abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173846412
Ik las hier eens een topic over mensen die maandenlang geen shampoo gebruikte en dat je haar dan gezonder werd omdat je niet alle olieen eraf schrobt. Dat is natuurlijk een interessant uitgangspunt.

Nu is er ook shampoo zonder sulfaten, siliconen, parabenen etc...
En ik ben wel benieuwd naar welke shampoo zonder troep jullie gebruiken of je ervaring met het helemaal niet gebruiken van shampoo!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173847454
Gebruik al ruim 4 jr geen enkele shampoo meer ivm psoriasis. Voorheen kapitalen uitgegeven aan speciale shampoos, maar niks hielp. Vervolgens begonnen met enkel water, en af en toe wassen met appelazijn, na enkele weken knapte het op, en nu psoriasis vrij. Voor mij geen shampoo meer. Heb lang krullend haar, en en het "valt"beter dan toen ik nog shampoo gebruikte.
The road goes on forever
pi_173847554
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:26 schreef BigTrucker het volgende:
af en toe wassen met appelazijn,
Wat is de functie van die appelazijn? Kan dat ook andere azijn zijn? Of alleen water?
pi_173847707
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:33 schreef nanuk het volgende:

[..]

Wat is de functie van die appelazijn? Kan dat ook andere azijn zijn? Of alleen water?
Vet oplossen?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173847841
Ik was mijn haar elke dag. Ik heb inderdaad al vele keren gehoord dat dit slecht is voor je haar, maar als ik het een dag niet was, is het anderhalve dag later al vet. Ik heb het eens geprobeerd een week niet te wassen met shampoo, maar het werd zo vet en ranzig dat ik de straat niet op durfde. Ik snap echt niet hoe mensen het maanden lang volhouden zonder er uit te zien als een zwerver.
  maandag 18 september 2017 @ 10:33:42 #6
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173848266
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:00 schreef onniedah het volgende:
Ik was mijn haar elke dag. Ik heb inderdaad al vele keren gehoord dat dit slecht is voor je haar, maar als ik het een dag niet was, is het anderhalve dag later al vet. Ik heb het eens geprobeerd een week niet te wassen met shampoo, maar het werd zo vet en ranzig dat ik de straat niet op durfde. Ik snap echt niet hoe mensen het maanden lang volhouden zonder er uit te zien als een zwerver.
Maar waarom was je het dan iedere dag? Je geeft zelf aan dat het dan nog niet vet is maar pas na 1,5 dag.
Ik ken iemand die door iedere dag wassen zowat kaal werd zo dun werd het. Nou ja dat wat er niet is kan ook niet vet worden. :+
Door ieder dag te wassen activeer je alleen maar meer de natuurlijke olie aanmaak. Daardoor wordt het sneller vet. Begin eens met om de dag te wassen en laat er steeds langer tussen als het je zo tegen staat.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_173848547
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:33 schreef Elpis het volgende:

[..]

Maar waarom was je het dan iedere dag? Je geeft zelf aan dat het dan nog niet vet is maar pas na 1,5 dag.
Ik ken iemand die door iedere dag wassen zowat kaal werd zo dun werd het. Nou ja dat wat er niet is kan ook niet vet worden. :+
Door ieder dag te wassen activeer je alleen maar meer de natuurlijke olie aanmaak. Daardoor wordt het sneller vet. Begin eens met om de dag te wassen en laat er steeds langer tussen als het je zo tegen staat.
Nouja ik was het dus elke 1,5 dag eigenlijk :+ ene keer in de ochtend, andere keer in de avond. Maar ik heb het dus eens een week geprobeerd niet te wassen, maar het hielp niet echt. Toen ik het na een week niet gewassen te hebben weer met shampoo waste, was het na 1,5 dag weer vet.
  maandag 18 september 2017 @ 11:03:46 #8
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173848708
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:54 schreef onniedah het volgende:

[..]

Nouja ik was het dus elke 1,5 dag eigenlijk :+ ene keer in de ochtend, andere keer in de avond. Maar ik heb het dus eens een week geprobeerd niet te wassen, maar het hielp niet echt. Toen ik het na een week niet gewassen te hebben weer met shampoo waste, was het na 1,5 dag weer vet.
Ja dat heeft even tijd nodig voordat je huid gewend is minder vet aan te maken.
Dat is niet in een week gefikst. ;)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_173848727
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:54 schreef onniedah het volgende:

[..]

Nouja ik was het dus elke 1,5 dag eigenlijk :+ ene keer in de ochtend, andere keer in de avond. Maar ik heb het dus eens een week geprobeerd niet te wassen, maar het hielp niet echt. Toen ik het na een week niet gewassen te hebben weer met shampoo waste, was het na 1,5 dag weer vet.
Dat kost wel wat meer tijd dan een week :P maar dat is idd niet echt te doen voor de werkende/studerende mens :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173848807
Ik gebruik nooit shampoo, al heel veel jaar niet meer. Ik was het alleen elke dag met water en dat bevalt prima. Maar ik heb dan ook niet zo heel veel haar.
pi_173849911
Appelazijn schijnt een bepaalde stof te bevatten dat bacteriën doodt. . Het stinkt wel enigzins tijdens het wassen, maar dit is weer weg als het haar weer droog is. Bijkomend voordeel is dat deze azijn een perfecte haarconditioner is.n waardoor bacteriën
The road goes on forever
pi_173850120
Haal indien mogelijk de appelazijn in Duitsland in de supermarkt. Daar betaal je nog geen euro voor een literfles, hier tik je 3 euro af voor een kwartliter.
The road goes on forever
pi_173850619
Ik gebruik marseillezeep (de groene variant op olijfoliebasis, is ook biologisch afbreekbaar.) :)

Ik heb ooit geprobeerd om mijn haren helemaal niet meer met zeep/shampoo/azijn/etc. te wassen, maar dat is uiteindelijk niet helemaal gelukt. Ik heb het 3 maanden volgehouden en het leek eindelijk weer wat beter te worden - want ja, het wordt eerst echt bagger, baggervet - maar toen gingen we op wintersport en door het elke dag dragen van een helm/muts kon ik zo ongeveer opnieuw beginnen. Plus dat we thuis erg hard water hadden, en dat helpt absoluut niet mee in die transitieperiode.

Het was op zich qua werk wel te doen hoor - ik droeg het in die tijd altijd vast en ik kreeg er als snel juist meer volume door; ik heb wat slag/krul en gewone shampoos laten dat nooit mooi uitkomen, een beetje vettiger haar juist wel - maar ik was het na die wintersport wel even goed zat. Toen begonnen met 1x per maand wassen met ghassoul klei. Dat werkte een paar keer prima, maar al snel werd mijn haar juist erg ruw en droog. Het brak enorm snel af in die tijd.

Al snel overgestapt op de marseillezeep, dat werkte gelijk veel beter voor mij. Wel iets vetter, daarom was ik het toch 1-2 keer per week. (Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel ik het vast draag). Maar veel meer volume en veel minder klitten dan met gewone shampoo ^O^ En ik hoef het ook niet meer elke dag te wassen en elke 3 maanden weer korter te laten knippen, zoals ik voorheen wel moest wilde het nog een beetje zitten.

Mijn vriend wast zijn haar al een paar jaar enkel met water, dat werkt prima. Een vriendin van mij ook (zij heeft haar tot op haar schouders met flinke slag). Als je die transitieperiode weet door te komen (toch vaak wel minimaal een half jaar, maar ook wel 1 - 1,5 jaar voor het écht goed zit) dan heb je daarna geen shampoo of zeep meer nodig.
  maandag 18 september 2017 @ 13:21:18 #14
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173850938
Zelf heb ik dat ook tijden gedaan; alleen met water uitspoelen. Zelf nooit een vies gevoel bij gehad. Ik deed het dan wel eens per week alsnog wassen omdat 't haar dan te vies werd door mijn bijbaantje (het haar zat dan onder de stof).

Ondertussen 'was' ik het alleen nog maar met een conditioner. Ik heb dan wel super droog krullend haar. Beetje bij beetje wordt dit beter maar geen idee of dat dat komt door het niet gebruik van shampoo. Ik doe namelijk nog wel meer dingen om m'n haar minder droog te maken.

Zelf geloof ik het wel; dat geen shampoo gebruiken beter is voor je haar. Het kan ook al schelen om minder agressieve shampoo's te gebruiken (vaak wel duurder).

[ Bericht 14% gewijzigd door embedguy op 18-09-2017 13:29:41 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_173851082
Ik was om de twee dagen mijn haar.. heb slag van mezelf.
Je zou ook Lush shampoos kunnen proberen, de vaste substanties met natuurlijke ingrediënten .
  maandag 18 september 2017 @ 13:48:32 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173851381
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met regelmatig haarwassen en of er nu wel of geen parabenen in de shampoo zitten: ik merk geen verschil. Heb al zo veel verschillende shampoos geprobeerd, van heel goedkoop tot Lush, tot aan laten smeren door de kapper. Geen noemenswaardige verschillen.

Lang haar met lichte slag.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 18 september 2017 @ 14:38:21 #17
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_173852368
Ik was mijn haar om de dag omdat het snel erg vet word, met goedkope shampoo van de Aldi. Haar is goed schoon, en glanst mooi dus ik vind het wel prima zo. Heb ook wel dure shampoo's gehad en merk eigenlijk geen verschil.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_173853110
Wassen met shampoo doe ik minder dan eens per week. Soms is dat even nodig om spinrag of iets dergelijks er uit te krijgen. Verder regelmatig nat worden maar niet expliciet wassen.

Goedkope shampoo maakt prima schoon maar ontvet me veel te veel en het ruikt nog viezer dan andere shampoo. Liefst zou ik shampoo geurloos hebben.
pi_173853360
Ik gebruik elke dag gel, dus moet mijn haar elke dag wassen. Ook geprobeerd om niet meer te wassen maar dat jeukt me teveel.
pi_173853534
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:29 schreef Krollie het volgende:
Ik gebruik elke dag gel, dus moet mijn haar elke dag wassen. Ook geprobeerd om niet meer te wassen maar dat jeukt me teveel.
Ik gebruik elke dag gel en ik was mijn haar al zo'n 10 jaar niet meer. Alleen bij de kapster word het gewassen of als het echt stinkt. (rokerig cafe of barbecue ofzo)
  maandag 18 september 2017 @ 16:56:00 #21
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_173854626
Ik gebruik sinds enige tijd shampoo en conditioner van Petal Fresh. Is zonder SLS en parabenen. Mijn haar is minder snel vet, zachter en veel luchtiger dan toen ik nog met Wella / Syoss / Andrelon mijn haar waste.
(Heb haar tot net over mijn schouders).

Lush shampoobar en conditioner (American Cream) had ook zo'n goed effect op mijn haar, maar Petal Fresh is goedkoper en gewoon bij de Kruidvat te koop :+ .

Ik was mijn haar trouwens 2x per week, telkens na het sporten :P. Het is dan nog niet vet maarja, dat zweet moet er wel uit.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 18 september 2017 @ 23:39:44 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_173863704
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:56 schreef MaLo het volgende:
Ik gebruik sinds enige tijd shampoo en conditioner van Petal Fresh. Is zonder SLS en parabenen. Mijn haar is minder snel vet, zachter en veel luchtiger dan toen ik nog met Wella / Syoss / Andrelon mijn haar waste.
(Heb haar tot net over mijn schouders).

Lush shampoobar en conditioner (American Cream) had ook zo'n goed effect op mijn haar, maar Petal Fresh is goedkoper en gewoon bij de Kruidvat te koop :+ .

Ik was mijn haar trouwens 2x per week, telkens na het sporten :P. Het is dan nog niet vet maarja, dat zweet moet er wel uit.
Ik zie wel vaak dat ze sls vervangen voor bijvoorbeeld slsa. Iets minder erg maar nog steeds troep. Dus ben ook benieuwd naar andere merken
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:17:14 #23
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173864128
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 23:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik zie wel vaak dat ze sls vervangen voor bijvoorbeeld slsa. Iets minder erg maar nog steeds troep. Dus ben ook benieuwd naar andere merken
Wat voor een soort haar heb je? Wel handig hierbij om te weten denk ik als je ook product tips wilt krijgen.

Droog/vet/krul/sluik/
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 19 september 2017 @ 08:00:01 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_173865218
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:17 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wat voor een soort haar heb je? Wel handig hierbij om te weten denk ik als je ook product tips wilt krijgen.

Droog/vet/krul/sluik/
vrij droog , lichte krul
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 19 september 2017 @ 18:30:01 #25
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_173874976
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 23:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik zie wel vaak dat ze sls vervangen voor bijvoorbeeld slsa. Iets minder erg maar nog steeds troep. Dus ben ook benieuwd naar andere merken
Zit volgens mij ook niet in Petal Fresh.
Op de site van De Tuinen kun je heel mooi de ingredientenlijst zien, er staat ook bij waar het vandaan komt :).
http://www.hollandandbarr(...)int-shampoo-60093516

(En mocht het er wel inzitten, dan blijf ik het alsnog gebruiken :+ )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')