abonnement Unibet Coolblue
pi_173849967
Deze drone kan je al krijgen voor 400 euro en zijn net zo goed als veel duurdere drones van andere merken.

Het enige probleem is dat er een no fly zone instelling op is. Kan deze uitgezet worden? In Nederland is het een beetje overal no fly zone waar het leuk is.

Genoeg lege plekken, parken en bossen waar ik woon maar hier mag je dus niet vliegen. Dat is elektronisch via de GPS gelockt.

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
  maandag 18 september 2017 @ 12:36:23 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173850062
Die kaart is niet eens volledig, zie ook: https://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/

De gebieden waarin je helemaal niet mag vliegen zijn alleen de buurt van vliegvelden, op veel plaatsen mag (met beperkingen) wel worden gevlogen mits je toestemming hebt.
So we just called him Fred
pi_173850087
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 12:36 schreef FredvZ het volgende:
Die kaart is niet eens volledig, zie ook: https://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/

De gebieden waarin je helemaal niet mag vliegen zijn alleen de buurt van vliegvelden, op veel plaatsen mag (met beperkingen) wel worden gevlogen mits je toestemming hebt.
Hoe krijg je toestemming?
  maandag 18 september 2017 @ 12:44:52 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173850211
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:37 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoe krijg je toestemming?
Dat verschilt per gebied, in de meeste gevallen moet je dat bij defensie aangeven omdat zij bepaalde gebieden als oefengebied hebben bestempeld. In andere gevallen (zoals in Zeeland boven de Wester- en Oosterschelde, Grevelingen etc) heb je een vergunning nodig van de beheerder (boven water in Zeeland: Rijkswaterstaat of zoals met Lowlands bij de organisatie van Lowlands)
So we just called him Fred
pi_173850297
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 12:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat verschilt per gebied, in de meeste gevallen moet je dat bij defensie aangeven omdat zij bepaalde gebieden als oefengebied hebben bestempeld. In andere gevallen (zoals in Zeeland boven de Wester- en Oosterschelde, Grevelingen etc) heb je een vergunning nodig van de beheerder (boven water in Zeeland: Rijkswaterstaat of zoals met Lowlands bij de organisatie van Lowlands)
En de Veluwe? Dat is helemaal rood of is dat roze? Ik ben niet zo goed met kleuren.
  maandag 18 september 2017 @ 12:52:42 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173850394
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:48 schreef Atak het volgende:

[..]

En de Veluwe? Dat is helemaal rood of is dat roze? Ik ben niet zo goed met kleuren.
Veluwe is een oefengebied van defensie.
Daar mag je als particulier alleen vliegen met een waarnemer
So we just called him Fred
pi_173850689
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 12:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Veluwe is een oefengebied van defensie.
Daar mag je als particulier alleen vliegen met een waarnemer
Nou ja. :/ Dan verkoop ik mijn drone. Ik kan nog geen eens boven mijn eigen huis vliegen. Dan koop ik wel een drone zonder GPS.
pi_173911197
Je bent niet de enige die klaagt over de NFZ instellingen van Xiaomi. Het schijnt er nogal keihard ingesteld in te zitten zonder enige optie om te veranderen of uit te schakelen.

Een paar russische hackers hebben wel wat voor elkaar gekregen om de NFZ volledig te negeren in andere merken drones, maar dat gaan we natuurlijk niet adviseren want niet legaal en zo.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173912404
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Je bent niet de enige die klaagt over de NFZ instellingen van Xiaomi. Het schijnt er nogal keihard ingesteld in te zitten zonder enige optie om te veranderen of uit te schakelen.

Een paar russische hackers hebben wel wat voor elkaar gekregen om de NFZ volledig te negeren in andere merken drones, maar dat gaan we natuurlijk niet adviseren want niet legaal en zo.
Bij die andere kan het wel maar dat wist ik al.
  zaterdag 23 september 2017 @ 13:57:10 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173946202
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 12:36 schreef FredvZ het volgende:
De gebieden waarin je helemaal niet mag vliegen zijn alleen de buurt van vliegvelden, op veel plaatsen mag (met beperkingen) wel worden gevlogen mits je toestemming hebt.
Ik heb zelf aan modelvliegen gedaan, en hoewel je inderdaad bijna overal mag vliegen moet je hier wel de kanttekening bij plaatsen dat je niet verzekerd bent en dus ook zelf opdraait voor evt schade, en die kan behoorlijk oplopen als je niet uitkijkt (ter illustratie: mijn model weegt zo'n 6 kilo, vliegt 160km/h en er zit een gehaktmolen voorop die 17000 toeren maakt, als je met zoiets een mens raakt kan dit dodelijke gevolgen hebben). Ga voor de gein eens praten met mensen van de lokale modelvliegclub, de meeste hebben leuke verhalen over 'vingers die in het rond vliegen' en andere gezellige ongelukjes :P

Je bent alleen verzekert als je vliegt op een vliegveldje dat aangesloten is bij de KNVVL en je in bezit bent van een model vlieg brevet OF als je vliegt onder begeleiding van een instructeur (via een buddy-system).

Oh, en electro motoren zijn gevaarlijker dan brandstofmotoren, en draaiende propellers zijn onzichtbaar.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')