een fout maak, gaat dat best prima.
pi_174827386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:11 schreef bamibij het volgende:
Dus iemand nog leuke opdrachten gedaan?

Als Barilla aanwezig is. _O_ ¤4 voor 1 minuut
Dit soort dingen bedoel ik :-)
Erg interessante punten allemaal ik kom er op terug. Op donderdagavond heb ik namelijk tenniscompetitie.
pi_174827440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:23 schreef betervanniet123 het volgende:
Op donderdagavond heb ik namelijk tenniscompetitie.
_O-
  donderdag 2 november 2017 @ 18:05:42 #195
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_174828244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:29 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]


En dan is er nog een heel ander punt, wat ik aan mezelf merk en ook van anderen weet: als ik in een winkel ben om een bepaalde reden (boodschap of interessante opdracht) en daar is ook een eenvoudige opdracht te doen met een lage vergoeding, dan kijk ik EERST of de gevraagde actieplek aanwezig is en dan ga ik vervolgens wel de opdracht doen als die actieplek er wel is, en ik sla de opdracht over als die actieplek er niet is omdat ik geen zin heb om de controle-foto's te maken.
Denk je dat Unilever/Coca Cola/Procter & Gamble en de andere fabrikanten daar blij mee zijn?
Ik neem aan dat jij dit als ondernemer ook niet zou willen.
En dit is dan een issue waarvan ik geen echt concrete suggesties heb hoe het dan realistisch beter kan worden opgelost (behalve wat ik hierboven al beschreef), maar ik weet wel dat de resultaten hierdoor vertekend zijn en dat het feit dat het meer werk is voor minder geld als we de controlefoto's moeten maken veel irritatie oplevert.


Ik denk als ze die optionele foto's voor de helft vergoeden t.o.v. De bonus foto er meer gedaan opdrachten gedaan worden. Ik bedoel als je toch 25 cent krijgt voor de optionele foto's dan heb je toch iets.
Want ik snap dat nog steeds niet en idd sommige opdrachten doe ik daarom nooit meer. Bijv de jumbo hier heeft zijn reclames nooit goed en dat weet ik. Tjah waarom dan extra werk gaan doen waar andere alleen maar beter van worden....
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2017 @ 23:49:59 #196
21636 Feestkabouter
pi_174837061
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:05 schreef Spottertje73 het volgende:

[..]

Ik denk als ze die optionele foto's voor de helft vergoeden t.o.v. De bonus foto er meer gedaan opdrachten gedaan worden. Ik bedoel als je toch 25 cent krijgt voor de optionele foto's dan heb je toch iets.
je ziet echt niet in wat er zo belachelijk is aan wat je schrijft he?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:23 schreef betervanniet123 het volgende:

[..]

Dit soort dingen bedoel ik :-)
Ja als de plek er is dan is het zeker lekker verdienen ja, geen discussie over mogelijk.
  vrijdag 3 november 2017 @ 00:01:04 #197
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_174837266
Ik vind het raar om 25 ct extra te krijgen omdat een manager heeft besloten om ergens iets wel te plaatsen. Hij heeft dus mijn vergoeding voor een deel te bepalen.

Waar ik ook tegenaan loop: verschillende opdrachten in 1 winkel. Eerst samen met de vers-manager op pad en daarna stiekem foto's maken van wasmiddel/luiers. Hoe doen jullie dat?

En ja, vandaag een kleine Jumbo gedaan, geen actiestraat (en dat is vreemd genoeg geen optionele foto), maar iets van 5 kopstellingen (en de ene die ik moest hebben, hadden ze niet) waar ik dan maar 8 verschillende foto's van gemaakt heb. De kans dat ze het dan ergens niet mee eens zijn is zo groot, dat ik vaak denk: waarom doe ik dit?
  † In Memoriam † vrijdag 3 november 2017 @ 00:10:35 #198
21636 Feestkabouter
pi_174837372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:06 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Meest vernieuwend aan je post vond ik dat je tennist. De rest van jouw persoonlijke mening, is denk ik voor niemand hier nieuw. Ik lees ontzettend veel aannames over communities en risico's die je loopt bij het uitvoeren van een opdracht, terwijl je je minder lijkt te realiseren dat er een optionele vraag in de opdracht is waarbij je aan kunt geven wat er op de winkellocatie plaatsvindt als het voorkomt dat je een opdracht niet zoals gevraagd uit kunt voeren. Weinig actieplekken? Prima, maar licht het even toe. Allemaal nuttige informatie.

Ik herken mij niet in wat je noemt over vergoedingen: als ik op pad ga kies ik een route die voor mij (qua opdracht en financieel) interessant is en, wanneer ik geen dingen over het hoofd zie en zelf eens een fout maak, gaat dat best prima.
over het kiezen van je opdrachten en route: werkt voor mij natuurlijk hetzelfde. maar dat neemt nog steeds niet weg dat soms een bepaalde opdracht op allerlei plekken beschikbaar is en die op sommige locaties makkelijk uit te voeren is en op andere locaties moeilijker.

over de controle-foto's: dus als er bijvoorbeeld 4 controle-foto's worden gevraagd van kopstellingen en ze staan allemaal al op de eerste 2, dan mogen foto's 3 en 4 gewoon 2 zwarte plaatjes met mijn vinger voor de lens zijn als ik in de omschrijving aangeef dat alle kopstellingen er al op staan?
dan is mijn suggestie: richt de app daar wat meer op in, dat kan heel makkelijk en is veel makkelijker bij het uitvoeren van een opdracht. laat het mij aanvinken ipv schrijven, het is immers iets wat vaak van toepassing is. bij het gebruikk van de app is zo min mogen hoeven te schrijven een pre voor efficient gebruik.

welke 'aannames' doe ik dan over communities (ik neem aan dat je doelt op de crowd die ik benoem, dat is in mijn ogen toch iets anders) en de risico's? En waarom zijn die dan in jouw beleving niet goed? (want gezien de manier waarop je het noemt klinkt het alsof je het er niet mee eens bent)

wat ik schrijf over bijvoorbeeld het risico van het maken van een fout, sla ik die spijker raak of mis? het is een risico dat in een dienstverband bij de werkgever ligt, maar in dit geval bij ons. dat maakt het vergelijken met het minimumloon al niet meer relevant, het minimum waar we dus op uit moeten komen ligt dan een stukje hoger.
  † In Memoriam † vrijdag 3 november 2017 @ 00:18:33 #199
21636 Feestkabouter
pi_174837431
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 00:01 schreef b-engel het volgende:
Ik vind het raar om 25 ct extra te krijgen omdat een manager heeft besloten om ergens iets wel te plaatsen. Hij heeft dus mijn vergoeding voor een deel te bepalen.

Waar ik ook tegenaan loop: verschillende opdrachten in 1 winkel. Eerst samen met de vers-manager op pad en daarna stiekem foto's maken van wasmiddel/luiers. Hoe doen jullie dat?

En ja, vandaag een kleine Jumbo gedaan, geen actiestraat (en dat is vreemd genoeg geen optionele foto), maar iets van 5 kopstellingen (en de ene die ik moest hebben, hadden ze niet) waar ik dan maar 8 verschillende foto's van gemaakt heb. De kans dat ze het dan ergens niet mee eens zijn is zo groot, dat ik vaak denk: waarom doe ik dit?
Kijk Martijn, als iemand het uitvoeren van een opdracht op deze bovenstaande manier beleeft (waarbij ik in dit geval even niet weet welke opdracht het is, en dus ook niet weet of het om Roamler of SS gaat), dan zou je daarin toch een aanwijzing mogen zien dat de instructie voor het uitvoeren van opdrachten te wensen overlaat. Toch?

Misschien is het iets om vanuit Roamler (en ook vanuit SS natuurlijk) een document op te stellen met iets van richtlijnen hoe om te gaan met een opdracht als je in een winkel niet aan de instructies van de opdracht kunt voldoen, in plaats van vaag te verwijzen naar het commentaar-veld (dat neemt namelijk de onrust en onzekerheid niet weg, zoals blijkt).
  vrijdag 3 november 2017 @ 01:06:30 #200
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_174837704
En doe dan ook een optionele foto bij het commentaar-veld, dat mis ik soms.

@Feestkabouter, dit ging om Etos van SS en wasmiddel-Jumbo van Roamler
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')